Hersenonderzoek toont aan dat uitsluiting en discriminatie hoofdoorzaak is van radicalisering - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Hersenonderzoek toont aan dat uitsluiting en discriminatie hoofdoorzaak is van radicalisering

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Standaard Re: Hersenonderzoek toont aan dat uitsluiting en discriminatie hoofdoorzaak is van radicalisering

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      ...

Previous research by the team on Israel-Palestinian, India-Pakistan and Kurds-Isis conflicts found that when values deemed “sacred” are violated hostility becomes intractable. “This latest research has shown how values start to become sacred and indicates that social exclusion makes non-sacred values behave like sacred values, which in turn makes people recalcitrant and prone to violence,” said Hamid.

...

https://www.theguardian.com/uk-news/...on-brain-scans
      Revisor, net als jij vind ik dit ook interessant, maar ik wil er toch nog wat meer over nadenken.
      Op dit moment bv. denk ik na over die jonge mannen uit Duitsland die de Twin Towers zijn ingevlogen : hoe radicaal wil je het hebben ?
      In m'n herinnering was dat een groep jonge, gezonde, intelligente ,mss wel financieel bevoorrechte mannen. Geen buitengesloten jongens. Maar ik kan me vergissen.
      Kijk bv eens naar Bin Laden.
      Er er lagen toch veel wegen voor hem open toen hij jongeling was om een bevredigend leven op te bouwen .Of werd hij buitengesloten ???

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Hersenonderzoek toont aan dat uitsluiting en discriminatie hoofdoorzaak is van radicalisering

Het gaat om een psychische reactie en wat tot die reactie kan leiden en dus niet hoe tot die reactie kan worden gekomen. Het is één van de "triggers" tot die reactie, die dus altijd hetzelfde is. Net zoals ze zeggen dat er "meer wegen tot Rome leiden". Rome is het doel, een gegeven. Iedereen heeft die reactie in zich, maar wat triggert het dus? Dat is de vraag! Onrecht is waar het meestal op draait, maar voor de één is onrecht anders dan de ander, maar onrecht is en blijft de gemeenschappelijke deler. Radicaliteit is nog geen daadwerkelijke aanslag of iets dergelijks, zoals jij al zei kan radicaliteit tot meerdere vormen ten uitvoer gegeven worden, zoals sport (kijk alleen al die zwarte football speler in Amerika, die ging knielen als protest). Trump en de rechtse mensen vonden dat radicaliteit, maar anderen vonden dat een heldhaftige daad en vinden hem dan ook een held.

Hopelijk begrijp je een beetje wat ik ermee probeer te zeggen, maar we moeten niet vergeten, dat pesten en pestkoppen ons allemaal heeft beziggehouden, toen wij ook nog op de basisschool zaten. Wij weten er dus van en wat het met mensen kan doen, psychisch. Fysiek is een ander verhaal. De één pleegt zelfmoord, de ander start een actiegroep, maar niet iedereen is dus sterk van geest en die moeten wij dan ook beschermen, voordat het een probleem van ons allemaal word en een heel groot probleem dan ook nog.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      40
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Je speculeert teveel met waardeloze individuele voorbeelden.

De uitsluiting waar ze het over hebben gaat over iets anders. Dat gaat meer over de structurele discriminatie op het gebied van arbeid, etnisch profileren van de politie, politiek, media etc.... Niet over iemand die een kutkarakter heeft en niet geaccepteerd wordt door een groep.
      Dat staat helemaal niet in de tekst maar jij denkt altijd anti westers dus bij dit ook meteen.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

lijkt mij een vrij normale menselijke gezonde reactie op vijandelijkheid/vijandigheid. als een land terloops middels achterbakse maniertjes mensen uitsluit, discrimineert en criminaliseert, zal daar vroeg of laat een reactie op komen. wat je zaait zul je oogsten. zelfs generaties lang. want het wordt doorgegeven. denk maar niet dat het vergeten zal worden.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011791

Bij criminaliteitsstatistieken heb je volgens mij een soortgelijke tendens. Weke Marokkanen zijn het crimineelst? Marokkanen die het meest 'verkaasd' zijn. Marokkanen die het meest gericht zijn op de eigen groep en meer vasthouden aan hun cultuur etc... scoren lager dan de ze3ma ''geintegreerden''.

Misschien zou je de conclusie kunnen trekken dat het ook komt door uitsluiting en discriminatie. Ze zijn meer in de autochtone wereld actief en krijgen meer te maken met afwijzing etc.. dan Marokkanen die meer op de eigen groep gericht zijn.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Misschien werden ze buitengesloten door hun etnische en/of culturele afkomst en heeft hun gedrag er niet veel mee te maken.
      Persoonlijk dacht ik bij dat bericht: nogal wiedes. Alleen dacht ik algemene sociale uitsluiting. Het gros van die types zijn kleine criminelen die totaal mislukt zijn, zelfs als crimineel. Hun familie en oorspronkelijke vrienden moeten niets meer van hen weten. Ze zijn totaal de weg kwijt, op elk gebied.

Op dat moment doet de opinie van de autochtonen er al niet meer toe. Immers, als alle minderheden collectief uitgesloten werden waren er veel meer van die types geweest. Quod non.

Je kan bijv. met gemak stellen dat 'Antillianen' een net zo slechte reputatie in NL hebben als 'Marokkanen' (ik doe dat met apostrofen om aan te geven dat de concepten autochtoon zijn). Toch is er geen Antilliaan die ooit grote groepen mensen heeft willen kelen. In NL waarschijnlijk geen Marokkaan ook, maar ik bedoel maar.

In België zou je kunnen denken aan Congolezen, die meer dan genoeg reden hebben om België te haten.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

...

Previous research by the team on Israel-Palestinian, India-Pakistan and Kurds-Isis conflicts found that when values deemed “sacred” are violated hostility becomes intractable. “This latest research has shown how values start to become sacred and indicates that social exclusion makes non-sacred values behave like sacred values, which in turn makes people recalcitrant and prone to violence,” said Hamid.

...

https://www.theguardian.com/uk-news/...on-brain-scans
      Ik zag net de documentaire "The Facebook Dillema" en daar word goed uitgelegd hoe geld de bron is van al het kwaad in de wereld. Een kind met gevaarlijk speelgoed...

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

In het kort: Geloof niet alles wat je ziet en vertrouw niemand (Online).

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Gewoon weg met die wapens en wapenfabrikanten!
      Alleen UN krijgt een leger, of ze(de wapens) worden afgepakt of het afzonderlijke land word gebombardeerd, met precisie natuurlijk.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten