'RepatriŽring uit Marokko bemoeilijkt door bevoogdende toon Nederland' - Pagina 15
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 15/15 EersteEerste ... 51415
    Resultaten 141 tot 148 van de 148

Onderwerp: 'RepatriŽring uit Marokko bemoeilijkt door bevoogdende toon Nederland'

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Re: 'RepatriŽring uit Marokko bemoeilijkt door bevoogdende toon Nederland'

Marokkaanse Nederlanders uit Nador gerepatrieerd

Dinsdagochtend werden 120 Marokkaanse Nederlanders met bussen vanuit Nador naar Casablanca gebracht om er het vliegtuig naar Nederland te nemen.

Nadorcity bericht dat het vertrek van de bussen onder toezicht van de autoriteiten en de consul van Nederland in Nador gebeurde. De voertuigen vertrokken rond 7 uur ’s ochtends vanaf het busstation van Nador.

De reizigers mochten dezelfde dag nog op een repatriŽringsvlucht naar Nederland stappen. Dat bericht de ambassade van Nederland in Marokko op sociale media.

Dinsdag vertrokken ook een zeventigtal Nederlanders met campers, auto’s of caravans met de veerboot naar Genua in ItaliŽ. Een ander veerboot met Nederlanders vertrekt donderdag naar Malaga in het zuiden van Spanje.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 2 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: 'RepatriŽring uit Marokko bemoeilijkt door bevoogdende toon Nederland'

RepatriŽring Marokkanen uit Sebta en Melilla stopgezet

21 mei 2020 - 18:40 - Marokko

RepatriŽring Marokkanen uit Sebta en Melilla stopgezet

21 mei 2020 - 18:40 - Marokko

De repatriŽring van in
      Sebta en Melilla gestrande Marokkanen is tijdelijk stopgezet vanwege een geschil over het aantal kandidaten tussen de Marokkaanse en Spaanse autoriteiten.

Op vrijdag 15 mei was een eerste groep Marokkanen uit de enclaves gerepatrieerd. Slechts drie dagen later werd besloten om de andere geplande repatriŽringen te schorsen.
      Volgens Marokkaanse diplomatieke bronnen had Marokko de repatriŽring georganiseerd van 420 mensen.

De autoriteiten in de twee enclaves kwamen echter af met een lijst van 1300 mensen.
      Rabat wilde in detail nog 140 mensen uit Melilla repatriŽren terwijl de plaatselijke autoriteiten 600 kandidaten op de lijst hebben gezet. Vrijdag werden al 200 Marokkanen uit de enclave teruggehaald. In Sebta zouden nog 280 Marokkanen op hun repatriŽring wachten, terwijl de Spaanse autoriteiten het over 700 mensen hebben.

Volgens verschillende bronnen willen de Spaanse autoriteiten van de situatie misbruik maken om ook illegale migranten en minderjarigen die alleen in de enclaves verblijven naar Marokko terug te sturen. De oorspronkelijke overeenkomst heeft het echter enkel over Marokkanen die in Marokko wonen en door de sluiting van de grenzen werden verrast.

https://www.bladna.nl/repatriering-m...lla,30196.html

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

""Excuses Marokko aan gestrande Marokkanen''

https://www.bladna.nl/minister-excus...nen,30194.html
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Alleen de terminologie Marokkaanse Nederlanders zegt genoeg.
      "Dutch Citizen" zou beter klinken.
      Dat ben ik met je eens. Maar ik heb reeds lang geleden eens gesteld dat we het niet moeten hebben over Marokkanen maar over "Nederlanders".

Hoeveel generaties zijn er voor nodig zodat we het hebben over Nederlanders i.p.v. Marokkanen.

Tot mijn verbazing waren de reacties dat men niets met NL te maken wilde hebben, zich bovenal Marokkaans voelde en prat ging op hun Marokkaans staatsburgerschap.

Tsja, daar gaat het al verkeerd inderdaad.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dat ben ik met je eens. Maar ik heb reeds lang geleden eens gesteld dat we het niet moeten hebben over Marokkanen maar over "Nederlanders".
      Aan je reactie te lezen begrijp je de post niet.

Hoeveel generaties zijn er voor nodig zodat we het hebben over Nederlanders i.p.v. Marokkanen.
      Tot er geen volbloed Marokkanen meer zijn met een dubbele paspoort.

Tot mijn verbazing waren de reacties dat men niets met NL te maken wilde hebben, zich bovenal Marokkaans voelde en prat ging op hun Marokkaans staatsburgerschap.
      Zo verbazingwekkend is dit niet voor jou. Waarom zou ik niet trots mogen zijn op mijn afkomst?

Waarom zou ik een racistisch land als Nederland boven Marokko kiezen?

Omdat ik hier woon, werk en leef moet ik mij dan ineens een Nederlander voelen?

Terwijl rechts-extremisme opleeft durf jij als nietszeggende zionistische troll je mondje open te trekken over ons Marokkanen die het spuugzat om iedere keer in een hokje te worden gedrukt.

Wij zijn Marokkanen omdat wij cultureel veel van elkaar verschillen. Laten we daar eens mee gaan beginnen.

Tsja, daar gaat het al verkeerd inderdaad.
      Het gaat pas fout wanneer zionisten op leeftijd dit forum opzoeken om te trollen en te beledigen.

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Salvatio Bekijk Berichten
      Wij zijn Marokkanen omdat wij cultureel veel van elkaar verschillen. Laten we daar eens mee gaan beginnen.
      Hou toch op man! Woon je in een iglo of kleed je jezelf niet-westers? Je luistert naar hiphop, je blowt, zuipt et cetera.

Je bent net zo, of misschien nog meer westers dan Andre Hazes.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Hou toch op man! Woon je in een iglo of kleed je jezelf niet-westers? Je luistert naar hiphop, je blowt, zuipt et cetera.

Ik ben en blijf een Marokkaan en geen judas.
      Laatst gewijzigd door Salvatio; 22-05-20 om 22:12.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Are you going to decide for people what their identity is ? Do you know better than themselves what/who they are ?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten