Waarom kan dit niet in Nederland.. Gewoon spijt zeggen (foto) - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/8 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 74

Onderwerp: Waarom kan dit niet in Nederland.. Gewoon spijt zeggen (foto)

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Standaard Re: Waarom kan dit niet in Nederland.. Gewoon spijt zeggen (foto)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      druil niet zoveel. je hopt door allerlei tijden heen. zoiets heet krijgsgevangen. niet echt slavernij. slavernij is meer door de koloniale invasie van afrika en andere streken in de wereld ingelegd.
      Nee ze werden aan het werk gezet dus was slavernij. Krijgsgevangenen zitten gewoon opgesloten.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

k denk eerder dat jij op je teentjes bent getrapt. je komt elke keer met die bullshit opdraven zodra nederland op enigerwijze op de feiten wordt gedrukt. ik zei eerder al dat je een nationalistisch mannetje bent.

slavernij is door de westerlingen naar afrika gebracht. dat er lui zijn die bevriend waren met die kolonisten en daar ook aan meededen moge voor de hand liggen. alleen jouw obsessieve haat voor alles dat uit noord-afrika (vooral marokko) komt, maakt jou een net zo grote geschiedvervalsing. jij hoeft mij niets te vertellen over mijn afkomst en mijn geschiedenis. die ken ik zelf al. je bent nu de boel voor jezelf aan het sussen zodat je weer als een of andere blanke geweldenaar overkomt. met die psychologische shit kan je mij niet overtuigen.

slavernij is bij de opkomst van de islam afgeschaft. bilal was de eerste vrijgekochte slaaf die het gebed mocht gaan inleiden. jouw hele gedraai en gemanipuleer heeft voornamelijk te maken met politiek koloniale invloeden van lui die de kolonisten dienden. denk aan romeinen en alles dat daar in het midden-oosten gedwarreld heeft.

nogmaals, je knettert uit je reet, net als die zooi die jou beÔnvloedt heeft. beter hou je op met je manipulatieve geleuter. jouw politieke shit hebben we hier geen behoefte aan. als je wilt haten, probeer je eigen zelfbeeld in de spiegel eens.
      HaasHaas, waarom ga je zo tekeer tegen knuppeltje?

(...) jouw obsessieve haat voor alles dat uit noord-afrika (vooral marokko) komt, (Ö)
      Daar geeft knuppeltje geen blijk van.

slavernij is bij de opkomst van de islam afgeschaft.
      Misschien op papier en soms in praktijk, maar er was wel slavernij. Dat er een norm wordt verwoord, betekent niet dat mensen zich daaraan houden.

slavernij is door de westerlingen naar afrika gebracht.
      1. Ik weet bijna niets af van de geschiedenis van slavernij.
      2. De afgelopen dagen surfde ik wat rond, en toen rees bij mij de verdenking dat er veel bedrijvigheid is om de rol van witten bij slavernij kleiner te laten lijken, en de rol van zwarten als zo groot mogelijk voor te stellen. Dat zou passen bij witte goedpraterij.

Maar ik neem niet zomaar aan dat onder afrikanen onderling geen slavernij voorkwam.

knuppeltje, kun je daar meer over vertellen?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard massale vernietiging van mensen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten

Ook wordt het woord Holocaust in de mond genomen (radio). Qua afschuwelijkheid hetzelfde, maar de blanke meesters (ook een groepJE====en enkele eeuwen lang, kun je je dat voorstellen ? In ieder geval kwamen er steeds duidelijker protesten in het thuisland. ) wilden hun slaven helemaal niet uitmoorden. Ze waren "alleen" onmenselijk bruut.
      Het gaat niet alleen om slaven. De oorspronkelijke volken van de Amerika's hebben ze wel uitgemoord. Dat ging in 1880 in de VS nog door, toen ze massaal bizons gingen uitroeien om oorspronkelijke bewoners van hun voedsel te beroven.

En de joden hebben niet het alleenrecht op het woord "holocaust".

Over herstelbetalingen schrijf ik wat in de andere topic.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 05-07-20 om 11:28.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Jij beweerd dat Europeanen de grootste slavenhandelaren waren.

Dus blijkbaar wist jij dit nog niet.
      Ja, en dat is ook zo.

Ik weet niet hoe je daarbij komt.

Maar goed, slavernij is al zo oud als de mensheid - en kwam wereldwijd voor, ongeacht godsdienst, huidskleur of wat voor cultuur dan ook. Maar om de Afrikanen de grootste slavenhandelaren ter wereld te noemen, is ronduit dom.

Je hoeft alleen maar te kijken naar alle gebieden die de Europeanen in de loop der eeuwen wereldwijd hebben veroverd, er aan slavernij hebben gedaan, er in gehandeld en heel vaak ermee gefokt alsof het dieren waren.

De Griekse als de Romeinse samenleving was gestoeld op slavernij. In heel Europa waren er dan ook in belangrijke plaatsen slavenmarkten.

Na de Romeinse tijd stroopten de Vikingen heel Europa af. Ze voeren zelfs ook de Russische rivieren op. En overal waar zij verschenen voerden zij niet alleen ordinaire roofovervallen uit - maar veroverden vooral ook mensen die zij aan slavenhandelaren verkochten, die hen naar de slavenmarkten op de Caucuses voerden.

Toen de Vikingen in de tiende eeuw een makkelijker manier vonden om aan geld te komen - het overvallen van karavanen met veel kostbare goederen - namen een stel Italiaanse stadssteden die handel van hen over. Op de grote steppes verwierven zij concessies van de machtigste stamleiders om daar jaarlijks mensen re roven en aan de slavenhandelaren te verkopen. VenetiŽ werd zelfs een keer door de andere stadstaten gedwongen om een overeenkomst te tekenen, waarin stond dat zij niet meer de vrije burgers van hun steden daarvoor zouden kidnappen. De Paus liet weten dat hij hoopte dat het niet zo goddeloos zou worden dat er christenen voor zouden worden gekidnapt.

Maar als ik je een tip mag geven - geld ook voor onze moslimvrienden hier die bepaalde zaken liever niet onder ogen zien. Ga naar de bieb en leen het boek 'De zijderoutes' van de historicus 'Peter Frankopan'. Die heeft naast andere handelsroutes ook de slavenhandel onderzocht.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

ik denk eerder dat jij op je teentjes bent getrapt.

je komt elke keer met die bullshit opdraven zodra nederland op enigerwijze op de feiten wordt gedrukt. ik zei eerder al dat je een nationalistisch mannetje bent.

slavernij is door de westerlingen naar afrika gebracht.

slavernij is bij de opkomst van de islam afgeschaft.

nogmaals, je knettert uit je reet,
      Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Haha, ik heb hier zelfs menigmaal gezegd dat wij een hele tijd de grootste Trans-Atlantische slaventransporteurs ter wereld waren. Daarnaast heb ik al zo vaak ons eigen koloniaal verleden aangekaart.

Dit is echt geschiedenisvervalsing.

En dit ook. De Islam heeft nergens de slavernij afgeschaft. Echt nergens.

Ik zal maar aannemen dat de argumenten weer op zijn, als die er waren dan.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      En de joden hebben niet het alleenrecht op het woord "holocaust".
      Het is ronduit belachelijk om in deze over rechten van iemand te spreken.

Het Griekse woord 'Holocaust' betekent 'brandoffer' en het Griekse woord 'Holokauston' betekent 'geheel verbrand'. De nazies gebruikten dan ook doelbewust die verbrandingsoven om de joden zelfs na hun dood definitief te laten verdwijnen. Er mocht zelfs geen botje meer van hen te vinden zijn. Vanwege dat aspect heeft men die poging de naam 'Holocaust' gegeven. Ze is onlosmakelijk verbonden met wat de nazies met de joden deden door die ovens, en heeft niets met rechten van wie dan ook te maken.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Nee ze werden aan het werk gezet dus was slavernij. Krijgsgevangenen zitten gewoon opgesloten.
      Huh? Hoe denk jij dat er bijvoorbeeld de Birma-spoorlijn in aangelegd? En hoe zat het ook weer met die brug in die heel bekende film die er later over gemaakt is.

Er zijn vast duizenden voorbeelden in de geschiedenis te vinden waarin krijgsgevangenen als slaven te werk werden gesteld - of als kanonnenvlees werden gebruikt. Ze moesten tenslotte wat doen voor hun kostje. Toch?

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Huh? Hoe denk jij dat er bijvoorbeeld de Birma-spoorlijn in aangelegd? En hoe zat het ook weer met die brug in die heel bekende film die er later over gemaakt is.

Er zijn vast duizenden voorbeelden in de geschiedenis te vinden waarin krijgsgevangenen als slaven te werk werden gesteld - of als kanonnenvlees werden gebruikt. Ze moesten tenslotte wat doen voor hun kostje. Toch?
      Dus slavernij heeft nooit bestaan maar het waren allemaal krijgsgevangenen dan.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard massale vernietiging van mensen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

Het is ronduit belachelijk om in deze over rechten van iemand te spreken.

Het Griekse woord 'Holocaust' betekent 'brandoffer' en het Griekse woord 'Holokauston' betekent 'geheel verbrand'. De nazies gebruikten dan ook doelbewust die verbrandingsoven om de joden zelfs na hun dood definitief te laten verdwijnen. Er mocht geen botje meer van hen te vinden zijn. Vanwege dat aspect heeft men die poging de naam 'Holocaust' gegeven. Ze is onlosmakelijk verbonden met wat de nazies met de joden deden, en heeft niets met rechten te maken.
      Ze is onlosmakelijk verbonden met (...)
      De joden hebben het daarmee verbonden. Maar daaruit volgt niet dat het er objectief onlosmakelijk mee verbonden is.

De joden zijn niet met vuur omgebracht maar met gas. Toen de russen de concentratiekampen naderden, hebben duitsers resten vernietigd om sporen uit te wissen. Dat was de reden.

Er is een hoger percentage van oorspronkelijke volken van de Amerika's uitgeroeid dan van joden. Dus ook het aspect van "geheel vernietigen van een volk" is niet bij uitstek op joden toepasselijk.

Ik denk dat er iets anders achter zit.

1. Het is menselijk om je eigen leed als het ergste te ervaren. Ook heel begrijpelijk van de joden.
      2. Volgens de Tenach geloven joden dat zij het uitverkoren volk zijn (zie Deuteronomium). Leed van een uitverkorene wordt als van-andere-aard en kwalitatief erger beschouwd dan leed van een gewone sterveling.
      3. Ik heb vage informatie dat Maimonides verkondigde dat het doden van een niet-jood niet zo erg is (en als die dan ook nog eens zwart is ...). Dat maakt het leed van uitverkorenen relatief nog erger van aard.
      4. Joden misbruiken hun holocaust om ongestoord hun gang te kunnen gaan met uitbreiding van hun Lebensraum naar het oosten met religieus-etnische zuiveringen. Zij bezoedelen hun holocaust, niet degenen die dat woord ook voor andere massale vernietigingen van mensen gebruiken.

Het gaat niet om het woord "holocaust" maar om wat er achter zit.

Wat joden is aangedaan is noch kwantitatief noch kwalitatief het ergste dat mensen is aangedaan.

Vooral dat kwalitatieve aspect vind ik belangrijk. "Wat ons is aangedaan, is anders van aard, en daarom het ergste". Niet dus. Joden zijn niet het zieligst.

Ook dit is weer een uiting van black lives don't matter. Wat zit dat diep, zeg! De nigeriaanse auteurs van The Jewish Holocaust was precedented and superseded by Leopoldís 30M Holocaust of Africaís Congo ageren er terecht tegen.

Na WOII is Auswitch opnieuw opgebouwd. Ik eis dat in de witte slavenhandelaarslanden zo levensecht mogelijke slavenschepen worden nagebouwd, waarin de witte nazaten een zo levensecht mogelijke ervaring krijgen van de hel die hun voorvaderen aanrichtten.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 05-07-20 om 11:19.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Standaard Re: massale vernietiging van mensen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      De joden hebben het daarmee verbonden. Maar daaruit volgt niet dat het er objectief onlosmakelijk mee verbonden is.

De joden zijn niet met vuur omgebracht maar met gas. Toen de russen de concentratiekampen naderden, hebben duitsers resten vernietigd om sporen uit te wissen. Dat was de reden.

Er is een hoger percentage van oorspronkelijke volken van de Amerika's uitgeroeid dan van joden. Dus ook het aspect van "geheel vernietigen van een volk" is niet bij uitstek op joden toepasselijk.

Het gaat niet om het woord "holocaust" maar om wat er achter zit.

Welnee. Dan hadden zij dat wel een Hebreeuwse - of desnoods - een Jiddische naam gegeven, en niet een Griekse. Daar was geen enkele reden voor.
      De Joden hebben het dan ook over de 'Shoah'.

Dat zei ik dan ook niet, maar lees eens echt wat ik er wel van zei.

Dat kan zijn, maar hun lijken werden niet daarna industriŽle wijze verbrand, om zo alle herinnering aan hen te laten verdwijnen. Dat die verbranding op het moment dat de Russen kwamen nog niet voltooid was, is een andere verhaal. Maar die ovens waren er niet gebouwd in een poging om de Russen te misleiden. Die draaiden er al veel eerder op grote toeren.
      Bovendien moet je oppassen met cijfers betreffende de slachtoffers van de komst van de blanken in de koloniŽn. Ten eerste zijn er slechts schattingen over - die heel ver uiteen liggen - en ten tweede, stierven er ook heel veel mensen daar aan de infecties die de blanken met zich mee brachten.
      Kortom, er zijn geen enkele betrouwbare cijfers over. Maar dat het er alles bij elkaar vele miljoenen waren is iets wat wel heel zeker is.

Dat probeer ik je juist aan je verstand te peuteren. Om wat er achter zit, is juist voor dat woord gekozen.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten