Na vele jaren heb ik door hoe Albert Heijn mij ''oplicht'' met bananen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Na vele jaren heb ik door hoe Albert Heijn mij ''oplicht'' met bananen

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011795

Standaard Na vele jaren heb ik door hoe Albert Heijn mij ''oplicht'' met bananen

Ik ben geen bananeneneter maar toch koop ik ze voor de voedingsstoffen die er in zitten. Ik koop altijd de naamloze merk want in principe maakt het niet veel uit, vrijwel alle banen zijn van dezelfde soort met dezelfde DNA. Ik heb ze niet op de prijs geselecteerd maar meer om het formaat. Ik koop het liefst de kleinere bananen omdat 1 banaan precies de hoeveelheid heeft wat ik per keer kan opeten.

Toevallig zijn het ook de goedkoopste bananen. € 1,19 per tros. Ik dacht altijd dat die trossen per stuk +/- 1 kg waren.

Vandaag wilde ik dus een trosje kopen. Maar ik zag dat sommige trossen opvallend groter waren. Ik dacht laat ik ze wegen.

De kleinste tros woog 640 gram en de grotere 1066 gram, een verschil van 420 gram maar de prijs is hetzelfde!

Wat blijkt nu, ze verkopen ze per 5 stuks ipv per kilo. Dus als je een tros kiest met grote bananen dan zit je op een kilo. Kies je een een tros met kleinere bananen dan zit je meestal zo rond de 700 gram.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Na vele jaren heb ik door hoe Albert Heijn mij ''oplicht'' met bananen

Voortaan ga je voor de grote bananen?
      Je kan 'm nog altijd delen met iemand

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Standaard Re: Na vele jaren heb ik door hoe Albert Heijn mij ''oplicht'' met bananen

Ik weet hoe je ze terug kunt pakken. Ga voortaan voor de bananen per kilo en neem een grote zak met veren, een scalpel en een rol plakband mee.

Snij de bananen chirurgisch open en druk de vieze zachte pulp eruit. Vul de lege bananen met veren en plak deze zo dicht, dat je niet kunt zien dat je deze hebt opengesneden.

Doe dan de 78 bananen - vol veren - in een tas en leg deze op de weegschaal. Druk op "prijs uitprinten". Plak de prijs op de tas en reken deze af bij de kassa. Als de kassameid argwaan krijgt, kijk je haar vies aan en schreeuw je "WEEG DAN!".

Met een beetje geluk heb je 78 bananen voor de prijs van een kilo en nederige excuses van een mbo-meisje. Het kunnen er trouwens ook 77 zijn, of zoals laatst bij mij, 79. Niet in paniek raken en doe alsof je cool bent.

Je moet in deze tijden slim zijn. Of zoals Governor Cuomo zou zeggen: be SMART. Geen dank.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011795

Ik woon alleen.

Ik laat me geen 300 a 400 gram door de neus boren! Dan maar 1 keer opeten of door de helft snijden en in 2 dagen tijd eten. Het financiele aspect prevaleert in dit geval.

Dat heb ik ook met limonade. Koop liever de 250 ml dan de 333 ml blikjes terwijl het voordeliger is om de 333 ml te kopen. 333 ml eenheid is net teveel voor mij.

Een fles kopen is nog voordeliger maar dan heb je te maken met dat de koolzuur met de tijd uit de fles verdwijnt, wat de limonade minder lekker maakt.

Hier prevaleert de smaak en gezondheid (drink minder per keer) boven het financiele aspect.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Ik ken ook een truukje met blikjes fris en een grote zak met veren.

Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik woon alleen.

Ik laat me geen 300 a 400 gram door de neus boren! Dan maar 1 keer opeten of door de helft snijden en in 2 dagen tijd eten. Het financiele aspect prevaleert in dit geval.

Dat heb ik ook met limonade. Koop liever de 250 ml dan de 333 ml blikjes terwijl het voordeliger is om de 333 ml te kopen. 333 ml eenheid is net teveel voor mij.

Een fles kopen is nog voordeliger maar dan heb je te maken met dat de koolzuur met de tijd uit de fles verdwijnt, wat de limonade minder lekker maakt.

Hier prevaleert de smaak en gezondheid (drink minder per keer) boven het financiele aspect.
      mee eens,
      gezondheid moet altijd belangerijkste prioriteit
      zijn.
      Maar AH is misleidend, ook met hun reclames, denk je dat je iets in de bonus hebt gehaald, zit er 10 cent korting op of nog minder.

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374964

Vaak ga ik om dezelfde reden voor kinderbananen. Gemak dient de mens. En ja, oplichting wordt soms op de koop toegenomen.

Persephassa, leuk je weer te lezen. Hoe is het op je werk, hou je het nog goed vol?

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Trust The Process Interim's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12375

Standaard Chileense vogelspin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      51
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286223

Standaard Re: Chileense vogelspin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Interim Bekijk Berichten
      Uiteraard is die vogelspin meegewogen en betaal je er ook voor.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten