Medialand blijft buiten schot. - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 44

Onderwerp: Medialand blijft buiten schot.

Trust The Process Interim's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12375

Standaard Re: Medialand blijft buiten schot.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten
      Ik neem het mensen niet kwalijk dat ze onwetend zijn over de inns en outs, sterker nog ik ben zelf pas de afgelopen maanden tot bepaalde info en inzichten gekomen door zelfstudie waar ik met de simpele boeken die de gewone man tevreden houdt over wat de waarheid is nooit over zou leren. Laat staan iemand die er ver buiten staat. We kunnen wel zeggen dat info met internet bijv aanwezig is en tegenwoordig niemand onwetend zou moeten hoeven zijn, maar er is een verschil tussen weten en weten. Het neemt ook onwijs veel tijd in beslag. Maar dat vind ik niet erg. En je moet durven om na te denken over controversiele stellingen en out of the box denken en niet bang te zijn om eventueel dingen tegen te komen die lastig zijn. En lastig tot je misschien nieuwe kennis opdoet waardoor het opeens weer klopt.
      Ain’t nobody got time for that meer tegenwoordig. Net zo snel als dat social media en technologie werkt is het menselijke brein een soort snelwerkend niet goed verwerkende machine geworden die allerlei bijproducten en -afval de wereld in kotst en niet meer weet zichzelf te reguleren. Moeten we ons aan zo’n cultuur conformeren en dus onze eigen identiteiten verbergen zodat we maar meegaan in de massa? How sad, hoe nikszeggend is je leven als je jezelf beperkt door andermans gebrek aan besef van bewustzijn en inzicht.
      Het is ook wie je ontmoet in het leven om verder te komen.
      De huisarts van mijn ouders was in Indonesië geboren. Hij zei altijd dat islam in Nederland, net zoals in Indonesië, in het jasje van het christendom wordt gehesen werd. En dat christendom uitgeklede Griekse 'filosofie' is.

Deze Griekse 'filosofie' is een strijd tussen goed en kwaad waarbij goed de absolute eindoverwinning op kwaad behaalt.
      Islam, jodendom en oriëntaalse religies streven naar een balans tussen de goede - en slechte aspecten die ieder mens in zich heeft.
      (eindstrijdreligie & evenwichtreligies)

Als moslims de vastenmaand respecteren dan wordt dat gezien als legalisme op zijn gereformeerds.
      Wordt er buiten de vastenmaand naar niet al te gereformeerde uitbundige muziek geluisterd dan wordt dat uitgelegd als een van de bewijzen van een dubbele moraal (met schizoïde kenmerken).

In Waan Van De Dag (©IBKIS) wordt er door atheïstische dominees voortdurend op de dubbele moraal van moslims gewezen.

Buiten het forum zie ik moslim zijn als één van mijn identiteitsaspecten.
      Ik heb christelijke vrienden en vriendinnen.
      Wat onder christenen leeft en steeds meer gaat leven vond ik jaren geleden op een inmiddels verdwenen internetpagina:

God is niet dood, alleen veel mensen doen alsof.
      Wat wel zo is, is dat we (protestanten en reformanten) al sinds de Verlichting bezig zijn met het uitbannen van de Heilige Geest, omdat die niet rationeel te verklaren is.
      De Geest is leven, dus wat denk je dat er gebeurt als je de Geest onderdrukt? God sterft niet, maar ons geloof wel.

Hanneke
      In haar eigen woorden zegt Hanneke dat spiritualiteit tot taboe is verklaard sinds de Verlichting.
      Dit sluit aan op wat Thierry Baudet, genoemd in het openingsartikel, aanhaalt in zijn overwinningsspeech: 'dat culturele en spirituele vacuüm'.
      Klinkt veelbelovend, maar een paar alinea's later: 'metafysische grondslagen van het christendom'.
      Metafysica is door de Griekse filosoof Aristoteles geschreven en uitgekleed.
      Het blijft een vicieuze cirkel.

Een tijdje geleden liep ik de pastor van een nabijgelegen PKN-kerkje tegen het lijf.
      De man heb ik een aantal jaren geleden geholpen bij het vinden van een tamelijk ongrijpbare hoogbejaarde man.
      De pastor vertelde mij dat hij voor een scriptie Negatieve Dialectiek (1966) van T.W. Adorno aan het bestuderen was.

Redelijk bekend terrein voor mij.
      Een eerder boek geschreven met M. Horkheiemer genaamd Dialectiek van de Verlichting (1944) is het handvest van studentenbewegingen van mei 1968.
      Een van de grote bezwaren tegen moslims is dat door hun kleinburgerlijkheid en orthodoxe geloof de verworven burgerlijke vrijheden in een rap tempo werden en worden teruggeschroefd.

Negatieve Dialectiek heb ik onlangs thuis laten bezorgen (de Engelse versie had ik al gescoord op het internet).
      Als ik het boek uit heb zal ik daar verder over spreken met de pastor.
      Christen-migranten waarvan er meer in Nederland zijn dan moslims, zal ik in het gesprek niet vergeten:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226...-dit-land.html

Ok, een beetje lang verhaal.
      Maar simplisme, als synoniem van populisme, aanpakken met simplisme is een doodlopende weg.

Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12375

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      ze misbruiken ook de alleenstaande vrouw. want die moet alles doen. want de man ligt thuis bij een andere chick op de bank. dat soort waanbeelden smijten ze in de wereld door de man als een klaploper neer te zetten. zo kunnen ze veel mannen buitenspel zetten die niet in hun straatje passen. zie ook dat hele geleuter over vrouwen die geen topbanen hebben. topbestuurders. alsof vrouwen die shitzooi ambiëren. alsof vrouwen niet wisten dat het bestaat uit 1 grote kliek oude vieze blanke fascisten en vrouwenhaters. nu halen ze die setting omlaag door te doen alsof de fout ligt bij de man met huisje boompje beestje. je zou denken dat de vrouw die manipulaties wel doorheeft en daar niet in trapt. de meeste vrouwen van dat soort mannen die een topbaantje hebben of hadden weten wel beter. maar je ziet dus hoe extreem vuil het spelletje gespeeld wordt rondom macht. en maar het sprookje in de wereld houden dat het westen veranderd is. vuile leugenaars en manipulators zijn het.
      Ook irritant is de tegenstelling tussen 'van een maak- naar een diensten- en data-economie' en 'Kracht en spieren zijn overbodig geworden'.
      In arme landen worden 'kracht en spieren' uitgebuit om tegen een laag prijsje te leveren aan 'diensten en data-economieën. Maar daar horen we ze niet over, wel over het schenden van mensenrechten in arme landen.
      Het is een nietszeggende beschrijving van patriarchaat versus matriarchaat.
      Een reisverslag van een ramptoeriste om haar 'begrijpende' lezers zich verheven te laten voelen.
      Aan een oplossing zoals partnerschap man en vrouw (openingsartikel: moslim en niet-moslim) wordt niet gedacht.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011795

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      den hollander vindt het geweldig om de marokkaanse viswijf-geschreeuw te horen met open ramen. want dat is waar het hier om draait. gortig. lekker luid vadsig. de vuile was buiten hangen. het liefst met de poepvlekken aan den onderbroek van de man. want dat is waar het ze om draait. ze misbruiken de marokkaanse vrouw om de man aan de wilgen te kunnen hangen. en als het een beetje botert tussen een marokkaanse vrouw en man, dan gaat het ze om om de vislucht op te vangen. dus een vrij natuurlijke menselijke reactie van leden op het forum. al hebben ze daar schijt aan. de ontmenselijking van de marokkaanse man is geen sprookje in holland. of je nou wel of niet deugt, het boeit ze niet. dat doen die hollanders sinds de eerste gastarbeiders. het is alleen wel jammer dat sommige marokkaanse vrouwen zo diep aan wal zijn geraakt dat ze daarin meegaan.

COLUMN Ibtihal Jadib

Waarom mijn zus niet wil trouwen met een Marokkaan

15 mei 2020

Mijn twee zusjes kwamen langs voor een adempauze in de thuisblijfmarathon; even hun vier muren omruilen voor die van mij. Voor het eerst in lange tijd zaten we rustig bij te praten, de een in joggingbroek, de ander met uitgroei. Geheel volgens de coronadresscode.

We kwamen al gauw te spreken over mannen. Beide dames zouden graag willen settelen en die van 28 had zichzelf erop betrapt steeds vaker in voorbijgaande kinderwagens te spieken. De vraag ‘Naar wat voor iemand ben je op zoek?’ kwam ter tafel, waarna lijstjes met heroïsche eigenschappen werden opgesomd, want zo gaat dat als meisjes fantaseren over die Ene met wie De Toekomst moet worden gedeeld.

De jongste, van 21, schetste een relatie van volmaakte harmonie en ze had een goed doordacht plan om hartzeer te voorkomen. We keken haar meewarig aan en zwegen. Je wil zo’n kind niet onnodig afschrikken en wie weet struikelt ze morgen over een olielamp waarin een wensgeest huist. In een wereld waarin de Amerikaanse president het coronavirus overweegt te bestrijden met een slokje chloor durf ik niets meer uit te sluiten.

Het zusje van 28 staat er heel anders in want zij heeft haar portie hartzeer al binnen: toen ze 20 was kwam ze thuis met een jongeman met wie ze een jaar later zou trouwen en van wie ze weer een paar jaar later zou scheiden. Daar kan ze het nog moeilijk mee hebben, maar, zegt ze dapper, de volgende keer weet ze tenminste waaraan ze begint. ‘En het wordt hoe dan ook geen Marokkaan.’ Op mijn vraag waarom ze haar eigen bevolkingsgroep heeft afgeschreven keek ze me aan met een blik van: ‘Dat begrijp je toch wel?’ En ja, eigenlijk begreep ik dat wel. Mijn zusje is getrouwd geweest met een Surinamer. De Marokkaanse lezers onder u behoeven geen verdere uitleg, de Nederlandse wellicht wel.

Mijn zusje heeft tijdens haar huwelijk geleerd om op te letten waar ze loopt. Als ze met haar man door Amsterdam centrum liep, was dat prima. Osdorp daarentegen was vragen om problemen. De keren dat ze daar door Marokkaanse jongens is uitgescholden voor ‘negerhoer’ en ‘vieze negerslet’ zijn ontelbaar. Zodra ze ergens een groep Marokkaanse jongens bij elkaar zag staan, versnelde ze haar pas. Het maakte weinig uit, de verwensingen kwamen toch wel. ‘Kijk haar met een zwarte.’ Een keer reageerde ze met: ‘Zeg, vind je dat normaal ofzo?’ De jongens schreeuwden terug: ‘Hé hoer, loop door!’ Ze had weinig andere opties, je gaat als stel geen ruzie zoeken met een hele groep. Weer een andere keer was het bijna uit de hand gelopen: de scheldende jongens hadden niet opgemerkt dat mijn vader en oom achter mijn zusje liepen. Toen die hoorden wat er werd geroepen stapten ze woedend op de jongens af. Die begonnen geschrokken hun excuses te maken: ‘Sorry, sorry meneer, we wisten niet dat het uw dochter was.’ Gelukkig is mijn vader doorgelopen, bij thuiskomst kwam de stoom nog steeds uit z’n oren.

Een paar jaar geleden zag ik een aflevering van het programma Kaaskop of Mocro waarin Ajouad El Miloudi aan een socioloog probeerde uit te leggen waarom Marokkaanse jongens zo negatief reageren op Marokkaanse vrouwen met een donkere man. Zijn verklaring kwam erop neer dat het een poging is om ‘onze zusters’ te beschermen. Nou, wat fijn dat zoveel broeders zich hebben ontfermd over mijn zusje. Ze heeft er veel aan gehad.

https://www.volkskrant.nl/columns-op...kaan~b334e805/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

de zoveelste kop zonder kip die het ei uitvindt.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146354

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      De keren dat ze daar door Marokkaanse jongens is uitgescholden voor ‘negerhoer’ en ‘vieze negerslet’ zijn ontelbaar.
      Hier ook niet vreemd op maroc.nl. Ik weet het ook van een Surinaamse collega van me, die met een Surinaamse was getrouwd, die op een Marokkaanse leek, één brok ellende.
      -------Worship the Creator not the creation-------
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 2 Thanks, 2 Likes, 1 Dislikes

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Hier ook niet vreemd op maroc.nl. Ik weet het ook van een Surinaamse collega van me, die met een Surinaamse was getrouwd, die op een Marokkaanse leek, één brok ellende.
      Ik blijf het raar vinden dat zwarte mensen elkaar in dat opzicht uitschelden. De een is wat lichter en de ander wat donkerder maar het zijn toch allemaal afrikanen.

Ik ken het inderdaad ook wel van Surinamers, vooral Hindoestanen. Als ze het hebben over een 'schoon meisje' refereren ze aan haar bijna blanke huidskleur.

Kijk maar eens naar die Bollywood films. Vrijwel geen donker Hindoestaans meisje komt in dergelijke films voor.

Donkere mensen onderling zijn vaak nog erger dan blanken richting de gekleurde medemens.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Generally speaking, I’m not sure the Dutch look at Dutch girls who go out with/marry Moroccan/Muslim guys with a good eye either.

Would the difference lie in the fact that these Moroccans say out loud what they think, when the Dutch keep it politically correct ?

I’m not defending anybody. Moroccans are not more/less racist than other communities.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 2 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12375

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Generally speaking, I’m not sure the Dutch look at Dutch girls who go out with/marry Moroccan/Muslim guys with a good eye either.

Would the difference lie in the fact that these Moroccans say out loud what they think, when the Dutch keep it politically correct ?

I’m not defending anybody. Moroccans are not more/less racist than other communities.
      Als autochtone Nederlanders dronken zijn dan verdwijnt vaak de politieke correctheid: een autochtone Nederlandse vrouw met een Marokkaan als partner → Marokkanenhoer.
      Vergelijkbaar: Turkenhoer en negerhoer.

Dit spraakgebruik komt overigens niet alleen voor bij jongeren.
      Ik ken vaag een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd.
      Zij is getrouwd geweest met een Marokkaan en ze heeft een kind van hem.

Drie jaar geleden veroorzaakte haar autochtone buurman 's nachts geluidoverlast.
      Ze heeft hem gevraagd of hij wilde stoppen met de geluidoverlast.
      Maar ze moest haar bek houden, had geen recht van spreken omdat ze een Marokkanenhoer was.
      De autochtone buurman was uiteraard dronken.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Interim Bekijk Berichten
      Als autochtone Nederlanders dronken zijn dan verdwijnt vaak de politieke correctheid: een autochtone Nederlandse vrouw met een Marokkaan als partner → Marokkanenhoer.
      Vergelijkbaar: Turkenhoer en negerhoer.

Dit spraakgebruik komt overigens niet alleen voor bij jongeren.
      Ik ken vaag een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd.
      Zij is getrouwd geweest met een Marokkaan en ze heeft een kind van hem.

Drie jaar geleden veroorzaakte haar autochtone buurman 's nachts geluidoverlast.
      Ze heeft hem gevraagd of hij wilde stoppen met de geluidoverlast.
      Maar ze moest haar bek houden, had geen recht van spreken omdat ze een Marokkanenhoer was.
      De autochtone buurman was uiteraard dronken.
      That’s it.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146354

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      You are probably comparing two different types of relationships:

Muslim (Surinamese) – Muslima (Moroccan)
      Muslim (Moroccan) – Non Muslima (Dutch)

While some Dutch folks might be prejudiced, how can a muslim object to a halal relationship?

Definitely, it is much more disturbing when people are hassling and attacking complete strangers in the streets (or on the internet), without even knowing the facts.

I am not denying that there are racists among all nationalities. My personal experience, the more someone practices islam, the less they are involved in silly tribalism.
      -------Worship the Creator not the creation-------
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten