Wat is er mis met de "Armen"/"Zwakkeren"? - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/4 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: Wat is er mis met de "Armen"/"Zwakkeren"?

Banned
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Wat is er mis met de "Armen"/"Zwakkeren"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Dat is betrekkelijk. Mensen die zoveel verdienen kunnen dat vanwege hun zeldzame talenten en dus eisen stellen. Zulke mensen leggen bij hun aanstelling als eis neer wat ze netto willen hebben. Daar wordt dan keurig een bruto salaris bij berekend. Bruto salarissen zijn gewoon bedrijfskosten die op de klanten verhaald moeten worden. Dat bepaalt mede de prijs van diensten en producten. Dus uiteindelijk worden die hoge belastingen netjes doorberekend aan de consument. Die zogemaamd hoge lasten zijn dus een papieren realiteit.
      Het lijkt mij dat mensen die meer dan € 68.000 verdienen, grofweg komt dat neer op 3000 netto, welke meer dan 50% belasting betalen over elke verdiende euro toch meer dan voldoende bijdragen aan onze solidaire samenleving.

Wil je nog meer afsnoepen en afromen dan hebben we Noord-Korea aan de Noordzee.

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het lijkt mij dat mensen die meer dan € 68.000 verdienen, grofweg komt dat neer op 3000 netto, welke meer dan 50% belasting betalen over elke verdiende euro toch meer dan voldoende bijdragen aan onze solidaire samenleving.

Wil je nog meer afsnoepen en afromen dan hebben we Noord-Korea aan de Noordzee.
      Je gaat toch geheel voorbij aan wat ik daarover als antwoord schreef, namelijk dat brutosalarissen gewoon bedrijfskosten zijn die aan de consument worden doorberekend. Uiteindelijk krijgen consumenten zo de rekening gespresenteerd van hoge belastingstarieven. Al die hoge belastingen zijn slechts een papieren realiteit. En solidair is het ook al niet, want het geld wordt onder juridische dwang geïnt.

Banned
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Je gaat toch geheel voorbij aan wat ik daarover als antwoord schreef, namelijk dat brutosalarissen gewoon bedrijfskosten zijn die aan de consument worden doorberekend.
      Dat heeft toch niets met de werknemer te maken die vervolgens >50% moet afstaan aan de overheid? Voor de werkgever is het lood om oud ijzer, deze verstrekt immers een bruto salaris. De werknemer moet afrekenen met de overheid.

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Dat heeft toch niets met de werknemer te maken die vervolgens >50% moet afstaan aan de overheid? Voor de werkgever is het lood om oud ijzer, deze verstrekt immers een bruto salaris. De werknemer moet afrekenen met de overheid.
      Maar de bedrijven betalen die brutosalarissen... die verekenen dat met de consument. Je ontvangt als werknemer geen brutosalaris. Het bruto deel is al weg voor je het op je rekening krijgt. De werknemer merkt er niks van. Alles begint met de consument.

Banned
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Maar de bedrijven betalen die brutosalarissen... die verekenen dat met de consument. Je ontvangt als werknemer geen brutosalaris. Het bruto deel is al weg voor je het op je rekening krijgt
      Ik kan je niet volgen. Ik spreek een bruto salaris af met een werknemer. Door de overheid ben ik verplicht te acteren als deurwaarder voor diezelfde overheid. We zijn verplicht zijn/haar belastingen in te houden op het salaris en naar de belastingdienst over te maken.

Je moet eens zien wat er van het salaris wordt ingehouden op vakantiegeld en bonussen, waar een ander tarief op van toepassing is.

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ik kan je niet volgen. Ik spreek een bruto salaris af met een werknemer. Door de overheid ben ik verplicht te acteren als deurwaarder voor diezelfde overheid. We zijn verplicht zijn/haar belastingen in te houden op het salaris en naar de belastingdienst over te maken.

Je moet eens zien wat er van het salaris wordt ingehouden op vakantiegeld en bonussen, waar een ander tarief op van toepassing is.
      Precies! We zijn het dus eens! Bedrijfskosten dus, die door de consument worden betaald.

Banned
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Precies! We zijn het dus eens! Bedrijfskosten dus, die door de consument worden betaald.
      Ja, maar dat zijn kantoorkosten, energie, bedrijfspand en weet ik veel wat allemaal ook.

Ik duik de hangmat in

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ja, maar dat zijn kantoorkosten, energie, bedrijfspand en weet ik veel wat allemaal ook.

Ik duik de hangmat in
      Exact! Alles wordt keurig doorgerekend naar de consument.

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614772

Ik ben vervuld van blijde verwachting daar een rekenvoorbeeld van te mogen zien
      Laten we een simpele werkende loonslaaf :

Voor werknemer A wordt door de opdrachtgever (O) bruti 32,50 euro/u betaald.
      A werkt via (U) voor (O).
      A krijgt netto 10 euries / u ..

Die 20 euries zijn foetsie ( want 2,50 euries/u is meer dan genoeg als bijdrage voor een draaiend maatschappij)

( O krijgt hier buiten een hoop terug van de belasting en andere potjes .. terwijl een goedkoop programma de administratie uitspuugt en er zijn bijna geen werkelijk kosten want A is zelfsturend)

Niet gek dat aandeelhouders huilen als ze geen 3, 4, 5 ,6 cijfers op hun bankrekeningen einde van het jaar zien want A ziet 2/3 van zijn loon verdampen in de wolken van Sinterklaas)..hmm en zelfs de koffie hier is vies.

Dit is NL en we hebben het niet over India of China .

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110977

Je lult weer uit je nek. Armen betalen relatief veel meer belasting dan grootverdieners en rijke mensen. Op al wat armen consumeren wordt belasting geheven, zonder dat daar heel gunstige aftrekposten tegenover staan. Dus geen hypotheekaftrek voor de aanschaf van grote dure huizen. Voor hen - en ook geen subsidie voor de aanschaf van een Tesla, bijvoorbeeld. Voor hen geen interessante belastingtrucs. Enzovoorts, enzovoorts.

Daarnaast leven arme mensen - veelal door hun onvermijdelijke ongezonde levenswijze - veel korter dan rijke mensen, die dus ppk nog eens veel langer van al hun privileges kunnen genieten.

Kortom, relatief gezien betalen arme mensen veel meer belasting dan rijke mensen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten