Afrikaanse voetbal ''besmet'' door Westerse Imperialisme - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Afrikaanse voetbal ''besmet'' door Westerse Imperialisme

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Afrikaanse voetbal ''besmet'' door Westerse Imperialisme

Waar ik mij het meest over verbaas en ook beetje boos over ben is de geschiedenislessen waarin ik ,naar mijn oprechte opinie,vals in ben onderwezen.

25 jaar na dato moet ik daar achter komen.

Ieder mens met ballen ( man of vrouw) en enig verstand ''in de flikker'' moet deze Westerse geschiedvervalsing toch doorzien?

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Met de kennis ik nu heb zou ik mijn geschiedenisdocent van de middelbare school compleet voor lul zetten.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      44
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846412

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      De plannen daarvoor vonden al plaats in 1906 met enkel Europese en onafhankelijke Zuid-Amerikaanse landen en toen hadden de Afrikaanse landen geen zeggenschap over de ideeen en plannen van het o'zo grote en Wijze Westen.

Het verbaasd mij dan ook totaal niet dat een VMBO-bakvisje als jij de inzet van de topic niet begrijpt.

Laatste reactie naar jou toe want jij bent zo dom dat er niks te leren valt van jou. En jij bent ook nog eens zo dom en achterlijk om niet open te staan voor andere feiten.

Domheid in optima forma noemt men dit. Wil je aub iemand anders gaan stalken met je domme nergens op slaande reacties?

Ik heb jou al in meer dan 43 topics de deksel op je neus gegeven. Exclusief deze

Hou de eer aan jezelf want anders ga ik Joessoef vragen wat een domme provocerende zolder-autist als jij op dit forum doet?

Groetjes,

Super-Junkie
      Nou moet je niet dingen gaan verdraaien. Jij typt dat er wk's in de jaren 20 gespeeld werden. Maar die werden pas vanaf 1930 gespeeld. Natuurlijk waren er al voor die tijd plannen. Je kan niet vandaag zeggen laten we morgen een WK houden. Waren 13 landen waarvan 4 uit europa. Europese landen wilden eerst niet naar het WK gaan. Uiteindelijk heeft de fifa voorzitterJules Rime met de regering van Uruguay 4 Europese landen bereid gevonden om mee te doen aan het WK.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Nou moet je niet dingen gaan verdraaien. Jij typt dat er wk's in de jaren 20 gespeeld werden. Maar die werden pas vanaf 1930 gespeeld. Natuurlijk waren er al voor die tijd plannen. Je kan niet vandaag zeggen laten we morgen een WK houden. Waren 13 landen waarvan 4 uit europa. Europese landen wilden eerst niet naar het WK gaan. Uiteindelijk heeft de fifa voorzitterJules Rime met de regering van Uruguay 4 Europese landen bereid gevonden om mee te doen aan het WK.
      Ene laatste reactie dan want het is zo verleidelijk om op een persoon die niets van de topic begrijpt in te gaan.

WK was een argument,ik had geen zin om het op te zoeken,kwestie van 20 seconden werk. Het gaat om het feit,let je op,de Westerse mogendheden die niks anders deden dan de Afrikaanse burger als tweederangsburger te behandelen. Er zijn bij de besprekingen over het opzetten van een (internationale) competitie door Westerse landen nooit Afrikaanse landen in betrokken.

Mogen Afrikanen niet sporten? Waarom wel politieke en sociale hervormingen doorvoeren ( voor zover daar althans sprake van was) en bepalen waar die Afrikanen gaan lopen en staan,grondstoffen leegroven en daar niks voor terug geven etc etc.

Het feit bijna alle Afrikaanse landen een nationale team op hebben gezet nadat zij onafhankelijk werden eind jaren ''50 spreekt boekdelen.

sommige Afrikaanse landen werden pas eind jaren ''60 onafhankelijk!! OOk het feit er voor het eerst een Afrika Cup werd gehouden pas nadat de Westserse bzetters terugtrokken zegt ook wat.

En jij valt over een WK. Ik heb echt geen woorden voor jou. Ik reageer liever op TGW. Die begrijpt tenminste,net als de lezers,wel waar ik heen wil gaan.

40 jaar achterstand. Terwijl Nederlandse militairen bijvoorbeeld kleine meiden aan het zoeken waren in Indonesie,speelde het Nederlands elftal al in 1905 interlands. De Indonesiërs mochten ook niks anders dan hen rijkdommen afgeven. Sporten behoorde toe aan de Westerse elite.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

En natuurlijk zijn factoren als klimaat,financien en een goede ministerie van sport zeer belangrijk voor het niveau.

Maar als je niet eens de kans krijgt of zelfs gewoon geen rechten of zeggenschap daar over hebt als rechtmatige inwoners.

Nederland heeft een voorsprong van bijna een halve eeuw op de Afrikaanse landen. Dat geldt bijna voor alle Europese en Zuid-Amerikaanse naties.

Degenen die twijfelt kan het allemaal opzoeken en zelfs een analyse maken.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      44
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846412

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Ene laatste reactie dan want het is zo verleidelijk om op een persoon die niets van de topic begrijpt in te gaan.

WK was een argument,ik had geen zin om het op te zoeken,kwestie van 20 seconden werk. Het gaat om het feit,let je op,de Westerse mogendheden die niks anders deden dan de Afrikaanse burger als tweederangsburger te behandelen. Er zijn bij de besprekingen over het opzetten van een (internationale) competitie door Westerse landen nooit Afrikaanse landen in betrokken.

Mogen Afrikanen niet sporten? Waarom wel politieke en sociale hervormingen doorvoeren ( voor zover daar althans sprake van was) en bepalen waar die Afrikanen gaan lopen en staan,grondstoffen leegroven en daar niks voor terug geven etc etc.

Het feit bijna alle Afrikaanse landen een nationale team op hebben gezet nadat zij onafhankelijk werden eind jaren ''50 spreekt boekdelen.

sommige Afrikaanse landen werden pas eind jaren ''60 onafhankelijk!! OOk het feit er voor het eerst een Afrika Cup werd gehouden pas nadat de Westserse bzetters terugtrokken zegt ook wat.

En jij valt over een WK. Ik heb echt geen woorden voor jou. Ik reageer liever op TGW. Die begrijpt tenminste,net als de lezers,wel waar ik heen wil gaan.

40 jaar achterstand. Terwijl Nederlandse militairen bijvoorbeeld kleine meiden aan het zoeken waren in Indonesie,speelde het Nederlands elftal al in 1905 interlands. De Indonesiërs mochten ook niks anders dan hen rijkdommen afgeven. Sporten behoorde toe aan de Westerse elite.
      Dank je dat jij als "alwetende" nu laat zien dat je dat niet bent. Op het stukje over de eredivisie durfde je al niet meer te antwoorden. Maar hier probeer je nog steeds om je fout heen te lullen. Hebben westerse landen verkeerde dingen gedaan in de koloniën . Ja dat hebben ze zeker. Hebben westerse landen goede dingen gedaan in de koloniën? Ja dat hebben ze ook wel ja.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Dank je dat jij als "alwetende" nu laat zien dat je dat niet bent. Op het stukje over de eredivisie durfde je al niet meer te antwoorden. Maar hier probeer je nog steeds om je fout heen te lullen. Hebben westerse landen verkeerde dingen gedaan in de koloniën . Ja dat hebben ze zeker. Hebben westerse landen goede dingen gedaan in de koloniën? Ja dat hebben ze ook wel ja.
      Jij begrijpt gewoon geen reet van dit topic.

Dat ik geen zin had om te checken wanneer het eerste Wk werd gehouden is ook niet belangrijk,einstein.

Het WK is bijzaak. Al vergiste ik mij tientallen jaren. Lekker boeie ook. Het gaat om het feit de Afrikaanse landen geen zeggenschap hadden,in 1902,en toen niet. Dat jij dat als een fout ziet is jouw probleem.

Ik overweeg om tekeningen te gaan plaatsen in de hoop dat je het gaat begrijpen.

Heb je nog wat in te brengen of blijf je maar als een slechte verliezer mij in topics stalken?

Kan je de topic van de erdivisie uppen want voorzover ik kan lezen heb je niks doms gevraagd aan mij. Graag een link plaatsen aub.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

En als je alles tegen elkaar gaat afstrepen kom je toch op een negatieve balans uit.

Moord,verkrachtingen,landroof etc etc kan je op geen enkele wijze goed maken.

Misschien dat jij daar zo over denkt maar dat zegt eerder wat over jou.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten