Columnistenjacht: ambities als columnist? Kom maar op en win een baan bij de Volkskrant.
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Columnistenjacht: ambities als columnist? Kom maar op en win een baan bij de Volkskrant.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Standaard Columnistenjacht: ambities als columnist? Kom maar op en win een baan bij de Volkskrant.

Columnistenjacht: ambities als columnist? Kom maar op

Chris Buur 15 juli 2019, 18:27

In de zomer van 2014 sloot Dag In Dag Uit de mailbox van de Columnistenjacht, onze wekelijkse oproep aan lezers om een column van 250 woorden in te zenden en zo kans te maken op een bescheiden jackpot en eeuwige columnistenroem. Vijf jaar later is DIDU weer nieuwsgierig naar wild rondlopend columnistentalent. Dus roepen we opnieuw op: denkt u dat u geweldige columns kunt schrijven, of wilt u daartoe gewoon es een onbevangen poging wagen, doe dan mee aan de straks zonder twijfel weer veelbesproken Columnistenjacht II.

Vooraf: de wedstrijd is streng maar rechtvaardig. En u loopt kans dat uw column in het openbaar wordt beoordeeld. Want de procedure is de volgende:

1. Schrijf een column van 250 woorden. Hij mag overal over gaan.

2. Mail hem naar [email protected], onderwerp: Columnistenjacht.

3. Het DIDU-kantoor beoordeelt de column. Vinden wij hem onvoldoende, dan plaatsen wij hem niet; u ontvangt een korte, maar vriendelijke afwijzing.

4. Vinden wij hem interessant, dan komt hij met beoordeling in de krant. Dat wil nog niet zeggen dat we hem helemaal goed vinden.

5. Vinden wij de geplaatste column wél interessant maar toch niet goed genoeg, dan drukken we hem af tot het punt dat het in onze ogen met de column verkeerd gaat. Daaronder beargumenteren we onze beoordeling. Nogmaals: streng, maar fair. En hoffelijk.

6. Een column die we wel goed vinden, drukken we in zijn geheel af.

7. De schrijver van zo’n winnende, in zijn geheel afgedrukte column wint de DIDU-jackpot. Het startbedrag is 25 euro. Elke week komt daar 25 euro bij, zolang er niet gewonnen wordt.

8. Bij winst is er kans op een blijvender podium in de krant, maar dat kunnen we niet garanderen.

https://www.volkskrant.nl/columns-op....google.com%2F
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Standaard Re: Columnistenjacht: ambities als columnist? Kom maar op en win een baan bij de Volkskrant.

Coole wedstrijd, dit vind ik echt iets voor @IBKIS.
      Waarom kun je mensen hier niet taggen?
      Oh, wacht.
      She's s original.

Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Columnistenjacht: ambities als columnist? Kom maar op en win een baan bij de Volkskrant.

Oh ben jij het Ibkis.

Ik dacht al. Waar haalt deze idioot het lef vandaan? Ik wilde je bijna voor racist uitmaken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Je hoeft me niet te versieren meer. You got me. Maar helaas heb ik jarenlang een abonnement van de Volkskrant niet betaald. Achterstallige huur. En tot overmaat van ramp heb ik op de link van Revisor geklikt en haast automatisch alwéér de koekjes vriendelijk geweigerd. Denk je dat ze mij die 250(?) euro's écht geven als ik win? Die mensen daar zijn niet achterlijk. Maar waarom ook niet. 250 woorden is weinig, maar 250 geld? Pfaff yalatif.

*250 keer met 1 hand opdrukken doet, dan 109 x zonder om op te staan en het record vegspugen te verbreken*

*In de spiegel kijkt en zichzelf een linkse en een rechtse supersonisch snel achter elkaar geven doet*

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Je hebt een racisten probleem. Laat ze niet winnen man. Als ze al gewonnen hebben waarom dan nog vechten. Racisten bestaan niet gozer. Iedereen is lief, maar niet elk moment van de dag. Misschien hebben al die racisten net niet hun beste uur van de dag als je ze tegen het lijf loopt. Die kans is klein maar ook best groot gezien het aantal inwoners van deze wereld. Probeer te luisteren wat iemand zegt die het niet met je eens is: je mag er wezen maar we delen niet hetzelfde wereldbeeld. Maar je weet zelf gelukkig.

*Aan z'n tepels draaien doet*

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten