Supersonisch
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Supersonisch

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Supersonisch

Warrige wartaal.
      Laatst gewijzigd door DeGlijdendeRechter; 18-09-19 om 13:50.

Klant Bij Tanger Interim's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12372

Standaard Re: Supersonisch

Een beetje te hard gewerkt met als gevolg dat DeGlijdendeRechter niet meer te onderscheiden was van DeGlijdendeLinker?

Ik had de tekst gelezen en het voelde aan als verwondering over een nietige smartphone waarmee je werelden die geweest zijn, werelden die zijn en werelden die gaan komen, kunt scheppen met de tekens en symbolen die je op het schermpje ziet.

Afijn, had een poging tot bijdrage geschreven en geplaatst.
      Maar er knelde iets, poging tot bijdrage tijdelijk weggehaald en warempel (!) spelfouten wil je niet weten.

En toen was je tekst weg.

Maar de mijne niet omdat ik vanwege de kans op mysterieuze verdwijningen tijdens het verzenden van teksten op dit forum, alles eerst op een kladje zet: mijn (geredigeerde) poging tot bijdrage zal ik in de volgende posting plaatsen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12372

Standaard poging tot bijdrage

Als je een PC opstart en er is geen keybord aangesloten krijg je bij sommige PC's de mekding 'keyboard error' en wil ie niet.

Microsoft is oorspronkelijk begonnen als de digitale versie van de fameuze IBM typmachines.
      Drie jaar geleden heb ik een IBM laptop gered van verassing in het milieupark.
      Hoe de toetsen aan je vingertoppen voelen is magisch.

Met een digitaal keyboard kun je in verschillende talen typen (Nederlands, Arabisch, Chinees, Nederlands enz.).
      Ook kun je het IPA-keyboard gebruiken om los te gaan op de uitspraak van een taal (IPA =International Phonetic Association).
      Voorbeelden:

Bookshelves
      /'bʊkʃelvz/
      b̥uʔkʷʃʷɛ̈ɬːv̥z̥

Tap dancers
      /'tæpdɑːnsɘz/
      tʰạʔp̚d̥ɑ̟̃ˑnsə̜z̥

Plane trees
      /'pleɪn triːz/
      pl̥e̜ːɪ̃n̠ t̠ʷɹ̥ɪ̈ːiz̥

(Dark tunnels
      /'dɑːk 'tʌnl̩z/
      d̥ɑ̟ˑʔk̚ tʰɐ̟̃nɬːz̥
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Bovenstaande is mij niet onopgemerkt gebleven. Sterker nog, ik moest er stiekem best wel om gniffelen. Mijn tekst ging nergens over, jouw reactie sloeg ergens op, maar niet op wat ik deelde. Wat dus leuk is. Jij haalt jouw reacties vaker weg. Ook dat is mij niet ontgaan. Dus als jij je nietszeggende reacties weghaalt, dan wil ik wel eens meedoen en mijn nietszeggende bijdrages ook richting de onderste laag van een server verwijzen (werken ze nog met magneten?).

Blijft wel over dat ik niet eens meer weet wat ik in welke staat ook neerplempte en dat jij kennelijk in reallife kopies maakt van wat je op deze website - déze website!- mededeelt aan ons, dus de wereld.

Je bent grappig maar niet denken dat je origineel bent. De nietszeggende reactie hierboven was ook niet zó bijzonder leuk hoor. Hij was gewoon best wel grappig, meer niet.

Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12372

Standaard nul en de nada

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Bovenstaande is mij niet onopgemerkt gebleven. Sterker nog, ik moest er stiekem best wel om gniffelen. Mijn tekst ging nergens over, jouw reactie sloeg ergens op, maar niet op wat ik deelde.
      Iemand hier in buurt kon alleen maar Moliére/Moliere typen terwijl ze Molière wilde typen.
      Dat was mijn associatie met de tekst die jij verwijderd hebt (in aanloop naar mijn mini ode aan toetsenborden).

Wat dus leuk is. Jij haalt jouw reacties vaker weg. Ook dat is mij niet ontgaan. Dus als jij je nietszeggende reacties weghaalt, dan wil ik wel eens meedoen en mijn nietszeggende bijdrages ook richting de onderste laag van een server verwijzen (werken ze nog met magneten?).
      (veels te lang verhaal)

De forumsoftware dwingt mij met twee browsers te werken.
      Om netjes met opmaak te prikken gebruik ik Firefox.
      Een typo zoals 'in' i.p.v. 'ik' , kan ik in een posting niet veranderen met Firefox, want dan stort de opmaak compleet in.
      Voor spellingverbetering moet ik Internet Explorer gebruiken.

Gebruik ik Internet Explorer dan zie ik een brij van html-codes op mijn scherm en in die brij zoek en vind ik ' in' en verander ik 'in' in 'ik'.
      Het is een stevig karwei om een foutje te editen.
      Maar liever een stevig karwei dan dat ik helemaal niet kan editen.
      Sommige prikkers kunnen met hun browser niet editen en taalfouten moeten ze noodgedwongen laten staan.

Als een posting heel veel typo's heeft en de posting staat als laatste in een discussie, dan kopieer ik de tekst en zet die op een kladje.
      Ik verwijder de posting en verbeter de tekst op het kladje.
      Is alles verbeterd dan zet ik de verbeterde tekst in een nieuwe posting.
      Op deze manier bespaar ik ontzettend veel tijd omdat ik niet tegen een brij van html-codes aan zit te hikken.

Magneten gebruiken ze nog steeds en statische elektriciteit kan zich nog steeds gevaarlijk ophopen.

Blijft wel over dat ik niet eens meer weet wat ik in welke staat ook neerplempte en dat jij kennelijk in reallife kopies maakt van wat je op deze website - déze website!- mededeelt aan ons, dus de wereld.
      (veels te kort verhaal)

Ik was zelf wel het verschil tussen rechts en links bijna kwijt. Maar gelukkig nam ik de afslag links (bed!) en niet de afslag rechts want anders was ik wakker geworden in mijn wasruimte.

Ik lees jouw menselijk verhaal en tijdens het typen vraag ik Hem om jou en je moeder nog lang bij elkaar te laten zijn.

Ik heb zo mijn ideeën over jouw weigering om van proefverlof terug te keren naar je penitentiaire domicilie.
      Was je wel teruggekeerd dan zou je bij thuiskomst alweer overladen zijn met geschenken van de maakbaarheidnijverheid.
      Dezelfde maakbaarheidnijverheid die jou toegezegd heeft dat wanneer jij eens als vrij man naar buiten zult gaan, jij nooit meer achterom - naar de gevangenis poort - hoeft te kijken.

Maar toen was er die stem, tijdens je proefverlof: de voorbetreden paden die je straks als vrij man gaat bewandelen eindigen in het ravijn waar uiteindelijk je laatste 'dit ben ik' verdampt.

Je authenticiteit zwerft nu rond.
      Maar er zijn van die momenten dat jij je moederziel alleen voelt, momenten die overvloeien in momenten waarop woedeaanvallen met een intensiteit die nieuw is voor je, die jouw ziel en zaligheid overnemen. (Am I right?)

Je kunt heel goed schrijven, zo goed dat het je moet lukken een deal met Justitie te sluiten: de hele straf uitzitten en drie of vier keer per week op bezoek bij je moeder.
      Doen?

Je bent grappig maar niet denken dat je origineel bent. De nietszeggende reactie hierboven was ook niet zó bijzonder leuk hoor. Hij was gewoon best wel grappig, meer niet.
      Als ik moet kiezen óf grappig óf origineel → grappig.

Twee jaar geleden heb ik een muur kunnen optrekken tussen iemand met weinig gevoel voor humor (understatement!)
      Het hoort erbij om beleefdheidsbezoeken te brengen aan den bejaarde Hollandse buurvrouw.
      Maar die beleefdheidsbezoeken waren uitputtend op het irreële af.
      Nooit gelachen met haar, geen spoortje zelfspot bespeurd bij haar.
      Gelukkig luchtte ik mijn hart bij een Hollands stel: Mevrouw blijkt al ruim 40 jaar de Sociale Dienst op te lichten met een voorgewende handicap. (ik had al zoveel moeite om mijn lachen in te houden als ze met een koddig swiepend been, haar gezicht vertrokken van de pijn, haar scootmobiel in en uit stapte).

Afrondend: het Hollands stel is zeer verguld met mijn observatie dat wanneer haar gezicht vertrokken is van de pijn, zij haar speekselklieren zodanig onder controle heeft dat er nul en de nada speeksel naar buiten druipt; het aantal opgedroogde speekselkorrels, wanneer ze in rustpositie is, is ook nul en de nada.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Veel te lang verhaal. You think you know but you don't know. De helft van wat ik hier los laat is waar, de andere helft een samenraapsel van onschuldige verzinsels.

Misschien werk ik voor Interpol. Nu ja, ik werk dus echt voor Interpol. Who cares, ik kom hier vooral lollig doen.

Complimenten voor je schrijfstijl, zo ben ik dan weer wel. Je kunt makkelijk een boek schrijven, denk ik maar zo. Fictie, maar dat lijkt me logisch.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten