Moe keerde ik huiswaarts - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 35

Onderwerp: Moe keerde ik huiswaarts

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491762

Standaard Re: Moe keerde ik huiswaarts

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Vandaag voelde ik me zo geliefd. Jij bent de kers op de taart. xje terug.

Hamdoulillah (^_^)
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik hou sowieso niet van literatuur en/of romans. Indirecte boodschappen in raadsels en langdradig gedoe om iets simpels uit te leggen hou ik niet van. Ik hou van directe communicatie zonder gedraai om de kern van de zaak.
      je bent te goed geïntegreerd in dat rotterdamse no-nonsense gebeuren. dichters, schrijvers van romans, etc, zijn heel belangrijk voor de wereld. zoals anderen al zeiden, de hersenkronkels zijn te leuk om niet te lezen. je moet ook door de commerciële troep heen lezen. die moet je niet willen lezen. ook populaire meuk die door anderen gedwongen voor jou kiezen is vaak geen soelaas. en er zijn ook een aantal schrijvers geweest die teveel de nadruk van hun afkomst in hun schrijven hebben bekokstoofd. misschien dat je daardoor bent afgehaakt. poos geleden werd je er deud meegegooid. maar toch, probeer meer te lezen dan de feitjesbombardementen meuk. hoe je het wend of keert of hoe je er ook in mag staan, je gaat groeien als mens zijnde. hoeft niet door de boeken zelf te zijn, maar toch je leest altijd dingen die anderen opschrijven anders. niet dat ik een grote lezer ben heur.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 4 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011791

Dat no nonsens is meer door mijn Riffijnse plattelandsopvoeding. Poëzie hou ik wel van, omdat dichters met weinig woorden enorm veel kunnen zeggen en/of kunnen uitdrukken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Revisor, er is zo'n verschil tussen schrijvers. Tussen genres.

Walschap. Gerard Walschap. Die staat met z'n voeten in de klei. Een Bels. Hij is allang dood, denk ik. Maar lees eens een stukje om te kijken of de stijl bij jou past. Ik moet nog eens kijken (jaaaaren niet aan hem gedacht) misschien is ie wel Riffijns plattelander in z'n ziel..In ieder geval is ie no nonsense-schrijver. Hij heeft ook over Congo geschreven. Moet eens even m'n herinneringen aan hem opfrissen.

Gaan lezen is een ontdekkingsreis door miljoenen boeken en je zult ergens de ingang vinden.....want die is er voor een poëzieliefhebber !

Weet je wat ik pas de laatste jaren besefte ? Lezen maakt een mens vanzelf empathischer. En dat vind ik hartstikke belangrijk voor onze samenleving. De zon schijnt en iedereen tevreden om je heen. Ah, ik loop weer te hard. Ik houd wel van stille nacht en vrede

Tijd om aan het werk te gaan. Haha ! Over platteland gesproken...Het werk lokt, is plezierig

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Wat een leuke wending heeft deze topic gekregen.

HaasHaas, migrantenliteratuur bedoel je denk ik, heb de benaming nooit zo prettig gevonden. Iets met hokjes.

Revisor, misschien een boek voor jou: Tien op een ezel
      She's s original.

Important Prikker Ballandalus's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      15

Dat no nonsens is meer door mijn Riffijnse plattelandsopvoeding. Poëzie hou ik wel van, omdat dichters met weinig woorden enorm veel kunnen zeggen en/of kunnen uitdrukken.
      Tot op zekere hoogte, begrijp ik je. Ik heb ook niets met de verplichte leesvoer a la Harry Mullisch, Jan Wolkers en Gerard Reve. Deprimerende shit, vanuit het (lijden van) het ego geschreven. Sowieso ligt de belevingswereld van bejaarde witte mannen te ver af van mijn belevingswereld.

Maar ik lees wel veel boeken, ook literatuur. Probeer eens Haruki Murakami. Al zijn boeken zijn masterpieces.

http://www.harukimurakami.com/library

De Ulysses van James Joyce blijft voor mij een absolute must om te lezen en te herlezen en herlezen...

De beste poet ever (voor mij) is nog altijd Al Muttanabi. Niet alleen vanwege zijn poetry die ontelbare lagen en invalshoeken kent, maar zeker ook door zijn achtergrond. Recalcitrant, vernieuwend en vooral lak hebbend aan conventies. Dat laatste zal jou misschien minder aanspreken omdat je je hier presenteert als een tegenstrijdige non-conformistische conformist - een beschaafde term voor een ouderwetse man die coute que coute vasthoudt aan 'waarden en normen' verzonnen door stokoude patriarchale en kortzichtige geesten. Klinkt oordelend, maar er zit geen lading achter. Is slechts mijn observatie.

Arabische poetry vind ik sowieso fascinerend. Ik wil niet teveel uitwijden, to go short; je hebt een grove indeling in pre-islamitische en islamitische poetry. Wat wordt beschouwd als de beste poems in de categorie pre-islamitisch - genaamd al mu3allaqat, wat opgehangen betekent - zijn gedichten die allegedly werden opgehangen aan de Ka3ba. Ja die Ka3ba, waar ze nu rondjes omheen lopen en als heilig beschouwen. Anyway, of de term mu3allaqat refreert aan de Ka3ba of niet, de ka3ba bestond al in de pre-islamitische tijd.

En dan heb je natuurlijk nog Mahmoud Darwish. Ik hou van al zijn werken.

Write down:
      I am an Arab
      Robbed of my ancestors’ vineyards
      And of the land cultivated
      By me and all my children.
      Nothing is left for us and my grandchildren
      Except these rocks…
      Will your government take them too, as reported?
      Therefore,
      Write at the top of page one:
      I do not hate people,
      I do not assault anyone,
      But…if I get hungry,
      I eat the flesh of my usurper
      Beware…beware…of my hunger,
      And of my anger

Over anger gesproken, de illegale bezetter was laaiend vanwege dit gedicht. Evil can't digest the truth.

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491762

Revisor heeft sowiesoooo wat met gedichten, ik weet het zeker. 99.9%
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Wat een leuke wending heeft deze topic gekregen.

HaasHaas, migrantenliteratuur bedoel je denk ik, heb de benaming nooit zo prettig gevonden. Iets met hokjes.

Revisor, misschien een boek voor jou: Tien op een ezel
      ja door de benzakours en de benali's ws. 3ashra g waghyour past er ook wel goed bij vermoed ik. alhoewel ik denk dat de benali's wat minder agressief zijn dan de benzakours. of de hadji's. allemaal hadden ze wel iets van een afwijking, want speciaal. sommigen werden van de aghyour afgetrapt omdat iemand de aghyour irriteerde. iets met punaises het achterwerk prikken.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

ben je daar opgegroeid of in rotterdam getogen? of geboren kan ook. west-riffijnen zijn vooral heel erg koppig. wat rotterdams veelal ook zijn. diehard pernis of brielle. en dan heb je denk ik nog de oude kern op zuid. hoogvliet ook wel. centrum zijn vooral hele chille rotterdammers. ook de diehards die daar geboren en getogen zijn.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011791

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      ben je daar opgegroeid of in rotterdam getogen? of geboren kan ook. west-riffijnen zijn vooral heel erg koppig. wat rotterdams veelal ook zijn. diehard pernis of brielle. en dan heb je denk ik nog de oude kern op zuid. hoogvliet ook wel. centrum zijn vooral hele chille rotterdammers. ook de diehards die daar geboren en getogen zijn.
      Deels in Rif maar het grootste gedeelte hier. Koppigheid vind ik een goede eigenschap. Maar niet dat domme koppigheid, dat je weet dat je fout zit maar toch koppig blijven. Als ik zie dat ik ongelijk heb, geef ik het (meestal) meteen toe.

Ben dus een west-Riffijnse centrum-Rotterdammer. Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik me geen Rotterdammer meer voel.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten