Afrikaanse voetbal ''besmet'' door Westerse Imperialisme - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: Afrikaanse voetbal ''besmet'' door Westerse Imperialisme

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Standaard Re: Afrikaanse voetbal ''besmet'' door Westerse Imperialisme

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik begrijp niet waarom jij mijn naam noemt in een voetbaltopic..Van voetbal hou ik totaal niet en ik weet er ook niks van. Die hele voetbalsport interesseert mij niets. Ik volg het nooit en als ik per ongeluk voetbal zie op tv zoek ik meteen een ander kanaal. Ik ken geen namen van voetballers en ik wil ze ook niet zien op tv. Voetbal vind ik mateloos vervelend om naar te kijken. Ik kijk nog liever naar reclame. Van de spelregels weet ik ook niets. Ik weet alleen dat een voetbalveld een groene kleur heeft.
      Dan ben je geen man

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556381

Je doelt op die van origine Engelse sport die zo ten tijde van het imperium naar Afrika is komen overwaaien?

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      44
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846412

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Je doelt op die van origine Engelse sport die zo ten tijde van het imperium naar Afrika is komen overwaaien?
      Er zijn ook verhalen dat in China al ver voor die tijd een balspel gespeeld werd wat leek op voetbal.

Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556381

Er zijn talloze verhalen. Er zijn ook gedocumenteerde historische gebeurtenissen.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ja,die sport ja. Voetbal.

En geen enkele Afrikaanse land had een nationale team totdat zij onafhankelijk werden.

WK-eindrondes werden al in de jaren '20 gespeeld,het Ek werd al in 1929 bedacht maar door WOII en de verwoestingen van de infrastructuur en heropbouw van Europa duurde het iets langer dan de planning was.

Afrikaanse kampioenschappen daarintegen werden pas in de jaren 60 gehouden. Pas nadat bijna alle Afrikaanse landen onafhankelijk werden. Ook toen konden Afrikaanse landen zich kwalificeren en deelnemen aan een WK-einronde. Iets wat eerder niet mogelijk was door de Westerse kolonisatie van Afrika.

40 jaar achterstand. Ik hoef jou niet uit te leggen dat mede door landen als Belgie en leopoldII die Afrikaanse inwoners als ''achterlijke bush-mensen zonder verstand'' werden neergezet.

Veel Westerse landen waren alleen maar bezig met hen schatkisten te vullen en de rechtmatige bewoners als tweederangsburgers behandelen.

De koloniale mogendheden hadden wat anders aan hen hoofd dan de landen toestaan een nationale voetbalcompetitie op te zetten.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      44
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846412

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Ja,die sport ja. Voetbal.

En geen enkele Afrikaanse land had een nationale team totdat zij onafhankelijk werden.

WK-eindrondes werden al in de jaren '20 gespeeld,het Ek werd al in 1929 bedacht maar door WOII en de verwoestingen van de infrastructuur en heropbouw van Europa duurde het iets langer dan de planning was.

Afrikaanse kampioenschappen daarintegen werden pas in de jaren 60 gehouden. Pas nadat bijna alle Afrikaanse landen onafhankelijk werden. Ook toen konden Afrikaanse landen zich kwalificeren en deelnemen aan een WK-einronde. Iets wat eerder niet mogelijk was door de Westerse kolonisatie van Afrika.

40 jaar achterstand. Ik hoef jou niet uit te leggen dat mede door landen als Belgie en leopoldII die Afrikaanse inwoners als ''achterlijke bush-mensen zonder verstand'' werden neergezet.

Veel Westerse landen waren alleen maar bezig met hen schatkisten te vullen en de rechtmatige bewoners als tweederangsburgers behandelen.

De koloniale mogendheden hadden wat anders aan hen hoofd dan de landen toestaan een nationale voetbalcompetitie op te zetten.
      Eerste WK voetbal was in 1930 Dombo.

Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556381

Aha ... het is dus ook nog eens laakbaar dat de koloniale mogendheden niet een voetbalcompetitie opzetten in hun kolonies, waar traditioneel geen voetbal werd gespeeld.
      Wat een onrecht.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723394

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Dan ben je geen man

Een beetje vent heeft daar lak aan.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Aha ... het is dus ook nog eens laakbaar dat de koloniale mogendheden niet een voetbalcompetitie opzetten in hun kolonies, waar traditioneel geen voetbal werd gespeeld.
      Wat een onrecht.
      Niet mijn woorden gaan verdraaien,want jij komt echt heel veel tekort en ik zal dat komende tijd zonder te schelden aantonen.

De landen in Afrika leden onder een brute,onmenselijke,Westerse bewind.

Ik kan talloze argumenten aanvoeren dat het Westen niet in Afrika is gekomen om de mens te leren sporten,beschaving aan te brengen of de economie helpen te stimuleren,een leer dat in veel Westerse scholen tot op de dag van vandaag wordt onderwezen. Geschiedvervalsing!!!

Hoort sport,lichamelijke opvoeding,waarbij de spieren worden geoefend,en de geest sterker van wordt niet bij beschaving aanbrengen?

* Mogen Afrikaanse landen niet deelnemen aan een WK-eindronde?

* Hebben de Afrikaanse landen daar ooit zeggenschap over gehad?

* Waarom een EK-eindronde in het leven roepen en niet denken aan de kolonies die men op dat moment bezet houd? Mogen de Afrikanen geen voetbal spelen?

*Waarom wel de vrouwen en minderjarigen meiden verkrachten,de schatkist en rijkdommen plunderen maar geen beleid tav van sport?

retorische vragen omdat ik weet dat een zelfverklaarde geleerde als jij het altijd beter weet.

Empathie;wat maakt je een mens? Ik zie dat niet terug in jouw reacties én houding op dit forum.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...aakt-mens.html

Jij overschat jezelf TGW en jij begrijpt net als de koloniale mogendheden niet wat identiteit betekent,een topic waar je overigens met de staart tussen de benen bent vertrokken.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...onaliteit.html
      Laatst gewijzigd door Artikel1; 07-12-19 om 23:21.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Eerste WK voetbal was in 1930 Dombo.
      De plannen daarvoor vonden al plaats in 1906 met enkel Europese en onafhankelijke Zuid-Amerikaanse landen en toen hadden de Afrikaanse landen geen zeggenschap over de ideeen en plannen van het o'zo grote en Wijze Westen.

Het verbaasd mij dan ook totaal niet dat een VMBO-bakvisje als jij de inzet van de topic niet begrijpt.

Laatste reactie naar jou toe want jij bent zo dom dat er niks te leren valt van jou. En jij bent ook nog eens zo dom en achterlijk om niet open te staan voor andere feiten.

Domheid in optima forma noemt men dit. Wil je aub iemand anders gaan stalken met je domme nergens op slaande reacties?

Ik heb jou al in meer dan 43 topics de deksel op je neus gegeven. Exclusief deze

Hou de eer aan jezelf want anders ga ik Joessoef vragen wat een domme provocerende zolder-autist als jij op dit forum doet?

Groetjes,

Super-Junkie
      Laatst gewijzigd door Artikel1; 07-12-19 om 20:03.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten