Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/7 EersteEerste ... 67
    Resultaten 61 tot 70 van de 70

Onderwerp: Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Standaard Re: Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Niet voor niets zijn er hier een aantal prikkers doodsbenauwd om over een en ander kritiek te leveren, als het over Marokko gaat. Zij weten maar al te goed dat dat gevolgen kan hebben als ze weer hun familie gaan bezoeken.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Standaard Re: Deze kutwijf die af wil van haar Marokkaanse paspoort vertegenwoordigd mij niet

Wat lach je scheef lief? Beroerte? Dat is natuurlijk onzin.

Antwoord in andere topic is

Kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedenc omitéleden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten

Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Die emoticon heet watte?, met vraagteken, vond 'm wel toepasselijk.

Ah ja, dacht zelf aan indercarnavalsoptochtenvoorbereidingswerkzaamheden deelnemers

Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Met de letter K aan het begin.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Eke, mijn punt ontgaat je.

Waarom zet je die intro erbij, Kanz ? Alsof ze nooit ' echte Nederlander ' zou zijn in jouw ogen. Alsof ze nooit geaccepteerd zou worden..... Misschien voel je jezelf geen Nederlander, dat zou kunnen.

Voor een Nederlander zijn de uiterlijkheden die jij opsomt geen punt.
      Jij hebt er problemen mee dat zij voor het Nederlands staatburgerschap kiest en haar Marokkaanse paspoort als overbodig beschouwt. Zelfs lastig in bepaalde opzichten.
      Wat geen gebrek aan liefde hoeft te beteken voor haar wortels, voor het land van haar ouders. Ze kan zich gewoon dochter van Marokkaanse emigranten blijven voelen, geen probleem..Je hebt toch meerdere kanten als mens ?

Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Ik probeer mijn vorige reactie later uitgebreider toe te lichten, maar nu eerst even het volgende: mijn opa's waren zowat de eerste Marokkaanse gastarbeiders in Nederland, begin jaren 60 en mijn ouders kwamen naar Nederland toen zij nog niet volwassen waren. Ik had de Nederlandse nationaliteit bij geboorte. Fluctuerend voel ik me Nederlands.

Het komt nog met enige regelmaat voor dat ik me moet verantwoorden bij uh, ja Nederlanders. Ik weet niet eens meer waar het precies over ging, maar een paar maanden geleden kreeg ik op basis van mijn uiterlijk bijvoorbeeld de vraag of ik nog een inburgeringscursus moest afleggen...

Nergens zeg ik dat ik problemen heb met haar keuze, leg me dus geen woorden in de mond.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Eerlijk, je ziet er wel een beetje inburgeringsachtig uit als je die omakleren met jaren 70 kleurtjes en motieven aanhebt en die omaschoentjes met vierkante hakken.

Ik probeer mijn vorige reactie later uitgebreider toe te lichten, maar nu eerst even het volgende: mijn opa's waren zowat de eerste Marokkaanse gastarbeiders in Nederland, begin jaren 60 en mijn ouders kwamen naar Nederland toen zij nog niet volwassen waren. Ik had de Nederlandse nationaliteit bij geboorte. Fluctuerend voel ik me Nederlands.

Het komt nog met enige regelmaat voor dat ik me moet verantwoorden bij uh, ja Nederlanders. Ik weet niet eens meer waar het precies over ging, maar een paar maanden geleden kreeg ik op basis van mijn uiterlijk bijvoorbeeld de vraag of ik nog een inburgeringscursus moest afleggen...

Nergens zeg ik dat ik problemen heb met haar keuze, leg me dus geen woorden in de mond.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Her family name itself is «*frenchified*» ... Ezzeroili instead of Ezzerouali ...

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Het komt nog met enige regelmaat voor dat ik me moet verantwoorden bij uh, ja Nederlanders.

Ik weet niet eens meer waar het precies over ging, maar een paar maanden geleden kreeg ik op basis van mijn uiterlijk bijvoorbeeld de vraag of ik nog een inburgeringscursus moest afleggen.
      Diegene had zich dus duidelijk vergist.

Dat doen we allemaal op z'n tijd...

Bekijk dit citaatje van jou : "Eke, mijn punt ontgaat, je". Dit vul jij zo in. Als je had geschreven dat je het vermoeden kreeg dat jouw punt mij was ontgaan was dat beter geformuleerd. (jouw punt was me niet ontgaan, ik ging alleen op een ander deel van je mailtje in)

Net zoals diegene die voor jou invulde dat je een inburgeringscursus moest...afleggen. Je bedoelt misschien inburgerings-examen ? (een examen leg je af. Een cursus volg je).
      Dat was dus verkeerd ingeschat. En wat dan nog ? Mensen maken fouten. Grote, ernstige fouten soms. Dagelijks : kleine fouten.

Als dat vaker bij jou gebeurt kan dat storend worden. Zeker als je er het gevoel bij krijgt dat je 'verkeerd 'ingeschat wordt. Dat ze de echte Kanz niet zien

Ik ben -schat ik- de tiende generatie van nieuwkomers in Nederland. Alles went, Kanz. (Nou ja, bijna alles.)
      "Wat heb jij een vreemde achternaam, hoe schrijf je dat ?"
      Ja, vreemd,he. S.p.e.l.l.e.n. En dan vertel ik er even wat over. Zit wat avontuur in, toch.

Is inmiddels verleden tijd. Andere achternaam. Minder mooi, vind ik.

Je identiteit is OOK wat je er zelf van maakt.

Maar het is niet alleen jouw verantwoordelijkheid. ' De sfeer ' maken we met z'n allen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Ik weet niet eens meer waar het precies over ging, maar een paar maanden geleden kreeg ik op basis van mijn uiterlijk bijvoorbeeld de vraag of ik nog een inburgeringscursus moest afleggen...
      Ik zou geantwoord hebben: Ik niet, maar jij blijkbaar wel!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten