Oorspronkelijk geplaatst door
Artikel1
Ene laatste reactie dan want het is zo verleidelijk om op een persoon die niets van de topic begrijpt in te gaan.
WK was een argument,ik had geen zin om het op te zoeken,kwestie van 20 seconden werk. Het gaat om het feit,let je op,de Westerse mogendheden die niks anders deden dan de Afrikaanse burger als tweederangsburger te behandelen.
Er zijn bij de besprekingen over het opzetten van een (internationale) competitie door Westerse landen nooit Afrikaanse landen in betrokken.
Mogen Afrikanen niet sporten? Waarom wel politieke en sociale hervormingen doorvoeren ( voor zover daar althans sprake van was) en bepalen waar die Afrikanen gaan lopen en staan,grondstoffen leegroven en daar niks voor terug geven etc etc.
Het feit bijna alle Afrikaanse landen een nationale team op hebben gezet nadat zij onafhankelijk werden eind jaren ''50 spreekt boekdelen.
sommige Afrikaanse landen werden pas eind jaren ''60 onafhankelijk!!
OOk het feit er voor het eerst een Afrika Cup werd gehouden pas nadat de Westserse bzetters terugtrokken zegt ook wat.
En jij valt over een WK. Ik heb echt geen woorden voor jou. Ik reageer liever op TGW. Die begrijpt tenminste,net als de lezers,wel waar ik heen wil gaan.
40 jaar achterstand. Terwijl Nederlandse militairen bijvoorbeeld kleine meiden aan het zoeken waren in Indonesie,speelde het Nederlands elftal al in 1905 interlands. De Indonesiërs mochten ook niks anders dan hen rijkdommen afgeven. Sporten behoorde toe aan de Westerse elite.
Bladwijzers