Baudet valt in zijn racistische drol: Marokkanen vallen mijn dierbare vriendinnen lastig in de trein - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 40

Onderwerp: Baudet valt in zijn racistische drol: Marokkanen vallen mijn dierbare vriendinnen lastig in de trein

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      173255

Standaard Re: Baudet valt in zijn racistische drol: Marokkanen vallen mijn dierbare vriendinnen lastig in de t

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      wat bedoel je eigenlijk? de getuigen hebben tegen die vieze shrek uitgesproken. dat het leugens waren. de reizigers die gecontroleerd werden wilden niet accepteren dat ze door marokkanen in burgerkleding werden gecontroleerd. je bedoelt dus te zeggen dat die smiecht gelijk had? waarom zou je een liegende politicus moeten geloven? of nog erger, stellen dat ie gelijk zou hebben terwijl het door vele getuigen is vastgesteld dat ie liegt. plus de ns heeft het bevestigd dat ze voor de ns werken en dat er ook nog een politieman is bijgehaald die bevestigd heeft dat ze voor de ns werken. complete waanzin als je het mij vraagt.
      Ik bedoel, stel dat het hele verhaal van hem is gelogen, dus van a tot z, helemaal niets met vriendinnen en opstootje, laat staan kaartcontrole. Maarrrr.... Ondertussen heeft de NS min of meer bevestigd dat het verhaal van de getuigen klopt. Sterker, de vrouwen hebben zich misdragen.
      Deze man gebruikt de tactiek van de nazis, leugens verspreiden om de bevolking op te zetten tegen mensen met Marokkaanse roots. Een facistische fantast. Wilders in het kwadraat. Het is het zoveelste leugen wat hij als waar verkoopt. En iedereen geloofd zijn hetze. Dat is het erge, mensen vinden niet eens erg dat hij liegt.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Standaard Re: Baudet valt in zijn racistische drol: Marokkanen vallen mijn dierbare vriendinnen lastig in de t

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Ik bedoel, stel dat het hele verhaal van hem is gelogen, dus van a tot z, helemaal niets met vriendinnen en opstootje, laat staan kaartcontrole. Maarrrr.... Ondertussen heeft de NS min of meer bevestigd dat het verhaal van de getuigen klopt. Sterker, de vrouwen hebben zich misdragen.
      Deze man gebruikt de tactiek van de nazis, leugens verspreiden om de bevolking op te zetten tegen mensen met Marokkaanse roots. Een facistische fantast. Wilders in het kwadraat. Het is het zoveelste leugen wat hij als waar verkoopt. En iedereen geloofd zijn hetze. Dat is het erge, mensen vinden niet eens erg dat hij liegt.
      de nederlandse staat faciliteert deze fascistische leugenaars door ze onschendbaar te maken als politici. geldt tevens voor de media. onder het mom van 'persvrijheid'. oftewel schizofreen beleid. onderhuids de haat blijven goedkeuren. een racistisch gedrocht dat zich vrij kan bewegen door toedoen van de nederlandse staat.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Sep 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      165222

Politie overweegt aangifte tegen Baudet.
      https://nos.nl/artikel/2321487-polit...nen-tweet.html

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Red face Re: Baudet valt in zijn racistische drol: Marokkanen vallen mijn dierbare vriendinnen lastig in de t

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      "Is er te snel vandoor gegaan met" suggereert dat het overhaast en onnadenkend was. Dit incident staat niet op zichzelf en is opzet. De weloverwogen tactiek is VAN DE ONDERBUIK VOOR DE ONDERBUIK. Hij is er niet 'te snel' mee vandoor gegaan, hij gebruikt het bewust om stemming te maken. Weliswaar krijgt de teringlijer het als een boemerang terug in zn smoel op internet, maar zn onderbuiken zijn het in hun internetbubbel al anders aan het framen.
      Tactiek : "van de onderbuik voor de onderbuik".

Reken maar dat Thierry B. hier garen bij spint. Een beperkt aantal leden van het FvD zal overstappen naar Henk Otten omdat dit soort onware tweets hen tegenstaan maar ..

een groter deel van z'n fans zal juist lid worden van de club van die arme Thierry die zo grof uitgescholden wordt terwijl hij 'ergens' ( onderbuik !) gelijk heeft.

Olive, jij stelt dat hij met opzet deze tweets de wereld instuurt. Kan best : het levert hem wat op. Hij heeft nu weer zoveel aandacht dat hij meteen een paar andere strijdpunten van hem op twitter zet. Bingo !

Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Ik weet niet hoe hij tot zo'n tweet gekomen is.
      Wat een feit is dat hij niet de moeite neemt om zijn excuus te maken voor een racistische aanval op een Nederlandse bevolkingsgroep. Dat is waardeloos, hoe je het ook wendt of keert. Maar misschien komt dat nog. Opletten dus. *

Tactiek van de sprekende onderbuiken vergroot snel de POLARISATIE (het wij-zij-denken) in onze maatschappij. Dat verzwakt haar ...…

We hebben zoveel gezamenlijke belangen (zoals problemen met de huisvesting/de zorg-breed genomen-/onderwijs/onze natuurlijke, veranderende omgeving, en nog meer, zeker weten.)
      Voor diegene die een robbertje wil vechten : ga naar een sportclub voor vechtsporten-met goeie leraren.

Wat denk je hiervan ?

1) "behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden ".

2) "verminder wij-zij-denken. dat kan giga ontsporen !"

* POST SCRIPTUM. Ik lees net de link van Duude (hierboven).

Een excuus.

Thierry Baudet :"...………………………………."Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren", schrijft hij. "Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten".

Ik mis wat in dit excuus. Hij schrijft :" Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft" .

Als je in je aanval een naam besmeurt richt je daar ook je excuus op, om die naam te zuiveren. .
      Laatst gewijzigd door Eke; 03-02-20 om 19:41.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011794

Column Stevo Akkerman

De ‘Marokkanen-tweet’ van Baudet was geen oprisping of uitglijder

5 februari 2020

Toen ik eind vorig jaar op bezoek ging bij Thierry Baudet, kwamen we ook te spreken over zijn tweets. Waarom hij, zonder enige kennis van de daders, allerlei berichten over criminaliteit retweette met als ironisch commentaar ‘jongens’ of ‘pubers’. Waarom hij de leugen hielp verspreiden dat de Duitse piloot die zijn toestel met 149 inzittenden opzettelijk liet crashen een moslimbekeerling was. Waarom hij bij een foto van een groep zwarte vrouwen in Groningen – het betrof christenen uit Eritrea – het volgende toevoegde: ‘Vergeet niet, CDA en VVD houden de grenzen open. Laten Turkse vliegtuigen met IS’ers naar Nederland terugkeren.’

Ach ja, had hij gezegd, in de hitte van het moment kon hij weleens te gretig zijn. Excuses volgden er nooit, dat was niet nodig, hij hing alleen een beetje naar rechts omdat anderen veel te veel naar links hingen. Ook na zijn tweet van het afgelopen weekeinde, waarin hij ten onrechte beweerde dat ‘dierbare vriendinnen’ in de trein waren lastiggevallen door vier Marokkanen, liet hij excuses achterwege. Hij moest in een verklaring wel terugkrabbelen, maar zich verontschuldigen deed hij niet. En dat is logisch. In het racistische spel dat hij speelt, zijn de feiten ondergeschikt aan zijn wereldbeeld. “Empirie en theorie zijn twee verschillende dingen, en het eerste is voor mij niet interessant,” zei hij eens tegen NRC.

Nederland moet dominant blank blijven, vindt Baudet

Baudets wereldbeeld dan wel theorie is al jaren consistent, en zijn ‘Marokkanen-tweet’ was geen oprisping of uitglijder. Alles draait voor hem om de ‘auto-immuunziekte’ waar Nederland aan lijdt en die onze ondergang dreigt te worden: “Een deel van ons organisme – ons afweersysteem – heeft zich tegen ons gekeerd. Op elk vlak worden we verzwakt, ondermijnd, overgeleverd. Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijke lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.” Klinkt dat nog abstract, op andere momenten laat hij er geen twijfel over bestaan wat hij bedoelt. Nederland moet ‘dominant blank’ blijven, ‘er is een reden dat alle Nobelprijswinnaars blank zijn’ en als we de ‘homeopathische vermenging met andere volken’ niet stoppen, zal er ‘nooit meer een Nederlander zijn’.

Ras speelt in dit denken een sleutelrol, ook als het wordt aangeduid met de begrippen ‘volk’, ‘cultuur’ of ‘beschaving’. En er moet gestreden worden. Bij de gewelddadige protesten tegen de opening van een asielzoekerscentrum in Geldermalsen in 2015, sprak Baudet van ‘noodweer’. Burgers hadden het recht, zei hij, zich teweer te stellen tegen de ‘schrijftafelmoord’ die de regering pleegde met deze ‘injectie van criminaliteit’. Schreibtischmörder is, zoals bekend, een term voor mensen als Adolf Eichmann; Baudet verbindt het aan de opvang van vluchtelingen.

Met dit alles in het achterhoofd is het messianisme van Baudet des te verontrustender. “Het project van mijn leven bestaat eruit dat ik de heelheid van de wereld wil herstellen”, liet hij optekenen. Wie zo utopisch denkt, riskeert veel ongeluk. En dan gaat het om meer dan een tweet.

https://www.trouw.nl/opinie/de-marok...jder~b4f96bca/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 4 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011794

Commentaar Forum voor Democratie

Het onvervalste racisme van Baudet staat niet op zichzelf

5 februari 2020

Wat onmiddellijk opvalt in wat inmiddels de tweet-affaire van Baudet genoemd kan worden, is de kleinheid van geest die deze politicus vol zelfoverschatting kennelijk kenmerkt.

De benepenheid, waarmee Baudet maandag uiteindelijk zijn fout erkende is hemeltergend. Geen excuus, direct gericht aan de vier mensen die hij allerlei eigenschappen toedicht, louter en alleen op grond van vermeende afkomst, maar alleen een wat slap berichtje aan de NS.

Met dat berichtje nam Baudet de kwalijke, want racistische, ondertoon van zijn oorspronkelijke hartekreet op Twitter niet weg. Ondanks zijn poging tot een terugtrekkende beweging blijft de suggestie bestaan dat van Marokkaanse Nederlanders alle slechts verwacht kan worden, juist omdat Marokko het land is waar hun voorouders uit afkomstig zijn. De politieke boodschap – stem nou toch eindelijk voor verandering, breek los van politieke correctheid! – blijft recht overeind staan.

Net als velen van zijn bewonderaars zal Baudet ervan uitgaan dat weliswaar in dit specifieke geval de feiten anders zijn, maar dat dat meer een uitzondering is op de regel, dan de regel zelf.
      Houding ten opzichte van Forum

Het CDA in Noord-Brabant, dat de bestuurscrisis in die provincie zelf veroorzaakte door uit het college van gedeputeerde staten te stappen, wil nu met Forum voor Democratie een nieuw college vormen. Het zou een goede zaak zijn als het racistische optreden van de politieke voorman en oprichter van die partij de ogen van de Brabantse christen-democraten opende.

Niet alleen zij, maar de politiek in den brede moet, nu Baudet feitelijk niets van in ieder geval de intentie van zijn bericht weg wil nemen, haar houding ten opzichte van Forum heroverwegen. Baudet zelf gaat ervan uit dat hij bij de volgende verkiezingen zijn succes kan verzilveren met regeringsverantwoordelijkheid. Aan andere partijen de vraag of zij daarvoor verantwoordelijkheid willen dragen.

Het bericht van Baudet is uiteraard geen incident. Nog dit weekeinde stelde presentator Harry Mens van het RTL-programma Business Class aan zijn gast nog de vraag of het klopte dat hij ‘twee Marokkaantjes’ in de keuken had staan.
      Salonfähig

Het zijn ongetwijfeld uitingen van gevoelens die breder worden gedeeld in de samenleving. Sinds de opkomst van Geert Wilders’ PVV en, de laatste jaren, Thierry Baudet is openlijk racisme echter meer en meer salonfähig. Degene die zich hier tegen teweer stelt heeft steeds meer uit te leggen.

Toch zal dat moeten blijven gebeuren. Hoe luider de racistische stem ook wordt, een grote meerderheid in dit land voelt zich er niet door aangesproken. De reacties op de oprisping van Baudet laten dat gelukkig zien.

Het commentaar is de mening van Trouw, verwoord door leden van de hoofdredactie en senior redacteuren.

https://www.trouw.nl/opinie/het-onve...zelf~bb113996/
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 3 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011794

Ik heb nog nergens kunnen lezen dat het ook echt Marokkanen waren. In de telegraaf las ik dat het geen Marokkanen waren.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik heb nog nergens kunnen lezen dat het ook echt Marokkanen waren. In de telegraaf las ik dat het geen Marokkanen waren.
      waarom zouden ze zich ook als marokkanen moeten weerleggen? het is compleet nutteloos. het zijn gewoon nederlanders in dienst van de ns. wat hun persoonlijke overtuiging in het vervullen van hun taak speelt geen rol. alleen in de hoofdjes van de fascisten. dat is de kern van het probleem van al dit achterlijk politieke en tevens sociale modificatie. verder is de tele-gra compleet waardeloos wat ze zeggen. dat is weer een fascistische modificatie van het geheel. oftewel manipulatie.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011794

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      waarom zouden ze zich ook als marokkanen moeten weerleggen? het is compleet nutteloos. het zijn gewoon nederlanders in dienst van de ns. wat hun persoonlijke overtuiging in het vervullen van hun taak speelt geen rol. alleen in de hoofdjes van de fascisten. dat is de kern van het probleem van al dit achterlijk politieke en tevens sociale modificatie. verder is de tele-gra compleet waardeloos wat ze zeggen. dat is weer een fascistische modificatie van het geheel. oftewel manipulatie.
      Wil bevestigd of ontkend hebben dat een tintje voldoende is om de hele groep tot Marokkanen te verklaren. Tintje in negatieve context wordt automatisch Marokkaan. Dat automatisme c.q. vooroordeel of framing.

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Wil bevestigd of ontkend hebben dat een tintje voldoende is om de hele groep tot Marokkanen te verklaren. Tintje in negatieve context wordt automatisch Marokkaan. Dat automatisme c.q. vooroordeel of framing.
      die erkenning heb jij toch helemaal niet nodig? het is een feit dat ze een groep buiten willen sluiten en sociaal gemodificeerd wensen te hebben. die rol heeft de marokkaan gekregen om de hollandse superioriteit op te leggen. de 'marokkaan' wensen ze een bepaalde sociale inferioriteit op te leggen. het boeit totaal niet hoe ze dat wensen trachten te doen. dit is een schoolvoorbeeld hoe de valse hollandse hondjes te werk gaan.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten