Moroccan Lifes Matters too!
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 45

Onderwerp: Moroccan Lifes Matters too!

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Moroccan Lifes Matters too!

...

Als Black Lives Matter in Nederland was ontstaan, hoe zou die beweging dan hebben geheten?

Er zijn natuurlijk al antiracismebewegingen in Nederland, zoals Kick Out Zwarte Piet, Nederland wordt Beter of Control Alt Delete. Specifiek gericht op politiegeweld had je rond 2014 het Actiecomité Herstel van Vertrouwen in de Schilderswijk, in Den Haag. Daar was veel politiegeweld tegen Marokkaanse Nederlanders. In 2012 en 2015 hadden we de dood van Rishi Chandrikasing en Mitch Henriquez, ongeveer tegelijk met de eerste Black Lives Matter-golf in Amerika. En in 2018 werd bij de aanhouding van een Marokkaans-Nederlandse jongeman, weer uit Den Haag, buitensporig geweld gebruikt. Een politiechef uit Leiden, Fatima Aboulouafa, die aandacht vroeg voor racisme binnen de politie, is ontslagen.’’

...

U deed onderzoek naar discriminatie binnen de politie en later naar etnisch profileren. Wat heeft u ontdekt?
      ,,Mijn onderzoek toont dat jongemannen uit etnische minderheidsgroepen, maar ook witte Nederlanders uit arbeidersmilieus en mensen uit Oost-Europa, vaker door de politie worden gecontroleerd. Het gaat dus niet alleen om kleur, maar om een verzameling van indicatoren: klasse, geslacht, kleur, de wijk waar iemand woont. De politiecontroles richten zich op arme mensen in zwakke wijken. Vervolgens zijn er verschillen, en grijpt kleur in op klasse: zwarte Nederlanders, maar bovenal Marokkaanse jongemannen, worden in die wijken vaker gecontroleerd. Dit hangt samen met het feit dat we Marokkaanse Nederlanders al decennia wegzetten als een probleem, als gevaarlijk en crimineel. En dat heeft weer gevolgen voor het alledaagse politiewerk. In de informele politiecultuur worden deze beelden in stand gehouden.’’

...

https://www.ad.nl/binnenland/racisme...ogen~a0a11c59/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Moroccan Lifes Matters too!

Ow ja, lifes is bewust zo geschreven.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745197

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Ow, ik dacht, zal ik je er snel op wijzen opdat je het nog kan corrigeren, maar toen dacht ik, na de eerste reactie kan dat waarschijnlijk toch niet meer, dus reageerde ik niet ... maar gelukkig is het zo dus toch goed.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

De voorbeelden waarin Marokkanen de worden opgevoerd door Sinan kwam geen eind aan hun leven, maar het proces van criminalisering, etiketering, stereotypering en etnisch profileren dat al decennialang gaande is jegens Marokkaanse jongens en mannen verziekt hun levens. Vandaar lifes i.p.v. van lives.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

Ok. Maar waarom dan precies? Is matterS dáárom ook zo geschreven? Ik snap 'm niet.

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2

O, ik deed, al etend, een beetje lang over mijn korte bijdrage. Nu nog matterS. Heeft Sinan daar ook mee te maken?

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

De voorbeelden waarin Marokkanen de worden opgevoerd door Sinan kwam geen eind aan hun leven, maar het proces van criminalisering, etiketering, stereotypering en etnisch profileren dat al decennialang gaande is jegens Marokkaanse jongens en mannen verziekt hun levens. Vandaar lifes i.p.v. van lives.
      Ik begrijp het nog steeds niet.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ok. Maar waarom dan precies? Is matterS dáárom ook zo geschreven? Ik snap 'm niet.
      Ik heb er nog over nagedacht en besloot te kiezen voor meervoud omdat lifes ze3ma meervoud is. Kortom beperkte kennis van Engelse grammatica/spelling.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Ik begrijp het nog steeds niet.

Er zijn twee soorten levens: Leven zoals in leven blijven en leven zoals een goed leven hebben.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745197

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten

Waarom dan ook precies, het valt in elk geval binnen de dichterlijke vrijheid van de topicstarter. Daar hoor je pal voor te staan!

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je ergens in London op straat aan het declameren was, en een vriendelijke constable op je afstapte en je onderbrak met de woorden 'Ahum ... pardon me sonny, sorry to bother ya like, but er, can I see your poetic license please?' en dat je niet anders kon antwoorden dan 'I haven't got one', en dat hij tegen je zei, 'Well I'm awfully sorry, but you'll have to leave then', en hoe erg je het vond dat je je hart niet kon laten spreken.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten