Hijama / Cupping
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 57

Onderwerp: Hijama / Cupping

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5685

Standaard Hijama / Cupping

Vast al een keer voorbijgekomen, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag dit omdat ik 1, een supermegasymphatiek vrouwtje wil helpen met een website en een klein praktijkje, en 2, ik zelf binnenkort zo'n behandeling wil ondergaan. Is het echt heilzaam? Of is het gewoon bloedzuigen? Iemand? En zoja, wat betaalde je waarvoor. Bedankt.
      Some people feel the train. Others just get hurt.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 2 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Could B Prikker Warda2017's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Standaard Re: Hijama / Cupping

Ik heb daar inderdaad ervaring mee:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Jazeker kan ik je hijama aanraden. Ik had zelf jaren geleden vreselijke last van hoesten. Zo erg dat ik 's nachts dacht dat ik ging stikken. Omdat het niet overging ben ik naar de dokter gegaan. Daar hoorde ik dat het allergie is. Ik kreeg medicijnen tegen allergie, maar die maakten mij slaperig en ik vond het geen optie want die zou ik dan mijn hele leven moeten innemen. Ik besloot toen om hijama te gaan doen. Na iedere behandeling werden de klachten minder, en nu hoest ik alleen nog als ik koorts heb. Ik hou het nu bij, d.w.z. ik doe het ongeveer 4 keer per jaar.

Ik heb de volgende tips voor je. Doe het 's ochtends, en eet en drinkt niet voor de hijama, na de behandeling eet of drink dan geen melkproducten die dag. Ikzelf prefereer het om thuis te doen, omdat je wel vrij moe bent, dus neem die dag vrij, of zorg dat je iemand hebt die je haalt en brengt. Stap niet onder de douche die dag, en vermijd iedere vorm van kou.

Ik zou de eerste keer alleen 1 kop doen, en niet zo doen zoals op youtube vaak te zien is, met een mijnenveld aan koppen op je rug. Je kunt de eerst keer namelijk overgeven, duizelig worden of tintelende handen en voeten krijgen wat op sihr kan duiden wa Allahoe 3alem. Wacht daarna een maand, en doe dan 2 koppen. Je moet dus wel een beetje geduld hebben, want zo'n ontgiftigings proces gaat langzaam. Je kunt het het beste op de 17, 19 of 21ste van de islamitische maand doen, die samenvalt met een maandag, dinsdag of donderdag.
      Wat betreft de littekens, die krijg je niet. Je ziet de plek en sneetjes ongeveer 1 week, en dan zie je er niets meer van.

Ik zou hijama van het hoofd niet thuis doen, maar bij een professioneel of ervaringsdeskundige. De koppen met vacuumpomp zijn het makkelijkst te hanteren, maar je kunt ook een stel glazen uit de kast pakken en dan met een vuurtje het zuurstof uit de glazen zuigen en daardoor vacuum zuigen. Al met al is het een hele simpele behandeling, met Biithnillah, goede resultaten. Echt een aanrader, gewoon doen!
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 2 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5685

Begrijp ik nu dat je hijama op jezelf hebt toegepast toen? Nooit laten doen? Bedankt.

Ingeschreven
      Jun 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IBKIS Bekijk Berichten
      Begrijp ik nu dat je hijama op jezelf hebt toegepast toen? Nooit laten doen? Bedankt.
      Thuis ja, niet in een kliniek of praktijk, gewoon bij elkaar. Ik heb er nooit iets voor betaald. Meestal ben ik vrij moe dezelfde dag en ik moet er niet aan denken dat ik dan ook nog eens naar huis zou moeten fietsen. Nee, laat mij maar lekker neerploffen op de bank. Zo ingewikkeld is het niet om te doen.

Ingeschreven
      Jun 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IBKIS Bekijk Berichten
      Is het echt heilzaam?
      Jazeker, het helpt tegen shor en verwijderd gifstoffen wat gezond is.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      40
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hassan-x Bekijk Berichten
      JIj bent echt ziek en gevaarlijk bezig J-Z !!!!

@ IBKIS

Ik ben geen fan van deze aderlatende,bloedverslindende praktijken.

Mijn moeder doet dit sinds kort ook en ik ben in een zéér felle strijd verwikkeld met mijn zusjes om dit door te laten gaan.

Het is extreem onverantwoordelijk én medisch onverantwoord wat J-Z ( dit is een van de 8 alter-ego van haar) hier plaatst.

Het beheer hoort dit soort valse medische adviezen te verwijderen en indien nodig te bestraffen!!!
      Toon maar eens aan dat het valse medische adviezen zijn.

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39791

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warda2017 Bekijk Berichten
      Thuis ja, niet in een kliniek of praktijk, gewoon bij elkaar. Ik heb er nooit iets voor betaald. Meestal ben ik vrij moe dezelfde dag en ik moet er niet aan denken dat ik dan ook nog eens naar huis zou moeten fietsen. Nee, laat mij maar lekker neerploffen op de bank. Zo ingewikkeld is het niet om te doen.
      Bloed laten afnemen door amateurs in een huiskamer is smeken om infecties.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614770

Bloed doneren is zinvoller.
      Je wordt ¨origineel en authentiek¨ geboren.. langzamerhand verander je in een kopie om als Imperfect te eindigen.
      dit zeg ik.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

alhidjama ccethen ges raya7. straks loop je tfagheth door de woonkamer. imazighen doen niet aan alhidjama. is niet onze cultuur.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

dwa nussemith is wat irifiyen doen.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers