Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/7 EersteEerste ... 345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 62

Onderwerp: Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Standaard Re: Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      De Islam was van het begin af aan politiek. Immers, het was de bedoeling alle mensen islamitisch zouden worden. En dus begon de verovering.
      Zie de uitspraken van Mohammed.

Volgens mij worden juist de moslims in de islamitische landen pas echt onderdrukt - en nog wel door de moslim-elite daar - die daarvoor maar al te graag hier, of ergens anders, de wapens voor kopen.
      Noem maar een Molimsland waar Moslimsleiders aan de macht zijn?

Alle landen waar de meerderheid Moslim zijn worden On-Islamistisch gerund en raden wie daar de touwtjes in handen direct hebben of juist indirect aan de macht zijn als poppetjes van ...?!

Het uitbanen en bestrijden van Onwetendheid en het herinneren wat Geloof in God is was het doel In Islam is de Vrij mens centraal..

Als de Moslims niet Europa hebben bereikt dan was er geen 0 ( zero) en 1 mogelijk .. Islam is het meest natuurlijk Geloof die de mens mag hebben van den Begin tot Einde van de Tijd.

De Islam moest verspreid worden zodat de mensheid haar ogen mag openen : de boodschap is helder en alle mensen zijn vrije zielen met in de kern hetzelfde Geloof ..
      De Islam heeft de boodschap van Lees : ( ik citeer)

---------------------------------------------------------------------------------------
      Beschouwingen van een antroposofische moslim
      Soera Al Alaq – De Bloedklonter (Vast in Vloeibaar)
      door abubakkernl
      Deze soera behoort tot de eerste openbaringen aan Mohammed. De verzen 1 t/m 5 worden algemeen als eerste openbaring beschouwd, de overige verzen volgden vermoedelijk niet lang daarna.

Soera Al Alaq bevat de centrale opdracht van de islam aan de mensheid: Leer de schepping kennen, leer jezelf kennen, leer de krachten kennen die in jezelf werken.

De meeste moslims kennen de koran, of tenminste grote delen ervan, uit hun hoofd en reciteren dagelijks gedeelten tijdens het gebed. Maar slechts enkelen weten door te dringen tot de diepere betekenis. Niet meer dan een paar procent van de koran bestaat uit leefregels. De rest is versleutelde tekst en kan alleen door een meditatieve benadering begrepen worden. Een poging tot interpretatie van de eerste 14 verzen van soera Al Alaq volgt hieronder.

Vertaling

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Lees in de naam van uw Heer, die geschapen heeft.
      Geschapen heeft de mens uit een bloedklomp.
      Lees, want uw Heer is de meest Eerbiedwaardige
      Die onderwezen heeft door het schrijfriet.
      Onderwezen heeft de mens wat hij niet wist.
      Niets daarvan! De mens is waarlijk overmoedig,
      Doordat hij zich behoefteloos waant.
      Tot uw Heer is de terugkeer.
      Heeft u degene gezien die verbiedt wanneer onze dienaar bidt?
      Ziet u degene die de leiding volgt of tot rechtvaardigheid maant?
      Ziet u degene die (de Waarheid) verloochent en zich afwendt?
      Zou hij dan niet weten, dat Allah ziet?
      Interpretatie

In naam van Allah, de Schepper, de Genadevolle.

Lees (leer kennen) de namen van de wezens die je heer schiep.
      Hij schiep de mensen uit iets vasts en vloeibaars.
      Heb je de diepere betekenis ervan leren kennen, dan wordt de Heer tot hoogste bron van inzicht.
      Hij onderricht door het scheppende Wereldwoord, dat in Christus is geopenbaard.
      Hij onderwijst ons wat het weten op de weg naar wijsheid ontbeert.
      Maar nee! De mens is waarlijk overmoedig.
      Kent hij de kracht van het Woord, dan waant hij zich heer en meester.
      Maar met zekerheid keert hij tot zijn oorsprong terug.
      Heb je hem in jezelf herkend die de mens hindert zich met het Goddelijke te verenigen?
      Herken je hem, die op bewustzijnswegen met je gaat, waar het Goddelijke wordt aangesproken?
      Heb je hem in jezelf herkend, die de waarheid verloochent en zich van haar afkeert?
      Weet hij niet, dat Gods oog op hem rust?

Beluister Soera Al Alaq:

------------------------

De boodschap is duidelijk en heeft iedereen bereikt.
      De Moslims zijn doorgevers en zullen getuigen want dit aardse leven is maar een passage naar Echte Leven waar de ziel thuis hoort.

We zijn hier beland met een Reden en tot De Schepper zullen we terug keren ..

Maar de mens is vrij om in het duister te blijven tasten en er is geen dwang van Allah nodig om de mensheid te doen geloven.

Het is en blijft een kwestie van Willen. ( lees De Wil van Allah En de vrije wil van de geschapen wezen zelf)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik weet niet wat zij verstaat onder politieke islam. Jij herhaalt haar waardoor ik dacht dat jij weet wat zij er onder verstaat.

Bestaat er ook iets als politieke christendom? Ik zou denken van wel, zie alle christelijke partijen. Zo zie ik de politieke islam.

Waarom mogen christenen dan wel hun politieke belangen op christelijke wijze behartigen en moslims niet denk ik dan?
      De christelijke politiek heeft geen enkele ambitie om van Nederland een Christelijke Staat te maken. Daar is vroeger een streep onder gezet.

Er mogen gewoon moslimpartijen opgericht worden mits ze zich ook houden aan de wetten van het land. En dat gebeurt toch ook ?

Revisor, is dat nou de politieke Islam ? En diegenen die vechten voor een Islamitische Staat. Waar vallen die dan onder ?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      That’s typical French, they don’t speak WITH veiled women, they speak ABOUT them (in their name). Example : we’ve had so many TV debates on Muslim veil : you would hardly see veiled women debating.

In this case, Maryam Pougetoux had done nothing wrong, as she was allowed to wear a veil. These people claim all the time that Muslims should respect the law of the country they live in, but as you can see, they don’t respect it themselves when it doesn’t suit them. Their islamophobia prevails on legislation.

And when it doesn’t suit them, they play the card « political Islam*». With no evidenxe whatsoever. They are more interested in what’s ON a woman’s head (veil) than what’s IN (speech/ideas).
      Er is op dit moment teveel polarisatie in Frankrijk. Dan viert onredelijkheid hoogtij. Ik hoop dat ik het verkeerd zie en dat er weer een beter leefklimaat komt. Dat zou best wel kunnen als er voldoende mensen hun schouders daaronder zetten.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      De christelijke politiek heeft geen enkele ambitie om van Nederland een Christelijke Staat te maken. Daar is vroeger een streep onder gezet.

Er mogen gewoon moslimpartijen opgericht worden mits ze zich ook houden aan de wetten van het land. En dat gebeurt toch ook ?

Revisor, is dat nou de politieke Islam ? En diegenen die vechten voor een Islamitische Staat. Waar vallen die dan onder ?

Moslims hebben die ambitie wel in Nederland?

Oke, en als ze die ambitie dan wel hebben, mag dat dan niet? Overtreedt je dan de wet?

Nogmaals ik weet niet wat men onder politieke islam verstaat. Het lijkt mij meer een containerbegrip om moslims te criminaliseren.

Wat heeft die Franse mevrouw met gasten die vechten voor een islamitische staat? Zie je hoe het containerbegrip politieke islam een bepaalde richting opgaat.

Moet ik onder hen ook de verzetsgroepen zoals de Mujahidien, Hamas, etc.... zien? Er zijn zoveel groepen die allemaal een eigen ontstaansgeschiedenis hebben en eigen belangen hebben. En door het gebruik van dat containerbegrip probeert de francaise het mensenrecht van een moslima in te perken en monddood te maken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Er is op dit moment teveel polarisatie in Frankrijk. Dan viert onredelijkheid hoogtij. Ik hoop dat ik het verkeerd zie en dat er weer een beter leefklimaat komt. Dat zou best wel kunnen als er voldoende mensen hun schouders daaronder zetten.
      It creates more radicalization among men. And more women wear the headscarf. In other words, counterproductive.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Wat heeft die Franse mevrouw met gasten die vechten voor een islamitische staat? Zie je hoe het containerbegrip politieke islam een bepaalde richting opgaat.
      Jij en ik denken : geen moer. Ze is gewoon een gekozen studentenleider.

Maar Revisor, hoe de-escaleren we ? Die studente wordt gezien als mogelijk verbonden aan "potentiële bezetters". Dat is niets meer en niets minder dan een angstbeeld. Gebaseerd op enkele reële terror-ervaringen en een gevoel van ontheemding in de samenleving voor bepaalde groepen, plus locale lastpakken die tussen de wal en het schip zijn terechtgekomen die veelvuldig over de scheef gaan. wat het zo moeilijk maakt om te vertrouwen in die ander...Daarbij komt nog dat er gesuggereerd wordt dat vluchtelingen gemengd worden met die eerder genoemde potentiële bezetters. Heftig allemaal. (en dat is nog maar 1 kant van de wij-zij-polarisatie belicht )

Ik ga trouwens m'n PC afkoppelen.
      Welterusten straks prikkers !

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Jij en ik denken : geen moer. Ze is gewoon een gekozen studentenleider.

Maar Revisor, hoe de-escaleren we ? Die studente wordt gezien als mogelijk verbonden aan "potentiële bezetters". Dat is niets meer en niets minder dan een angstbeeld. Gebaseerd op enkele reële terror-ervaringen en een gevoel van ontheemding in de eigen buurt/dorp, voor een groep. wat het zo moeilijk maakt om te vertrouwen in die ander...

Ik ga trouwens m'n PC afkoppelen.
      Welterusten straks prikkers !
      Ik weet het niet. Ik wacht het in elk geval niet af.

De-escaleren kan volgens mij om te beginnen alleen slagen als de economische inrichting van de westerse landen naar een eerlijke, rechtvaardige en duurzamere economie gaat veranderen. En hopelijk volgt China en zo ook.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Noem maar een Molimsland waar Moslimsleiders aan de macht zijn?

Alle landen waar de meerderheid Moslim zijn worden On-Islamistisch gerund en raden wie daar de touwtjes in handen direct hebben of juist indirect aan de macht zijn als poppetjes van ...?!
      Ik weet niet of je het weet, maar in landen als Egypte als SA worden de grootmoefti benoemd door de regering daar. In Iran zijn de regeringsleiders Ayatollah's. Om maar een paar voorbeelden te noemen. En ik verdenk er M6 ook van dat ook hij dezelfde streken heeft. Maar goed, al sinds de oudheid, en vast wel ver daarvoor was er altijd wel strijd tussen de priesterkaste en de koning om de macht om de macht over het volk.

Allemaal weet ik niet, maar als ik kijk naar wat velen van hen uitvreten, dan geloof ik je graag. Maar dat begon blijkbaar al heel snel na Mohammed. Vandaar de oprichting van de shiat Ali, toch?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik weet niet of je het weet, maar in landen als Egypte als SA worden de grootmoefti benoemd door de regering daar. In Iran zijn de regeringsleiders Ayatollah's. Om maar een paar voorbeelden te noemen. En ik verdenk er M6 ook van dat ook hij dezelfde streken heeft. Maar goed, al sinds de oudheid, en vast wel ver daarvoor was er altijd wel strijd tussen de priesterkaste en de koning om de macht om de macht over het volk.

Allemaal weet ik niet, maar als ik kijk naar wat velen van hen uitvreten, dan geloof ik je graag. Maar dat begon blijkbaar al heel snel na Mohammed. Vandaar de oprichting van de shiat Ali, toch?
      Al deze landen die je noemde worden niet Islamistisch gerund en als je daar zou wonen dan zou je beter weten.

Sterker nog als jij een gewoon burger daar zou vragen dan zou hij spontaan antwoorden : In Europa heb je meer systemen die een Islamistisch karakter hebben dan in Landen van Moslim.

Ik neem je het niet kwalijk dat jij niet weet wie Moslim-landen aan het runnen zijn en dat je simplistisch wat de Moslims aan de macht daar doen en/of laten direct koppelt aan Islam.

Als je maar weet dat hier in nieuwe west waar ik woon de Moslims het niet voor het zeggen hebben ( de Mo's dan want aan Mocro's worden magisch krachten toegekend terwijl ze maar het hoofd boven water proberen te houden in een vijandelijk omgeving ..nou ja vijandelijk? .. ze laten zich te makkelijk negatief beïnvloeden )

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      What do you guys think ?
      Wat denk je? Die Fransen zijn gestoord.
      viejo pendejo se extravia

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten