Mee eens. Ook geen agenten die met een gay-vlag wapperen. Dat behoort niet tot de taak van de politie. Neutraliteit is van belang. Immers de wet geldt voor iedereen. Een agent die zijn uniform draagt hoort geen groepen apart te steunen.
Mee eens. Ook geen agenten die met een gay-vlag wapperen. Dat behoort niet tot de taak van de politie. Neutraliteit is van belang. Immers de wet geldt voor iedereen. Een agent die zijn uniform draagt hoort geen groepen apart te steunen.
Nee, dat was niet wat ik bedoelde, nog wat ik schreef. Agenten dragen een uniform wat uniformiteit en onpartijdigheid uitstraalt. Dus mag die onpartijdigheid ook worden verwacht van de agent in functie. Bij een uniform past niet het wapperen met gay-vlaggen, het etaleren van logo's of het uitvoeren van religieuze rituelen. Agenten horen niet in uniform een groep openlijk en nadrukkelijk te steunen. Dus géén LGBT, gelovigen of wie dan ook. Immers de wet geldt voor iedereen, dus hoeven groepen niet afzonderlijk gesteund te worden door de politie. Homo's, gelovigen, boeren, vrouwen, kinderen, atheďsten, vissers, noem het maar op, allen moeten zich aan de wet houden. Homo's, christenen etc. mogen niet op grond van hun identitieit zich onttrekken aan wetten. Dus hoeven groepen niet apart door de politie te worden gesteund. Voor de wet is iedereen gelijk.
Vraag 1. Waren die politieagenten op dat moment in dienst, en was die aanwezigheid daar als onderdeel van hun werk? Maar dan noch. Ook politieagenten hebben het recht op vrije meningsuiting, en ze overtraden geen enkele wet.
Vraag 2. Welke neutraliteit schonden die gasten?
Moet je dan concluderen dat ook de begeleiding door de politie, van welk evenement ook, als niet neutraal worden beschouwd? Of moeten ze dan hun uniform en alle politieattributen thuislaten?
Voor welke van de twee clubs zijn ze als ze een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord moeten begeleiden? Of, kunnen ze onmogelijk republikeins zijn, als ze de jaarlijkse tocht van de gouden koets moeten begeleiden, bijvoorbeeld?
Als politieagenten geen groepen appart mogen steunen, hoe zit dat dan als jij, en je vrienden, door een meute doldrieste idioten word aangevallen. Moeten die agenten dan ook tegen je zeggen: Sorry meneer, maar wij mogen geen aparte groepen steunen, want dan zouden wij niet meer neutraal zijn.
Kortom, ik lach me een kriek door al het onzinnig geleuter in deze topic.![]()
'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
Bladwijzers