Naar Marokko met de auto 2019 - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Naar Marokko met de auto 2019

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Standaard Re: Naar Marokko met de auto 2019

Ik reageer morgen hier

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

ik raad je aan om 's nachts frankrijk te doorkruisen. en dan paris bordeux is echt de snelste route. het kutte van die route is dat je dan weer door het saaie midden van spanje heen moet. saai, eentonig, slechte wegen en warm. en op die route zitten veel chagrijnige spanjaarden. althans bij de pompstations. ik raad je dan aan om bij de grens zaragoza en dan valencia aan te houden. zo ontwijk je ook de ochtendspits bij barcelona. alhoewel dat ook wel meevalt. lang niet zo erg als parijs. 's nachts door het midden van frankrijk kan ook, maar het nadeel van die weg is dat je door een berggebied heen moet. veel bochten en omhoog en omlaag. dat soort wegen wil je 's nachts niet berijden. via luxemburg en montpellier is leuk als je in brabant woont. of het oosten van holland. maar, elke diehard riffijn rijdt via mathra (madrid).

.
      Ingeschreven
      Feb 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1038346

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      er zijn 3 route's voor jouNador
      Alle drie routes vanuit Amsterdam naar Almería zijn 2300km met een verschil van 18km. De uiterst rechtse.
      Riffijnen die ik ken neemt bijna iedereen de uiterst rechtse met oversteek via Almería. Alleen de zuinige jongens rijden graag 300 tot 600km om goedkoper uit te zijn. Vroeger had je geen keus. Toen was Parijs Madrid Ceuta de enige route.

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      ik raad je aan om 's nachts frankrijk te doorkruisen. en dan paris bordeux is echt de snelste route. het kutte van die route is dat je dan weer door het saaie midden van spanje heen moet. saai, eentonig, slechte wegen en warm. en op die route zitten veel chagrijnige spanjaarden. althans bij de pompstations. ik raad je dan aan om bij de grens zaragoza en dan valencia aan te houden. zo ontwijk je ook de ochtendspits bij barcelona. alhoewel dat ook wel meevalt. lang niet zo erg als parijs. 's nachts door het midden van frankrijk kan ook, maar het nadeel van die weg is dat je door een berggebied heen moet. veel bochten en omhoog en omlaag. dat soort wegen wil je 's nachts niet berijden. via luxemburg en montpellier is leuk als je in brabant woont. of het oosten van holland. maar, elke diehard riffijn rijdt via mathra (madrid).
      Ik rij altijd via Parijs...Madrid..ik ben een di hard rijder ..sterker nog..soms rij ik door de bakoven van Spanje...Cordoba..Sevilla

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Ik rij altijd via Parijs...Madrid..ik ben een di hard rijder ..sterker nog..soms rij ik door de bakoven van Spanje...Cordoba..Sevilla
      waarom jij dan niet voor real madrid zijn? ik ook, heerlijk die hitte. kan je gelijk even wennen wat komen gaat. vind het alleen wat eentonig. maar de bergen en de sub-sahariaanse omgeving wel leuk om te zien. vooral de andalous. ik ben ook weleens offroad gegaan de bergen in, je komt bijzonder leuke en vriendelijke mensen tegen. meestal op paard. doet me sterk denken aan de film 'for a few dollars more' denken. en dan lach ik die tere zieltjes uit die langs barca gaan. want oeh lala windbriesje vanuit zee. merk je geen fuck van als je op die weg rijdt, daar niet van. for a few dollars meer wordt je opgezweept voor de boulevard.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gadjo dilo Bekijk Berichten
      Alle drie routes vanuit Amsterdam naar Almería zijn 2300km met een verschil van 18km. De uiterst rechtse.
      Riffijnen die ik ken neemt bijna iedereen de uiterst rechtse met oversteek via Almería. Alleen de zuinige jongens rijden graag 300 tot 600km om goedkoper uit te zijn. Vroeger had je geen keus. Toen was Parijs Madrid Ceuta de enige route.
      je haalt de tijden en "zuinigheid" door mekaar heen. "300 tot 600 km" omrijden was ja omdat er simpelweg geen weg of goede weg was en ook later omdat mensen niet beter wisten. de weg is via barca pas veel later aangelegd door europees geld. en mensen dachten ook praktisch na. de weg via barca duurde ook veel langer. tegenwoordig is dat een ander verhaal omdat de wegen ook in frankrijk zijn veranderd. en dan hoeven we ook niet te spreken over de veelal waardeloze wegen in zuid-belgië toen. bij almeria is het vaak propvol en de spanjaarden gaan er ook altijd staken. vaak niet eens voor het geld maar alleen al voor het feit om noord-afrikanen te pesten. algerijnen en tunesiërs nemen ook die vaardienst. plus de marokkaanse douane stond/staat bekend om diens gruwelijke bureaucratische taferelen bij de grens met mellilia/ceuta. bni nsar haven bestond toen nog niet eens. als het druk is bij almeria, dan kiezen de meeste marokkanen er ook voor om door te rijden naar malaga. daar zitten minder stijfkoppige en nationalistische spanjaarden. dus dan is een reis via madrid naar malaga veel interessanter. nog interessanter is om al die bullshit van de spanjaarden en de marokkaanse ceuta/mellillia taferelen te skippen en door te rijden naar algouzira (algeciras). de douane bij tanger is dan lekker kort qua wachttijden en gedoe met paspoorten en stempels. dat lui tegenwoordig sneller voor barca kiezen kan wel kloppen maar hoe jij het beschrijft klopt gewoon niet. het heeft in ieder geval weinig te maken met zuinige jongens.

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

ik heb gehoord dat het via motril veel en veel beter is. Het is daar rustig en je kan snel een ticket krijgen.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199461

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      bij almeria is het vaak propvol en de spanjaarden gaan er ook altijd staken. vaak niet eens voor het geld maar alleen al voor het feit om noord-afrikanen te pesten. algerijnen en tunesiërs nemen ook die vaardienst.
      Tunisians through Almería ?

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door katim110 Bekijk Berichten
      ik heb gehoord dat het via motril veel en veel beter is. Het is daar rustig en je kan snel een ticket krijgen.
      Laatste vijf jaar of zo via Motril, aanrader, want snel, rustig, klantvriendelijk. Weet niet of ze dat tegenwoordig ook op de andere routes kennen, maar als je kids hebt: leuk activiteitenaanbod on board; schminken, zwemmen, dansen enz., hoeven zich niet te vervelen. Voor volwassenen: o.a. muziekquiz (die ik standaard win, natuurlijk). Tickets fiksen we standaard online, supermakkelijk zo.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Tunisians through Almería ?
      yes, tunesians who live in southern spain. i've met them on the boat. they go to wahran. why driving back to genua and then go back?

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten