Het speelt al maanden door m'n hoofd en afgelopen week de knoop doorgehakt - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: Het speelt al maanden door m'n hoofd en afgelopen week de knoop doorgehakt

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745196

Standaard Re: Het speelt al maanden door m'n hoofd en afgelopen week de knoop doorgehakt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ballandalus Bekijk Berichten

Ik heb m'n baan opgezegd en ga voor minstens een aantal jaar in de bergen wonen in m'n tiny house. Weet niet hoelang ik het volhoud en of het echt bevalt maar dit is wat ik nu wil/moet doen.
      Heb ook eens een baan opgezegd, om een jaar lang te kunnen studeren op een onderwerp dat ik graag wilde bestuderen.

Het bevestigde een idee over werk:

Dingen buiten het kader van ruil voor geld doen - je bent bevoorrecht als dat kan, je kan dan veel meer ruimte hebben voor wat echt interessant is en om echt je ding te doen.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011793

Standaard Re: Het speelt al maanden door m'n hoofd en afgelopen week de knoop doorgehakt

Ik kijk die ook, al een aantal jaar. De ideeen zijn soms geweldig. Ik ga ook zo'n klei-oven bouwen van koeievlaaien, aarde en stro. Heb ik geleerd van een Marokkaans boeren-youtubekoppel. Verder wil ik zoveel op hout(skool) koken in de buitenlucht maar openvuur is een dingetje hier ivm bosbranden.

Gezin en een nomadenleven gaan best samen. Je moet een vrouw treffen die je passie deelt, misschien iets minder traditioneel dan je voor ogen hebt, maar het avontuur is bevredigender dan je settelen op 1 plek.

Hij doet me aan jou denken, behalve dat jij (zeer waarschijnlijk) veel conservatiever bent.

Een oven heeft denk meer zin als je je eigen brood wilt bakken. Is ook best wel pittig om te hanteren. Bij ons gebruiken we geen koeievlaaien, gewoon klei en stro.

Of bedoel je een Kanoun? Kookplaats? Wat dat betreft is dit spul heel handig om te hebben, je hebt ze ook kleiner.

Dit zou wel ideaal zijn, maar dat gaat veel te ver voor mij bedenk ik zo. Misschien ken je deze al:

Over dat conservatief en zo. Ik ben conservatief maar ook progressief. Priveleven ben ik heel conservatief in. Zo min mogelijk bekend worden in het publieke leven. Dus zeker geen filmpjes van mezelf en of gezin!
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614772

Een persoonlijk vraag voor Ballandalous als het mag: ben jij de mensen zat?

Je lijkt me een fijn Buurvrouw.

Geniet van de keuzes die je mag doen want velen zouden onder een brug gaan wonen bij het opzeggen van loonslaven overeenkomst ..hmm ik was in de zomer in de oase waar ik geboren ben en ondanks dat we daar een huis , wat bomen en vruchtbare grond is helaas het leiden van een leven in alle rust daar voor me geen optie... Dan maar geen radicale keuzes maken..

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ik heb m'n baan opgezegd en ga voor minstens een aantal jaar in de bergen wonen in m'n tiny house. Weet niet hoelang ik het volhoud en of het echt bevalt maar dit is wat ik nu wil/moet doen.
      Geweldig! Plaats hier eens een paar foto's van je Tiny house. Leuk!

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten