Hebben jullie interview van die heks Arib gelezen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Hebben jullie interview van die heks Arib gelezen

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Standaard Hebben jullie interview van die heks Arib gelezen

Zij bewondert Geert Wilders en zij slijmt overal in haar interview

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Hebben jullie interview van die heks Arib gelezen?
      En je plaatst het interview niet? Als je iemand van iets beschuldigt, moet je ook met bewijzen komen. Laat dat interview zien, of toon een quote van haar. Je roept maar wat. Kan mij helemaal niet voorstellen dat Arib een bewonderaar van Wilders is.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Standaard

PlusInterview

Khadija Arib: ‘Je kunt niet halverwege zeggen: het bevalt me niet’

Bron : Het Parool - 4 juli 2020

Khadija Arib: ‘Voor bewindspersonen is het lastiger zich te verweren.’ BEELD CORNÉ VAN DER STELT / LUMEN

Deze zomer gaat Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib (PvdA) nadenken of ze nog een keer op de lijst voor de Tweede Kamer wil. Ze zegt alvast: ‘Wees zuinig op zittende Kamerleden.’

De Amsterdamse Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib (59) kwam als 15-jarige met haar moeder naar Nederland. Haar vader was hen als gastarbeider een paar jaar eerder voorgegaan. Ze kreeg één opdracht van haar moeder: studeren. “Mijn moeder heeft dat altijd gemist. Ze was altijd afhankelijk van anderen als ze een brief of een rekening kreeg. Daar wilde ze me voor beschermen.”

Hebben uw ouders iets van u geleerd?

“Zeker! Mijn vader leeft niet meer, maar mijn moeder is ontzettend met me meegegroeid, ze is bijna 78. Ze is traditioneel en spreekt nog steeds onvoldoende Nederlands. Ze volgt alles en staat open voor politieke discussies. Ook over homoseksualiteit of extremisme. Dan denk ik: goh, ze is ook veranderd. Vroeger waren die thema’s nooit bespreekbaar.”

Het is al een paar keer gebeurd dat een politicus op het spreekgestoelte omvalt terwijl Arib de Tweede Kamer voorzit. Dat overkwam niet alleen minister Bruno Bruins, maar ook Tom van der Lee, Tweede Kamerlid voor GroenLinks, en PvdA-Kamerlid Attje Kuiken.

Wat kunt u doen op het moment dat iemand onwel wordt?

“Het is instinctief. Ik zag het gebeuren bij Bruno Bruins. Dan schors je onmiddellijk, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Hij heeft een zware periode achter de rug. Laatst gebeurde het met GroenLinks-Kamer-lid Tom van der Lee. Ik zag aan zijn blik dat er iets niet goed was. Tegelijkertijd probeer je rust uit te stralen. We zijn allemaal mensen, het kan ons allemaal overkomen. Ik ging tussen hem en de camera staan, zodat hij niet werd gefilmd.”

Kamerleden raken overspannen of stappen om privéredenen voortijdig op. Is het te zwaar?

“Het Kamerwerk is zwaar, dat is gewoon zo. Het is niet van 9 tot 5. Je moet altijd reageren, je moet altijd je telefoon opnemen. Niet iedereen is daartegen bestand.”

Aan de ene kant hebt u de afgelopen vier jaar 83 Kamerleden tussentijds zien vertrekken, anderzijds lopen zich er nu weer een paar honderd warm om volgend jaar te worden gekozen. Wat adviseert u de nieuwkomers?

“Je kunt niet halverwege zeggen: het bevalt me niet. Het is een verantwoordelijkheid naar je kiezers, dat moet je waarmaken. Je moet echt in staat zijn met een bepaalde druk om te gaan. Als je twijfelt: doe het niet als je niet sterk in je schoenen staat.”

Is het verloop van Tweede Kamerleden niet veel te groot?

“We hebben na de verkiezingen 83 nieuwe Kamerleden gekregen, dat is echt veel. Je ziet dat we in een overgangsperiode zitten. SGP-Kamerlid Van der Staaij, PVV’er Wilders en ik zijn de oudgedienden. Ik zou partijen willen oproepen: wees zuinig op zittende Kamerleden. Zij zijn nodig om de nieuwe generatie te helpen het ‘vak’ te leren.”

U hebt contact met voorzitters van andere parlementen. Wat wisselen jullie uit?

“Het Engelse parlement is een arena waar de emoties enorm hoog oplopen. Iedereen was ontzettend onder de indruk van John Bercow. Ik ook. Daar ben ik geweest, heb met hem meegelopen. Hij is ook hier geweest. In gesprek met anderen realiseer ik me vaak dat we een ontzettend sterk parlement hebben. We mogen er trots op zijn dat er zoveel partijen en geluiden vertegenwoordigd zijn. De Engelse regering bepaalt daar welke debatten wel en niet worden gevoerd. Tegelijkertijd zijn ze heel streng als het gaat om taalgebruik, het woord leugenaar mag bijvoorbeeld niet.”

U moest onlangs stevig ingrijpen: Thierry Baudet noemde de minister van Landbouw ‘een sluipmoordenaar’.

“In 2018 deed hij het ook bij minister Ollongren over het referendum. Toen zei ik er ook wat van. Een paar weken geleden deed hij het weer. Baudet noemde Schouten een sluipmoordenaar en zei: ‘Dáár zit zij…’ Dat vind ik te ver gaan. Zij doet haar werk. Inhoudelijk kun je haar beleid afkeuren, maar je speelt het niet op de persoon.”

“Daarna krijg ik op Twitter al die racistische trollen over me heen: mijn accent wordt erbij gehaald, mijn afkomst, dat ik niet snap dat het overdrachtelijk is. Ik snap de context niet… Nou, het zal wel, maar één ding is zeker: dit mag je niet zeggen. Kamerleden kunnen onderling makkelijk terugmeppen, maar voor bewindspersonen is het lastiger zich te verweren.”

Wat valt de parlementsvoorzitters uit andere landen op als zij hier zijn?

“Ze vinden Nederland anders. Een minister-president die gewoon op het Binnenhof rondloopt of door de stad fietst. Dat geldt ook voor mij, ik loop gewoon los rond. Andere parlementsvoorzitters komen met een gigantische hofhouding, met camera’s en journalisten. Ze zijn verbaasd hoe informeel wij het doen. Zo’n bezoekende parlementsvoorzitter gaat mij van te voren googelen of krijgt van de staf informatie over mij. Het fascinerendst vinden ze dat ik een migrantenkind ben dat Kamervoorzitter is geworden.”

Dat is toch ook een bijzonder verhaal?

“Het is prachtig. Dan willen ze alles weten. Dan denk ik: dat is toch ook mooi om te vertellen over Nederland.”

Danseressen

“Ik vond het altijd fascinerend naar Marokkaanse volksdanseressen te kijken, omdat ze altijd dingen deden die niet mochten. Ze dansten, ze zongen tussen mannen, bewogen zich met nagellak en lippenstift op. Dat wilde ik ook! Maar dat mocht ik niet van mijn moeder. Korte rokken en blote armen corrigeerde ze al. Die waren voor vrouwen die dingen deden die niet mochten.”

.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Hebben jullie interview van Kamervoorzitter Arib gelezen

Nee. Onzin.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Standaard Re: Hebben jullie interview van die heks Arib gelezen

waarom kan je dat niet zeggen? halverwege iets niet bevallen. waarom geeft ze daar geen antwoord op. wat bedoelt ze eigenlijk? ze was 15, dus echt halverwege was ze niet. nu is het een oude heks. waar zit die helft dan precies? en wie of wat kan je niet bevallen? bedoelt ze bij het bevallen van een kind? zo van, ooooh wat een leluk kutkind, dat gaan we dus mooi niet bevallen. wat is dit voor een grandioos achterlijk stuk?
      mooi om te zien hoe lekker hollands zich koloniaal opstelt. hoe het er vroeger er ook aan toe ging in een koloniaal verleden in een ander land. wir haben eine mooie deus, die ist die mooi, want ze luistert naar ons en ze vindt ons geweldig, plus ze heeft ook onze tendentieuze manier van politiek bedrijven doorlopen. sie ist eine fraulein van marokkaanse afkomst. dus die gaan we eens mooi verbloemen. pure koloniale politiek bedrijven. dat is wat hier gaande is.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

oh god, ik moet dat drochten-stuk verder lezen. ze heeft het dus over nieuwkomers in de politiek. ze ziet in ieder geval wel in dat holland haar ook weer wel als een soort van vooruitgeschoven ovenschotel ziet. die trollen uit de oven van twitter. ze zet zich neer als een bekende hollander. die van twitter last heeft. want haar afkomst. en haar dialect. fascisme heeft ook voorzitter arib gekraakt. of geraakt meer. met een inkomen van plusminus 2 ton per jaar. 151k per jaar vangt mevrouw arib per jaar. bruto. en dan hebben wel alle onkosten natuurlijk niet bij opgeteld. 2 ton per jaar. neeh, das te populistisch. incl alle vergoedingen en vakantiegeld ontvangt mevrouw 151k. hmm. dan mag je wel goed boeren lijkt mij. beetje goedkoop om je dan als slachtoffertje neer te zetten als een arme moeder met kinderen uit hoogvliet iets nasty zegt over je afkomst. ik blijf het een foute elitaire snobistische kutwijf vinden. koloniaal geweven.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Thumbs down nationale onderbuikspreekpop

.
      U moest onlangs stevig ingrijpen: Thierry Baudet noemde de minister van Landbouw ‘een sluipmoordenaar’.

De nationale onderbuikspreekpop is een klimaatvijand en saboteert klimaatmaatregelen. Dus is hij een sluipmoordenaar.

"Je demoniseert de nationale onderbuikspreekpop, foei!"

Onzin. Een sluipmoordenaar is een crimineel, niet een duivel.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Mwahh, ik vind het een charmante dame.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Sport, je liegt.
      Heel laag van je. Dat je haar niet mag, een verrader vind en meer wat dat soort geblaat, allemaal tot daar aan toe, maar dat je gaat liegen om iemand in een kwaad daglicht te stellen...

Gatverdamme, wat een kutstreek.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten