Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/5 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 49

Onderwerp: Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen.

Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Standaard Re: Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik heb ongeveer zo'n 100 prikken gehad met een holle naald.
      Waarom zoveel de eerste keer. Normaal zijn er 7 sneetjes per cup. Dat zou betekenen dat je wel 15 cups op je rug hebt gehad, was je niet moe dan na de behandeling?

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddie Bekijk Berichten
      Ik heb dezelfde klachten. Ik zie zelf niet in wat aderlaten daar voor zou doen.
      Aderlaten is iets anders dan hijama.

Ik doe sowieso elke ochtend 6 strekoefeningen voor het los houden van de rug en schouders, groot verschil gemaakt voor mij. https://www.google.com/search?q=thoracic+spine+mobility+exercises
      Misschien zit hier iets tussen dwat voor jou werkt. Bij mij hebben te veel lichaamsgewichtoefeningen ook bijgedragen aan het probleem. Op zich goede oefeningen maar niet als je daarnaast 60+ per week achter een bureau zit met een slechte houding. Nu heb ik langzaam een trainschematje voor mezelf bij mekaar geraapt dat werkt maar dat zal voor iedereen anders zijn. Goede stoel en goede zithouding ook heel belangrijk. Ik lag eerst meer in mijn stoel dan zitten, dat is heel slecht voor je schouders, nek en rug. Goede fysio kan ook advies geven.

Houding is inderdaad belangrijk, vooral nu er zoveel achter het bureau wordt geregeld. Ik merk wel verschil sinds de Corona. De balans is zoek en dat gaat al snel in je schouders en nek zitten.

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik heb ook ooit eens iemand geaderlaat. Voelde zich daarna helaas niet beter. En de rechter vond dat ik levensgevaarlijk prutswerk had geleverd. Sindsdien doe ik het niet meer.
      Was je vampiertje uit Transsylvanië aan het spelen?

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Nee, ik was in de veronderstelling dat die man ziek was; hij deed in ieder geval heel erg ziek tegen mij. En wist ik veel dat voor een goede aderlating een aantal oppervlakkige verwondingen in de huid voldoende waren. Ik nam het zekere voor het onzekere - die man leek mij héél erg ziek - dus heb ik bijna zijn halsslagader gelten. Daarna werd hij wonderwel erg rustig en moest 'ie bijkomen in het ziekenhuis, maar zoals gezegd: de rechter vond mij als chirurgijn niet zo bekwaam danwel geloofwaardig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten
      Was je vampiertje uit Transsylvanië aan het spelen?
      Laatst gewijzigd door DeGlijdendeRechter; 17-07-20 om 11:37.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Ter overdenking.
      Hoewel, als je tekenend niet verder komt dan stokmannetjes is er wss niets aan de hand.

https://www.theguardian.com/artandde...th-study-finds

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Ha ha, ik weet niet wat die 'alternatieve genezer' met jou als arm onschuldig kind van plan was , maar hijama daar hoef je niet sceptisch over te zijn:

Anas ibn Maalik rady Allahu anhu heeft overgeleverd dat de Profeet ﷺ zei: Waarlijk het beste medicijn dat jullie hebben is hijama [Sahih al-Bukhari, Hadith 5371].

Ik zat even naar de hijri converter te kijken. Het lijkt er op dat jij het op 12 juli = 21ste van de islamitische maand hebt gedaan. 17,19 en 21 zijn de beste dagen.

Top dat jij dit gedaan hebt! Sowieso goed om te ontgiften. Jammer dat je klachten nog niet weg zijn, shafak Allah. Was je al naar een fysiotherapeut gegaan?

Ik ben nog steeds skeptisch. Er zit voor mij geen logica in maar ik heb zelf gezien dat mensen wel genezen door alternatieve genezers. Bijvoorbeeld mijn nichtje kreeg als peuter uitslag op haar gezicht. Vaak naar de arts en dermatoloog geweest. Zalfjes etc.. niets hielp.

In Marokko geloven mensen dat sommige mensen een gave hebben dat in de familie zit. Een vriend van mijn vader schijnt de ''hand'' te hebben. Als ze hun hand op een kwaal leggen en zo dan kunnen ze mensen genezen. Anyhow ze brachten haar naar die man. Dezelfde avond verdween de uitslag als sneeuw voor de zon.

Jaren later kreeg ze uitslag in haar mond, zelfde verhaal.

Ik kan die genezingen niet logisch verklaren, maar ik heb zelf dus van dichtbij meegemaakt

Dat over de ideale datum om het te doen zei de hijamamannetje (autochtone moslim) ook dat dit de beste dag was. Heeft met de maandstand te maken zei hij.

Ik heb het gedaan omdat ik uitgenodigd werd door een vriend die twee introduce's mee mocht nemen. Kreeg de kans en wilde het testen. Blijf skeptisch.

Ik krijg het om de zoveel tijd maar is geen onoverkomelijke pijn om er voor naar de arts te gaan. Is mijn eigen schuld ik zit te lang achter de pc zonder me te houden aan de arbo-voorschriften. Ik moet gewoon een keer naar een masseur om alles los te maken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Waarom zoveel de eerste keer. Normaal zijn er 7 sneetjes per cup. Dat zou betekenen dat je wel 15 cups op je rug hebt gehad, was je niet moe dan na de behandeling?
      Heb geen sneetjes laten doen maar prikken. Ik heb 5 cupjes gedaan. 10 prikjes per cup en dan een tweede ronde.

Snetjes maken valt onder medische ingreep, dan gelden er ook andere regels. Sneetjes zou ik sowieso niet laten doen. Dat is voor mij een stap te ver.

Nee was niet moe. Had nergens last van. Sliep iets lekkerder.

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Heb geen sneetjes laten doen maar prikken. Ik heb 5 cupjes gedaan. 10 prikjes per cup en dan een tweede ronde.

Snetjes maken valt onder medische ingreep, dan gelden er ook andere regels. Sneetjes zou ik sowieso niet laten doen. Dat is voor mij een stap te ver.

Nee was niet moe. Had nergens last van. Sliep iets lekkerder.
      Fysiotherapie schijnt ook te helpen. Ik heb nooit begrepen wat hijama nou daadwerkelijk doet.
      Misschien bloedstolsels verwijderen?
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten
      Fysiotherapie schijnt ook te helpen. Ik heb nooit begrepen wat hijama nou daadwerkelijk doet.
      Misschien bloedstolsels verwijderen?
      Voordat je een afspraak hebt en zo is de pijn al weg. Ik moet gewoon minder achter de pc zitten.

Voor mij had het een effect zoals tijgerbalsem. Geprikte gedeelte wordt warm en heft de pijn op. Dat is het enige wat ik er van kon maken.

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Voordat je een afspraak hebt en zo is de pijn al weg. Ik moet gewoon minder achter de pc zitten.

Voor mij had het een effect zoals tijgerbalsem. Geprikte gedeelte wordt warm en heft de pijn op. Dat is het enige wat ik er van kon maken.
      Doe eens een keer een massage. Iemand die weet waar de drukpunten zitten waar jij last van hebt. Kan pijnlijk zijn eventjes maar is echt de moeite waard. En verder af en toe van je plek af of stretchen, als je thuiskomt bepaalde stretchoefeningen doen..genoeg yogafilmpjes op youtube die laten zien hoe. Neah geen hijama voor mij.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten