Christina dood - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Christina dood

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Standaard Re: Christina dood

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Een parasiet ? Je bent een parasiet als je in een koningshuis geboren wordt, een koningshuis dat zelf die route hanteerde naar dat belastingvrije paradijs ?

De regering doet er niks aan. Zij laat het voortbestaan.

Dat geld had ze destijds nodig voor de grote schulden die de familie Guillermo had vanwege de bouw van een te royale woning.
      Daar speelden ook anderen een rol in, hoor, die dat zo wilden.

RG, ze heeft bijna altijd gewerkt.
      Ja, het verkopen van die tekening, van Rubens geloof ik, had beter aan een Nederlandse museum kunnen gebeuren, maar je weet niet waar ze het geld voor nodig had.
      Waarschijnlijk niet voor haarzelf, want ze wist al dat ze aan botkanker leed.

Ik denk dat het inderdaad een warme, hartelijke vrouw was.
      De Oranjes zijn een door de Nederlandse belastingbetaler zwaar gesubsidieerd instituut. Dat schept een morele verplichting. Daarbinnen is het zeer ongepast om erfstukken met een historische waarde te verpatsen op de markt. Het is nationaal erfgoed, daar ga je zo niet mee om. Onvergeeflijk. Christina had geen hart voor kunst, dat is wel duidelijk.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39791

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Christina is dood. Ik wil iets lelijks zeggen, maar zal het netjes houden. Ze was een parasiet, iemand die volstrekt geen historisch besef had en op geld belust was. Kunst van de Oranjes verkocht, geen belasting betaalde over haar vermogen. Een ordinaire opportuniste. Niets heeft ze betekent voor Nederland.
      T'is goed dat je het netjes houdt.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

De Oranjes zijn een door de Nederlandse belastingbetaler zwaar gesubsidieerd instituut. Dat schept een morele verplichting. Daarbinnen is het zeer ongepast om erfstukken met een historische waarde te verpatsen op de markt. Het is nationaal erfgoed, daar ga je zo niet mee om.
      Dit deel ben ik het weer wel mee eens. Dit is veel algemener dan het predicaat dat je haar geeft : "het foute leven van de prinses".

Overigens mag het wel duidelijker worden wat nationaal erfgoed is en wat prive-bezit is.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371834

Christina is dood. Ik wil iets lelijks zeggen, maar zal het netjes houden. Ze was een parasiet, iemand die volstrekt geen historisch besef had en op geld belust was. Kunst van de Oranjes verkocht, geen belasting betaalde over haar vermogen. Een ordinaire opportuniste. Niets heeft ze betekent voor Nederland.
      Interessant, want waarom zou ze iets moeten betekenen voor Nederland, wie heeft haar die verplichting opgelegd?

Dat ze haar vermogen op een plaats stalt met een laag belastingtarrief is wellicht niet hoffelijk, maar volledig legaal. En, waarom zou ze haar eigen bezittingen niet mogen verkopen?

Geen lid meer van het koninklijk huis, warom zou ze niet de vrijheden nemen die haar toekomen? Dat lijkt me in overeenstemming met het libertijns gedachtengoed.

Important Prikker Ballandalus's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      15

'Over de doden niets dan goeds'. Goed dat ze dood is

Die andere, die bomenknuffelaarster, mag nog wel een tijdje mee. She's okay, binnen haar cocon.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten