piramides in egypte
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/4 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: piramides in egypte

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Standaard piramides in egypte

ik zag net dat toeristen vrij door twee egyptische piramides mogen ronddwalen. ik kan niet zo goed tegen massatoerisme. iets dat de laatste tijd door een christelijke zeelandse kruisvaarder en een snobistische hoogleraar wordt verfoeid. dan begrijp je natuurlijk dat ik dan weer in opstand kom. want snobisme, no way. dus egypte komt weer op het netvlies. waarom niet eigenlijk. de piramides checken. beetje ronddwalen door de sahara. allemaal dingen die ik leuk vind. iemand al geweest bij de piramides? ervaringen? tips?

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371834

Standaard Re: piramides in egypte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      ik zag net dat toeristen vrij door twee egyptische piramides mogen ronddwalen. ik kan niet zo goed tegen massatoerisme. iets dat de laatste tijd door een christelijke zeelandse kruisvaarder en een snobistische hoogleraar wordt verfoeid. dan begrijp je natuurlijk dat ik dan weer in opstand kom. want snobisme, no way. dus egypte komt weer op het netvlies. waarom niet eigenlijk. de piramides checken. beetje ronddwalen door de sahara. allemaal dingen die ik leuk vind. iemand al geweest bij de piramides? ervaringen? tips?
      'k Heb twee Egyptische collegas -- beide vermijden de piramides asl de pest, veel te toeristisch. Raden duiken en snorkelen in de Rode Zee echter van harte aan.

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ik ga as Zaterdag voor 1,5 naar de rode zee ben benieuwd voor mij de eerste keer dat ik naar Egypte ga..

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Ik ben er eens geweest. Indrukwekkend, zoals ze allemaal wel zeggen, denk ik. Jammer van al dat toeristische geklad erop wel, boetes uitdelen zoals ze dat tegenwoordig in Rome doen (bij onbeschaafd gedrag rondom monumenten) zou ik niet heel erg vinden. Maar iig wel een to see, ja.

Aansluitend doen daar: kamelentocht door de woestijn met de piramides op de achtergrond. Hou rekening met pijnlijke stormwinden, maar gewoon doen. Ik was er toen trouwens één van de heel weinigen, van drukte hou ik niet zo, dus dat was wel leuk.

Herinner me eraan Pyramids van Frank Ocean straks even op te zetten.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      'k Heb twee Egyptische collegas -- beide vermijden de piramides asl de pest, veel te toeristisch. Raden duiken en snorkelen in de Rode Zee echter van harte aan.
      hmm, beetje rare collega's dan. je gaat een visboer ook niet vragen of hij zijn gebakken meuk lekker vindt. dat eet ie ws elke dag of vaak of hij lust zijn meuk helemaal niet. misschien wel een vleesliefhebber. en sowieso zegt ie dan dat zijn vis de lekkerste is van de wereld. commercieel natuurlijk. maar deze twee collega's zijn dan wel weer vreemd. of nou ja, eigenlijk niet. ze zeggen dat je moet gaan snorkelen in de rode zee. sowieso houd ik niet van een zee dat rood is. daar moet haast wel een bloedbad hebben afgespeeld. of iets met de russen, want communistisch rood. en snorkelen vind ik niks aan. ik wil droog blijven. ik leef op het droge. we zijn juist die zee uitgetrokken. alleen haaien vinden zeeën leuk. maar goed ook. zeewier heb ik al gezien in curacao. of hele felgekleurde visjes. in ieder geval, ik vind duiken geen reet aan. kutpak, veel te strak. of nou ja, voor snorkelen heb je niet echt een pak nodig. maar goed, snorkelen doe je ook niet elke dag. ikke niet tenminste. staat dan sowieso op de planning. een duik nemen is altijd wel goed, misschien word ik dan wel communistisch als die zee echt rood is.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door esssie Bekijk Berichten
      Ik ga as Zaterdag voor 1,5 naar de rode zee ben benieuwd voor mij de eerste keer dat ik naar Egypte ga..
      cool! laat je ons weten hoe het was?

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Ik ben er eens geweest. Indrukwekkend, zoals ze allemaal wel zeggen, denk ik. Jammer van al dat toeristische geklad erop wel, boetes uitdelen zoals ze dat tegenwoordig in Rome doen (bij onbeschaafd gedrag rondom monumenten) zou ik niet heel erg vinden. Maar iig wel een to see, ja.

Aansluitend doen daar: kamelentocht door de woestijn met de piramides op de achtergrond. Hou rekening met pijnlijke stormwinden, maar gewoon doen. Ik was er toen trouwens één van de heel weinigen, van drukte hou ik niet zo, dus dat was wel leuk.

Herinner me eraan Pyramids van Frank Ocean straks even op te zetten.
      ja precies. ik heb wel wat met de piramides. veel geesten van farao's ook. ben wel geïnteresseerd in de vroeg-dynastiek. narmer de stichter lijkt me wel leuk. die hield de boel bij mekaar. dan wordt het menes.

ik kan niet tegen chagrijnige toeristen. als dat een horde is. oef. op een horde scheten latende kamelen. ik neem wel een scheetkussen mee.

ah gelijk even luisteren dan.
      hmm. soul. klinkt alsof ie een pyramide in zen reet heeft zitten. ik ga een dokter die kant opsturen.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

hij zegt zelf auw auw auw.

Speak Your Mind plz! mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48988

https://stellar1.bandcamp.com/track/o-shem

Opgenomen in piramide. Coole track.
      My Daily Peace of Music:
      http://www.soundcloud.com/hugo32
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      ja precies. ik heb wel wat met de piramides. veel geesten van farao's ook. ben wel geïnteresseerd in de vroeg-dynastiek. narmer de stichter lijkt me wel leuk. die hield de boel bij mekaar. dan wordt het menes.

ik kan niet tegen chagrijnige toeristen. als dat een horde is. oef. op een horde scheten latende kamelen. ik neem wel een scheetkussen mee.

ah gelijk even luisteren dan.
      hmm. soul. klinkt alsof ie een pyramide in zen reet heeft zitten. ik ga een dokter die kant opsturen.
      Als jong meisje was ik helemaal into het oude Egypte, en met name de farao's. Het is jammer dat ik me de titel van het jeugdboek niet herinner (kom er nog wel op), maar ik weet nog dat ik helemaal gefascineerd was door een waargebeurd (ach ja, zo stond het op de flap..) verhaal over een jonge vrouw die ervan overtuigd was dat ze in een vorig leven met een farao, Ramses zoveel, was getrouwd. In haar zoektocht naar waarheidsvinding maakt ze allerlei bijzondere dingen mee. Het boek eindigde best eng, dat ze 'm letterlijk voor zich zag, creepy shit.

Anyway, dat was vroeger, tegenwoordig moet ik daar niets van hebben, al was het Dodenmasker van Toetanchamon wel boeiend om te zien in het Egyptisch Museum.

Ik betwijfel of je een Marokkaans paspoort hebt (je lijkt me niet zo iemand ), maar daarmee krijg je, ik zeg het gewoon, ondanks je principes: als Arabier, fikse korting bij toeristische trekpleisters.

Scheetkussens, hmm, laat thuis die handel, kamelenzadels genoeg.

Een beetje nostalgie is nooit weg.
      She's s original.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten