Moroccan Lifes Matters too! - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 45

    Onderwerp: Moroccan Lifes Matters too!

    1. #21
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      21.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Mocro is oorspronkelijk Surinaamse benaming voor Marokkanen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    2. #22
      cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      leefstad
      Berichten
      63.711
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      valt me ook op dat de niet-hillibillies van amerika nu veel meer optrekken met de inidianen. of althans, ze pogen zich daar aan te linken. de negro willen ze ontkennen. of onttrekken meer. het grappige van allemaal is nog wel dat de blanken van amerika doen alsof amerika van hen is. deze regering althans. =de blanken.
      het meest bizarre is nog wel dat europa lieftallig de overheid van amerika na doet. en dan doel ik met name op bijvoorbeeld extreem-rechts holland. de jensens-wilders-rechts-simultatie. jensens expres gedaan want dat geeft een heel goed beeld van drassig moerasgedrag. alhoewel, met die droogte weten die groningers ook niet meer wat ze moeten dan dan de veengrond in de fik steken.

      institutionele discriminatie wilde de marmot ook niet gebruiken want dan zouden mensen het niet snappen. uhmba!
      de overheid heeft keihard meegewerkt aan het stilaan wegzetten van individuelen die niets misdaan hebben. deze overheid en diens schildknaap wilders moet simuntaal opgehangen worden. en dan hebben we het nog niet gehad over verzekeraars en andere soortgelijke bedrijven die daaronder hangen die ook stelselmatig mensen hebben benadeeld door ze op een of andere manier te benadelen. oftewel discrimineren. hoe langer deze overheid blijft hoe dubieuzer het wordt. welk grijs pak gaat de hagedis nu weer aantrekken?



    3. #23
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      21.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      NIEUWSKANSENONGELIJKHEID ONDERWIJS

      Onderzoek: basisscholen in Utrecht omzeilen de wet en vergroten de segregatie

      Hoogopgeleide ouders in Utrecht zijn anderen te snel af bij het inschrijven op de gewenste, goede, basisscholen. Die scholen helpen ze daarbij, en worden zo steeds witter. Marokkaanse en Turkse kinderen vissen achter het net.

      Kaya Bouma
      en Charlotte Huisman9 juni 2020, 17:14

      Tientallen Utrechtse basisscholen staan ouders hun kind aan te melden voordat het 3 jaar oud is.Beeld ANP

      Tientallen Utrechtse basisscholen overtreden de wet door ouders toe te staan hun kind aan te melden voordat het 3 jaar oud is. Dit werkt segregatie in het onderwijs in de hand en vergroot de kansenongelijkheid, concludeert het Kenniscentrum Gemengde Scholen in een deze week gepubliceerd rapport.

      Bij de tweede verjaardag van een kind stuurt de gemeente een brief, om de ouders er aan te herinneren dat zij hun kind moeten inschrijven als het drie jaar oud is. Maar vooral bij de populaire scholen in ‘witte’, welgestelde wijken kunnen Utrechtse ouders hun kind al inschrijven voor het derde levensjaar. Omdat met name hoogopgeleide, ‘witte’ ouders dit doen, is er minder plek voor de kinderen van laagopgeleide ouders, die hun kind vaak later inschrijven. Sinds 2014 is de wettelijke aanmeldleeftijd 3 jaar, ingesteld om alle ouders evenveel kans te geven.

      Segregatie


      Het Nederlandse onderwijs is vergeleken met andere landen sterk gesegregeerd. Die segregatie neemt de laatste jaren toe, signaleerde de Onderwijsinspectie twee jaar geleden. Vooral hoogopgeleide ouders scheiden zich af. Ze kiezen voor scholen met veel leerlingen met dezelfde achtergrond als zij. Zo ontstaan volgens de inspectie ‘bubbels van gelijkgestemden’ in het onderwijs, waar leerlingen ‘nauwelijks uit komen’.

      Het inspectierapport was mede aanleiding voor het onderzoek onder Utrechtse basisscholen. Dat legt bloot hoe die bubbels kunnen ontstaan. Het zijn met name ‘hoogopgeleide autochtone ouders’, die hun kind al ver voor de officiële datum inschrijven voor een basisschool. Het kind – soms nog maar één jaar oud – belandt op een schaduwlijst die automatisch leidt tot een inschrijving.

      ‘Het past in het beeld dat we hebben van toenemende segregatie in het onderwijs’, zegt socioloog Thijs Bol van de Universiteit van Amsterdam, die onderzoek doet naar kansenongelijkheid in het onderwijs. ‘Toch verbaast het me dat scholen in Utrecht de wet systematisch omzeilen. Er lijkt een soort rat race gaande te zijn, waarbij ouders hun kind steeds jonger aanmelden om maar een plekje te krijgen op de populairste scholen.’

      De Utrechtse schoolbesturen wijzen naar de gemeente: omdat die niet tijdig de gevraagde uitbreiding regelt voor de populaire scholen, voelen veel ouders druk om in een zo vroeg mogelijk stadium een van de schaarse plekken te bemachtigen.

      Selectief


      Volgens een anoniem geïnterviewde schoolleider spelen ook andere motieven mee. ‘Vanuit mijn werkervaring op een andere school in Utrecht herken ik uit verhalen van ouders dat de wachtlijsten selectief gebruikt worden’, zegt hij in het onderzoek. ‘Dat Turkse of Marokkaanse kinderen en kinderen met een grote ondersteuningsbehoefte niet terechtkunnen op een school, maar dat er wel plek is voor Nederlandse kinderen.’

      Het onderzoek in Utrecht maakt volgens Bol duidelijk hoe lastig segregatie op te lossen is. ‘Als je het helemaal eerlijk wil doen zou je kinderen via een loting plaatsen. Maar dan zit je met boze ouders omdat ze hun kind niet naar de school van hun keuze hebben kunnen sturen. Of omdat het helemaal naar de andere kant van de stad moet.’

      In Amsterdam moest in 2015 een nieuw uniform toelatingssysteem voor basisscholen een einde maken aan ondoorzichtige inschrijfprocedures. ‘Toch zijn basisscholen ook daar nog steeds gesegregeerd’, zegt Bol. ‘Simpelweg omdat ouders over het algemeen kiezen voor een school in de buurt en de buurten zelf gesegregeerd zijn.’

      Eerlijker


      Dat betekent volgens hem niet dat de gemeente Utrecht achterover kan leunen. ‘Zorg in elk geval dat scholen zich aan de wet houden. Daarmee is het probleem van segregatie niet meteen verdwenen, maar je maakt het systeem wel eerlijker. Nu vissen de kinderen achter het net omdat hun ouders niet weten dat ze hun kind zo vroeg mogelijk moeten inschrijven.’

      De Utrechtse onderwijswethouder Anke Klein (D66) vindt ‘dat deze praktijk echt niet kan’, maar zal scholen niet dwingen de wet na te leven. ‘De onderwijsinspectie, niet de gemeente, moet daarop handhaven’, zegt haar woordvoerder. In oktober wil de wethouder in samenspraak met de scholen tot ‘een plan van aanpak’ komen. De Onderwijsinspectie zegt die plannen af te wachten. Pas als daarna blijkt dat de scholen zich nog niet aan de wet houden, zal de Inspectie beslissen of zij tot handhaving zal overgaan.

      Afwachtende houding


      Het tekent de afwachtende houding van Utrecht om segregatie in het onderwijs aan te pakken. In 2010 deed het Verwey Jonker Instituut onderzoek naar hoe de scholen in Utrecht gemengder zouden kunnen worden; bijvoorbeeld als ouders gelijke kansen zouden krijgen bij hun schoolkeuze. Ouders en schoolleiders zeiden toen eensgezind dat een vaste inschrijfleeftijd daaraan zou bijdragen. Een van de aanbevelingen was toen om te onderzoeken of het mogelijk was deze inschrijvingen voor de hele stad centraal te regelen.

      De aanbevelingen van Verwey Jonker zijn sindsdien niet omgezet in acties, concludeert het Kenniscentrum Gemengde Scholen. Tien jaar later is de segregatie en kansenongelijkheid in het onderwijs verder toegenomen. Daarom had de gemeenteraad vorig jaar met een motie om dit onderzoek gevraagd. En ook dit rapport stelt dat de gemeente ‘kan kiezen voor een vast inschrijfmoment voor de basisscholen, bij een vast inschrijfpunt’, zoals bijvoorbeeld Nijmegen heeft.

      Ook signaleren de onderzoekers dat negen van de tien scholen op hun website onduidelijk zijn over de aanmeldingsprocedure. Wethouder Klein heeft de scholen dringend verzocht voor het komende schooljaar ‘die informatie in lijn te brengen met de wettelijke vereisten'.


      https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...atie~b321b812/



      Dit maakt het compleet.

      Een bloemlezing

      - Al voordat ze naar school kunnen begint de achterstand;
      - Zitten ze op school krijgen ze al decennialang een lagere schooladvies;
      - Op de middelbare school kunnen ze veel moeilijker aan een stageplek komen;
      - Na een diploma gehaald te hebben komen ze als laatste aan een baan;
      - Gaat het slecht met de economie dan gaan ze er meestal als eerste uit;
      - Op straat worden ze etnisch geprofileerd door de politie;
      - Ook bij allerlei instanties worden ze etnisch geprofileerd;
      - Politici mogen hen onbestraft in het parlement structureel stigmatiseren en etnisch profileren;
      - Zo erg dat regeringspartijen meegaan in de Marokkanen- en moslimhetze;
      - De media doet net zo hard mee. Vooral decennialange afbreken van hun afkomst cultuur en persoonlijkheid met al die negatieve shitzooi.


      Poeh poeh tis wat, van wieg tot graf structureel op achterstand gezet worden.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    4. #24
      cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      leefstad
      Berichten
      63.711
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      utrechtse wittevrouwen-complex. is een wijk. zoek maar op. zelfs de paar marokkanen die er zijn blijven plakken zijn wit. de marokkanen en turken en wat surinamers die door de witte vrouwen als goed zijn bestempeld dan. zeg maar een soort van druïdisme. basisschool de jenaplan is een beruchte onderdrukking geweest voor met name marokkaanse kinderen in de jaren 80. het altijd geniepige cda had via de basisscholen vernomen dat de basisscholen daar in de buurt nogal wat kinderen tekort kwamen. terwijl de marokkaanse school - die een bijzonder concept had van onderwijs in het nederlands en arabisch - uit alle buurten en streken juist alleen maar groeide aan leerlingen. daar waren ze nogal jaloers op en dus gooiden ze een rechts vuistje in via het cda om dat in te dammen. die school werd gesloten, want er werd bedacht dat het niet goed zou zijn voor de uhm integratie. school dus dicht en kinderen werden verspreid. velen kwamen op de school die later de jenaplan ging heten. grappig, jenna van djanna (arabisch). hemels dus. nieuw gebouw, dus het begon hemels. toen kwam er zo'n vvd-achtige-figuur als directrice op die school. ze vond het niet zo fijn. al die nieuwe getinte gezichten die ook nog eens door de ouders werden aangemoedigd om ook het arabisch te leren. dat vond ze een doorn in het oog. dus het treitergedrag begon. lessen werden onderbroken. lerares arabisch moest elke keer van lokaal verhuizen. je kan je voorstellen, voor die tijd was het een immens nieuw gebouw. genoeg lokalen. maar overal waar de arabische lerares kwam, werd ze vervolgens weer weggestuurd. op een gegeven moment kreeg ze een plekje op de gang. als dat geen extreme fascisme was.

      en de getinte kinderen, je zou natuurlijk denken dat ze goed les zouden krijgen. maar nee. het jenaplan is een soort van speciaal onderwijs waar verschillende leeftijden gemengd les kregen in groepen. dat was het begin van de groepen-indeling. maar de getinte kinderen hadden alleen maar achterstanden. omdat de jufs ze totaal geen aandacht gaven. als een getint kind wat vroeg, werd er met gepuf en gedonder op gereageerd. ze werden voor dom uitgemaakt. terwijl dit kinderen waren die alles behalve dom waren. tweetalig en vaak ook drietalig opgevoed, deden het super-goed op de marokkaanse school. ineens werden het kinderen met een leerachterstand. het bizarre van allemaal is nog wel de basisprincipes van een djannaschool. check:

      Een paar basisprincipes van het jenaplanonderwijs

      De leerstof wordt ontleend aan de leef- en belevingswereld van kinderen én aan belangrijke cultuurgoederen uit de maatschappij.
      Het onderwijs wordt uitgevoerd in pedagogische situaties en met pedagogische middelen.
      Het onderwijs wordt vormgegeven door een ritmische afwisseling van de basisactiviteiten gesprek, spel, werk en viering.
      Kinderen van verschillende leeftijden en ontwikkelingsniveaus worden samen in stamgroepen geplaatst. Dat stimuleert het leren van en zorgen voor elkaar.
      Zelfstandig spelen en leren worden afgewisseld en aangevuld door gestuurd en begeleid leren. Het initiatief van de kinderen speelt altijd een belangrijke rol.
      Wereldoriëntatie neemt een centrale plaats in met als basis ervaren, ontdekken en onderzoeken.
      Gedrags- en prestatiebeoordeling van een kind vindt zoveel mogelijk plaats vanuit de eigen ontwikkelingsgeschiedenis van het kind, en in samenspraak met hem.

      dit gold dus totaal niet voor de getinte kinderen.
      dat prutsmens dat directrice moest voorstellen ging vervolgens weer naar de gemeenteraad. of een bevriende wethouder uit de wijk raadplegen. die ging extra geld los troggelen van de gemeente. want ze had ineens te maken met een grote groep probleemkinderen op haar school. een slimme marokkaanse ouder had dat gehoord, en haalde toen al die kinderen van die school en bracht ze onder een bij een katholieke school. daar is het merendeel van de achterstanden die ze op die openbare djennazebplan hadden opgelopen, weer ingehaald. de gemeente liet een onderzoek instellen naar de subsidies die kakmadame had aangevraagd. maar dat werd weer snel vergeven. want ze had dat dan weer recht laten breien door die bevriende wethouder.

      sindsdien staat die school en ook de wijk bekend als de wittevrouwen-complicatie. complex dus. tegenweurdig alleen maar elitaire snobs met bakfietsen en volvo-hufters.



    5. #25
      Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Locatie
      AMsterdam
      Leeftijd
      41
      Berichten
      13.218
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Er zijn twee soorten levens: Leven zoals in leven blijven en leven zoals een goed leven hebben.
      Je hebt gewoon je topic titel verkloot en je probeert het nu recht te lullen.

    6. #26
      Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Locatie
      AMsterdam
      Leeftijd
      41
      Berichten
      13.218
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Heb je dat zelf bedacht? Doel je op 'to stay alive'? Het meervoud van het znw 'life' is naar mijn weten 'lives' en van het ww 'to live' is de hij-/zij-vorm ook 'lives', vandaar.

      Goed leven is gewoon met het lidwoord 'de', dus 'de leven'.
      Het leven

    7. #27
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      21.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Je hebt gewoon je topic titel verkloot en je probeert het nu recht te lullen.
      Prachtig om te zien dat stumperds mij willen trollen en zieken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    8. #28
      Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Locatie
      زي الهوى
      Berichten
      7.848
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Het leven
      Zucht.


    9. #29
      Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      745
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Wat ga je nog reageren op iemand die nog geen volzin kan typen zonder drie spellings- of grammaticafouten te maken. Je verwacht toch niet dat hij jouw taalvirtuositeit kan volgen! Jij bent andere kaliber.

      *alvast meezucht*



      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Zucht.


    10. #30
      Important Prikker Ballandalus's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2015
      Berichten
      2.091
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      18

      Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Het leven


      Ik weet dat het volgende je pet te boven gaat, maar het volgende is dus van toepassing op jou:

      "As empirical evidence of meta-ignorance, I describe the Dunning–Kruger effect, in which poor performers in many social and intellectual domains seem largely unaware of just how deficient their expertise is. Their deficits leave them with a double burden—not only does their incomplete and misguided knowledge lead them to make mistakes but those exact same deficits also prevent them from recognizing when they are making mistakes and other people" choosing more wisely.

      Kortom; jij weet gewoon niet hoe vreselijk dom je bent. Op zich geen misdaad mits je je brainfarts voor je zou houden. But then again, je moet je wel bewust zijn van je chemische lobotomie.



    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •