Ik heb klimmende geiten gezien in Marokko (foto)
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Ik heb klimmende geiten gezien in Marokko (foto)

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Standaard Ik heb klimmende geiten gezien in Marokko (foto)

Onderweg tussen Essouira en Marakkech ..best leuk inkomstenbron hebben ze daar.....er zijn best veel gasten daar die een eigen Argan boom hebben en daar geiten opzetten...zij vragen geen geld als je een foto wilt nemen maar het is aan jou of je wikt geven
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 2 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Standaard Re: Ik heb klimmende geiten gezien in Marokko (foto)

Blijft een bijzonder fenomeen, ja. De keren dat ik er was, waren er geen mensen, geld dan ook nooit gegeven. Hoe vond je de rit? Niet al te duizelig geworden?

Ik heb duizenden skattige katten gezien in Turkije (foto).

De mooiste soorten laten zich graag aaien om vervolgens hard speels naar je uit te halen.

Ik bedacht me hoe leuk het zou zijn om een fotoreportage te maken van die silly beestjes en dan op Instagram of zo te gooien, maar met dat idee ben ik helaas twee jaar te laat. Ze hebben zelfs een allerleukste docu over hen gemaakt:

A paw-sitive relationship

Istanbul’s love of street cats

A new documentary shows how Turkish strays always land on their feet

“WITHOUT the cat, Istanbul would lose a part of its soul,” explains one resident in “Kedi” (“Cat”), a charming new documentary. In Turkey’s sprawling cultural capital, cats are a feisty symbol of the city’s 16m strivers. Hundreds of thousands of strays, neither feral nor tame, live among the denizens of Istanbul. The animals are as comfortable lounging with tea drinkers at a café as they are dodging cars on traffic-choked streets.

Istanbulites often place bowls of food and water on the sidewalk in a communal effort that lets cats roam free. The money in the tip box at one restaurant goes toward the veterinary bill for sick or injured animals; at a fisherman’s stand, cats get to sample the tiny anchovies plucked from the Bosporus. People often feel duty-bound to care for the animals that hang around their home or workplace, despite the cool nonchalance of the cats themselves. “Cats know that people act as middlemen to God’s will,” says one Istanbul resident in the film. “They’re not ungrateful—they just know better.”
      She's s original.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Blijft een bijzonder fenomeen, ja. De keren dat ik er was, waren er geen mensen, geld dan ook nooit gegeven. Hoe vond je de rit? Niet al te duizelig geworden?

Ik heb duizenden skattige katten gezien in Turkije (foto).

De mooiste soorten laten zich graag aaien om vervolgens hard speels naar je uit te halen.

Ik bedacht me hoe leuk het zou zijn om een fotoreportage te maken van die silly beestjes en dan op Instagram of zo te gooien, maar met dat idee ben ik helaas twee jaar te laat. Ze hebben zelfs een allerleukste docu over hen gemaakt:

katten zijn schattig..in Fes heb je ook veel Marokkaanse katten die op de foto kunt zetten ..maar ik ben wel gewend om om Marokko te rijden vooral lange afstand ..ik hou van bochtige wegen ..ik ben opgegroeid in Noord Marokko in de stad Tetouan daar heb je veel bochtige wegen vooral als je Tetouan verlaat

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374963

Je brengt me nog op ideeën. Hoe tof en gek en mooi zou het zijn om daarvoor de wereld over te reizen.

Se3datek, al helemaal als je dat ook nog eens kan met genietings van de omgeving. Ik vind autorijden maar blegh, maar dat gaat veranderen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten

Onderweg tussen Essouira en Marakkech ..best leuk inkomstenbron hebben ze daar.....er zijn best veel gasten daar die een eigen Argan boom hebben en daar geiten opzetten...zij vragen geen geld als je een foto wilt nemen maar het is aan jou of je wikt geven
      Waar klimmen de kinderen in van die gasten ? Zulke prima bomen op het erf..... Ze vragen erom !

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Waar klimmen de kinderen in van die gasten ? Zulke prima bomen op het erf..... Ze vragen erom !
      Zodra de ouders niet in de buurt zijn dan gaan ze op de bomen klimmen ..kinderen horen niet op zulke bomen tr klimmen..alleen als er geplukt moeten worden

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Klimmende geiten, glimmende kuiten. Het is maar waar je op let hier in Marokko. Ik maak bijna nooit foto's, maar laat me weten als er in die boom vrouwen klimmen. Mogen ze van mij de hele dag mekkeren.

Omgeving Tetouane is niet leuk meer met de auto. Zeker als je uit Marina smir terugkomt richting Tanger (de hel voor autorijders). Ik heb zitten analyseren en wat veroorzaakt die onnodige files? Eenstreepagenten die met zijn viertjes op elke rotonde gaan staan met hun fluitje, op zoek naar een extraatje. Yakkes. Ze hebben geluk als ik rijd: een vriendelijk edoch minzaam lachje. Als mijn broertje rijdt kunnen ze beter uit de weg gaan.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

De geit, de kat en de hond.

In deze topic hoort natuurlijk ook de hond. Hier, in Meknes, stikt het van de zwerfhonden. Overal waar ik ze zie, ik zie ze haast nooit rustig van het leven genieten. Constant gehaast en constant mensen en het verkeer ontwijken op zoek naar, ja op zoek naar wat eigenlijk. Ik heb zelfs een uitgemergelde zwerfhond gezien, die een mals stukje vlees oversloeg (vegetariër?). Then again, het is ook niet zo, dat ik in de grote steden de Marokkanen van het leven zie genieten ofzo.

Maar dit is echt de zoveelste keer, dat zo'n gehaaste zwerfhond pal voor me gaat liggen met zijn/haar droevige ogen als ik ergens koffie drink. Zouden ze weten, dat ik uit Europa kom en anders (ongevaarlijk) ben dan de vaste inwoners van dit land, denken ze dat ik ze meeneem, weg uit dit harde land of is het echt zo, dat soort soort zoekt en dat ik ze aantrek. Gedachtes, gedachtes.

10 min. geleden:

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776491

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Zodra de ouders niet in de buurt zijn dan gaan ze op de bomen klimmen ..kinderen horen niet op zulke bomen tr klimmen..alleen als er geplukt moeten worden
      Nou snap ik dat wel. Heb me net een beetje verdiept in die schitterende boom . Ze is prachtig !!! En ze wortelt heeeeel diep. Superhandig voor als het heel droog is.

Dus mss kan ze nu al gepoot worden in gebieden op aarde die warmer en warmer en droger en droger worden. Een langzame groeier, TWEEHONDERD jaar oud en... prima opbrengsten (hier spreekt Eke, haha)

Sportfreak, weet je dat die boom al 80 miljoen bestaat ! Ze is 1 van de oudste bomen op aarde..Maar ze wordt nu goed beschermd, gezien de terugloop van de aantallen in de sub-sahara. (er staan nu alleen nog maar bomen in klein deeltje van Zuidwest-Marokko)

Geen wonder dat die kleine boefjes door hun ouders eruit gejaagd worden...

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Nou snap ik dat wel. Heb me net een beetje verdiept in die schitterende boom . Ze is prachtig !!! En ze wortelt heeeeel diep. Superhandig voor als het heel droog is.

Dus mss kan ze nu al gepoot worden in gebieden op aarde die warmer en warmer en droger en droger worden. Een langzame groeier, TWEEHONDERD jaar oud en... prima opbrengsten (hier spreekt Eke, haha)

Sportfreak, weet je dat die boom al 80 miljoen bestaat ! Ze is 1 van de oudste bomen op aarde..Maar ze wordt nu goed beschermd, gezien de terugloop van de aantallen in de sub-sahara. (er staan nu alleen nog maar bomen in klein deeltje van Zuidwest-Marokko)

Geen wonder dat die kleine boefjes door hun ouders eruit gejaagd worden...
      ik heb ooit toen ik klein was een Olijvenboom in de fik gestoken ..het was een oude boom...zaten diepe holen in de boomstam en daar hadden wij oude papier in gedaan ..en daarna de boom in de fik gestoken..wij kamen niet verder dan een aangebrande boomstam...de helft was verbrand en andere bovenste helft niet

wij werden betrapt ...ik moest natuurlijk dokken want ik kwam uit Nederland ..ze hebben mijn vader voor de rechtbank gesleept

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten