Ahmed Aboutaleb in opspraak: "Marokkanen zijn beter ge´ntegreerd dan Turken" (video)
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Ahmed Aboutaleb in opspraak: "Marokkanen zijn beter ge´ntegreerd dan Turken" (video)

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Ahmed Aboutaleb in opspraak: "Marokkanen zijn beter ge´ntegreerd dan Turken" (video)

[...]

De verklaringen van Ahmed Aboutaleb zorgen voor veel onvrede in de Nederlandse politieke arena. De burgemeester wordt ervan beschuldigd gemeenschappen tegen elkaar op te zetten. Aboutaleb heeft al jaren een moeilijke relatie met de Turkse gemeenschap in zijn stad. Hij probeerde na de mislukte coup in 2016 in Turkije de spanningen binnen de Turkse gemeenschap te sussen, zonder veel succes.

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Ahmed Aboutaleb in opspraak: "Marokkanen zijn beter ge´ntegreerd dan Turken" (video)

Ik begrijp niet waarom daar ophef om onstaat. Dit komt om de 5 jaar in het nieuws. In 2001 onstond er geen ophef toen Opstelten dat ook beweerde. Maar Aboutaleb is een Marokkaan dus hij mag blijkbaar niet zeggen.

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Re: Ahmed Aboutaleb in opspraak: "Marokkanen zijn beter ge´ntegreerd dan Turken" (video)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Salvatio Bekijk Berichten
      Ik begrijp niet waarom daar ophef om onstaat. Dit komt om de 5 jaar in het nieuws. In 2001 onstond er geen ophef toen Opstelten dat ook beweerde. Maar Aboutaleb is een Marokkaan dus hij mag blijkbaar niet zeggen.
      Moroccans shouldn’t be talked about in ź*positive*╗ terms. If we can name that speech ź*positive*╗ ...
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745197

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten

Moroccans shouldnĺt be talked about in ź*positive*╗ terms. If we can name that speech ź*positive*╗ ...
      Dat is niet de reden dat het wordt afgekeurd. Die reden staat in je artikel:

De burgemeester wordt ervan beschuldigd gemeenschappen tegen elkaar op te zetten.
      Niet dat ik het met die reden eens ben. Ik denk dat Aboutaleb gelijk heeft. Dat stuitende turkse nationalisme zie je bij marokkanen niet. Als ik er iets algemeens over zeg, is het dat marokkanen iets anarchistisch hebben - dat mij wel aanspreekt.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŰnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dat is niet de reden dat het wordt afgekeurd. Die reden staat in je artikel:
      No, I doubt it. What he’s saying has been said before and is just the ź*outcome*╗ of a study carried out by some institutions (Sociaal en Cultureel Planbureau, which he names during his speech). It’s never been an issue before.

De tweede en derde generatie Marokkanen zijn in Nederland beter ge´ntegreerd dan bijvoorbeeld Turkse of Chinese leeftijdsgenoten, bleek uit een rapport, in 2004 opgesteld in opdracht van de toenmalige minister voor integratie Rita Verdonk. Marokkanen spreken vooral beter Nederlands dan deze groepen. Dit laat zich verklaren uit het feit dat er geen massamedia in het Marokkaans Arabisch en Berbers beschikbaar zijn, terwijl Turken en Chinezen volop van media in hun eigen taal gebruikmaken. Volgens een woordvoerder van het Sociaal en Cultureel Planbureau betekent het wel [...]

When it’s said that Moroccans are more involved in criminality than other communities, it’s not an issue.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

sommigen van de turkse gemeenschap hebben ook iets tegen zijn aanstelling/burgermeesterschap vanwege zijn marokkaansschap. zij hadden liever een turk gezien. dat laatste weegt vooral het zwaarst. veelal om de link met erdogan te kunnen leggen. dus iemand die echt erdogan-gerelateerd is. of in ieder geval samen wil werken met de turkse overheid.

aboutaleb werkt gelukkig niet samen met rabat. sommige lieden willen maar al te graag die indruk wekken. want marokkaan dus in marokkaanse dienst. beetje dat nationalistische geleuter linken aan iemands afkomst.
      aboutaleb heeft ook een gezonde afkeer voor de salafisten. wat meestal in de groep van de salafisten niet zo leuk wordt ontvangen die het salafisme op een of andere manier wensen toe te passen. en dan heb je ook nog een groep nationalistische marokkanen die aboutaleb alleen al niet mogen omdat hij een amazigh-afkomst heeft. meestal ook weer een soep dat tezamen met een politiek salafisme wordt opgediend. i haz for you very nize soup!

autochtonen zijn over het algemeen gewoon goed te spreken over aboutaleb. alhoewel de corona-perikelen zijn populariteit ook iets heeft geschaad door vakantiehuisjes te verbieden. veelal gepensioneerden die naar hun vakantiehuisje wilden gaan maar niet mogen. terwijl de burgers met een tuintje dat wel mochten doen.

de groep racisten van leefbaar rotterdam en voormalig lpf-ers vinden hem alleen maar tof zolang aboutaleb marokkanen/turken/antilianen zwaar aanpakt.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Los van de vraag of hij gelijk heeft, vind ik dat het gezien zijn rol handiger zou zijn om bepaalde uitspraken niet te doen. Hij refereert weliswaar aan het SCP voor het ondersteunen van zijn verhaal dat Marokkanen beter dan Turken zijn ge´ntegreerd, maar zijn duiding gaat niet over hetzelfde. En ja, tuurlijk heeft hij veel ruis gehad in zijn stad ten tijde van de couppoging, maar dat maakt juist dat er in zijn verhaal over de lange arm van Erdogan emotie lijkt door te sijpelen. In zijn geval is dit een slechte raadgever.

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Moroccans shouldnĺt be talked about in ź*positive*╗ terms. If we can name that speech ź*positive*╗ ...
      Wederom ben ik het met je eens. Wij hoeven ons niet te bewijzen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      sommigen van de turkse gemeenschap hebben ook iets tegen zijn aanstelling/burgermeesterschap vanwege zijn marokkaansschap. zij hadden liever een turk gezien. dat laatste weegt vooral het zwaarst. veelal om de link met erdogan te kunnen leggen. dus iemand die echt erdogan-gerelateerd is. of in ieder geval samen wil werken met de turkse overheid.

aboutaleb werkt gelukkig niet samen met rabat. sommige lieden willen maar al te graag die indruk wekken. want marokkaan dus in marokkaanse dienst. beetje dat nationalistische geleuter linken aan iemands afkomst.
      aboutaleb heeft ook een gezonde afkeer voor de salafisten. wat meestal in de groep van de salafisten niet zo leuk wordt ontvangen die het salafisme op een of andere manier wensen toe te passen. en dan heb je ook nog een groep nationalistische marokkanen die aboutaleb alleen al niet mogen omdat hij een amazigh-afkomst heeft. meestal ook weer een soep dat tezamen met een politiek salafisme wordt opgediend. i haz for you very nize soup!

autochtonen zijn over het algemeen gewoon goed te spreken over aboutaleb. alhoewel de corona-perikelen zijn populariteit ook iets heeft geschaad door vakantiehuisjes te verbieden. veelal gepensioneerden die naar hun vakantiehuisje wilden gaan maar niet mogen. terwijl de burgers met een tuintje dat wel mochten doen.

de groep racisten van leefbaar rotterdam en voormalig lpf-ers vinden hem alleen maar tof zolang aboutaleb marokkanen/turken/antilianen zwaar aanpakt.
      Treffend samengevat HaasHaas.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Ik wilde net reageren en was halverwege, toen ik jouw reactie zag. We denken voor 95 procent hetzelfde. Ook de manier van opschrijven. Handig! Jij mag voortaan mijn mening verkondigen. Kan ik eindelijk Úcht met pensioen.

Wel nog een toevoeging. Aboutaleb: ondanks de mitsen en maren een dikke voldoende. Burgervader voor zo veel mogelijk mensen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Los van de vraag of hij gelijk heeft, vind ik dat het gezien zijn rol handiger zou zijn om bepaalde uitspraken niet te doen. Hij refereert weliswaar aan het SCP voor het ondersteunen van zijn verhaal dat Marokkanen beter dan Turken zijn ge´ntegreerd, maar zijn duiding gaat niet over hetzelfde. En ja, tuurlijk heeft hij veel ruis gehad in zijn stad ten tijde van de couppoging, maar dat maakt juist dat er in zijn verhaal over de lange arm van Erdogan emotie lijkt door te sijpelen. In zijn geval is dit een slechte raadgever.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik wilde net reageren en was halverwege, toen ik jouw reactie zag. We denken voor 95 procent hetzelfde. Ook de manier van opschrijven. Handig! Jij mag voortaan mijn mening verkondigen. Kan ik eindelijk Úcht met pensioen.

Wel nog een toevoeging. Aboutaleb: ondanks de mitsen en maren een dikke voldoende. Burgervader voor zo veel mogelijk mensen.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten