Badplaatsen in Noord-Marokko
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Badplaatsen in Noord-Marokko

Important Prikker Ballandalus's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Standaard Badplaatsen in Noord-Marokko

Welke badplaatsen in Noord-Marokko raden jullie aan?

Niet te toeristisch

Niet te volks

Niet te snobistisch

Weinig Fransen

Geen hotel/appartement

Liefst een strandhuis, zonder buren binnen een straal van 2 km, met een verharde weg naar de locatie

Als het kan liefst aan een privéstrand of waar je ongestoord in bikini kan chillen, met een steiger voor een bootje

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard Re: Badplaatsen in Noord-Marokko

je moet toch naar het zuiden vrees ik!

#1 PLAGE DE L’ÎLE DU DRAGON À DAKHLA : MON ÎLE DÉSERTE À MOI
      Elle se dresse comme un mirage au milieu du lagon de Dakhla à la rencontre du désert du Sahara avec l’océan Atlantique dans le grand sud marocain. L’île du dragon qui tient son nom de sa forme rappelant la silhouette d’un dragon à plat ventre, est bordée de plages au sable blanc et d’eau turquoise. On se croirait presque parachuté sur une île tropicale des caraïbes. Du haut du promontoire rocheux, on peut admirer la beauté du panorama 360 sur la baie de Rio de Oro d’un côté et les vagues de l’océan Atlantique de l’autre. Les bancs de sable blanc de la lagune forment une sorte de peinture à l’huile aux différentes teintes de bleu. C’est spectaculaire! Pour moi, c’est certainement LA plus belle plage sauvage du Maroc.

À LIRE:

https://lovetrotters.net/2017/08/10/...ages-du-maroc/
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      je moet toch naar het zuiden vrees ik! ]
      In oktober, Nchallah. En precies naar Dakhla.
      Mij niet gezien in een extreme climate zone tijdens de zomer.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349538

noord-westen. zuiden van tanger zeg maar. aan de atlantische oceaan. hogere golven en meer wind. ik heb wel een adresje in de bergen in het noorden. voldoet deels. naar zee gaan gaat wel vlot maar naar huis gaan wat minder. je moet wat heuvels en kliffen beklimmen. maar ja, je buurman is een bergtop die omlaag kijkt. de eerstvolgende is 8 km ver. geen verharde weg. wel een vervallen huis verderop, ik schat een km of 1,2. maar je ziet hem met het oog want je zit ook aardig hoog. het spookt er wel. eens in de maand wordt je sowieso spontaan op een bruiloft getrakteerd. verder doen ze niemand kwaad als je ze niet lastig valt. beetje hetzelfde als in zuid-spanje als je toeristische britten als buren hebt. lopen naar zee is te doen. 15 minuten lopen. teruglopen duurt wat langer, want ja, je weet, je moet dan klimmen. voor de rest is er geen luxe. poer natoer. zwem in bikini of naakt. de rotsen don't really care. 1 voordeel: snobistische fransen zijn uit den boze daaro. mocht je er wel een zien, dan is 1 telefoontje genoeg. verder wat ik je als tip kan geven is dat je daar lokaal moet gaan hosselen. wat je vraagt is er op zich wel. maar is meestal lokaal geregeld. daar rondvragen.

Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Noord-West? Kom ik bij Asilah uit. Chille plek, wel een beetje crowded.

I love vervallen huizen, beetje bohemian shabby shit. Ik moet me echt inhouden om niet in katzwijn te vallen voor zo'n avontuur;
      bergtop als buurman, heuveltje op en neer, bruiloften en spoken....but no, thanks.
      Of ben jij inbegrepen bij het avontuur? Moet ik jou bellen als ik toch fransozen spot?

Das dus het hele probleem, vanaf hier kan ik niets vinden. En de weinige mensen die ik ken die dat gebied goed kennen,
      weten het ook niet. Ik hoor absurde prijzen van 8.000 euro per week. Euro's geen DHM's.
      In Zuid-Spanje kun je van dat geld 2 maanden een riante villa huren.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349538

jah ik zit er ook bij, er staat een bordje met een verbod voor lui met een frans petje op en glaasje wijn in de hand met de neus omhoog. net als deze neusje: als je naar de commerciële plekken gaat sta ik niet raar op te kijken van die prijzen. het zijn absurde prijzen geworden. vroeger huurde je ze voor 500 euro voor een maand lang. en als er een tussenpersoon tussen zit dan ben je helemaal de pineut. het is ook niet raar dat mensen daar niet massaal meer heen gaan. het is meer het rijke elitaire gepeupel dat bereid is dat geld er voor uit te geven. 8k is trouwens wel extreem veel hoor. dat zijn saoedische prinsen prijzen.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Wat jij wil kan ik je niet mee helpen.

Wat je het beste kunt doen is een appartement of villa huren en dan met de auto naar allerlei stranden gaan die buiten de stad liggen.

Rond Tanger heb je allerlei stranden die de moeite waard zijn maar dan moet je wel een auto hebben. Zoals Plage Sidi Kacem. Plage Achakkar, Plage Alian. (meer de middenklasse niveau)

Of de stranden tussen Ceuta en Tetouan zoals Restinga Plage, Plage Marina Smir, Kabila Plage, Cabo Negro. (meer kans op snobs))

Of verder na Tetouan richting El Hoceima zoals Oued Laou, Stehat (minder stedelijk, volkser)

Als je meer avontuur wilt rij je door naar Al Hoceima. 40 km voor El Hoceima heb je bij het dorpje Bni Boufrah, bij de kruising een Benzine station / cafe / restaurant / hotel. Van daar uit is het met de auto max 10 km rijden. Dan heb je de keuze uit twee stranden: Cala Iris en Torres. Torres is een kiezelstenenstrand. Avontuurlijker is 20 km verder met de auto richting Al Hoceima, bij het dorpje Had Rouadi. Daar vraag je de weg naar Bades. Hele mooie strand. Je ziet hooguit Spanjaarden die een wandelvakantie houden. Ze komen daar een schiereiland die Spanje sinds 1650 of zo bezet houdt.

Al Hoceima heeft allerlei stranden die misschien interessant kunnen zijn. Tussen Al Hoceima en Nador heb je allerlei stranden die niet toeristisch zijn.

Moet erbij zeggen dat ik pas verleden jaar na 17 jaar in de zomer op vakantie ben gegaan. Ik ga meestal naar Marokko in de lente of herfst.

Ga je met de auto en met hoeveel personen reis je?
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ballandalus Bekijk Berichten
      Welke badplaatsen in Noord-Marokko raden jullie aan?

Niet te toeristisch

Niet te volks

Niet te snobistisch

Weinig Fransen

Geen hotel/appartement

Liefst een strandhuis, zonder buren binnen een straal van 2 km, met een verharde weg naar de locatie

Als het kan liefst aan een privéstrand of waar je ongestoord in bikini kan chillen, met een steiger voor een bootje
      dit lijstje is best ergens verdacht en een drugsbaron uit het noorden van Marokko weet echt raad mee..grapje

een steiger voor een bootje? hmm

Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      jah ik zit er ook bij, er staat een bordje met een verbod voor lui met een frans petje op en glaasje wijn in de hand met de neus omhoog. net als deze neusje: als je naar de commerciële plekken gaat sta ik niet raar op te kijken van die prijzen. het zijn absurde prijzen geworden. vroeger huurde je ze voor 500 euro voor een maand lang. en als er een tussenpersoon tussen zit dan ben je helemaal de pineut. het is ook niet raar dat mensen daar niet massaal meer heen gaan. het is meer het rijke elitaire gepeupel dat bereid is dat geld er voor uit te geven. 8k is trouwens wel extreem veel hoor. dat zijn saoedische prinsen prijzen.
      I sol'd, not sold

Ik ben geen elitair gepeupel dus skip ik Marokko deze zomer. Plannen zijn vandaag ook gewijzigd;
      ik moet in Augustus naar New York. Plak meteen een vakantie erachteraan, ergens op de Outer Banks of zo.

8k is ook bizar. De usp van de tussenpersoon; Forbes heeft afgelopen jaar Marokkaanse stranden
      tot de mooiste stranden ter wereld uitgeroepen. Dacht ut niet. En dan nog, zelfs de Seychellen zijn niet zo duur.

Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Wat jij wil kan ik je niet mee helpen.

Wat je het beste kunt doen is een appartement of villa huren en dan met de auto naar allerlei stranden gaan die buiten de stad liggen.

Rond Tanger heb je allerlei stranden die de moeite waard zijn maar dan moet je wel een auto hebben. Zoals Plage Sidi Kacem. Plage Achakkar, Plage Alian. (meer de middenklasse niveau)

Of de stranden tussen Ceuta en Tetouan zoals Restinga Plage, Plage Marina Smir, Kabila Plage, Cabo Negro. (meer kans op snobs))

Of verder na Tetouan richting El Hoceima zoals Oued Laou, Stehat (minder stedelijk, volkser)

Als je meer avontuur wilt rij je door naar Al Hoceima. 40 km voor El Hoceima heb je bij het dorpje Bni Boufrah, bij de kruising een Benzine station / cafe / restaurant / hotel. Van daar uit is het met de auto max 10 km rijden. Dan heb je de keuze uit twee stranden: Cala Iris en Torres. Torres is een kiezelstenenstrand. Avontuurlijker is 20 km verder met de auto richting Al Hoceima, bij het dorpje Had Rouadi. Daar vraag je de weg naar Bades. Hele mooie strand. Je ziet hooguit Spanjaarden die een wandelvakantie houden. Ze komen daar een schiereiland die Spanje sinds 1650 of zo bezet houdt.

Al Hoceima heeft allerlei stranden die misschien interessant kunnen zijn. Tussen Al Hoceima en Nador heb je allerlei stranden die niet toeristisch zijn.

Moet erbij zeggen dat ik pas verleden jaar na 17 jaar in de zomer op vakantie ben gegaan. Ik ga meestal naar Marokko in de lente of herfst.

Ga je met de auto en met hoeveel personen reis je?
      Thanks Rev, voor je uitgebreide beschrijving.

Ik heb Marokkaanse stranden opgegeven. Wat ik zoek is lastig te vinden op korte termijn. Grappig dat je Kabila noemt.
      Dat ken ik. Ze hebben een privéstrand voor hun gasten.

Ik zou vliegen naar Malaga, een 4-daags bezoek brengen aan Granada en van daaruit met twee auto's naar Marokko rijden.
      We zouden met 5 man gaan.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten