Waarom wordt er naar je plaats van geboorte gevraagd ?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/4 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Waarom wordt er naar je plaats van geboorte gevraagd ?

Marokkanen المغاربة ⵎⵓⵔⴰⴽ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Standaard Waarom wordt er naar je plaats van geboorte gevraagd ?

het viel me op dat de politie dit standaard registreert ..
      ( Bij het doen van aangifte )

Ik zie geen toegevoegde waarde aan het registreren van dit soort gegevens door de politie.. in iedere geval omdat de meeste agenten zijn van : hier spreken we Nls.
      Ik ook bij het doen van een aangifte.

Ik droom weleens van een giga data-sterfte en dat al de opgeslagen gegevens over mijn persoon foetsie raken behalve : mijn naam, geboortedatum, mijn adres en mijn bsn ...de rest is niet relevant voor de politie ..

Het is niet zo dat men naar mijn plaats van geboorte vraagt om mij beter van dienst te kunnen zijn .. b.v mij een kopje thee aanbieden met na3na3 en extra suiker ..

Alle opleidingen en trainingen in NL moeten opgeschoond worden van dit soort discriminatiebevorderend-wijze van verzamelen van overbodig info.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Standaard Re: Waarom wordt er naar je plaats van geboorte gevraagd ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten

Ik zie geen toegevoegde waarde aan het registreren van dit soort gegevens door de politie.. in iedere geval omdat de meeste agenten zijn van : hier spreken we Nls.
      Ik ook bij het doen van een aangifte.

Ik droom weleens van een giga data-sterfte en dat al de opgeslagen gegevens over mijn persoon foetsie raken behalve : mijn naam, geboortedatum, mijn adres en mijn bsn ...de rest is niet relevant voor de politie ..

Het is niet zo dat men naar mijn plaats van geboorte vraagt om mij beter van dienst te kunnen zijn .. b.v mij een kopje thee aanbieden met na3na3 en extra suiker ..

Alle opleidingen en trainingen in NL moeten opgeschoond worden van dit soort discriminatiebevorderend-wijze van verzamelen van overbodig info.
      Als je op zoek bent naar gegevens over je stamboom wordt het je meteen duidelijk waarom de geboorteplaats onderscheidend kan zijn. Er kunnen in een regio wel 10 mannen zijn met dezelfde voornaam en achternaam (neven, achterneven en zonen daar weer van) die ongeveer in dezelfde tijd geboren zijn. Door naar de geboorteplaats te kijken weet je of je de juiste voorvader te pakken hebt. Kijk naar "Jan de Vries" die eind 19é eeuw geboren is in het noordwesten van Friesland.

Oiseau,jij hebt het gevoel dat je een etiket op krijgt ? Dat krijg je ook. De politie wil weten wie je bent, zodat je niet verwisseld wordt met een naamgenoot. Ze willen je dus wel beter van dienst kunnen zijn. Beter om te weten

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Ja ja! Waarom niet bij iedereen (incl wanneer je in Etten-Leur geboren bent)?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Ja ja! Waarom niet bij iedereen (incl wanneer je in Etten-Leur geboren bent)?
      Oiseau , post #1, zegt

Heb jij zelf een idee waarom het toch niet standaard is , Oiseau? Heb jij soms alleen een paspoort uit Marokko en geen Nederlands paspoort of een ander paspoort uit de E.E.R. (Europees Economische Ruimte)---heb ik net even opgezocht ?

Het is lang geleden dat ik eens aangifte deed -in een stad !-en toen onder felle lampen gezet werd en stevig ondervraagd werd door 2 agenten.. Er werd me niets uitgelegd en ik dacht dat het zo hoorde. Das onplezierig als je van de prins-geen-kwaad weet.
      En bij jou dan..wat gebeurde er met jou ?
      Laatst gewijzigd door Eke; 23-06-20 om 16:05.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Oiseau , post #1, zegt

Heb jij zelf een idee waarom het toch niet standaard is , Oiseau? Heb jij soms alleen een paspoort uit Marokko en geen Nederlands paspoort of een ander paspoort uit de E.E.R. (Europees Economische Ruimte)---heb ik net even opgezocht ?

Het is lang geleden dat ik eens aangifte deed -in een stad !-en toen onder felle lampen gezet werd en stevig ondervraagd werd door 2 agenten.. Er werd me niets uitgelegd en ik dacht dat het zo hoorde. Das onplezierig als je van de prins-geen-kwaad weet.
      En bij jou dan..wat gebeurde er met jou ?
      voor mijn Amsterdamse politie hoor ik een Nederlandse Burger te zijn en niet meer of minder..
      ik heb een ID en Nederlandse paspoort.. ik kom Marokko binnen met mijn Nlse paspoort ( wordt naar mijn Marokkaanse ID gevraagd en heb het nummer zoor ze die zij fronsend moeten controleren )

In feite word ik gezien en kom in de statistieken van de Politie als de Marokkaan ( toevallig dus met Nederlandse N)..

trouwens niet alleen de politie doet aan het statistiek geilen ( sorry voor mijn taalgebruik maar het is zo) op de Marokkaan ook andere instanties en instellingen ..

Je zou denken dat ze dat van hogerhand moeten doen ( de Marokkaan goed in de gaten houden en die statistieken mogen naar buiten komen in het negatieve zin want niemand wil weten welke Marokkanen het goed doen ( = het zijn weer toevallig gewoon Nederlanders ) ..

oh ja, ik deed aangifte tegen iemand geboren in NL.
      Boil the water and the scum will rise to the top
      ⴰⵎⴰⵣⵉⵖ wise saying.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

WOW, perfect afgehandeld door de politie : eerst bevestiging van de mail, daarna antwoord. Pas de problème, Oiseau .

Het is inderdaad een verplicht veld (geboorteplaats moet ingevuld worden).

Als jij een bewijsje hebt van een andere gang van zaken : je bent welkom !
      Want het is een l*llig gevoel als je denkt dat je oneerlijk behandeld wordt.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

voor mijn Amsterdamse politie hoor ik een Nederlandse Burger te zijn en niet meer of minder..
      ik heb een ID en Nederlandse paspoort.. ik kom Marokko binnen met mijn Nlse paspoort ( wordt naar mijn Marokkaanse ID gevraagd en heb het nummer zoor ze die zij fronsend moeten controleren )

In feite word ik gezien en kom in de statistieken van de Politie als de Marokkaan ( toevallig dus met Nederlandse N)..

trouwens niet alleen de politie doet aan het statistiek geilen ( sorry voor mijn taalgebruik maar het is zo) op de Marokkaan ook andere instanties en instellingen ..

Je zou denken dat ze dat van hogerhand moeten doen ( de Marokkaan goed in de gaten houden en die statistieken mogen naar buiten komen in het negatieve zin want niemand wil weten welke Marokkanen het goed doen ( = het zijn weer toevallig gewoon Nederlanders ) ..

oh ja, ik deed aangifte tegen iemand geboren in NL.
      Dat het om te kijken of het een Marokkaan isof niet is bullshit. Want een Marokkaan kan ook in Nederland geboren zijn.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Dat het om te kijken of het een Marokkaan isof niet is bullshit. Want een Marokkaan kan ook in Nederland geboren zijn.
      Waathhh! nog een keer !? De vraag is wat wil de politie hiermee oplossen of kan opschieten.. een fkih inschakelen misschien?

" Een Marokkaan kan ook in Nederland geboren zijn" hmm i.a.w je wordt nooit Nederlander zelfs als je hier geboren bent ..
      Gut guut .. en zeggen dat racisme en uitsluiting niet systematisch is en diepgeworteld is bij zogenaamd witte worteltjes ..hmm

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

De vraag is wat wil de politie hiermee oplossen ..hmm
      Hè, is dat nog steeds je vraag, Oiseau ?

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Waathhh! nog een keer !? De vraag is wat wil de politie hiermee oplossen of kan opschieten.. een fkih inschakelen misschien?

" Een Marokkaan kan ook in Nederland geboren zijn" hmm i.a.w je wordt nooit Nederlander zelfs als je hier geboren bent ..
      Gut guut .. en zeggen dat racisme en uitsluiting niet systematisch is en diepgeworteld is bij zogenaamd witte worteltjes ..hmm
      Lees goed jouw tekst. Daar reageerde ik op. Reden dat ze het vragen is een extra controle of je wel de waarheid spreekt.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten