NU.nl
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: NU.nl

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745196

Standaard NU.nl

.
      Lof voor NU.nl

Vijf jaar of langer geleden viel me op dat NU.nl aan de weg timmerde en streefde zich kwalitatief te ontwikkelen. Inmiddels mag NU.nl een kwaliteitsmedium genoemd worden.

Je ziet het aan verschillende dingen.

Ze plaatsen informatieve artikelen over actuele onderwerpen. Vaak gaan ze daarmee tegen actuele onzin in.

Op hun forum plaatsen ze leugens over het klimaat niet. Daar heeft M. Bosma van PVV in het parlement tegen geprotesteerd.

NU.nl wijst valse “balanced journalism” af, die inhoudt dat kranten leugens en bullshit kritiekloos zouden moeten herhalen. (Dit idee bespreekt Nick Davies van The Guardian in zn boek Flat Earth News. Nu.nl plaats trouwens vaak links naar de Guardian.)

Op hun forum wordt er sterk gereageerd. Bij de recente nieuwsberichten over T. Baudet proberen sommige reageerders hem te verdedigen en de kwestie vals te framen, maar reageerders keren zich massaal tegen hem. Dat geeft de burger moed.

Je kan alleen vrij korte posts plaatsen, en er wordt scherp gemodereerd:

RickG
      Ik heb al eens proberen te reageren op dit onderwerp, maar dit werd blijkbaar niet geaccepteerd door NU.nl. Dit ga ik dus niet nog eens doen.
      Wat ik gewoon vreemd vind is dat iedere hatelijke reactie jegens een rechtse partij/politici gewoon geaccepteerd wordt. Maar als iemand met rechtse gedachten reageert, komt dit er simpelweg niet doorheen. Dat zegt denk ik ook wel veel over dit linkse platform.

Plukkie
      gebeurt mij ook vaak, dat niet accepteren. Het zou fijn zijn als je op de een of andere manier een bericht krijgt wat er mis was met een reactie.

MK_Redactie
      Hoi Rick,
      Een onderbouwde mening die voldoet aan onze huisregels wordt gewoon geplaatst. Je reactie is verwijderd omdat je Sylvana Simons erbij probeert te betrekken. Probeer bij het onderwerp te blijven en niet af te dwalen.

Het platform wordt al 'links' genoemd. Standaardwending.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Standaard Re: NU.nl

Nu.nl is een rechtse site.. Ik begrijp niet waarom jullie daar je info halen

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Lof voor NU.nl

Vijf jaar of langer geleden viel me op dat NU.nl aan de weg timmerde en streefde zich kwalitatief te ontwikkelen. Inmiddels mag NU.nl een kwaliteitsmedium genoemd worden.

Je ziet het aan verschillende dingen.

Ze plaatsen informatieve artikelen over actuele onderwerpen. Vaak gaan ze daarmee tegen actuele onzin in.

Op hun forum plaatsen ze leugens over het klimaat niet. Daar heeft M. Bosma van PVV in het parlement tegen geprotesteerd.

NU.nl wijst valse “balanced journalism” af, die inhoudt dat kranten leugens en bullshit kritiekloos zouden moeten herhalen. (Dit idee bespreekt Nick Davies van The Guardian in zn boek Flat Earth News. Nu.nl plaats trouwens vaak links naar de Guardian.)

Op hun forum wordt er sterk gereageerd. Bij de recente nieuwsberichten over T. Baudet proberen sommige reageerders hem te verdedigen en de kwestie vals te framen, maar reageerders keren zich massaal tegen hem. Dat geeft de burger moed.

Je kan alleen vrij korte posts plaatsen, en er wordt scherp gemodereerd.

Het platform wordt al 'links' genoemd. Standaardwending.
      Links / rechts... Feiten hebben geen politieke kleur... Feiten veranderen niet door er anders over te oordelen. Zie het klimaat. Sites zoals Joop en Geenstijl gaan voor de beeldvorming en de eigen politieke overtuiging.
      Feiten moeten er toe doen en moeten niet opgofferd worden voor politieke doelen. Media die zich uiterst links of extreem rechts profileren zijn per definitie minder of helemaal niet betrouwbaar. Zie Joop en Geenstijl als extreme voorbeelden. Of de Telegraaf.
      NU.nl heeft mij nooit zo kunnen bekoren. Trouw vind ik in vergelijking met het aanbod helemaal niet zo'n slechte site, evenals NRC. Veel meer achtergrond en completere informatie. Verder is de grafische vormgeving van Trouw wat mij betreft superieur aan de rest. Het ziet er overzichtelijk en opgeruimd uit. De Telegraaf daarentegen is grafisch bagger evenals Geenstijl.
      Sowieso is het goed om te vergelijken wat andere media over een bepaald onderwerp schrijven. Uiteindelijk gaat het om de feiten, de rest doet er minder of helemaal niet toe.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745196

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

links / rechts... Feiten hebben geen politieke kleur... Feiten veranderen niet door er anders over te oordelen. Zie het klimaat. (…) Feiten moeten er toe doen en moeten niet opgeofferd worden voor politieke doelen.
      Precies. Er zijn allerlei soorten skepticisme ten aanzien van feiten, maar die deel ik niet.
      Feiten links of rechts noemen zie ik als vorm van antirationaliteit en die is bedreigend.

Wat je in de laatste zin beschrijft kun je zien als het verschil tussen democratie en machtspolitiek.

Sites zoals Joop en Geenstijl gaan voor de beeldvorming en de eigen politieke overtuiging. (…) Media die zich uiterst links of extreem rechts profileren zijn per definitie minder of helemaal niet betrouwbaar. Zie Joop en Geenstijl als extreme voorbeelden. Of de Telegraaf.
      NU.nl heeft mij nooit zo kunnen bekoren. Trouw vind ik in vergelijking met het aanbod helemaal niet zo'n slechte site, evenals NRC. Veel meer achtergrond en completere informatie. Verder is de grafische vormgeving van Trouw wat mij betreft superieur aan de rest. Het ziet er overzichtelijk en opgeruimd uit. De Telegraaf daarentegen is grafisch bagger evenals Geenstijl.
      Sowieso is het goed om te vergelijken wat andere media over een bepaald onderwerp schrijven. Uiteindelijk gaat het om de feiten, de rest doet er minder of helemaal niet toe.
      Lees niet veel op NRC, heel beperkt toegang, maar 5 artikelen geloof ik. Bedankt voor de aanbeveling van Trouw. Artikelen uit Trouw hier op de site zijn vaak goed. Heeft Trouw ook een forum?

Goede sites vind ik Follow the money en Klimaatverandering (blog). De tweede heeft ook een tof forum.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745196

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickG Bekijk Berichten

Dat zegt denk ik ook wel veel over dit linkse platform.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten

Nu.nl is een rechtse site.. Ik begrijp niet waarom jullie daar je info halen
      De een noemt het links, de ander rechts. Geen van beide is juist.

Ik noemde al op wat ik zoal goed vind aan NU.nl.

NU.nl plaatst veel artikelen met achtergrondinformatie, waarbij ze reageren op de actualiteit. Dat doen ze onder meer bij actualiteiten die omstreden zijn of waarover veel onzin gekletst wordt. Ze vermelden bronnen en raadplegen deskundigen.

Zo hebben ze een uitstekende serie artikelen over het klimaat: NU.nl / klimaat

Je leest hier veel dat je interessant vindt, bijvoorbeeld de invloed van de noodtoestand van het klimaat op voetbal in de wereld.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 07-02-20 om 00:15.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Precies. Er zijn allerlei soorten skepticisme ten aanzien van feiten, maar die deel ik niet.
      Feiten links of rechts noemen zie ik als vorm van antirationaliteit en die is bedreigend.

Wat je in de laatste zin beschrijft kun je zien als het verschil tussen democratie en machtspolitiek.

Lees niet veel op NRC, heel beperkt toegang, maar 5 artikelen geloof ik. Bedankt voor de aanbeveling van Trouw. Artikelen uit Trouw hier op de site zijn vaak goed. Heeft Trouw ook een forum?

Goede sites vind ik Follow the money en Klimaatverandering (blog). De tweede heeft ook een tof forum.
      Wat vind jij van de waarheid spreken maar informatie weglaten (omissie). Is het weloverwogen achterhouden van (relevante) feiten een vorm van liegen?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745196

Wat vind jij van de waarheid spreken maar informatie weglaten (omissie). Is het weloverwogen achterhouden van (relevante) feiten een vorm van liegen?
      Het is in strijd met de waarheid, in die zin dat:

Het is niet onwaarheid verspreiden, maar niet de volledige waarheid spreken. Denk maar aan de frase "the whole thruth" in de eed in amerikaanse rechtszaken. Ik ken hem alleen van de film, daarin zeggen ze dat altijd. Hoe is die eed ook weer? Het zijn drie frases.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349534

nu.nl is meer een stel bij mekaar geraapte millenniums die trachten te vinden en te denken dat alles wat zij roepen, zij het eerste hebben uitgevonden. het is een vorm van 'false titles of nobility' troep. je kunt het vergelijken met youtube filmpjes waar voornamelijk millenniums roepen: 'let me show you how' geleuter. ik heb nu.nl vanaf begin af aan meegemaakt, begin was eigenlijk best wel makkelijk, je wist in een paar zinnen wat er was gebeurd en klaar. nu is ineens, we gaan jullie "achtergrondinformatie" geven over het een en ander. meerendeel klopt het niet of eigenlijk gewoon basisinformatie dat je met een basisinteresse meestal al weet. de titels suggereren ook bepaalde zaken die helemaal niet overeenkomen met het artikel. gewoon troep. nu.nl was sterk om gewoon even snel te weten wat er nu op dit moment gaande is. als ik diepgang zoek, is nu.nl het laatste waar ik ga kijken.

Prikker Salvatio's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      nu.nl is meer een stel bij mekaar geraapte millenniums die trachten te vinden en te denken dat alles wat zij roepen, zij het eerste hebben uitgevonden. het is een vorm van 'false titles of nobility' troep. je kunt het vergelijken met youtube filmpjes waar voornamelijk millenniums roepen: 'let me show you how' geleuter. ik heb nu.nl vanaf begin af aan meegemaakt, begin was eigenlijk best wel makkelijk, je wist in een paar zinnen wat er was gebeurd en klaar. nu is ineens, we gaan jullie "achtergrondinformatie" geven over het een en ander. meerendeel klopt het niet of eigenlijk gewoon basisinformatie dat je met een basisinteresse meestal al weet. de titels suggereren ook bepaalde zaken die helemaal niet overeenkomen met het artikel. gewoon troep. nu.nl was sterk om gewoon even snel te weten wat er nu op dit moment gaande is. als ik diepgang zoek, is nu.nl het laatste waar ik ga kijken.
      Nu.nl is best oke hoor Haashaas. Zij plaatsen ook veel nieuwsberichten over het Marokkaanse voetbal terwijl dat in andere Nederlandse kranten niet wordt belicht.

En Baudet en de PVV worden altijd in de pan gehakt door journalisten van NU.nl.

Maar het kan best zijn dat jij rechtvaardige redenen hebt om zo te denken,in dat geval moet je mijn reactie als niet verzonden beschouwen.
      ''De stem van het verstand is zwak, maar zij rust niet voordat zij gehoor verwerft''.

S. Freud

F O R U M T R O L L
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Het is in strijd met de waarheid, in die zin dat:

Het is niet onwaarheid verspreiden, maar niet de volledige waarheid spreken. Denk maar aan de frase "the whole thruth" in de eed in amerikaanse rechtszaken. Ik ken hem alleen van de film, daarin zeggen ze dat altijd. Hoe is die eed ook weer? Het zijn drie frases.
      Precies : "het is in strijd met de waarheid", netals liegen. Nog erger is halve waarheden verkondigen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten