Baudet: ‘Ik wil een blank Nederland’
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Baudet: ‘Ik wil een blank Nederland’

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Baudet: ‘Ik wil een blank Nederland’

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Re: Baudet: ‘Ik wil een blank Nederland’

Helaas lukt het niet om het filmpje goed in te sluiten...

ⴰⴽⵟⴻⵟعصفورOiseau Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614772

De straten zouden eerder blank komen te staan door wateroverlast.

straks komt "de fascist" hier rectificatie opeisen ( dreigen met een rechtzaak ) want niemand mag hem citeren.
      Je wordt ¨origineel en authentiek¨ geboren.. langzamerhand verander je in een kopie om als Imperfect te eindigen.
      dit zeg ik.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

@Joesoef, waarom heb je voor deze topictitel gekozen ? Daar ben ik nieuwsgierig naar.

Is dit voor jou de essentie-daar waar het om gaat- van dit korte gesprekje ?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      De straten zouden eerder blank komen te staan door wateroverlast.
      man, man, wat regent het weer veel vandaag.

Dit is waarom het af en toe zo leuk is om hier te komen : het gaat mij om de mensen. De ene is zus, de ander is zo. Ik geniet daarvan....En ik leer er veel van. Van hoe mensen reageren, hoe ze voelen, hoe ik zelf weer reageer hoort daar ook bij. Hoe dat dan zit. Ook over de onderwerpen is veel uit te zoeken. Wat bedoelt Baudet ? ( 2015 )

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011794

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Helaas lukt het niet om het filmpje goed in te sluiten...

'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      @Joesoef, waarom heb je voor deze topictitel gekozen ? Daar ben ik nieuwsgierig naar.

Is dit voor jou de essentie-daar waar het om gaat- van dit korte gesprekje ?

Aangeven hoe belachelijk en provocatief zijn uitspraken zijn. Nu ook die rechtszaak, het gaat hem niet om de uitspraak maar om de belangstelling die hij krijgt.

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473537

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Aangeven hoe belachelijk en provocatief zijn uitspraken zijn. Nu ook die rechtszaak, het gaat hem niet om de uitspraak maar om de belangstelling die hij krijgt.
      Maakt fractievoorzitter Thierry Baudet (FVD) veel kans op rectificatie door het politieke praatprogramma Buitenhof? De vraag is relevant nu Baudet maandagavond de VPRO, de voor het programma verantwoordelijke omroep, gedagvaard heeft in kort geding. De politiek leider zei eerder dat hij verkeerd is geparafraseerd door presentator Natalie Righton. De VPRO houdt vol dat dit niet het geval is.

Lees ook:Baudet sprak niet over ras, maar zo klonk het wel
      In de Tweede Kamer sprak Baudet zich vorige week dinsdag uit tegen de Europese meerjarenbegroting: „De Europese Unie is een staat in wording. Al dat geld gaat naar de wording van die staat. Dus [...] naar het opzetten van veerdiensten om immigranten vanuit Afrika over te zetten naar Europa om de nationale identiteit te verzwakken zodat er geen nationale staten meer zullen zijn.”

Deze uitspraken leidden tot kritiek van Kamerleden van andere fracties. Baudet werd onder meer verweten extreem-rechts gedachtengoed te verspreiden. In Buitenhof kwam presentator Righton hier zondag op terug. Ze zei tegen het uit de FVD getreden Eerste Kamerlid Henk Otten (Groep Otten): „Uw voormalige partijgenoot Thierry Baudet [...] baarde nogal opzien [...] door te zeggen dat hij denkt dat de EU een vooropgezet plan heeft om het blanke Europese ras te vervangen voor Afrikaanse immigranten.”

Aantasting goede eer
      Nee, dat is niet precies wat Baudet zei, antwoorden diverse juristen desgevraagd. De politicus had immers niet gesproken over het „blanke Europese ras”. Hij zou een rechtszaak kunnen aanspannen wegens aantasting van de goede eer en naam door een onrechtmatige persuiting. Maar, zo zegt media-advocaat Otto Volgenant van Boekx Advocaten: „Dit is een kansloze zaak. Je mag mensen geen woorden in de mond leggen, maar dit was parafraseren, niet letterlijk, en dat was voor iedereen duidelijk.”

Volgens Wouter Hins, emeritus hoogleraar metajuridica te Leiden is de speelruimte voor journalisten hierin zeer ruim. „De stelregel is dat journalisten zelf bepalen wat vorm en inhoud van hun product is. En volgens het Europees Hof voor de Rechten van de Mens is daarbij een zekere mate van overdrijving en provocatie geoorloofd.”

Volgens Egbert Dommering, emeritus hoogleraar informatierecht te Amsterdam, heeft een kort geding alleen kans van slagen als Buitenhof de politicus „evident verkeerd” had geciteerd en dit bovendien „te kwader trouw” zou hebben gedaan. Van beide is volgens hem geen sprake.

De context, zo zeggen de juristen, is van groot belang. De journalist mag in de parafrasering het hele gedachtengoed van Baudet meenemen. Volgens Dommering is het niet alleen van belang wat Baudet eerder heeft gezegd, maar ook hoe de andere Kamerleden dinsdag op zijn uitspraken reageerden: „Hoe is het opgevat en begrepen? Dat is belangrijker dan of het letterlijk zo is gezegd.”

Verder is Baudet politicus. En politici moeten, volgens de jurisprudentie, meer kunnen verdragen dan andere burgers. Of zoals Wouter Hins zegt: „Hij moet zich een grotere inbreuk op zijn eer en goede naam laten welgevallen dan de doorsnee burger.” Het zou misschien anders zijn als het om een persoonlijke kwestie ging. „Maar dit is onderwerp van maatschappelijk debat.”

Dommering: „In het openbare debat zijn er ruime marges, daar moet hij als politicus mee leven.” Wat daarbij ook speelt, zeggen diverse juristen, is dat Baudet zelf ook provoceert, en daarom steviger mag worden aangepakt. Ze verwijzen als voorbeeld naar zijn tweet, deze maand, waarin hij ten onrechte „Marokkanen” beschuldigde van het lastigvallen van zijn „dierbare vriendinnen”.

Ook belangrijk: Baudet heeft vele andere manieren om zich te verweren, bijvoorbeeld via de pers en zijn eigen kanalen op Twitter en Facebook. Otto Volgenant: „Baudet heeft als geen ander toegang tot de media om zijn kant van het verhaal te laten horen. Dus de rechter zal zich zeer terughoudend opstellen. En hij zal zich afvragen: wat is eigenlijk de schade?”

Opmerkelijk, zei Volgenant eerder, dat Baudet onlangs nog verkondigde dat rechters zich verre moeten houden van de politiek: „Dit lijkt me typisch zo’n politieke zaak. Het zou hypocriet zijn als Baudet hier een rechtszaak over aanspant.”

Bron NRC

Inderdaad, nu volop media aandacht en straks weer als is geen gelijk heeft gekregen en dan lopen miepen over de rechtsstaat en dus weer volop aandacht

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349535

het zit vol met fascistische populistische indoctrinatie. mensen bang maken dat ze een minderheid worden. hier zie je een klassiek politiek zwijn te werk gaan die mensen zwak maakt door ze angst te injecteren. de meerderheid, dus de blanken, superieur maken. diezelfde rechter die baudet zou moeten vervolgen is zelf onzeker gemaakt, want zijn afkomst is blank. stel je eens voor dat hij dan ineens toiletten moet gaan schoonmaken; dat soort angstvisies worden hier gecreëerd. pure fascisme.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

In Europees parlement zitten 17 gekleurde gekleurde parlementsleden tegenover 700 en nog wat witte parlementsleden

Dan weet je het al genoeg hoe landen uit Europa denken over gekleurden
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten