Why is the Moroccan diaspora not allowed to vote ? - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Why is the Moroccan diaspora not allowed to vote ?

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Standaard Re: Why is the Moroccan diaspora not allowed to vote ?

het is vooral niet belangrijk. de meesten die in het buitenland wonen hebben niet veel met de politiek daaro. veelal ook omdat de politieke roots met het land niet aanwezig zijn. mensen hebben wel kritiek op de momenten dat ze daar familie bezoeken. they actually do have a minor influence on the politics because of the critics they tell to their friends, neighbours and family. and sometimes they also appear on moroccon television. the majority of the diaspora from tanger, casablanca, rabat, etc, hebben wel een belangrijke invloed op de politiek omdat ze de taal en de mogelijkheden van het regime veel beter onder de knie hebben. de riffijnen hebben dat in mindere mate. zeker omdat ze ook geen vertrouwen hebben in het regime in rabat.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      That’s a possibility. Not sure the Riffians make up 80% of the Moroccans living abroad though.

Morocco = 35 Million people. Moroccans living abroad = ~ 7 Millions. Allowing them to vote would mean a big influence on Morocco’s political landscape.

Dat kan je makkelijk uitrekenen hoor Samir.

OP Marokko.nl heb ik een paar jaar terug ten tijde van de Hirak een topic geopend en uitgerekend dat van de Marokkaanse diaspora wereldwijd 80% uit niet-arabieren bestaan.

Check alleen maar hoeveel Riffijnen er in Frankrijk,Sspanje,Italie,Belgie,Nederland,Noorwege n,DuitslandDenemarken,Zweden wonen dan kom je al gauw op een paar miljoen.

van de gschatte 5,6 miljoen Marokkanen wonen er meer dan 5 miljoen in Europa. De rest van de wereld reken ik niet eens mee want je hebt het dan over een kleine miljoen die geen effect hebben op de cijfers.

En de in West-Europa verblijfende Marokkanen kan je van elk land uitrekenen hoeveel Riffijnen er zijn. Dat moet ej apart opzoeken per land. Dus Belgie uitrekenen hoeveel en dan naar Frankrijk en Spanje etc etc.

tel die mensen bij elkaar op en je hebt een goede schatting van het aantal buiten Marokko verblijvende Marokkanen met een Riffijnse achtergrond.

Ik weet ook niet hoe ik daar op kwam het is wel een tijdrovende werkje maar ik kreeg ze wel allemaal stil op Marokko.nl.

Ik wil vanavond of komende dagen nog een poging wagen.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Rabat ons geen stemrecht geeft vanwege het feit de meeste Riffijnen zijn en de meeste zich niet meer herkennen in de Marokkaanse corruptie politiek.

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

@Samir

Hier een rapport uity 2006. Toen kwam de cbs ook al met cijfers. 85% van de Marokkanen in Nederland kent een Riffijnse achtegrond.

https://zoek.officielebekendmakingen...8689-39-b1.pdf

Reken uit hoeveel Marokkanen in Nederland wonen voila. Cijfers van nederland zijn binnen. Dan nog derest van de landen in Europa. Er zijn echt meer dan 3 miljoen Marokkanen met een Riffijnse achtegrond in Europa.

Reactie van revisor #11) is nattevingerwerk.

Ik kan het ook bewijzen. Wordt vervolgd dus.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199463

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      het is vooral niet belangrijk. de meesten die in het buitenland wonen hebben niet veel met de politiek daaro. veelal ook omdat de politieke roots met het land niet aanwezig zijn. mensen hebben wel kritiek op de momenten dat ze daar familie bezoeken. they actually do have a minor influence on the politics because of the critics they tell to their friends, neighbours and family. and sometimes they also appear on moroccon television. the majority of the diaspora from tanger, casablanca, rabat, etc, hebben wel een belangrijke invloed op de politiek omdat ze de taal en de mogelijkheden van het regime veel beter onder de knie hebben. de riffijnen hebben dat in mindere mate. zeker omdat ze ook geen vertrouwen hebben in het regime in rabat.
      That’s a shame, I think that more people from the Rif involved in politics (as candidates) could change things for the better. MRE’s (European Moroccans) or locals.

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199463

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Dat kan je makkelijk uitrekenen hoor Samir.

OP Marokko.nl heb ik een paar jaar terug ten tijde van de Hirak een topic geopend en uitgerekend dat van de Marokkaanse diaspora wereldwijd 80% uit niet-arabieren bestaan.

Check alleen maar hoeveel Riffijnen er in Frankrijk,Sspanje,Italie,Belgie,Nederland,Noorwege n,DuitslandDenemarken,Zweden wonen dan kom je al gauw op een paar miljoen.

van de gschatte 5,6 miljoen Marokkanen wonen er meer dan 5 miljoen in Europa. De rest van de wereld reken ik niet eens mee want je hebt het dan over een kleine miljoen die geen effect hebben op de cijfers.

En de in West-Europa verblijfende Marokkanen kan je van elk land uitrekenen hoeveel Riffijnen er zijn. Dat moet ej apart opzoeken per land. Dus Belgie uitrekenen hoeveel en dan naar Frankrijk en Spanje etc etc.

tel die mensen bij elkaar op en je hebt een goede schatting van het aantal buiten Marokko verblijvende Marokkanen met een Riffijnse achtergrond.

Ik weet ook niet hoe ik daar op kwam het is wel een tijdrovende werkje maar ik kreeg ze wel allemaal stil op Marokko.nl.

Ik wil vanavond of komende dagen nog een poging wagen.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Rabat ons geen stemrecht geeft vanwege het feit de meeste Riffijnen zijn en de meeste zich niet meer herkennen in de Marokkaanse corruptie politiek.
      It doesn’t really matter but if I’m honest, there aren’t many Rwafa here in France. There is a big concentration in Lille and Strasbourg. Generally speaking, majority of Moroccans here have their roots in the Dar Beida/Rabat region, Oujda (a lot in Paris!), and the Agadir region.

Italy ? No, majority is from l3arobiya ;-) Khouribga/Settat/Bni Mellal

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199463

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      It's not true about the Riffians. I think there are about 1 - 1,5 million Riffians abroad.
      Yes, I’d say so too.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

That’s a shame, I think that more people from the Rif involved in politics (as candidates) could change things for the better. MRE’s (European Moroccans) or locals.

Moroccan Police Arrest YouTuber for Calling Moroccans Stupid, Ignorant

“Moroccan people are stupid and uneducated,” the YouTuber said.

Moroccan YouTuber Mohammed Sekkaki, known as Moul Kaskita.

By Yahia Hatim - Dec 2, 2019

Rabat – Moroccan police have arrested Moroccan YouTuber Mohammed Sekkaki, known as Moul Kaskita, for publishing a video on his channel that contains “insults to Moroccan citizens and public institutions,” according to the attorney general at Settat’s Court of First Instance.

The arrest took place on Saturday, November 30, only one day after the YouTuber posted his video online.

The charges include using degrading terms towards the Moroccan people and their dignity and expressing prejudice against public institutions. Moul Kaskita was also carrying a small quantity of drugs at the time of the arrest, according to the attorney general.

While the video that led to Sekkaki’s arrest disappeared from his channel on Tuesday, December 2, there are many re-uploads on several online channels.

In the 12-minute-long video, Sekkaki speaks to the camera criticizing Morocco, its people, government, and King. The segment that prompted the arrest is one where he calls Moroccan people “stupid,” according to the attorney general.

“Moroccan people are stupid and uneducated. Moroccans only care about buttocks. Moroccans do not know how to vote because they are ignorant,” said the YouTuber. Sekkaki referenced certain YouTube videos about body enhancement trending in Morocco.

The insults targeting Moroccan people came after Sekkaki criticized the government and accused its members of corruption. According to him, Moroccan people are culpable, too, because “they do not vote for qualified people to represent them.”

While the YouTuber tackles issues that are already in the public eye, his language is considered derogatory.

In other segments of the video, the YouTuber also criticized the King and his speeches, qualifying them as useless. He even parodied one of the King’s speeches, saying that the King does not even know what he is reading, as other people prepare the speeches for him.

At the end of the video, Sekkaki predicts his arrest, stating that he is “not scared, because [he] is only telling facts.”

This is not the first time that police have arrested Sekkaki. In January 2017, the YouTuber faced charges of scamming and “sextortion” and spent several months in prison. A few weeks after getting out of prison, in October 2018, police arrested the YouTuber again for charges including organizing an unauthorized demonstration, incitement to commit a misdemeanor, and insulting officials on duty.

The “Moul Kaskita” channel counts more than 330,000 subscribers and has more than 64 million video views. It started in 2012 as a channel for comedy, satire, and entertainment. However, in recent months, the videos posted became podcasts addressing issues of public interest in Morocco and other viral topics.

While social media is increasingly used across the world to address socio-economic issues and suggest solutions, many Moroccan “influencers” have, according to authorities, taken freedom of speech too far and offended others.

On November 25, the Court of First Instance in Sale sentenced Moroccan rapper Mohamed Mounir, known as Gnawi, to one year in prison. The rapper insulted Moroccan security services in a social media video one month prior to his conviction.

https://www.moroccoworldnews.com/201...upid-ignorant/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

Ik weet niet of het bovenstaande filmpje is. Indien het wel dat filmpje is, dan hoor ik hem het Marokkaanse volk niet beledigen. Het meest waar het over gaat is dat hij zijn ongenoegen over Marokko adresseert richting de koning.

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

It doesn’t really matter but if I’m honest, there aren’t many Rwafa here in France. There is a big concentration in Lille and Strasbourg. Generally speaking, majority of Moroccans here have their roots in the Dar Beida/Rabat region, Oujda (a lot in Paris!), and the Agadir region.

Italy ? No, majority is from l3arobiya ;-) Khouribga/Settat/Bni Mellal
      Beste samir,

Ik heb dit al uitgerekend alleen kan ik de topic op ******.nl niet meer terug vinden. Want in die topic heb ik in detail per land beschreven hoeveel riffijnen er plus minus wonen in elk land van Europa.

Want de berekeningen ( plus bronen en links)die ik in die topic heb toegepast was een tijdrovende bezigheid omdat ik van elk land afzonderlijk ben gaan uitrekenen hoeveel Marokkenen er wonen en vervolgens die volgens de rapporten en onderzoeken opgesplitst.

En als je al die cijfers bij elkaar optelt kom je tot een reeele schatting van het aantal buiten Marokko wonende Marokkanen met een Riffijnse achtergrond. Zo moeilijk is het niet hoor samir,alleen het kost veel tijd,dagen zelfs.

Ik ben niet over een nacht ijs gegaan Samir.

Alleen al in belgie wonen meer dan 400.000 riffijnen. Illegalen niet eens meegerekend. Tel daarbij de riffijnen in Nederland bij op en ej zit al tegen de miljoen aan. En dan heb ik het alleen maar over 2 kleine landen als Belgie en nederland.

Dus die berekeningen van jou en revisor ( mag ik ook weten hoe jullie aan die cijfers komen) kloppen niet. Ik kwam uit op een slordige 3,2 miljoen Riffijnen die in disapora leven.

Ik ga hiermee aan de slag heb ik tenminste nog een postieve vorm van dagbesteding.
      Laatst gewijzigd door Artikel1; 03-12-19 om 20:45.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

77 % heeft geen vertrouwen in de Marokkaanse overheid;
      76 % vertrouwt de publieke ziekenhuizen niet;
      75 % heeft geen vertrouwen in de vakbonden;
      74 % gelooft dat de corruptiebestrijding door de overheid ineffectief is.;
      69 % maakt zich zorgen over de richting die de politiek en de economie opgaan;
      69 % wantrouwt de politici en hun politieke partijen;
      59 % heeft geen vertrouwen in de rechtspraak;
      48 % gelooft niet in het Marokkaanse publieke onderwijs;
      42 % vertrouwt zijn landgenoten niet;
      22 % heeft geen vertrouwen in de politie;
      17 % heeft geen vertrouwen in het Marokkaanse leger;
      5 % vertrouwt zijn/haar familie niet.

- Het onderzoek combineerde kwantitatieve- en kwalitatieve onderzoeksmethodologien;
      - Het kwantitatieve onderzoek vond inclusief de vraagstellingen en interviews plaats in oktober 2019 onder 1000 volwassen personen;
      - Het kwalitatieve onderzoek is gebaseerd op de ''grounded theorie'' benadering, inhoudende de constructie van theorieën door middel van methodologische verzameling en analyse van data en het gebruik van inductief redeneren.

https://www.moroccoworldnews.com/201...-institutions/

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten