Hijama / Cupping - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/6 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 57

Onderwerp: Hijama / Cupping

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614770

Standaard Re: Hijama / Cupping

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      alhidjama ccethen ges raya7. straks loop je tfagheth door de woonkamer. imazighen doen niet aan alhidjama. is niet onze cultuur.
      hmm ik hoorde iemand vanmorgen zeggen dat een mocro trainer door qoraishi is vermoord?..

De mond gebruiken als zuignap wanneer men is gebeten door een scorpion (tighirdamt) is handig... Imazighen moeten niet de cultuur van quraishi klakkeloos overnemen. Islam is helder en raad ons om gebruik te maken van wetenschap en geen alternatief praktijken uitgevoerd door gelukzoekers..

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      hmm ik hoorde iemand vanmorgen zeggen dat een mocro trainer door qoraishi is vermoord?..

De mond gebruiken als zuignap wanneer men is gebeten door een scorpion (tighirdamt) is handig... Imazighen moeten niet de cultuur van quraishi klakkeloos overnemen. Islam is helder en raad ons om gebruik te maken van wetenschap en geen alternatief praktijken uitgevoerd door gelukzoekers..
      ik weet niet. geen nieuws gelezen vandaag.

als de wetenschap faalt in het genezingsproces, dan zou je kunnen terugvallen op de energieke geneeskrachten van geneesheren en -vrouwen. dwa assamith kan je vergelijken met tapdansen. imazighen zijn ritmisch, geen vleermuizen.

Could B Prikker Rayhana777's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddie Bekijk Berichten
      Bloed laten afnemen door amateurs in een huiskamer is smeken om infecties.
      Het zijn maar hele kleine kerfjes die je maakt. Uiteraard gebruik je daarbij altijd nieuwe mesjes en ontsmet je eerst de huid. Ik zie niet in dat ze dat in een kliniek beter zouden kunnen, sterker nog, in een kliniek of ziekenhuis loop je eerder een bacterie of virus op, vanwege de inloop.

Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Bloed doneren is zinvoller.
      Volgens de profeet SAWS is hijama is een medicijn:

Anas ibn Maalik rady Allahu anhu heeft overgeleverd dat de Profeet ﷺ zei: Waarlijk het beste medicijn dat jullie hebben is hijama [Sahih al-Bukhari, Hadith 5371].

Abu Hurairah rady Allahu anhu heeft overgeleverd dat de Profeet ﷺ zei: Voor degene die hijama ondergaat op de 17de, 19de en 21ste van de islamitische maand zal een genezing zitten voor elke ziekte [Sahih Sunan abi Dawud, Hadith 3861].

Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IBKIS Bekijk Berichten
      Is het echt heilzaam?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warda2017 Bekijk Berichten
      Jazeker, het helpt tegen shor
      Bezetenheid / Sihr & de Sunnah van Hijama:

Ibn Al Qayyim al Jawziyyah Rahimull’Allah wa ta ala zegt in At Tibb an Nabawy blz 8:
      ‘’De djin betreed het lichaam van de mensen en beweegt zich door het lichaam via het bloed, totdat het de hersen bereikt en de signalen ervan controleert. Hijama is hierbij een oplossing omdat het bloed weggezogen wordt’’

In Zaad al Ma’ad 4/125-126 verteld hij verder:

”De Profeet ﷺ liet Hijama op zijn hoofd verrichten toen hij getroffen was door sihr in Medina. Dit is de beste genezing als het op de juiste wijze wordt uitgevoerd. {voordat Surah Falaq en Nas speciaal voor de sihr werden geopenbaard}

https://hijamabaraka.nl/hijama/hadith-sunnah/

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491762

Amen to that, als ik kon dan had ik t ook gedaan.
      Bloed doneren is zinvoller.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

just another user
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      57

Ik heb dit 2 keer gedaan wegens aandringen van anderen. En laatste sprankje hoop. Maar het deed helemaal niks noppes. Behalve vreselijke jeuk op mn rug omdat de krasjes moesten genezen.
      Werd gewaarschuwd voor vermoeidheid, duizeligheid enz enz. Nou de dagen verliepen zelfde als altijd. Deed daarna ook gewoon mn boodschappen enz. Heb wel gehoord dat anderen er baat bij hadden. Ik helaas niet. Mss ben ik er te nuchter voor.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Waarom kan jij geen bloed geven?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten
      Amen to that, als ik kon dan had ik t ook gedaan.

Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kalima Bekijk Berichten
      Ik heb dit 2 keer gedaan wegens aandringen van anderen. En laatste sprankje hoop. Maar het deed helemaal niks noppes. Behalve vreselijke jeuk op mn rug omdat de krasjes moesten genezen.
      Werd gewaarschuwd voor vermoeidheid, duizeligheid enz enz. Nou de dagen verliepen zelfde als altijd. Deed daarna ook gewoon mn boodschappen enz. Heb wel gehoord dat anderen er baat bij hadden. Ik helaas niet. Mss ben ik er te nuchter voor.
      Dat is wel fijn dat jij niet moe of duizelig werd. Je wil niet weten wat er met mij gebeurde de eerste keer. Maar na 1 of 2 keer waren mijn allergie klachten nog niet weg. Ik heb die behandeling een tijd lang iedere maand herhaald, waarbij ik het langzaam heb opgebouwd en me steeds beter ging voelen.

Wij deden het wel op een specifieke dag, de 17e, 19e of 21e van de islamitische maand, als de maan weer afneemt.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Dit lees ik op een Facebookpagina over de maan:

Uitleg van de Sunnah Dagen...
      De maan heeft een enorme invloed op de profetische geneeskunde in de islam en wordt vaak genoemd in de Heilige Koran. De maan heeft een enorme invloed op alle levensvormen op aarde, inclusief mensen, dieren, vissen, planten en waterlichamen, vanwege zijn aantrekkingskracht op aarde. Het zorgt ervoor dat alle vloeistoffen stijgen op bepaalde tijdstippen en momenten van de maandelijkse maancyclus. Dit omvat ook een verandering in het menselijk lichaam, dus de aanbevolen tijden om Hijama uit te voeren. Het heeft allemaal te maken met zwaartekracht en de niveaus van de vier vloeibare stoffen (zwarte en gele gal, bloed en slijm) en water in het menselijk lichaam op bepaalde tijden van de maand. Net zoals de maan het getij van de oceaan beïnvloedt, beïnvloedt het het menselijk lichaam.
      Volgens het onderzoek van Ibn Sina waren de vier vloeistoffen in het menselijk lichaam in opkomst en in een staat van opwinding tijdens de volle maan. De volle maan trekt het bloed naar de schedel tijdens de volle maan. Naarmate de maan in de derde week van de maand begint af te nemen, beginnen de vloeistoffen in het lichaam achterover te leunen.
      Het residu dat overblijft in de bovenste delen van het lichaam is septisch en moet door hijama worden verwijderd om het bloed en het cardiovasculaire systeem te reinigen.

https://www.facebook.com/SaraCupping...7742671021883/
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten