Van Hanegem; Ziyech wordt onderschat,betere voetballer dan Van de Beek en Depay
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Van Hanegem; Ziyech wordt onderschat,betere voetballer dan Van de Beek en Depay

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard Van Hanegem; Ziyech wordt onderschat,betere voetballer dan Van de Beek en Depay

Willem van Hanegem vindt dat er te kritisch naar Hakim Ziyech wordt gekeken.

De middenvelder van Ajax lijdt weleens balverlies, wat hem vaak kritiek oplevert. De Kromme schrijft in zijn column voor het Algemeen Dagblad dat de Marokkaans international in vergelijking met andere spelers te hard wordt aangepakt op zijn fouten.

Van Hanegem begint door een vergelijking te maken met de vermeende interesse van topclubs in Memphis Depay en Donny van de Beek. "Begrijp me niet verkeerd: ik vond Depay in Oranje ook een paar keer aardig spelen en Van de Beek is een prima speler.""Maar ik zie in Europa nog wel een paar Memphissen en Van de Beeks rondlopen. Van Ziyech zie ik er bijna maar één ", aldus Van Hanegem.

Volgens de oud-voetballer hoort Ziyech aan het einde van het kalenderjaar tot de beste spelers van 2019 in Europa. "Deze speler kan in de absolute top mee, geen twijfel mogelijk.

"
      "En het gezeur dat er vervolgens een heel elftal in zijn dienst moet spelen: kijk de wedstrijd tegen FC Twente nog even terug en zie wie daar in de slotfase eerst aan de rechterkant achterin een bal veroverde en in de blessuretijd aan de linkerkant hetzelfde deed.

"
      Van Hanegem heeft meegekregen dat Ziyech veel lof heeft gekregen voor de wijze waarop hij is omgesprongen met de jongen die tijdens het Champions League-duel met Lille OSC (0-2 zege) het veld inrende.

"Ontroerend om te zien, maar dat mag toch nooit de reden zijn voor mensen om hem nu wél een topspeler te vinden? Dat idee krijg ik steeds meer. Ik hoorde van iemand die het kan weten dat Ziyech dergelijke mensen 'clowns' vindt. Dat is precies wat ze zijn."

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voet...cid=spartandhp

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard Re: Van Hanegem; Ziyech wordt onderschat,betere voetballer dan Van de Beek en Depay

Dit is precies wat HaasHaas en ik al meer dan een jaar roepen.

Waarom worden spelers die voor het Nederlandse elftal spelen opgehemeld en dat terwijl Ziyech die voor het Marokkaanse elftal koos,weinig lof krijgt van Nederlandse voetbalkenners??

En dat terwijl Ziyech momenteel de topclubs voor het uitzoeken heeft.

Ik weet waar van hanegem op doelt maar bewijs het maar eens.

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard Re: Van Hanegem; Ziyech wordt onderschat,betere voetballer dan Van de Beek en Depay

Hier de column;

Van Ziyech is er in Europa maar eentje, hij is absolute top

ColumnColumnist Willem van Hanegem was afgelopen week opnieuw onder de indruk van Hakim Ziyech, die met Ajax won van Lille en FC Twente.
      Sportredactie 02-12-19, 07:07 Laatste update: 09:13

FC Twente kwam gisteren op 1-0 tegen Ajax en niet veel later verscheen er een herhaling van dat doelpunt met in een balkje daaronder ‘1-0 na balverlies Hakim Ziyech’. Niet veel later zei de commentator van FOX dat Ziyech op weg was naar zijn persoonlijke record balverlies dat hij ooit had gevestigd tegen Vitesse. Hakim Ziyech, met afstand de beste speler van de eredivisie. De speler die al bijna anderhalf jaar lang in de Champions League met de bal doet wat hij wil. Ja, hij raakt weleens een bal kwijt. Omdat hij altijd creatief moet en wil zijn misschien?

Als iemand in Nederland een paar weken goed speelt, dan kan zo’n speler volgens de deskundigen meteen naar Manchester United of Atlético Madrid. Memphis Depay speelde een paar goede interlands en we koppelden hem aan Bayern München en FC Barcelona. De ideale clubs voor hem, las ik dan. Donny van de Beek heeft een mooi seizoen achter de rug, Real Madrid had interesse en iedereen vond dat de normaalste zaak van de wereld. Begrijp me niet verkeerd, ik vond Depay in Oranje ook een paar keer aardig spelen en Van de Beek is een prima speler. Maar ik zie in Europa nog wel een paar Memphissen en Van de Beeks rondlopen. Van Ziyech zie ik er bijna maar ééntje.

Deze jongen hoort straks aan het einde van het kalenderjaar tot de beste spelers van 2019 in Europa. Stel dat Oranje ook hem nog gehad. Dat gediscussieer in die praatprogramma’s over Ziyech wel of niet naar een topclub, het begint me meer en meer tegen te staan. Deze speler kan in de absolute top mee, geen twijfel over mogelijk. En dat gezeur dat er vervolgens een heel elftal in zijn dienst moet spelen. Kijk de wedstrijd tegen FC Twente nog even terug en zie wie daar in de slotfase eerst aan de rechterkant achterin een bal veroverde en in blessuretijd aan de linkerkant hetzelfde deed.

Dan zal er vandaag wel weer zo’n wijsneus opstaan met statistieken waaruit blijkt dat iemand anders toch echt meer heeft gelopen dan Ziyech. Al die statistieken, die zijn toch vaak voor mensen die er weinig kijk op hebben. Neem nou Feyenoord tegen Rangers afgelopen donderdag. De cijfers van Marcos Senesi waren indrukwekkend, las ik hier en daar. Alleen liet hij wel tweemaal zijn directe tegenstander vrij inkoppen: 1-1 en 1-2. Senesi, die komt er volgens mij wel. Maar bepaal dat aan de hand van wat je écht ziet.

Ziyech knuffelde deze week een klein jongetje die het veld in was gesprint in Lille. Ontroerend om te zien, maar dat mag toch nooit de reden zijn voor mensen om hem nu wel een topspeler te vinden? Dat idee krijg ik de laatste tijd steeds meer. Ik hoorde van iemand die het kan weten dat Ziyech dergelijke mensen ‘clowns’ vindt. Dat is precies wat ze zijn.

Nog even voor de cijferfreaks. Als basisdebutant Noa Lang nog een paar keer cijfers laat zien als gisteren, zit hij zo bij Barcelona. Maar het zat die jongen niet tegen toch? Hij komt uit de jeugd van Feyenoord. Daar kon hij zich niet meer ontwikkelen, zei zijn stiefvader Nourdin Boukhari verleden week op televisie. En dus ging hij naar Ajax. Lang en Oussama Idrissi van AZ, die destijds niet meer nodig was bij Feyenoord, dat is toch andere koek dan Sam Larsson.

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie...ww.google.com/

Aldus van hanegem

Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Dit noemen ze dus ''een veeg uit de pan geven''.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten