Mijn reis van vandaag naar.... - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Mijn reis van vandaag naar....

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Standaard Re: Mijn reis van vandaag naar....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Ow man, wat een gruwelijke dood.
      De grotten van Han (mars'land) hebben tenminste nog een riviertje,ergens midden in die gangen waar (heel toevallig)een bootje in ligt. Je hoeft er alleen maar opgelucht uit te varen....

De verveling tegen gaan ? UITSTELGEDRAG voor het opschuiven van saaie enorme klussen. Da was even schokkend om me dat te realiseren. Ik kom in een andere wereld als ik ga surfen.

Eigenlijk zou je nog wat langer op 1 plek moeten blijven, HaasHaas. Er is zoveel te zien in die dorpjes. Als je wat langer blijft kom je ook met de bewoners in kontakt..in de kleine winkeltjes en als je aan het wandelen bent.
      ik hou wel van donkere koude duistere plekken. het hele jaar door schijnt het maar 11 graden te zijn. alhoewel, het hele jaar door, in de winter zou het kouder moeten zijn dan 11 graden lijkt mij? ik had ergens gelezen dat het hele jaar door 11 graden was. zo'n rondleiding is iets van een uur lopen. nou wil ik niet voor een rondleiding gaan. alhoewel me dat wel leuk lijkt.

ja das waar. uitstelgedrag. toch maar even zoeken op... neeh, ik ben eigenlijk niet zo. eerst de dagelijkse sleur doorlopen. ik zit niet vaak thuis. overdag niet in ieder geval. meestal zondagmiddag dat ik me eventjes verveel. al zijn dat soort momenten ook wel schaars.

in dat soort dorpjes moet ik wel wat te doen hebben. Eke. dat is die wel die belangrijk voor mij. veel van die dorpjes lijken ook veel op mekaar. infra sowieso. soms denk je, ja ik ben hier eerder geweest. en dan iets later, nee, dit is wat anders. ik kan niet ronddwalen. ja ik kan het wel, maar ik zie niet veel. ik ben opgegroeid met a naar b. i walk to there, to do that and come back. als ik ga ronddwalen krijg ik het gevoel dat ik een toerist ben. en ik haat toeristen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      ik hou wel van donkere koude duistere plekken. het hele jaar door schijnt het maar 11 graden te zijn. alhoewel, het hele jaar door, in de winter zou het kouder moeten zijn dan 11 graden lijkt mij? ik had ergens gelezen dat het hele jaar door 11 graden was. zo'n rondleiding is iets van een uur lopen. nou wil ik niet voor een rondleiding gaan. alhoewel me dat wel leuk lijkt.

ja das waar. uitstelgedrag. toch maar even zoeken op... neeh, ik ben eigenlijk niet zo. eerst de dagelijkse sleur doorlopen. ik zit niet vaak thuis. overdag niet in ieder geval. meestal zondagmiddag dat ik me eventjes verveel. al zijn dat soort momenten ook wel schaars.

in dat soort dorpjes moet ik wel wat te doen hebben. Eke. dat is die wel die belangrijk voor mij. veel van die dorpjes lijken ook veel op mekaar. infra sowieso. soms denk je, ja ik ben hier eerder geweest. en dan iets later, nee, dit is wat anders. ik kan niet ronddwalen. ja ik kan het wel, maar ik zie niet veel. ik ben opgegroeid met a naar b. i walk to there, to do that and come back. als ik ga ronddwalen krijg ik het gevoel dat ik een toerist ben. en ik haat toeristen.

Ja, je zou denken dat als het maanden lang 10 graden vriest langzamerhand die hele grote grottenwereld verkilt. Mar dat is toch niet zo. De gaatjes zijn misschien te klein. De gaatjes naar de buitenwereld. Het is in ieder geval een prima geisoleerde wereld, onder de grond.

HaasHaas, hoe zit dat in Marokko met grotten. Om maar een land te noemen waarvan grote delen behoorlijk warm kunnen worden. Weet jij dat ? Daar is het toch veel warmer, maar ik vermoed dat Maroc-grotten ook heel koel zijn en blijven....Het is ook wel logisch : stel 11 graden vermengt zich met 40 graden. Dan krijg je een effect, maar hoe dieper in de grot hoe dichter de (gemengde) temperatuur komt bij de bestaande temperatuur, dus hoe minder de invloed. Hoever zou die warmte invloed uitoefenen in die grot ?

Als je water in een ketel opwarmt hebt je een breed vlak van 100 graden (!) onder een piepkleine afgeschermde hoeveelheid van 20 graden . Ja, dat gaat koken.

Je houdt van duistere donkere plekken. Wat houd je tegen om naar het grootse grottengebied in Europa te gaan : de grotten van Han. Het zal trouwens nu wel hartstikke druk zijn, wat niet moet als je in de grotten rondzwerft. Zo'n gids dringt zich niet op. Je kunt best wat afstand bewaren als je niet benieuwd bent naar de verhalen. Het bootje op het eind van de route is vervangen door een hangbrug. De vaargeul in de rivier de Lesse raakte te vol met bootjes, vermoed ik. Mss wel 1 stroom mieren in die grotten nu.

"Je haat toeristen" Kan ik inkomen. Bij mij is het meer " ïk haat drukte". Ja, eigenlijk ook wel schreeuwerige toeristen. Stel dat er hier nu iemand voor m'n raam een filmpje gaat schieten. Mooi niet
      Laatst gewijzigd door Eke; 02-07-20 om 11:11.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Ja, je zou denken dat als het maanden lang 10 graden vriest langzamerhand die hele grote grottenwereld verkilt. Mar dat is toch niet zo. De gaatjes zijn misschien te klein. De gaatjes naar de buitenwereld. Het is in ieder geval een prima geisoleerde wereld, onder de grond.

HaasHaas, hoe zit dat in Marokko met grotten. Om maar een land te noemen waarvan grote delen behoorlijk warm kunnen worden. Weet jij dat ? Daar is het toch veel warmer, maar ik vermoed dat Maroc-grotten ook heel koel zijn en blijven....Het is ook wel logisch : stel 11 graden vermengt zich met 40 graden. Dan krijg je een effect, maar hoe dieper in de grot hoe dichter de (gemengde) temperatuur komt bij de bestaande temperatuur, dus hoe minder de invloed. Hoever zou die warmte invloed uitoefenen in die grot ?

Als je water in een ketel opwarmt hebt je een breed vlak van 100 graden (!) onder een piepkleine afgeschermde hoeveelheid van 20 graden . Ja, dat gaat koken.

Je houdt van duistere donkere plekken. Wat houd je tegen om naar het grootse grottengebied in Europa te gaan : de grotten van Han. Het zal trouwens nu wel hartstikke druk zijn, wat niet moet als je in de grotten rondzwerft. Zo'n gids dringt zich niet op. Je kunt best wat afstand bewaren als je niet benieuwd bent naar de verhalen. Het bootje op het eind van de route is vervangen door een hangbrug. De vaargeul in de rivier de Lesse raakte te vol met bootjes, vermoed ik. Mss wel 1 stroom mieren in die grotten nu.

"Je haat toeristen" Kan ik inkomen. Bij mij is het meer " ïk haat drukte". Ja, eigenlijk ook wel schreeuwerige toeristen. Stel dat er hier nu iemand voor m'n raam een filmpje gaat schieten. Mooi niet
      het vriest aan de grond, niet ver daaronder. denk dat het daarmee te maken heeft ja. die laag beschermt het tegen vrieskou. een klimaat is veelal bovengronds.

yep, werden eeuwenlang bewoond. dus ja, daar zal het wel lekker koel zijn geweest. ze hebben zelfs een maaltijd gevonden van 7000 jaar oud jl. grotten in marokko kunnen ook een medicinale werking hebben. mentaal meestal gelinkt aan een heiligheid. mensen bezoeken die grotten dan ook. alhoewel dat ook zwaar aan het afsterven is. dus die culturele binding met heilige plekken. ik heb er een paar bezocht, en ja het is er heerlijk koel. maar het kan er ook behoorlijk warm zijn. het is maar net welke soort grot je bedoelt. in bergen is wat anders dan diep in de grond. grotten in bergen zijn voornamelijk koel. dus erg lekker om in te wonen. je hebt nog wel streken waar huizen uit grotten zijn opgebouwd en die nog bewoond zijn.

een ketel is van metaal. anders opgebouwd dan steen. constante vlam. althans, in de buurt van constant van vuur. een vlam is weer wat anders constant. zon straalt, kou dringt door. ander soort natuurlijke invloed.

wat me tegenhoudt is de drukte wellicht ja.
      een paar jaar geleden van die grotten bezocht die bezeten zouden zijn. zo'n soort spanning vind ik wel grappig. of nou ja, grappig is niet de juiste woordkeuze. spannend misschien dan. duiken in een onderwater gelopen grot is ook wel spannend. water is dan weer een toegevoegde spanningsbeleving.
      de grotten van han lijkt mij iets teveel van het goede. te toeristisch misschien. of misschien is het wel anders. nooit van gehoord verder. dus misschien wel iets om een keer in te verdiepen wat dat dan precies is.

te toeristisch is niet leuk. en ik vermoed dat een hoop toeristen dit jaar op toeristentocht gaat.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten