"appgroep", wat is het nut?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: "appgroep", wat is het nut?

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614770

Standaard "appgroep", wat is het nut?

lees die berichten niet van de politie in a'dam wil je als geen kind van Henk of Ingrid zonder argwaan willen opgroeien..

Voor de rest zijn het je vrienden ( je kan beter opgroeien met het idee : niemand is je vriend)
      Je wordt ¨origineel en authentiek¨ geboren.. langzamerhand verander je in een kopie om als Imperfect te eindigen.
      dit zeg ik.

Prikker Barania's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Standaard Re: "appgroep", wat is het nut?

Welke appgroep Oiseau? Ik kijk wel af en toe op het internet P2000 na, maar meestal staat daar niet zoveel en het is altijd achteraf.

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614770

Burgers zijn „kankermongolen, kankerlijers, pauper-allochtonen, kankervolk, kutvolk en kutafrikanen”. Het zijn geen verwensingen die politieadviseur en lid van de diversiteitsraad van de Nationale Politie Carel Boers (55) optekende uit de mond van benevelde voetbalsupporters. Het betreft „letterlijke citaten” die een tiental politieagenten volgens Boers bezigde in hun eigen politie-appgroep over mensen die ze op straat tegenkomen.

„Dienders spreken de wens uit dat burgers van anderen dan de politie een pak slaag krijgen, de burger doodgereden zal worden, de burger wel aan de beurt zal komen, en de burgers allemaal kapotgemaakt moeten worden.”

De zinnen staan in een brief die Boers – in een vorig leven directeur van Rabobank Den Haag – begin deze maand stuurde naar de minister van Justitie en Veiligheid Ferdinand Grapperhaus (CDA), gericht aan korpschef Erik Akerboom. Boers coachte de afgelopen dertien jaar honderden toptalenten van de politie door heel het land, in het kader van het leiderschapsprogramma van de organisatie. In zijn brief kondigt hij aan met onmiddellijke ingang met zijn werk voor de Nationale Politie te stoppen. De leiding geeft toch geen gehoor aan alle signalen, is hem gebleken. Boers zegt vooral het laatste half jaar diverse „grove misstanden in de top van de politie” te hebben gemeld bij de korpsleiding – van aanrandingen tot ernstige discriminatie. Maar de leiding heeft, zo zegt hij, zijn berichten consequent genegeerd. „Ik kan niet wegkijken als zo’n belangrijke partner in het functioneren van de rechtsstaat de belangen van burgers en haar eigen medewerkers veronachtzaamt”, aldus Boers.

Na enige aarzeling is de klokkenluider bereid zijn naar NRC uitgelekte brief mondeling toe te lichten. Te specifieke, herleidbare voorbeelden mijdt hij: hij wil een algemeen organisatieprobleem benoemen, niet mensen specifiek beschadigen. „Ik hou ontzettend van de politieorganisatie, die immers bijdraagt aan een veilige samenleving. Maar ik zie aan de top heel lelijk gedrag dat niet past binnen de rechtsstaat. Ik hoop dat er nu iets loskomt.”
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349530

misschien wordt het tijd dat de burger de agent niet meer als zijn vriend moet zien. ws is dat ook de bedoeling van de rechtse overheid. het creëren van een buffer tussen overheid en burger. misschien moeten de burgers zich gewoon tegen de agentjes gaan verdedigen. de overheid doet dat niet. een politiestaat is geen staat maar een ettelijke machtsvacuüm.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten