die site zit vol met kwaadwillende injecterende codes die je willen tracken. bij mij talpa yemmas site, wil niet eens laden.
Toen ik dit zag, dacht ik meteen: daar komt narigheid van. Maar hoe je het wendt of keert, de criticasters hebben wat mij betreft gelijk; politie moet in uniform wegblijven van welke vorm van religieuze bijeenkomsten dan ook. In een ideale wereld, waar iedereen altijd en alleen uitgaat van de goede intenties van de ander, zou dit wel moeten kunnen, maar de maatschappij is nu eenmaal gepolariseerd. En dan is het juist in deze tijd van polarisatie een taak van de politie om neutraliteit uit te stralen. Al lukt dat, ook zonder een moskeebezoek, ook niet altijd.
Ik vraag me dan ook af hoe zo'n gesprek van zo'n islamitische agent met zijn meerdere is verlopen. Kennelijk heeft hij toestemming gekregen. En onder welke steen leeft zo'n chef dan.
Zo, dit was mijn voorlopige mening. Ik behoud me het recht deze nog radicaal te veranderen.
Politie gaypride boot.
'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
Dat wordt niet gezien als (geloofs)overtuiging
Al heb ik liever een hetero-agent mocht ik onverhoopt ruzie krijgen met een groepje hysterische gaylords. Waarschijnlijk word ik dan toch wel meegenomen, maar krijg ik tenminste geen duim in mijn kont tijdens de veel te hardhandige aanhouding/overmeestering.
Heel die gaypereet is trouwens één grote freakfestijn, waar zulke agenten niet misstaan. Idioterie.
Als je vindt dat het de taak van de politie is om neutraliteit uit te stralen dan moet dat ook gelden voor niet religieuze bijeenkomsten. Gelijke monikken, gelijke pakken.
Ik persoonlijk vind het onzin, dat gezeur over neutraliteit. Het gaat om de taak die de ambtenaren uitvoeren, die moet je beoordelen. Niet dat ze in uniform in een moskee of op een politiebureau bidden.
En toch ligt een moskeebezoek gevoeliger. Dat komt omdat het wantrouwen tussen bevolkingsgroepen (nu ja, moslims vs niet-moslims) nu eenmaal hoog is. Zolang dat wantrouwen er is, kunnen ze beter wegblijven uit gebedshuizen. Of ze moeten de grote groep tokkies leren dat een moskeebezoekende agent alleen maar beter is voor een rechtvaardigere maatschappij. Maar die hoop heb ik laten varen. Te veel deplorables. Dus eenvoudig houden is beter. Raken de eenvoudigen van geest niet in de war, en hoeven wij het er, als moslims, niet over te hebben.
Onrechtvaardige (discriminerende) gevoelens en emoties moet je bestrijden en nooit aan toegeven. Wie houdt rekening met jouw gevoelens en emoties als ze je dierbare zaken zoals je afkomst en overtuiging regelmatig doelbewust vertrappen en bespuwen?
Je zelf klein en onzichbaar maken voor anderen om hun onrechtvaardige gevoelens en emoties te ontzien kan ik niet in meegaan.
Ik houd graag rekening met de gevoelens en emoties, hoe irrationeel die ook zijn, van de ander. Jij maakt het meteen veel te groot: de mensen, die vinden dat een agent in uniform niet in een moskee hoort, krijgen van mij gelijk. Dat zijn niet meteen de mensen, die míj mijn moskee of moskeebezoek willen afpakken. In dat geval ben in minder van de harmonie, dan jij me wegzet. Sterker nog, ik maak daar korte metten mee. Dat kun je beter als je je inleeft in de mensen, die niet je échte vijand zijn, maar zich, terecht danwel onterecht zorgen maken over de neutraliteit van de politie. Ik snap die zorgen in dit gepolariseerde landschap wel.
Geloof mij: ik ben niet van de onzichtbare soort. Wel van de soort die gelooft in het credo 'choose your battles wisely'. Jij bevindt je wellicht in één groot slagveld, ik geloof dat er nog steeds redelijke mensen bestaan, die ik straks in een eventuele echte strijd aan mijn zijde kan treffen als medestander. Niet iedereen met een mening over de islaam of moslims is per definitie mijn vijand.
Bladwijzers