Christina dood
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Christina dood

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Standaard Christina dood

Christina is dood. Ik wil iets lelijks zeggen, maar zal het netjes houden. Ze was een parasiet, iemand die volstrekt geen historisch besef had en op geld belust was. Kunst van de Oranjes verkocht, geen belasting betaalde over haar vermogen. Een ordinaire opportuniste. Niets heeft ze betekent voor Nederland.
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 16-08-19 om 21:45.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Standaard

Te veilen Oranjekunst van prinses Christina

Bron : NRC.nl - 8 januari 2019

Deze kopie van een verloren gegaan werk van Leonardo da Vinci, door een anonieme Italiaanse kunstenaar, is een van de werken die de prinses veilt

Veiling Prinses Christina verkocht in het verleden al vaker kunst uit de koninklijke collectie.

Het is prinses Christina, de jongste dochter van koningin Juliana, die bij Sotheby’s in Londen en New York deze maand kunst laat veilen.

Een van de topstukken, een tekening van een onbekende Italiaanse meester naar een verloren gegaan werk van Leonardo da Vinci, hing tot en met 6 januari op de tentoonstelling Leonardo da Vinci in het Teylers Museum in Haarlem. Het museum bevestigt dat de tekening geleend was van Christina. Het absolute topstuk, een tekening van Peter Paul Rubens, hing volgens een bezoeker van het vroegere New Yorkse appartement van Christina ook bij de prinses thuis.

Honderd penningen

Christina verkocht in het verleden al vaker schilderijen, meubels en kunstvoorwerpen uit de koninklijke collectie. Zo liet ze in 1988 door Sotheby’s in Amsterdam een collectie van ruim honderd historische penningen veilen die afkomstig waren van haar grootmoeder, koningin Wilhelmina. Ze deed dat, liet ze indertijd weten, omdat zij door haar slechte gezichtsvermogen weinig kijkgenot aan de munten beleefde.

Een andere reden, meldde Trouw-verslaggever Fred Lammers destijds, was dat de inrichting van Christina’s Wassenaarse landgoed financieel uit de hand dreigde te lopen.

Regeringspartij D66 vroeg premier Mark Rutte (VVD) maandag om „een appèl” te doen aan de koninklijke familie om de tekening van Rubens niet zomaar te veilen. De Vereniging Rembrandt wil zich ook inspannen om de oude tekeningen voor Nederland te behouden, zei directeur Fusien Bijl de Vroe maandag in een gesprek met NRC.

.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard Re: Christina dood

Moge God meer genadig zijn over haar ziel en ook milder in Zijn oordeel over haar daden hier.

Over de doden niets dan goeds.

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Moge God meer genadig zijn over haar ziel en ook milder in Zijn oordeel over haar daden hier.

Over de doden niets dan goeds.
      Haar dood verandert niets aan haar foute verleden.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Dat weiger ik voor waarheid aan te nemen. Ik heb haar niet persoonlijk gekend. En ik neem aan dat jij haar ook niet persoonlijk hebt gekend.

Misschien waren haar bedoelingen zuiver maar was ze een slachtoffer van ..... Vul maar in. Ze is nog maar pas dood man. Gun haar tenminste even wat rust.

En ook al was ze een slecht mens; dode mensen verdienen rust. En kunnen je, heeeeeeeeeel belangrijk Robert, niet meer van repliek dienen.

Laat het oordelen over de doden aan de Schepper.

Ik snap dat jij dat niet wilt of kunt begrijpen, maar God bestaat gewoon hoor. Ik zweer, gukkkkkkkkkkktuf tussen mijn vingers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Haar dood verandert niets aan haar foute verleden.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Met andere woorden:

Ik geloof niet dat die vrouwmens jou persoonlijk onrecht heeft aangedaan. En als dat wel zo is, vergeven is beter dan alles.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Dat vrouwmens. Dat vrouwmens.

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Ik ken deze prinses niet

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Christina is dood. Ik wil iets lelijks zeggen, maar zal het netjes houden. Ze was een parasiet, iemand die volstrekt geen historisch besef had en op geld belust was. Kunst van de Oranjes verkocht, geen belasting betaalde over haar vermogen. Een ordinaire opportuniste. Niets heeft ze betekent voor Nederland.
      Een parasiet ? Je bent een parasiet als je in een koningshuis geboren wordt, een koningshuis dat zelf die route hanteerde naar dat belastingvrije paradijs ?

De regering doet er niks aan. Zij laat het voortbestaan.

Dat geld had ze destijds nodig voor de grote schulden die de familie Guillermo had vanwege de bouw van een te royale woning.
      Daar speelden ook anderen een rol in, hoor, die dat zo wilden.

RG, ze heeft bijna altijd gewerkt.
      Ja, het verkopen van die tekening, van Rubens geloof ik, had beter aan een Nederlandse museum kunnen gebeuren, maar je weet niet waar ze het geld voor nodig had.
      Waarschijnlijk niet voor haarzelf, want ze wist al dat ze aan botkanker leed.

Ik denk dat het inderdaad een warme, hartelijke vrouw was.

Important Prikker Panthera_Leo's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Je opent een topic over een dode om die dode nog meer de grond in te trappen.
      Laatst gewijzigd door Panthera_Leo; 18-08-19 om 23:21.
      ''De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen maar in telkens weer opstaan''

Nelson Mandela

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten