Oorspronkelijk geplaatst door
Samir75017
That’s a possibility. Not sure the Riffians make up 80% of the Moroccans living abroad though.
Morocco = 35 Million people. Moroccans living abroad = ~ 7 Millions. Allowing them to vote would mean a big influence on Morocco’s political landscape.
Dat kan je makkelijk uitrekenen hoor Samir.
OP Marokko.nl heb ik een paar jaar terug ten tijde van de Hirak een topic geopend en uitgerekend dat van de Marokkaanse diaspora wereldwijd 80% uit niet-arabieren bestaan.
Check alleen maar hoeveel Riffijnen er in Frankrijk,Sspanje,Italie,Belgie,Nederland,Noorwege n,DuitslandDenemarken,Zweden wonen dan kom je al gauw op een paar miljoen.
van de gschatte 5,6 miljoen Marokkanen wonen er meer dan 5 miljoen in Europa. De rest van de wereld reken ik niet eens mee want je hebt het dan over een kleine miljoen die geen effect hebben op de cijfers.
En de in West-Europa verblijfende Marokkanen kan je van elk land uitrekenen hoeveel Riffijnen er zijn. Dat moet ej apart opzoeken per land. Dus Belgie uitrekenen hoeveel en dan naar Frankrijk en Spanje etc etc.
tel die mensen bij elkaar op en je hebt een goede schatting van het aantal buiten Marokko verblijvende Marokkanen met een Riffijnse achtergrond.
Ik weet ook niet hoe ik daar op kwam het is wel een tijdrovende werkje maar ik kreeg ze wel allemaal stil op Marokko.nl.
Ik wil vanavond of komende dagen nog een poging wagen.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Rabat ons geen stemrecht geeft vanwege het feit de meeste Riffijnen zijn en de meeste zich niet meer herkennen in de Marokkaanse corruptie politiek.
Bladwijzers