Gaan jullie nog naar Marokko?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Gaan jullie nog naar Marokko?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Standaard Gaan jullie nog naar Marokko?

Ik wacht eerst op verlossende antwoord van Marokkaanse overheid en daarna ga ik naar Marokko inschallah

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Re: Gaan jullie nog naar Marokko?

I don’t. Parents go in 10 days though inchAllah.

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Ik wacht eerst op verlossende antwoord van Marokkaanse overheid en daarna ga ik naar Marokko inschallah
      Ben je niet bang dat weer in 1 keer lockdown komt?

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

parkeer je auto aan de overkant. pak de ferry en in het geval van een lockdrown, kan je nog altijd terugzwemmen als er geen bootjes gaan. veel bootjes blijven gewoon varen. burgerlijke ongehoorzaamheid gewoon.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Deze week gaat de grens open hoorde ik

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mohammed martin Bekijk Berichten
      Ben je niet bang dat weer in 1 keer lockdown komt?
      Nee ik kan het hebben

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Deze week gaat de grens open hoorde ik
      Ja maar veel haan niet.. Marokko is niet duidelijk naar Marokkanen buiten Marokko

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Reisadvies

'Ga niet naar Marokko deze zomer'

De eerste repatriëringsvlucht uit Casablanca, Marokko, met een groep Nederlanders is geland op de luchthaven, in april. Beeld ANP

Marokkaanse Nederlanders die van plan waren om deze zomer naar Marokko te reizen, kunnen beter thuisblijven. Dit adviseert het informatie- en expertisecentrum EMCEMO.

Redactie
      12 juli 2020, 18:25

Marokko opent deze week de grenzen voor buitenlanders die er weg willen en Marokkanen die willen terugkeren. De heropening van de grens is vooralsnog beperkt. Reizigers richting Marokko moeten eerst een coronatest doen en het resultaat bij aankomst tonen. Ook worden er nog geen veerboten uit Spanje toegelaten. Marokko heeft bij deze aankondiging "te veel zaken in het ongewisse gelaten en de vereiste transparantie ontbreekt", stelt het Euro-Mediterraan Centrum Migratie & Ontwikkeling (EMCEMO). De organisatie noemt de verplichte coronatest "nagenoeg onhaalbaar en kostbaar.”

"Ook geldt in Marokko nog steeds een toestand van beperkte bewegingsvrijheid en in sommige steden geldt een totale lockdown, dit maakt een vakantieverblijf in Marokko weinig zinvol. Daar komt bij dat de situatie van de zorgsector erbarmelijk is en dat Marokko geen enkele garantie geeft voor de nabije toekomst; het zou dus kunnen dat Marokko weer besluit om niemand te laten vertrekken.”

Een woordvoerder van EMCEMO noemt een reis naar Marokko in de zomer een avontuur. "Iedereen heeft vragen, er zijn veel onduidelijkheden en Marokko biedt geen zekerheid dat Marokkaanse Nederlanders weer kunnen terugkeren naar Nederland", zegt de woordvoerder. "Mensen moeten weten wat de consequenties zijn. Ze kunnen er hun baan in Nederland door verliezen als ze niet op tijd terug kunnen keren. We raden mensen aan het avontuur niet aan te gaan.”

Afgelopen week meldde stichting Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders dat de meeste Marokkaanse Nederlanders het niet aandurven om in de zomer naar Marokko af te reizen. Het gros blijft volgens de stichting in Nederland.

https://www.trouw.nl/binnenland/ga-n...omer~b7e83b0f/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473539

Wij hadden plannen om op vakantie gaan naar Marokko in september/oktober, maar gezien het coronavirus, slaan we dit jaar de vakantie maar over. We hadden toch nog niet geboekt dus we wachten maar af hoe het de komende tijd gaat.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

nu de massa wegblijft is het zeker een reden om dan wel te gaan. voor mij dan. marokko is op zijn best zonder de massatoerisme. geen rijen met lui die denken dat ze de nieuwe keizer zijn, geen dure prijzen, geen doorgeslagen ambtenaren. tijd zat om een praatje te maken. net als vroegah, je komt het land binnen maar denk niet dat je er makkelijk uit kunt. altijd spannend en een erg leuk avontuur. en zeker nu de snobs van de krant die gaan vertellen dat je beter niet kunt gaan. dan ga ik juist wel. noem het maar een gezonde portie hollandse taghennent.
      ook heb ik dan voldoende tijd en ruimte om mijn marokkaanse paperassen te regelen daaro. de ambtenaren zijn dan chill. ik ben niet chagrijnig omdat er weer zo'n opgetutte loeder met een zonnebril op het heufd gaat denken dat ze de nieuwe bazin is van de afdeling kippenzaken. helemaal tiptop als je het mij vraagt.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten