Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/7 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 62

Onderwerp: Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Standaard Re: Plan voor sporthoofddoek in Frankrijk geschrapt na bedreigingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      De christelijke politiek heeft geen enkele ambitie om van Nederland een Christelijke Staat te maken. Daar is vroeger een streep onder gezet.

Er mogen gewoon moslimpartijen opgericht worden mits ze zich ook houden aan de wetten van het land. En dat gebeurt toch ook ?

Revisor, is dat nou de politieke Islam ? En diegenen die vechten voor een Islamitische Staat. Waar vallen die dan onder ?
      niet zoveel kletsen Eke. of je bent politiek blind of heel erg naïef. christelijk nationalistisch politiek is vooral het christendom naar voren te brengen. de cu en cda zijn daar juist heel erg in bedreven geraakt.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

de politieke islam is trouwens net zo, voornamelijk gericht op het salafistische kenmerk. vooral arabisch hypothetisch geromantiseerd. precies net als wat nationalistisch christelijkheid zoals de cu en cda tracht na te streven.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Al deze landen die je noemde worden niet Islamistisch gerund en als je daar zou wonen dan zou je beter weten.

Sterker nog als jij een gewoon burger daar zou vragen dan zou hij spontaan antwoorden : In Europa heb je meer systemen die een Islamistisch karakter hebben dan in Landen van Moslim.

Ik neem je het niet kwalijk dat jij niet weet wie Moslim-landen aan het runnen zijn en dat je simplistisch wat de Moslims aan de macht daar doen en/of laten direct koppelt aan Islam.

Als je maar weet dat hier in nieuwe west waar ik woon de Moslims het niet voor het zeggen hebben ( de Mo's dan want aan Mocro's worden magisch krachten toegekend terwijl ze maar het hoofd boven water proberen te houden in een vijandelijk omgeving ..nou ja vijandelijk? .. ze laten zich te makkelijk negatief beïnvloeden )

In een landen met een dergelijke overheid wil ik niet eens wonen.

Dan doen we het hier dus niet zo heel slecht, toch?

Volgens mij zijn het in die landen allemaal ondemocratische regimes, die hun eigen bevolking onderdrukken. Als jij denkt dat dat voor mij niet al heel lang duidelijk is, dan vergis je je deerlijk. En ja, ook zij zijn moslims. Ongetwijfeld heel slechte moslims, maar nog steeds moslims.
      Door jouw eerderen verheerlijking van die schurk van Marokko, betwijfel ik of jij dat zelf allemaal wel doorhebt.

Nou, nou. Het begint toch echt een beetje brallerig te worden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Wat denk je? Die Fransen zijn gestoord.
      That if you are not Charlie, you are an extremist. But if you violently threaten and abuse the staff of a sport store because they sell a product for Muslim women, or if you are simply opposed to it, you are not an extremist but you are progressive.

#LibertéEgalité à la française.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      niet zoveel kletsen Eke. of je bent politiek blind of heel erg naïef. christelijk nationalistisch politiek is vooral het christendom naar voren te brengen. de cu en cda zijn daar juist heel erg in bedreven geraakt.
      Ik begin even met jou, Haashaas. Omdat ik je even een link wil tonen over de scheiding van kerk en staat die in Nederland ingevoerd is. https://www.historischnieuwsblad.nl/...kerk-en-staat/

Uit deze bron : "Deze scheiding ontstond in Nederland in de tweede helft van de negentiende eeuw. Daarvóór bemoeide de staat zich intensief met het religieuze leven, zo blijkt uit het proefschrift van Emo Bos, Souvereiniteit en religie. Godsdienstvrijheid onder de eerste Oranjevorsten. Koning Willem I streefde naar één nationale, protestantse kerk. Een minister van Eredienst hield toezicht. Katholieke manifestaties op straat waren verboden en dominees die zich afscheidden van de Nederlandse hervormde kerk riskeerden gevangenisstraffen." !!! einde quote

Deze scheiding gebeurde om de godsdienstvrijheid te waarborgen. Belangrijk dus.

En als jij zegt dat de christelijke partijen wel degelijk invloed willen uitoefenen in het politieke landschap klopt dat. Maar ze zullen in principe nooit de baas worden en zichzelf als de one and only presenteren. Dat is wat ik bedoel.
      We hebben onze lessen wel geleerd de afgelopen honderden jaren... Een godsdienstig of ander utopia lukt niet vanwege de inborst van de mens. (m ma mac mach macht..meeeer macht )

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      de politieke islam is trouwens net zo, voornamelijk gericht op het salafistische kenmerk. vooral arabisch hypothetisch geromantiseerd. precies net als wat nationalistisch christelijkheid zoals de cu en cda tracht na te streven.
      Dat laatste klopt dus niet.Geen 'nationalistisch'. Ruimte voor andere religies/levensopvattingen is wettelijk gewaarborgd hier.

Nog even uit diezelfde bron van priksel #45 : het Historisch Nieuwschblad 05/2009 door Bas Kromhout

" 'De invoering van de Grondwet van 1848 betekende een forse aanzet voor de scheiding van Kerk en Staat, en een nieuwe mijlpaal op weg naar godsdienstvrijheid,’ schrijft Bos. De scheiding van Kerk en Staat was dus niet bedoeld om een neutrale overheid te garanderen, maar om geloofsminderheden te beschermen tegen de willekeur van de staat. Niet neutraliteit, maar pluriformiteit is sindsdien de kernwaarde van het Nederlandse bestel."

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Achterlijke cultuur staat achter deze form van terreur.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

"terreur jegens Moslims" die durven zich te vertonen wordt gezien voor strijd voor de Frijheid.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      In een landen met een dergelijke overheid wil ik niet eens wonen.

Dan doen we het hier dus niet zo heel slecht, toch?

Volgens mij zijn het in die landen allemaal ondemocratische regimes, die hun eigen bevolking onderdrukken. Als jij denkt dat dat voor mij niet al heel lang duidelijk is, dan vergis je je deerlijk. En ja, ook zij zijn moslims. Ongetwijfeld heel slechte moslims, maar nog steeds moslims.
      Door jouw eerderen verheerlijking van die schurk van Marokko, betwijfel ik of jij dat zelf allemaal wel doorhebt.

Nou, nou. Het begint toch echt een beetje brallerig te worden.

ik heb wel door dat in een democratie zeker Moslisms worden onderdrukt. Doe maar mij die schurken in een ondemocratisch zetting dan voorbeeldig duiveltjes die Eigen vrijheden verheerlijken .. hypocriete democraten van het westen hebben die schurken daar meer nodig dan ik zelf.

Europa is feitelijk arm en maar de rest uitbuiten en verdeeld houden want rijkdom van die landen moet hier komen = je hoeft geen ware Einstein te zijn om de economie hier draaiend te houden maar wel een hypodemocraatschurk die over lijken en culturen loopt.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      It creates more radicalization among men. And more women wear the headscarf. In other words, counterproductive.
      Dat is die polarisatie : het versterken van de tegenstellingen. Dat vinden we alle twee. Dus het is ridicule om fanatiek bezig te zijn als je samen-leven wilt.

Een zachte sportcap. Bedoeld om lui (mannen en vrouwen) met lange haren te beschermen :je kunt blijven haken met je lange haar ---of met een losse sluier !
      En daar zoveel heisa over. Heethoofden die Fransen.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten