Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/7 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 70

Onderwerp: Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Standaard Re: Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet

oeh.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Interessant. Ik vraag het toch: kun je niet voor ons kijken of je het ergens kunt vinden? Ik wil me gaan bezighouden methet schrijven van maatschapijkritische stukken en dit lijkt mij best een goed onderwerp om uit te diepen.

En oja, er is al een tijdje gewoon een wet, die zegt, dat je afstand kunt doen van je Marokkaanse paspoort hoor.

Waarom zij geen gebruik maakt van die wet weet ik niet. Maar theoretisch en wettelijk staat het haar vrij om geheel Nederlandse te worden.

Kennelijk is dat een lastigere weg dan op de Nederlandse tv praten over polygamie in Marokko.
      Goede zaak dat je maatschappijkritische stukken gaat schrijven!

Ja dat klopt dat die wet er is. Ik vraag me af of iemand het geprobeerd heeft en of het nu wel of niet gelukt is.

Dat zoeken naar de reden van de invoering van de Marokkaanse nationaliteitswetgeving gaat niet lukken. Heb het al geprobeerd.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

"Omdat we Nederlanders zijn."

Goh, Fattouch, wat een aparte naam heb je. Waar kom je vandaan?
      - Nederland.
      Nee, maar ik bedoel, waar kom je écht vandaan?
      - Ik ben hier geboren en getogen.
      Haha. Maar je naam dan? En je huidskleur? En dat haar? Die zijn niet Nederlands, hoor.
      - Ik heb de Nederlandse nationaliteit.
      Enz. enz.

Op z'n Oiseaus: hun huidige 'strijd' om 'tirelli' is niets vergeleken met de echte strijd die zij straks noodgedwongen gaan voeren en zij lijken zich daar verre van bewust. Identificatie van zelf bestaat niet zonder identificatie door ander en vice versa.

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Jij bent handelaar in edel metalen en stenen?
      Nee joh, daar heb ik helemaal geen verstand van.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Jij had het hele programma moeten zien hoe ze tekeer ging en hoe zij mij in haar verhaal betrok.. Dit filmpje is in elkaar gezet... Ik hou niet van zulke Marokkanen.. Voor mij zijn het honden
      Hoezo betrok ze jou in haar verhaal?

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      maar de absoluut corrupte overheid die dat steekpenningensysteem in stand houdt.
      Je ziet dat veel te zwart-wit. Het betreft mensen die tegen geringe betaling met je meedenken en deuren openen welke anders gesloten zouden blijven.

Wat denk je wat die NL adviesbureautjes vragen zonder dat het ook maar maar enig resultaat oplevert.

Wat ben je ook een zuinige gozer

Trust The Process Interim's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12375

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      oeh.

Prikker Warda2017's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Ik snap niet veel van Laila behalve dat ik een agenda ruik bij 11 tegen 400.000.

Ik had het programma toevallig gezien en ik zag die wiskundige steeds goedkeurend naar haar knikken, maar begrijp zelf niet wat haar probleem nu is. Dan stoot ze haar Marokkaanse nationaliteit toch gewoon af (zie link Revisor art. 19) of trouwt ze met een niet Marokkaan, dit is echt een non issue. Zij wil aan de ene kant naar Marokko op vakantie, maar heeft wel bergen kritiek, nou dan gaat ze toch lekker backpacken in Vietman? Wereld is wijd genoeg.

Voor mij is ze niet helemaal honderd. Ik zou er wat voor over hebben om een groen paspoort te hebben en de mogelijkheid te hebben om in een 'islamitisch' land begraven te worden. Hier word je graf gewoon omgespit na een paar decennia.

Het is alleen maar gunstig om een rood en groen paspoort op zak te hebben.

Ik ruik gewoon onraad op kilometers afstand!!!!!!!!!!! Straks gaan ze van alle Marokkanen en andere buitenlanders eisen dat ze hun nationaliteit opgeven. Die Laila is niet zo slim voor dat kleine beetje media aandacht wat ze nu heeft gekregen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ja dat klopt dat die wet er is. Ik vraag me af of iemand het geprobeerd heeft en of het nu wel of niet gelukt is.
      Ali Lahrouchi heeft er naar eigen zeggen alles aan gedaan om van zijn Marokkaanse nationaliteit af te komen. Ook bij de Nederlandse autoriteiten. Steeds weer hoorde hij: ‘Het mag niet van Marokko, dus het kan niet.’ Maar het kan wel betoogt Lahrouchi.
      Ali Lahrouchi11 december 2019, 21:30

Een groep Nederlandse Marokkanen schreef dit najaar een manifest tegen hun opgelegde Marokkaanse nationaliteit. Daar was veel aandacht voor, in de media en in de politiek. Er zijn Kamervragen over gesteld. Zelf ben ik een Nederlandse Berber, geboren in Marokko. Door mijn kritiek op het Marokkaanse regime ben ik in Nederland ook bedreigd door de Marokkaanse geheime dienst.

Ik heb er alles aan gedaan om van mijn Marokkaanse nationaliteit af te komen. Ook bij de Nederlandse autoriteiten. Maar steeds weer wordt herhaald dat Nederland de Marokkaanse wet niet kan veranderen.

Maar het kan wel. De wetgeving over de Marokkaanse nationaliteit is te vinden in de Code de la Nationalité van het Marokkaanse ministerie van justitie. Daarin worden ‘gevallen van verlies van de Marokkaanse nationaliteit’ opgesomd. De Nederlandse (of Belgische, Franse, enz) Marokkaan die afstand wil doen van zijn Marokkaanse nationaliteit, moet een aanvraag indienen bij het Marokkaanse ministerie van Justitie. Hij of zij moet daarbij bewijzen dat hij een tweede nationaliteit heeft, een geboorteakte overleggen, een kopie van de Marokkaanse identiteitskaart, een kopie van het Marokkaanse paspoort en de motivatie. De minister van justitie moet binnen een jaar antwoord geven.

Er staan in de Code de la Nationalité hele precieze regelingen. Een Marokkaan die in ‘buitenlandse overheidsdienst’ werkt, dus burgemeesters als Aboutaleb, Marcouch, of Kamervoorzitter Arib, kunnen de Marokkaanse nationaliteit zelfs ongevraagd ontnomen worden door Marokko: ‘De Marokkaan die, terwijl hij meer dan zes maanden nadat hem het bevel is gegeven door de Marokkaanse regering om van deze positie af te zien, nog steeds werkzaam is in de publieke sector van een buitenlands land of in een buitenlands leger.’

Ook kan een kind van een Marokkaanse moeder die buiten Marokko met een niet-Marokkaanse man is getrouwd het verzoek indienen voor het ‘verlies van de Marokkaanse nationaliteit’. De moeder mag eveneens zo’n verzoek voor haar kind indienen.
      Addertje onder het gras

Maar bij de Code de la Nationalité zit er een addertje onder het gras. Want wat staat er ook? Dit ‘verlies’ van de Marokkaanse nationaliteit mag alleen plaatsvinden ‘per decreet van de koning’. De koning persoonlijk moet je dus vrijlaten. Net zoals hij misdadigers gratie geeft als dat hem uitkomt. Onlangs liet Mohammed VI een meervoudige pedofiele moordenaar vrij. Je kunt er geen peil op trekken.

Bovendien is iedereen bang voor de koning. Dus niemand durft hem het slechte nieuws te brengen dat een Marokkaanse Nederlander van zijn Marokkaanse nationaliteit af wil. De koning zal in de praktijk zijn decreet nooit uit hoeven spreken, omdat het bericht hem domweg niet bereikt.

Maar Mohammed VI is geheel afhankelijk van de EU. Als Nederland, of de EU dit echt willen, kan het hem dus afgedwongen worden om ‘zijn’ Marokkanen in Europa vrij te laten. Daarvoor moet er dan wel meer gebeuren dan alleen diplomatiek overleg. De koning moet onder druk worden gezet. Onder druk wordt alles vloeibaar. Ook een potentaat. (VOLKSKRANT)

Wel, zolang die corrupte boef daar aan de macht is, zal het steeds een heel gedoe zijn om van je Marokkaanse nationaliteit af te komen, denk ik.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten