Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/7 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 62

Onderwerp: Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Re: Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Revisor, WAT is de politieke Islam. Vertel het me. Ik denk dat dat belangrijk is. Als mensen vrezen dat onder die naam een bezettingsmacht schuilgaat kun je het wel schudden. Niemand wil bezet worden.

En je weet het,he. Iemand die meegesleept wordt door een sterke emotie zul je niet met 1 rationele zin aan het luisteren krijgen.
      Je zult denk ik moeten beginnen met zelf te luisteren, wil je kontakt maken.

Jij gebruikte het, dus zeg jij het maar.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Jij gebruikte het, dus zeg jij het maar.
      Enfin, Maryam Pougetoux répond également à Marlène Schiappa qui a déclaré voir le voile de la militante comme l'expression d'un "islam politique".

Daarom gebruikte ik het.

Zij (M.P.)zegt zoiets dat Jan en alleman daaronder kan vallen. Mijn vraag was en is : klopt dat ? Ik heb het gelezen zonder woordenboek.

En omdat jij logischerwijze meer weet dan ik (op Islamgebied ) vraag ik het aan jou.
      Waarom vind ik het belangrijk om zoiets op een leesbare manier neer te zetten ? Voor de begripsvorming.
      Begripsvorming is nodig om een goed gesprek te kunnen voeren. Zoals je weet !

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Enfin, Maryam Pougetoux répond également à Marlène Schiappa qui a déclaré voir le voile de la militante comme l'expression d'un "islam politique".

Daarom gebruikte ik het.

Zij (M.P.)zegt zoiets dat Jan en alleman daaronder kan vallen. Mijn vraag was en is : klopt dat ? Ik heb het gelezen zonder woordenboek.

En omdat jij logischerwijze meer weet dan ik (op Islamgebied ) vraag ik het aan jou.
      Waarom vind ik het belangrijk om zoiets op een leesbare manier neer te zetten ? Voor de begripsvorming.
      Begripsvorming is nodig om een goed gesprek te kunnen voeren. Zoals je weet !

Ik weet niet wat zij verstaat onder politieke islam. Jij herhaalt haar waardoor ik dacht dat jij weet wat zij er onder verstaat.

Bestaat er ook iets als politieke christendom? Ik zou denken van wel, zie alle christelijke partijen. Zo zie ik de politieke islam.

Waarom mogen christenen dan wel hun politieke belangen op christelijke wijze behartigen en moslims niet denk ik dan?

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

de politieke islam is uitgevonden door Islam haters om welke moslim dan ook te kunnen onderdrukken.

De Moslims mogen zich Onvrij gaan voelen want een vrije moslim (a) is een belediging voor hen die menen alleen geboren om de vrijheid te mogen hebben ( de huidige zogenaamd christenen en de ongelovigen zijn 1)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Waarom mogen christenen dan wel hun politieke belangen op christelijke wijze behartigen en moslims niet denk ik dan?
      Van wie mag dat niet? Moslims mogen hier net als iedereen een politieke partij oprichten. Geen man die dat kan tegenhouden. Of er genoeg aanhang voor te vinden is - is vers twee.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      de politieke islam is uitgevonden door Islam haters om welke moslim dan ook te kunnen onderdrukken.

De Moslims mogen zich Onvrij gaan voelen want een vrije moslim (a) is een belediging voor hen die menen alleen geboren om de vrijheid te mogen hebben ( de huidige zogenaamd christenen en de ongelovigen zijn 1)
      De Islam was van het begin af aan politiek. Immers, het was de bedoeling alle mensen islamitisch zouden worden. En dus begon de verovering.
      Zie de uitspraken van Mohammed.

Volgens mij worden juist de moslims in de islamitische landen pas echt onderdrukt - en nog wel door de moslim-elite daar - die daarvoor maar al te graag hier, of ergens anders, de wapens voor kopen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Ik weet niet wat zij verstaat onder politieke islam. Jij herhaalt haar waardoor ik dacht dat jij weet wat zij er onder verstaat.
      Klopt dat nu, dat van Jan en alleman ? Ze begint dus met een begrip (politieke Islam) en maakt dat meteen vaag voor mensen die er niet in thuis zijn.

Dus...….ik vraag het aan jou. Jij gebruikt het en je bent in staat om het helder te formuleren.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      De Islam was van het begin af aan politiek. Immers, het was de bedoeling alle mensen islamitisch zouden worden. En dus begon de verovering.
      Zie de uitspraken van Mohammed.

.
      Ik houd me even bij het begrip politieke Islam, Knuppeltje.

Ken je het evangeliseren ? Daarmee werd ook bedoeld om mensen 'te redden' en te voeren naar het enige juiste geloof. Ik gebruik werd, maar voor sommige stromingen is het nog steeds "wordt".
      Overigens is het in Nederland al lang geleden dat het land een christelijke staat is. (Is dat niet vanaf eind negentiende eeuw zo geregeld ??) Dat is politiek niet meer mogelijk.

Je kunt als moslim je plaats innemen in Nederland, je geloof voorleven en mensen bekeren als deze interesse/behoefte daaraan hebben, maar je kunt niet het bestaande politieke systeem zomaar omverwerpen.

Ladingen moslims willen vreedzaam samen leven in een niet-Islamitisch land. En vinden het normaal om anderen in hun levensbeschouwing te respekteren.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Van wie mag dat niet? Moslims mogen hier net als iedereen een politieke partij oprichten. Geen man die dat kan tegenhouden. Of er genoeg aanhang voor te vinden is - is vers twee.

Sorry ik ga niet uitleggen waar de dsicussie over gaat. Lees nog een keer de discussie tussen mij en Eke na aub.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Als ik het goed begrijp (ik zou wat aan m'n Frans moeten doen )
      is Maryam Pougetoux vooral bezig om gelijke rechten op te eisen in een multi-cultureel Frankrijk voor haar hoofdbedekking en reageren een heleboel Fransen alsof ze een vertegenwoordigster is van de Politieke Islam (de Islam als bezettingsmacht).

Nogal fel dus, van beide kanten.

In L'OBS * verklaart ze :

"Derrière 'islam politique', on met tout et n'importe quoi"

"Je réfute le fait que l'on puisse dire que mon voile est un symbole politique. On lui donne une signification que moi-même je ne lui donne pas. Je pense qu'il faut démystifier cette question-là. Derrière 'islam politique', on met un peu tout et n'importe quoi".

"Et c'est malheureux car, on me prête des intentions qui ne sont pas les miennes".

Ze heeft dus niks, nada, met de ideeën van de politieke Islam. Moge dat duidelijk zijn. Dus het mag wel enkele tandjes minder, om in Tour de France-termen te spreken.

*https://www.nouvelobs.com/societe/20...s-miennes.html
      That’s typical French, they don’t speak WITH veiled women, they speak ABOUT them (in their name). Example : we’ve had so many TV debates on Muslim veil : you would hardly see veiled women debating.

In this case, Maryam Pougetoux had done nothing wrong, as she was allowed to wear a veil. These people claim all the time that Muslims should respect the law of the country they live in, but as you can see, they don’t respect it themselves when it doesn’t suit them. Their islamophobia prevails on legislation.

And when it doesn’t suit them, they play the card « political Islam*». With no evidenxe whatsoever. They are more interested in what’s ON a woman’s head (veil) than what’s IN (speech/ideas).

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten