Nederlands feestje - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/6 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 55

Onderwerp: Nederlands feestje

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Standaard Re: Nederlands feestje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Eke, sorry dat ik je moet teleurstellen; bij mij gaat het bij feestjes niet om nieuwe mensen ontmoeten met wie ik gezellig kan praten. Maar het was op zich wel gezellig met mensen die ik reeds ken. En de dj was goed, wel zo fijn, muziek waar je wat mee hebt.

Ik twijfelde, maar ging voor een soort van ballerina's, ook in het zwart. Met hakken aan zou ik me helemaal ongemakkelijk voelen, denk ik. Los daarvan was het ook aardig warm, platte schoenen zitten dan net wat lekkerder.

Klopt, zag er idd best leuk uit, met name aan de linkerkant (...).

Mensen hebben, uhh, wel degelijk genoten, ja. Niet per se tot mijn plezier, hou niet zo van aandacht, maar thanks voor je positieve, attente woorden, Eke!

Vermeld jij een dresscode en/of de aanwezigheid van eten bij een uitnodiging?
      Het was fijn om je een reactie geven, Kanz. Ik kon me het zo goed voorstellen wat je beschreef.

"Het zag er idd best leuk uit, met name aan de linkerkant " ….. ?

Of ik dresscode vermeld ??? Nope, never.
      Ik heb trouwens nog nooit een formeel feest gegeven in een zaal !

Eten : van de beste kwaliteit, maar wel simpel...
      En nee, ik vermeld het niet als zodanig. Eten jullie mee of komen jullie wat drinken. Dat nog net wel.

Grote feesten geven zijn voor mij een brug te ver. Ik zou het wel voor een ander kunnen organiseren, want dat vind ik wel leuk !Maar ik moet zelf niet in het middelpunt staan. Ieeekh.

En hoe doe jij het dan , Kanz ?

Prikker Chira wa3ra's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Wat trek jij eigenlijk aan op Nederlandse feestjes?
      Wat ik aantrek is echt mijn minst grote probleem. Ik heb door mijn koopverslaving meer dan 100 jurken in mijn bezit en maling aan dresscodes. Ik val sowieso buiten de boot, zowel bij Nederlanders als bij moslims. Waarschijnlijk een lange kleurige boho/hippie/tribal jurk met bijpassende hoofddoek.

Misschien ben ik te rebels en vrijgevochten, of ik ben te retarded om dresscodes te ontcijferen, pick your choice en wellicht de laatste op aarde aan wie je kledingadvies moet vragen , maar ik zou zeggen, hou het klassiek met een jurk.

Mijn grootste zorgen gaan toch wel uit naar wat er allemaal gaat gebeuren op dat feestje en hoeveel concessies ik moet gaan doen als moslima, alcohol die soms rijkelijk vloeit en wat daaruit voortvloeit. Ik kan echter moeilijk onder personeelsfeestjes uit. Ik bespreek daarom zaken van te voren door, zoals de hapjes en die openheid werkt prima. Zo had ik ooit in het verleden een party waarvan ik wist dat het één groot zuipfestijn zou gaan worden. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alleen de eerste 2 uur zou blijven, om mijn gezicht te laten zien, en dat ik daarna zou vertrekken.
      You've been a'messin' where you shouldn't 've been a'messin'
      (Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walkin')

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Dank je wel, beste Eke.

Die opmerking over mijn linkerkant heeft niets bijzonders te betekenen, hoor. Zie je er van de linker- of rechterkant leuker uit?

Ben je wel van de informele feestjes in een zaal, of dat ook niet?

Ik herken mezelf exact in wat je zegt, grappig. Vooral vroeger organiseerde ik met regelmaat feestjes voor anderen, dat lukt me aardig kan ik zeggen.

Met vieringen, niet dat ik die zo veel heb overigens, nodig ik een select clubje uit voor een etentje bij mij thuis of, uit praktische overwegingen, bij m'n ouders.

Een paar maanden geleden heb ik onverwachts een verrassingsfeestje met de hele mikmak 'cadeau' gekregen, gewoon omdat het kon, heel lief, maar ook ongemakkelijk, hoeft niet zo.
      She's s original.

Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Wow Chira wa3ra, met meer dan 100 jurken heb je nooit/juist keuzestress! Tof dat je je niks aantrekt van dresscodes, denk dat ik er in bepaalde gevallen wat gevoeliger voor ben.

Jurk is één, maar vergis je niet: wel of geen panty/mouwen/hakken/...

Goed dat je je grenzen aangeeft, tof dat je werkgever ook begrip toont voor je keuze, zo heurt het vind ik.
      She's s original.

Could B Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Wow Chira wa3ra, met meer dan 100 jurken heb je nooit/juist keuzestress! Tof dat je je niks aantrekt van dresscodes, denk dat ik er in bepaalde gevallen wat gevoeliger voor ben.
      Wees er blij mee, met je gevoeligheid, het leven van een excentriekeling gaat ook niet altijd over rozen

Jurk is één, maar vergis je niet: wel of geen panty/mouwen/hakken/...
      Breek me de bek niet open. Het combineren voelt iedere keer alsof ik een wiskundige vergelijking met 3 onbekenden heb opgelost. Ik doe per week dan ook niet meer dan 2 setjes aan.

Goed dat je je grenzen aangeeft, tof dat je werkgever ook begrip toont voor je keuze, zo heurt het vind ik.
      Blijft lastig. Ik heb naast mijn werk ook nog een complete Hollandse familie, met alles erop en eraan. Familie betekent veel voor mij en het is een ware kunst om te laveren tussen je eigen normen en waarden en mijn omgang met hun.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Dank je wel, beste Eke.

Die opmerking over mijn linkerkant heeft niets bijzonders te betekenen, hoor. Zie je er van de linker- of rechterkant leuker uit?

Ben je wel van de informele feestjes in een zaal, of dat ook niet?

Ik herken mezelf exact in wat je zegt, grappig. Vooral vroeger organiseerde ik met regelmaat feestjes voor anderen, dat lukt me aardig kan ik zeggen.

Met vieringen, niet dat ik die zo veel heb overigens, nodig ik een select clubje uit voor een etentje bij mij thuis of, uit praktische overwegingen, bij m'n ouders.

Een paar maanden geleden heb ik onverwachts een verrassingsfeestje met de hele mikmak 'cadeau' gekregen, gewoon omdat het kon, heel lief, maar ook ongemakkelijk, hoeft niet zo.
      Sorry, Kanz, ben niet in stemming (in the mood) om hier op in te gaan.
      Mss moet ik me daar maar overheen zetten ? Ik probeer het.

Ja hoor, zo'n verrassingsfeestje heb ik ook eens gehad. Toen was het in Nederland nog vrij onbekend. Ik herinner me nog heel goed het moment dat ik in zijn kamer stapte waar 'niemand' was. Haha. Dat moment van verwarring.
      Het was inderdaad heel lief van die lui bedoeld...

Leuk om je mailtje te lezen.

En nu knock ik af. Tsjeeee, wat kan een mens moe zijn. PC gaat dicht. Dag lieve Kanz. Veel plezier op het forum verder !
      Laatst gewijzigd door Eke; 08-07-19 om 11:30.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

ik snap die nootjes niet. waarom was je ze vergeten? vergeten mee te nemen of op te eten? nootjes moet je sowieso nooit eten buiten. je weet nooit waar iemand zijn handen in gestoken heeft. ronde tafels met witte lakens en nootjes, oeh, bad combination. beter gewoon per ongeluk op de grond gooien en dan de ober roepen. dan krijg je nieuwe waar niemand zijn hand in gestoken heeft.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Ik kom dus net van een Nederlands feestje af, eentje waar ik al maanden geleden voor uitgenodigd ben. Leuk en aardig, maar ik heb na vandaag nog wel een aantal vragen aan met name de Nederlanders hier. Een beetje awkward trouwens om die juist hier te stellen, maar goed, gezien fok.nl geen alternatief is voor mij: toch maar wel.

Net als bij de viering van een ander Hollands festijn, was ik wederom één van de weinige exoten die rondliep in de knusse zaal met veel statafels. Een curiositeit op zich zou je misschien zeggen, ware het niet dat ik een tikkeltje, of beter gezegd: tikkel, overdressed was met my little black dress en party-oorbellen, in tegenstelling tot zowat iedereen die nog net niet in zijn huiskloffie de ruimte binnen kwam lopen. Kortom, ik was een heus rariteitenkabinet.

Vergeleken met het vorige feestje had deze partij meer lading, vandaar dat het me niet meer dan logisch leek wat extra's te doen. Mijn verwachtingen voor vandaag lagen gezien de aard van het feest dus hoger. Bij de keer hiervoor werden (zelfs halal) vlees, tapas en salades geserveerd. Tot mijn verwondering, en ik bedoel dit echt niet denigrerend, bleef het qua eten deze keer bij bittergarnituur (voor mij betekent dat twee mini-kaassoufflés).

Jullie zouden me kunnen helpen door twee vragen te beantwoorden, ter voorkoming van blunders: wat trek ik wanneer aan? Wanneer moet ik thuis eten? #dtv

Google helpt me niet echt verder. Wel ben ik tijdens mijn zoektocht een leuke, herkenbare column tegengekomen:
      https://www.volkskrant.nl/mensen/hoe...ands~bebaa0b1/

Uit het vervolg, dat ik graag had willen lezen, zou ik misschien nog wel tips hebben kunnen halen.
      Overdressed? Geloof ik niet. Waarschijnlijk zag je er elegant en verzorgd uit.
      Ja, als je je vergelijkt met nederlanders in hun gewone kloffie ... dan wel, maar dat is niet norm.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Chira Kyra, het woord 'excentriekelingen' alleen al hè, geweldig. I like buitengewoon, lekker je ding doen, long hair, don't care en zo.

Het combineren voelt iedere keer alsof ik een wiskundige vergelijking met 3 onbekenden heb opgelost.
      Help me eens, hoeveel combinaties kun je maken met 2 setjes?

Tja, schipperen, niet altijd eenvoudig. Anderzijds beteken jij ook veel voor jouw familie, denk ik? Geven en nemen is dan toch niet veel gevraagd, of wel?
      She's s original.

Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Hoi Eke, ik las je bericht , zal er nu niet over uitweiden, maar moeilijk hoor, een virtuele knuffel jouw kant op! Ik heb trouwens heel erg de neiging om u te vousvoyeren, mag dat?
      She's s original.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten