Nederlandse politici en israel misdaden lobbygroep CIDI framen moslims als daders in keppeldebat
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: Nederlandse politici en israel misdaden lobbygroep CIDI framen moslims als daders in keppeldebat

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

Standaard Nederlandse politici en israel misdaden lobbygroep CIDI framen moslims als daders in keppeldebat

Een keppel dragen, kan dat onbezorgd in Nederland?

Marije van Beek– 13:43, 8 juni 2019

Terrence Daniel van Hutten draagt op straat een pet over zijn keppel. © Martijn Gijsbertsen

Een keppel maakt je in een oogopslag herkenbaar als jood. En dus kwetsbaarder voor antisemitisme. Vier joodse Nederlanders vertellen hoe het is om er een te dragen.

Zo op het eerste oog is er niets joods aan de outfit van Terence Daniel van Hutten, de 40-jarige eigenaar van een breakdanceschool in Delft. Een zwarte hoodie, zwarte sneakers, een zwart petje. Totdat hij zijn hoofddeksel afdoet en er nog een laagje stof onder tevoorschijn komt. Een keppel. Ook zwart. “Die doe ik alleen af bij het slapengaan. Zodat er altijd iets tussen mij en mijn schepper zit.”

Het petje draagt hij er buitenshuis overheen. Dat moet van zijn moeder, zegt hij. “Ik mag van haar niet met mijn keppel over straat. Ze is bang voor die ene gek die me misschien iets zou kunnen aandoen. ‘Er staat op sabbat toch niet voor niets marechaussee voor de deur van de sjoel’, zegt ze dan.”

Van Hutten staat een beetje achteraan bij een demonstratie op het Plein in Den Haag. De Duitse antisemitismecommissaris Felix Klein raadde eind vorige maand joden aan op sommige plekken geen keppel te dragen. In Duitsland was het aantal incidenten tegen joden gestegen. Uit verontwaardiging daarover organiseerde het Centrum voor Documentatie en Informatie Israël (Cidi) vorige week deze #Keppel-op-demonstratie. Zo’n tweehonderd mensen zijn erop afgekomen. Ook heel wat niet-joden, een enkele vrouw, met keppels in allerlei kleuren en maten, die ze voor de gelegenheid hebben opgedaan. Door de krakerige microfoon klinkt de stem van Cidi-directeur Hanna Luden: “Waar Duitsland zegt: keppel af, zeggen wij: keppel op.”

‘Onwerkelijk’ noemde Luden het dat slachtoffers van antisemitisme hun kleding zouden moeten aanpassen in plaats van dat er voor hun veiligheid wordt gezorgd. In 2018 werden bij het Cidi 135 anti-joodse incidenten gemeld. In 2017 waren het er 113. Uit de cijfers die de politie bijhoudt bleek juist een lichte afname.

Voor een eerdere stijging van antisemitische incidenten, in 2014, toen het Cidi 171 incidenten telde, was een verklaring. De Gaza-oorlog van die zomer maakte dat joden in Nederland werden aangesproken op de Israëlische politiek. Maar nu is er geen aanwijsbare reden, zegt een woordvoerder. “Het komt van alle kanten. Zowel uit de hoek van voetbalsupporters, de islamitische gemeenschap als van aanhangers van extreem-links en -rechts.”

Een beetje anders

Ook in Nederland wordt soms gezegd dat je geen keppel meer kunt dragen. Zo zei Jacques Grishaver, voorzitter van het Nederlands Auschwitz Comité, begin vorig jaar dat je in Amsterdam ‘bijna helemaal niet meer over straat kunt lopen met een keppeltje op’. De bewering van Grishaver, die zelf geen keppel draagt, stoorde Amsterdamse joden die dat wel doen. Zoals Ruben Vis, algemeen secretaris van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap, de koepelorganisatie van orthodox-joods Nederland. “Onzin”, zegt hij. “Ik kom gewoon overal met mijn keppel. In alle wijken, van Zuid, Bos en Lommer tot Slotervaart en de Bijlmer.”

Op Bevrijdingsdag van dit jaar zei microbioloog en schrijfster Rosanne Hertzberger dat je ‘in veel gebieden in Nederland niet met een keppeltje over straat kan’. Tot ergernis, opnieuw, van Vis. “Nogal frappant dat deze suggestie opnieuw werd gewekt door iemand die zelf geen keppel draagt. Tenminste, voor zover ik weet draagt Hertzberger er als vrouw ook geen.”

Vis heeft wel degelijk antisemitisme op straat meegemaakt. Hij werd nageroepen, vertelt hij, en heeft weleens een duw of stoot in de tram gekregen. “Maar sinds een jaar of zeven heb ik er geen last meer van. Mijn persoonlijke ervaring is dat het in Amsterdam juist beter gaat. In korte tijd is de stad een stuk internationaler en multicultureler geworden. Er zijn nu zoveel mensen die een beetje anders zijn dat uitschelden weinig zin meer heeft. Dan kan je wel bezig blijven.”

“Let wel”, zegt hij, de angst in de joodse gemeenschap is een feit. “Die angst is helaas historisch verklaarbaar. Ik vind het alleen belangrijk dat we precies zijn.”

Hangjongeren

De afgelopen maanden hield de kwestie ook oud-politicus en bestuurder Rob Oudkerk (64) meer dan anders bezig. Hij draagt normaal gezien niets op het hoofd, maar heeft wel een joodse achtergrond. Om zelf te ervaren wat er gebeurt als je een keppel draagt, deed hij dat een aantal weken en hield hij een dagboek bij. In een Amsterdamse kroeg vertelt hij over zijn ervaringen. Hij pakt de keppel even van zijn grijze haardos. “Van mijn vader geërfd”, zegt hij. Het is van ivoorkleurige zijde, met zilverdraad versierd, en er zit een heel klein vlekje op de stof. “Ik durf het niet te wassen.”

Rob Oudkerk droeg een aantal weken een keppel om te ervaren wat er dan gebeurt. © Martijn Gijsbertsen

In zijn dagboek is te lezen hoe hij tot zijn eigen verbazing iets harder gaat lopen als hij ergens in het centrum een groepje hangjongeren passeert. “Ik ben 64 jaar en nooit in mijn leven schichtig geweest. Voor het eerst in mijn leven voelde ik me bedreigd. Maar later dacht ik: aan wie lag dat? Die jongens deden helemaal niks!”

Oudkerk kreeg voorafgaand aan zijn plan waarschuwingen van mensen om hem heen. Kijk maar uit, zeiden ze. “Al vond ik dat nog zo overdreven, blijkbaar had het me toch beïnvloed. Ik was helemaal niet van plan om ‘uit te kijken’, maar het gebeurde toch.”

In vier weken is hij twee keer uitgescholden, noteert Oudkerk. Een keer voor ‘kankerjood’. Een andere keer vroeg iemand hem: “Hebben ze vergeten jou aan het gas aan te sluiten?”

Antimigratie-agenda

Bij de #Keppel-op-demonstratie in Den Haag houden Kamerleden een korte toespraak. Zowel Thierry Baudet en Theo Hiddema van het FVD, Gidi Markuszower van de PVV als Dilan Yesilgoz van de VVD noemen alleen migranten als verantwoordelijken voor antisemitisme. “Kneiterhard aanpakken”, zegt Yesilgoz. “Beginnen bij de oorzaak: bij preventie, bij migratie.”

Op de achterste rij staat de Haagse rabbijn Shmuel Katzman (61) het stilletjes aan te horen. “Nee”, zegt hij na afloop, met een lichte frons op het voorhoofd. “Het is onzuiver om het probleem op één groep af te schuiven. En dit is niet een moment om aan te grijpen voor een antimigratie-agenda.”

Met zijn zwarte hoed en jas is ook hij als joods herkenbaar. De keren dat er naar hem iets werd geroepen, zegt de rabbijn, kwam dat vanuit alle hoeken. “Ik ben wel eens voor ‘kindermoordenaar’ uitgescholden. Waarschijnlijk toen er iets in het nieuws was over kinderen die getroffen werden door Israëlisch vuur. Dat komt van mensen waarvan ik, afgaand op hun uiterlijk, vermoed dat ze een islamitische achtergrond hebben, maar net zo goed van linkse activisten die het opnemen voor de Palestijnse underdog.”

Een paar meter verderop staat Van Hutten. Ze knikken even naar elkaar – Katzman is ‘zijn rabbijn’. Ook hij fronste zojuist toen het woord ‘migratie’ viel. Van zijn moeders kant stamt de breakdanceleraar af van de familie Levi Maduro, die aan het einde van de vijftiende eeuw uit Portugal vluchtte toen de katholieke heersers daar alle joden verdreven. Via Amsterdam trokken ze naar Aruba en Curaçao. “Wij joden waren toen de migranten.”

Dat mag ook hier op het plein niet worden vergeten, zegt hij. “Dan ga je voorbij aan de vele verschijningsvormen die jodenhaat door de eeuwen heen heeft gekend. Dan zie je niet hoe diep het zit. Ik vraag me soms echt af of we dat nog wel beseffen. In de geschiedenisboeken van mijn dochter zie ik er niets over.”

Vorige zomer maakte hij voor het laatst een antisemitisch incident mee, zegt Van Hutten. “We liepen met een aantal vrienden vanuit de synagoge in Scheveningen terug naar huis toen een witte man ‘kankerjood’ naar ons riep.” Het gezelschap was door de sabbatviering net ‘spiritueel opgelift’ door bezig te zijn met de Thora. Een van hen wilde achter de man aangaan, maar de rest hield hem tegen. “Mijn geloof leert dat je, als je op negativiteit ingaat, toegeeft aan de jetser hara, de neiging tot het kwade. Dan zou alles in de synagoge voor niets geweest zijn.”

Witte chocolade

Naar Vis en naar rabbijn Katzman is wel eens ‘Joden!’geroepen. Een paar jaar geleden liep de rabbijn op de avond van 4 mei door Scheveningen. “Overal zag je de vlaggen halfstok hangen”, vertelt hij. “Dan denk je: men begrijpt het. En dan krijg te je horen: ‘Joden!’”

Vis ziet dat als scheldwoord. “Mensen roepen dat om je te irriteren.” Maar de rabbijn weet niet zeker of hij dat ook vindt. “Ik spreek mensen die me naroepen er meestal op aan. Eén keer bleek dat iemand die ‘joden’ riep, het echt niet negatief had bedoeld.”

Zo betwijfelt ook Oudkerk of de jongens die hem nariepen het wel ‘echt antisemitisch’ bedoelden. Ze waren 17 of 18, zegt hij. “Ik denk dat de ene een Surinaamse achtergrond had, de andere was zo wit als witte chocolade en mogelijk gewoon Feyenoordsupporter. En ik wil het niet bagatelliseren. Maar als voorzitter van een koepel van middelbare scholen heb ik veel met tieners te maken, en die zijn weinig op de hoogte, kan ik je vertellen. Mij lijkt dat die jongens geen idee hebben wat ze zeggen.”

Zelf raakte hij in 2002 in opspraak toen hij het woord ‘kutmarokkanen’ in de mond nam. “Toen ben ik bij scholen langs gegaan om uit te leggen dat ik niet de hele bevolkingsgroep bedoelde, maar het over de criminele figuren onder hen had. Een 16-jarige jongen snapte het heel goed. Hij zei: ‘Oh, dus mag ik u een kutjood vinden’. En zo is het. Als je met je scheldwoord bedoelt aan te duiden dat je iemands gedrag niet oké vindt, is dat iets anders.”

Nee, dan de mensen die hem het dragen van de keppel afraadden, zegt Oudkerk. “Die zeiden: ‘Moet je nou zo opvallen’, of ‘Waarom zou je de kat bel aanbinden’. Dat voelde voor mij eigenlijk veel duidelijker als antisemitisme.”

Het plein is bijna leeg, Van Hutten staat nog na te praten met een vriend uit de sjoel. Hij wil nog iets gezegd hebben over zijn petje. “Ik vind het zelf niet nodig. Anders dan mijn moeder geloof ik heus dat je met een keppel veilig over straat kunt. Maar het petje is ook wel weer handig. Zo wordt er tenminste niet naar me gescholden, of gespuugd, wat ook wel gebeurd is. En nu beginnen mensen niet steeds politieke discussies over Israël met me, een land waar ik niet eens stemrecht heb.”

Lichtelijk ongerust kijkt hij op het notitieblok van de verslaggever. “Ik bedoel het niet van: ‘Kijk die zielige jood’, hè? Mijn islamitische vrienden weten gewoon dat ik joods ben. Als het nodig is kom ik er gewoon voor uit, zoals nu. Maar scheldwoorden doen iets met mij. Ik vraag me altijd af: waarom zie je mij als minderwaardig? Ja, ik ken de complottheorieën, dat wij al het geld hebben. Maar waarom geloof je dat? Waarom praat je niet gewoon met mij?”

Hij zal de eerste zijn om terug te praten. “We moeten er met elkaar zien uit te komen op aarde. ‘Gij zult uw naaste liefhebben’, zo is het gebod.”

https://www.trouw.nl/religie-en-filo...and-~a1e58351/
      Laatst gewijzigd door Revisor; 10-06-19 om 17:17.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

Standaard Re: Nederlandse politici en israel misdaden lobbygroep CIDI framen moslims als daders in keppeldebat

Zionistische lobbygroep CIDI faciliteert extreemrechtse haatpropaganda Baudet

Door Volkan - 30 mei 2019

De zionistische lobbygroep CIDI heeft afgelopen woensdag extreemrechtse haatpropaganda gefaciliteerd bij de door de lobbygroep georganiseerde demonstratie in Den Haag. CIDI-directeur Hanna Luden stond er met de neus bovenop toen rechtsextremist Thierry Baudet moslims antisemitisme aanwreef en zei er niets van.

Het CIDI, dat bekendstaat als pro-Israël lobbygroep, organiseerde de bijeenkomst #KeppelOp naar aanleiding van een aanbeveling van Felix Klein, de Duitse coördinator in de strijd tegen het antisemitisme, om niet altijd en overal een keppel op te dragen. Op de bijeenkomst van het CIDI waren echter vooral Israëlische vlaggen te zien, waarmee de indruk wordt gewekt dat de gehele joodse gemeenschap gelijk wordt gesteld aan de Israëlische staat. Iets waar niet alle joden het mee eens zijn.

Het dieptepunt van de demonstratie was een voordracht van rechtsextremist Thierry Baudet, die onlangs een propagandafilmpje rondstuurde dat gemaakt werd door antisemitische neonazi’s. Baudet staat er ook om bekend dat hij zich in het gezelschap begeeft van bekende antisemieten zoals Jean-Marie Le Pen en andere prominente racisten. CIDI-directeur en PvdA’er Hanna Luden stond erbij en keek ernaar, hoe Baudet moslims antisemitisme aan probeerde te wrijven en sprak van ‘islamitische intolerantie’. Naar verluidt werd er uit de menigte gejoeld toen Baudet het podium betrad, maar de eerste beelden daarvan moet op het moment van schrijven nog verschijnen.

De stigmatiserende taal van Baudet bij de CIDI-bijeenkomst echoot de haatpropaganda van nazi’s tegen joden in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw. Tekenend voor de manier waarop Israël en verlengstukken van het Israëlische propaganda-apparaat, dat via het Israëlische ministerie van Strategische Zaken de PR van Israël voor haar rekening neemt, omgaat met extreemrechts. Zo kunnen in de wondere wereld van Israël-apologeten zelfs neonazi’s en racisten een kosjerverklaring bemachtigen, wanneer ze pro-Israël zijn, en worden liberale joden die opkomen voor de rechten van Palestijnen verketterd en besmeurd.

Het CIDI lijkt te willen balanceren tussen haar aangemeten rol als antisemitismewaakhond en als verlengstuk van de PR-machine van Israël, maar stuit daarbij steeds vaker op het paradoxale tussen de twee. Antisemitisme en moslimhaat zijn rotte vruchten uit dezelfde giftige voedingsbodem, zo konden we zien toen een neonazi joden in de Synagoge van Pittsburgh vermoordde omdat hij dacht dat ze moslims en vluchtelingen hielpen. Het wordt tijd dat het CIDI of kiest voor haar rol als antisemitismewaakhond of voor de Nederlandse regering om uit te kijken naar een andere gesprekspartner in het bestrijden van antisemitisme. Bij voorkeur een gezant die zich ook hard maakt tegen andere vormen van discriminatie.

https://dutchturks.nl/zionistische-l...aganda-baudet/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Standaard Re: Nederlandse politici en israel misdaden lobbygroep CIDI framen moslims als daders in keppeldebat

Wat haat ik die Koerdische teef ...ik hoop dat ze ergens dood valt

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349531

wat mij opvalt aan de joodse gemeenschap is dat het veelal ondergronds werkt en/of leeft. ze staan vaak niet open voor andere culturen en talen en/of andere gemeenschappen. ze bivakkeren wel vaak in de wat hogere sferen als het om integratie gaat. en ook al zijn ze joods, dat bespreken ze simpelweg gewoon niet. tenzij het een hele specifieke politieke of religieuze setting betreft. ook heel erg afgeschermd. het lijkt wel of ze er niet bij willen horen of zichzelf hoog neerzetten dan anderen. dat doen sommigen in feite ook wel doordat ze fungeren als buiksprekers voor politieke partijen. ik heb niets tegen het joodse geloof of joden in het algemeen, maar hoe sommigen te werk gaan en zich ook afstandelijk opstellen, lijkt mij niet echt een gezonde uitgangspunt om er gewoon bij te horen. beetje vaag als je het mij vraagt want juist joden in bv marokko zijn heel open en gemoedelijk. in nederland lijken de joden een of andere statutaire institutionele patriarchaat te zijn.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Nederlandse politici en israel misdaden lobbygroep CIDI framen moslims als daders in keppeldebat

Bij de #Keppel-op-demonstratie in Den Haag houden Kamerleden een korte toespraak. Zowel Thierry Baudet en Theo Hiddema van het FVD, Gidi Markuszower van de PVV als Dilan Yesilgoz van de VVD noemen alleen migranten als verantwoordelijken voor antisemitisme. “Kneiterhard aanpakken”, zegt Yesilgoz. “Beginnen bij de oorzaak: bij preventie, bij migratie.”

(...)

Het komt van alle kanten. Zowel uit de hoek van voetbalsupporters, de islamitische gemeenschap als van aanhangers van extreem-links en -rechts.

(...)

Ruben Vis, algemeen secretaris van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap, de koepelorganisatie van orthodox-joods Nederland. “Onzin”, zegt hij. “Ik kom gewoon overal met mijn keppel. In alle wijken, van Zuid, Bos en Lommer tot Slotervaart en de Bijlmer.”

Vis heeft wel degelijk antisemitisme op straat meegemaakt. Hij werd nageroepen, vertelt hij, en heeft weleens een duw of stoot in de tram gekregen. “Maar sinds een jaar of zeven heb ik er geen last meer van. Mijn persoonlijke ervaring is dat het in Amsterdam juist beter gaat. In korte tijd is de stad een stuk internationaler en multicultureler geworden. Er zijn nu zoveel mensen die een beetje anders zijn dat uitschelden weinig zin meer heeft. Dan kan je wel bezig blijven.”

(...)

Op de achterste rij staat de Haagse rabbijn Shmuel Katzman (61) het stilletjes aan te horen. “Nee”, zegt hij na afloop, met een lichte frons op het voorhoofd. “Het is onzuiver om het probleem op één groep af te schuiven. En dit is niet een moment om aan te grijpen voor een antimigratie-agenda.”

Vorige zomer maakte hij voor het laatst een antisemitisch incident mee, zegt Van Hutten. “We liepen met een aantal vrienden vanuit de synagoge in Scheveningen terug naar huis toen een witte man ‘kankerjood’ naar ons riep.

https://www.trouw.nl/religie-en-filo...and-~a1e58351/
      Tja, dat krijg je als de emotie prevaleert en niet alle feiten. (PVV/FVD)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      May 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Het CIDI is al meerdere malen negatief in het nieuws geweest. Ik heb zeker 7 bronnen.

Ik zal na de Afrika Cup mijn aandacht weer gaan verleggen naar het zionistische gevaar.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      wat mij opvalt aan de joodse gemeenschap is dat het veelal ondergronds werkt en/of leeft. ze staan vaak niet open voor andere culturen en talen en/of andere gemeenschappen. ze bivakkeren wel vaak in de wat hogere sferen als het om integratie gaat. en ook al zijn ze joods, dat bespreken ze simpelweg gewoon niet. tenzij het een hele specifieke politieke of religieuze setting betreft. ook heel erg afgeschermd. het lijkt wel of ze er niet bij willen horen of zichzelf hoog neerzetten dan anderen. dat doen sommigen in feite ook wel doordat ze fungeren als buiksprekers voor politieke partijen. ik heb niets tegen het joodse geloof of joden in het algemeen, maar hoe sommigen te werk gaan en zich ook afstandelijk opstellen, lijkt mij niet echt een gezonde uitgangspunt om er gewoon bij te horen. beetje vaag als je het mij vraagt want juist joden in bv marokko zijn heel open en gemoedelijk. in nederland lijken de joden een of andere statutaire institutionele patriarchaat te zijn.
      "Beetje vaag "is je beeld (samenvatting).

Je beeld van de joden in Nederland is heel anders dan het duidelijke beeld dat je van joden hebt die in Marokko wonen : heel open en gemoedelijk.

Zijn toevallig Marokkanen in Marokko open en gemoedelijk over het algemeen, Haashaas ?

Joden gaan op in de Nederlandse samenleving -uitzonderingen daargelaten ? (tenminste, dat is wat ik ervaar) Zou dat de reden kunnen zijn dat je hen als "vaag" ervaart ?

Er zijn wel degelijk programma's op de TV die meer laten zien van de verschillende soorten joden, christenen en moslims in Nederland.

https://www.trouw.nl/religie-en-filo...nt-~a0633f83d/

Je moet ook niet vergeten dat er veel Nederlandse joden omgekomen zijn in WO II terwijl de joden in Marokko beschermd werden door de koning en het Marokkaanse volk. Denk je soms hieraan om verschillen die je 'ziet' te verklaren ?

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349531

dat zijn een hoop vragen Eke, vind je niet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      "Beetje vaag "is je beeld (samenvatting).

Je beeld van de joden in Nederland is heel anders dan het duidelijke beeld dat je van joden hebt die in Marokko wonen : heel open en gemoedelijk.

Zijn toevallig Marokkanen in Marokko open en gemoedelijk over het algemeen, Haashaas ?
      nee, dat zijn ze toevallig niet. ook in marokko heb je mensen die buitengewoon manipulatief in de politiek aan het roeren zijn. lobbyen noemt men dat. en nee, ook in le maroc heb ik een vaag beeld van een bepaald soort jood. de elitaire stand. de gewone jood is open en gemoedelijk in marokko. wellicht kan dat een toneelopvoering zijn, maar dat merk je vanzelf als je in gesprek raakt.

Joden gaan op in de Nederlandse samenleving -uitzonderingen daargelaten ? (tenminste, dat is wat ik ervaar) Zou dat de reden kunnen zijn dat je hen als "vaag" ervaart ?
      nee. totaal niet. integendeel. juist omdat ze onzichtbaar zijn voor mij, maakt het mij voor vaag. dat is nou juist het probleem. ze zijn er wel maar onzichtbaar. net als djounoen. de koran spreekt over het volk djnoen maar ze zijn onzichtbaar. ze zijn strikt gescheiden van ons. er kunnen momenten in het leven zijn dat je ze ongelukkigerwijs tegenkomt. dan is het afhankelijk van hun persoonlijkheid en de jouwe of je er goed of kwaad van afkomt. misschien rekenen dat soort joden zich tot de djounoen. ik noem ze politieke buiksprekers. instituten bezoeken om een volk of religie te leren kennen is voor mij waanzin. dat soort instituten heb je in le maroc ook zie Mimouna oeh en ze gebruiken ook nog eens een verouderd stukje software voor hun database. waarom ze het niet bijwerken vind ik ook erg vaag. misschien zijn ze principieel conservatief. principieel hoort er niet bij. ik weet. want conservatief is principieel.
      Er zijn wel degelijk programma's op de TV die meer laten zien van de verschillende soorten joden, christenen en moslims in Nederland.
      deze zin snap ik niet. heb ik iets gezegd over televisieprogramma's? de woorden wel en degelijk zijn vaag gebruikt. het enige "religieuze" programma dat ik bekijk en tegelijk ook leuk vind is rail away van de eo. ik kan er heerlijk een dutje bij doen. de rest vind ik tenenkrommend slecht. ik ben geen fan van de nederlandse media. de redenen zijn bekend. vaak mijn gal over gespuwd. de marokkaanse ben ik ook niet over te spreken. ik hou niet van ripoffs.
      ik lees hier twee politieke spreekbuizen. totaal niet interessant. sowieso ben ik geen liefhebber van van bommel. lectori salutem populist. 23 jarige "jongetje". de fock. de rabbijn gedraagt zich ook als een doorspekte vaandel van het patriarchaat. ik moest bij deze twee heren denken aan de berberse avonturen van mosh en de aghatha (kat en muis).
      Je moet ook niet vergeten dat er veel Nederlandse joden omgekomen zijn in WO II terwijl de joden in Marokko beschermd werden door de koning en het Marokkaanse volk. Denk je soms hieraan om verschillen die je 'ziet' te verklaren ?
      waarom zou ik dat moeten vergeten? ik heb een schurfthekel aan de nazi's. als er weer zo'n soort shitzooi aan de macht komt, ben ik de eerste die in het leger gaat. geen enkel mens heeft het recht om een ander moedwillig uit te moorden. dat staat als een paal boven water. waar ik van walg zijn politieke buiksprekers die er baat bij hebben om het systeem te manipuleren. lobbyisten. bah. sluip-elitisten.

mohim, om een lang verhaal niet al te kort te houden, wees niet onzichtbaar en bedrijf geen elitisme.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      dat zijn een hoop vragen Eke, vind je niet?

nee, dat zijn ze toevallig niet. ook in marokko heb je mensen die buitengewoon manipulatief in de politiek aan het roeren zijn. lobbyen noemt men dat. en nee, ook in le maroc heb ik een vaag beeld van een bepaald soort jood. de elitaire stand. de gewone jood is open en gemoedelijk in marokko. wellicht kan dat een toneelopvoering zijn, maar dat merk je vanzelf als je in gesprek raakt.

nee. totaal niet. integendeel. juist omdat ze onzichtbaar zijn voor mij, maakt het mij voor vaag. dat is nou juist het probleem. ze zijn er wel maar onzichtbaar. net als djounoen. de koran spreekt over het volk djnoen maar ze zijn onzichtbaar. ze zijn strikt gescheiden van ons. er kunnen momenten in het leven zijn dat je ze ongelukkigerwijs tegenkomt. dan is het afhankelijk van hun persoonlijkheid en de jouwe of je er goed of kwaad van afkomt. misschien rekenen dat soort joden zich tot de djounoen. ik noem ze politieke buiksprekers. instituten bezoeken om een volk of religie te leren kennen is voor mij waanzin. dat soort instituten heb je in le maroc ook zie Mimouna oeh en ze gebruiken ook nog eens een verouderd stukje software voor hun database. waarom ze het niet bijwerken vind ik ook erg vaag. misschien zijn ze principieel conservatief. principieel hoort er niet bij. ik weet. want conservatief is principieel.

deze zin snap ik niet. heb ik iets gezegd over televisieprogramma's? de woorden wel en degelijk zijn vaag gebruikt. het enige "religieuze" programma dat ik bekijk en tegelijk ook leuk vind is rail away van de eo. ik kan er heerlijk een dutje bij doen. de rest vind ik tenenkrommend slecht. ik ben geen fan van de nederlandse media. de redenen zijn bekend. vaak mijn gal over gespuwd. de marokkaanse ben ik ook niet over te spreken. ik hou niet van ripoffs.

ik lees hier twee politieke spreekbuizen. totaal niet interessant. sowieso ben ik geen liefhebber van van bommel. lectori salutem populist. 23 jarige "jongetje". de fock. de rabbijn gedraagt zich ook als een doorspekte vaandel van het patriarchaat. ik moest bij deze twee heren denken aan de berberse avonturen van mosh en de aghatha (kat en muis).

waarom zou ik dat moeten vergeten? ik heb een schurfthekel aan de nazi's. als er weer zo'n soort shitzooi aan de macht komt, ben ik de eerste die in het leger gaat. geen enkel mens heeft het recht om een ander moedwillig uit te moorden. dat staat als een paal boven water. waar ik van walg zijn politieke buiksprekers die er baat bij hebben om het systeem te manipuleren. lobbyisten. bah. sluip-elitisten.

mohim, om een lang verhaal niet al te kort te houden, wees niet onzichtbaar en bedrijf geen elitisme.
      M'n hersens kraken. "Lobbyisten. Buiksprekers. Dat volk. Ze zijn er wel, maar onzichtbaar."
      "Ze hebben er baat bij het systeem te manipuleren"

Dan heb je het toch niet over de doorsnee joodse Nederlander, hoop ik ? Want je hebt het over 'de joodse gemeenschap'. Maar nu twijfel ik daarover. Mss bedoel je wel alleen lobby-groepen die manipuleren.

In Nederland loop je anno 2019 sowieso niet te koop met je religie. Behalve als je een hoofddoek draagt of een keppeltje. Kruisjes zie ik nauwelijks. Nou ja, misschien een religieuze tattoo. Dat is ook een hint. Pas als je mensen leert kennen heb je het ook over religie. Dus onzichtbaar ? In die zin wel. Net zo onzichtbaar als groep als bijna ieder andere groep. Das niet gek want meestal behoor je bij meerdere groepen.
      Laatst gewijzigd door Eke; 14-06-19 om 18:01.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349531

M'n hersens kraken. "Lobbyisten. Buiksprekers. Dat volk. Ze zijn er wel, maar onzichtbaar."
      "Ze hebben er baat bij het systeem te manipuleren"

Dan heb je het toch niet over de doorsnee joodse Nederlander, hoop ik ? Want je hebt het over 'de joodse gemeenschap'. Maar nu twijfel ik daarover. Mss bedoel je wel alleen lobby-groepen die manipuleren.

In Nederland loop je anno 2019 sowieso niet te koop met je religie. Behalve als je een hoofddoek draagt of een keppeltje. Kruisjes zie ik nauwelijks. Nou ja, misschien een religieuze tattoo. Dat is ook een hint. Pas als je mensen leert kennen heb je het ook over religie. Dus onzichtbaar ? In die zin wel. Net zo onzichtbaar als groep als bijna ieder andere groep. Das niet gek want meestal behoor je bij meerdere groepen.
      "dat volk" heb ik niet gezegd.
      sowieso generaliseer ik niet. ik heb het over lui die kwaadaardig lobbyen. dat zijn politieke buiksprekers. en die zijn sowieso onzichtbaar. daar gaat deze topic over. ik blijf het bizar vinden om een idioot als wilders geld te geven zodat ie minder marokkanen kan roepen. volgens mij doe je dan precies wat de nsb ook deed met de joden. en wilders is niet de enige. elke achterlijke populist die een partij begint, worden er rare buiksprekers op gezet. do not forget to say something negative about the muslims and especially the moroccans. we want them dead. here is some money. we know you like our money. and we give you extra bonus when you make a litte riot on the television. demonisch gewoon.

de doorsnee nederlandse jood is voor mij ook onzichtbaar. ik ontmoet ze niet. en ik weiger religieuze instituten te moeten bezoeken om mensen te leren kennen.
      je hoeft er niet mee te koop lopen om zichtbaar te zijn. met onzichtbaar bedoel ik ook dat je bij mensen thuis komt zonder direct een idee te hebben wat hun persoonlijke overtuiging is. of juist niet. ze praten er niet over en benoemen het ook niet. dus je weet het niet. misschien is dat een overblijfsel van de oorlog. zo van als we het niet vertellen dan worden we in een staat van oorlog ook niet afgevoerd. kan een reden zijn.

je hebt trouwens sowieso gelijk dat je nooit bij 1 groep hoort. je plukt overal iets goeds en gebruik je voor je eigen overtuiging. als je je overal voor afsluit, hoor je ook niet thuis op deze planeet. er is leven op de planeet omdat deze constant evalueert.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten