Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen.
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen.

Ik ben altijd sceptisch geweest jegens alternatieve geneeswijzen. Als 10-jarige was ik al ontsnapt aan zo'n alternatieve genezer. Ik merkte dat ze mijn handen en benen stevig vasthielden. Ik zei toen tegen ze wacht even ik heb jeuk, even krabben. Ze lieten me los en weg was ik. Heb ze daarna met steunen bekogeld en rende weg naar mijn vader die in auto op ons aan het wachten was.

Mijn vader moest gelukkig ook niets van dat gedoe hebben, het waren de vrouwen die hem onder druk zetten met hun gezeur totdat hij toegaf. Dus was ik veilig bij hem.

Anyhow, een vriend van mij laat wel eens een hijama doen. Hij heeft vaak last van zijn onderrug. Hij had er baat bij. Niet voor altijd natuurlijk, maar voor een periode was de pijn veel minder. Hij vroeg mij regelmatig met hem mee te gaan. Ik weigerde. Hij bleef maar zeuren en nodigde mij uit om met hem mee te gaan en het te proberen.

Doordat ik vrijwel alleen met een pc werk, krijg ik regelmatig last van mijn linkerschouder. Het is een regelmatig terugkerende zeurende pijn. Niet ondraaglijk maar je merkt duidelijk dat je een massage nodig heb. Deze week had ik er weer last van. Ik dacht dit is een goede kans om het uit te testen.

Resultaat:

Op de dag dat het gebeurde merkte je duidelijk dat de pijn weg was. Nu dag 2 is de last met +/- 25% teruggekomen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Standaard Re: Ik heb me laten aderlaten c.q. hijama laten toepassen.

Ik heb ook ooit eens iemand geaderlaat. Voelde zich daarna helaas niet beter. En de rechter vond dat ik levensgevaarlijk prutswerk had geleverd. Sindsdien doe ik het niet meer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik ben altijd sceptisch geweest jegens alternatieve geneeswijzen. Als 10-jarige was ik al ontsnapt aan zo'n alternatieve genezer. Ik merkte dat ze mijn handen en benen stevig vasthielden. Ik zei toen tegen ze wacht even ik heb jeuk, even krabben. Ze lieten me los en weg was ik. Heb ze daarna met steunen bekogeld en rende weg naar mijn vader die in auto op ons aan het wachten was.

Mijn vader moest gelukkig ook niets van dat gedoe hebben, het waren de vrouwen die hem onder druk zetten met hun gezeur totdat hij toegaf. Dus was ik veilig bij hem.

Anyhow, een vriend van mij laat wel eens een hijama doen. Hij heeft vaak last van zijn onderrug. Hij had er baat bij. Niet voor altijd natuurlijk, maar voor een periode was de pijn veel minder. Hij vroeg mij regelmatig met hem mee te gaan. Ik weigerde. Hij bleef maar zeuren en nodigde mij uit om met hem mee te gaan en het te proberen.

Doordat ik vrijwel alleen met een pc werk, krijg ik regelmatig last van mijn linkerschouder. Het is een regelmatig terugkerende zeurende pijn. Niet ondraaglijk maar je merkt duidelijk dat je een massage nodig heb. Deze week had ik er weer last van. Ik dacht dit is een goede kans om het uit te testen.

Resultaat:

Op de dag dat het gebeurde merkte je duidelijk dat de pijn weg was. Nu dag 2 is de last met +/- 25% teruggekomen.

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39792

Ik heb dezelfde klachten. Ik zie zelf niet in wat aderlaten daar voor zou doen. Ik doe sowieso elke ochtend 6 strekoefeningen voor het los houden van de rug en schouders, groot verschil gemaakt voor mij. https://www.google.com/search?q=thoracic+spine+mobility+exercises
      Misschien zit hier iets tussen dwat voor jou werkt. Bij mij hebben te veel lichaamsgewichtoefeningen ook bijgedragen aan het probleem. Op zich goede oefeningen maar niet als je daarnaast 60+ per week achter een bureau zit met een slechte houding. Nu heb ik langzaam een trainschematje voor mezelf bij mekaar geraapt dat werkt maar dat zal voor iedereen anders zijn. Goede stoel en goede zithouding ook heel belangrijk. Ik lag eerst meer in mijn stoel dan zitten, dat is heel slecht voor je schouders, nek en rug. Goede fysio kan ook advies geven.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddie Bekijk Berichten
      Ik heb dezelfde klachten. Ik zie zelf niet in wat aderlaten daar voor zou doen. Ik doe sowieso elke ochtend 6 strekoefeningen voor het los houden van de rug en schouders, groot verschil gemaakt voor mij. https://www.google.com/search?q=thoracic+spine+mobility+exercises
      Misschien zit hier iets tussen dwat voor jou werkt. Bij mij hebben te veel lichaamsgewichtoefeningen ook bijgedragen aan het probleem. Op zich goede oefeningen maar niet als je daarnaast 60+ per week achter een bureau zit met een slechte houding. Nu heb ik langzaam een trainschematje voor mezelf bij mekaar geraapt dat werkt maar dat zal voor iedereen anders zijn. Goede stoel en goede zithouding ook heel belangrijk. Ik lag eerst meer in mijn stoel dan zitten, dat is heel slecht voor je schouders, nek en rug. Goede fysio kan ook advies geven.
      Thx.

2de dag, pijn komt steeds meer terug. Ik zou zeggen de pijn is op 65 % van wat het was.

Ik ben minstens net zo sceptisch als jij. Ik heb ongeveer zo'n 100 prikken gehad met een holle naald. Ik denk dat samen met het zuigeffect van zo'n cup en de bloed dat stroomt, je lichaam een opdoffer krijgt dat de schouderpijn op de achtergrond raakt. Net alsof je je insmeert met een lichte tijgerbalsem.

Ik heb wel eens oefeningen gedaan die ik ook van youtube had, en ja het gaf wel een verlichting als ik de oefeningen deed. Maar ja, dat doe ik dan 1 dag en daarna vergeet ik het.

Ik moet eens een massage bij een masseur proberen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473539

Thx.

2de dag, pijn komt steeds meer terug. Ik zou zeggen de pijn is op 65 % van wat het was.

Ik ben minstens net zo sceptisch als jij. Ik heb ongeveer zo'n 100 prikken gehad met een holle naald. Ik denk dat samen met het zuigeffect van zo'n cup en de bloed dat stroomt, je lichaam een opdoffer krijgt dat de schouderpijn op de achtergrond raakt. Net alsof je je insmeert met een lichte tijgerbalsem.

Ik heb wel eens oefeningen gedaan die ik ook van youtube had, en ja het gaf wel een verlichting als ik de oefeningen deed. Maar ja, dat doe ik dan 1 dag en daarna vergeet ik het.

Ik moet eens een massage bij een masseur proberen.
      Sinds vorig jaar heb ik zelf acupunctuur in combinatie met cupping en een Tui-Na massage en voelen zowel manlief als ik zelf ons veel beter. We bleven na het ongeluk tobben met divers eklachten, helemaal klachtenvrij zal er niet in zitten, maar dit scheelt wel een hele hoop. De westerse geneeskunde is prima , daar niet van, maar ze kijken niet naar het totale plaatje, kijken door een kokerblik zeg maar. En de oosterse geneeskunde kijkt wel naar het geheel. Gaan meer op zoek naar de oorzaak ipv aan symptoombestrijding te doen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      51
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286223

Bij computer werk regelmatig pauze nemen en allerlei oefeningen doen.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Yoga ...

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

homeopathie. of edwa ssemath. laat je nek en rug "kraken".
      ik zou trouwens zweren dat ik hier al gereageerd had.
      word oud. wij allemaal zo te lezen. nu de jicht nog.

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik heb ook ooit eens iemand geaderlaat. Voelde zich daarna helaas niet beter. En de rechter vond dat ik levensgevaarlijk prutswerk had geleverd. Sindsdien doe ik het niet meer.
      :hah:
      Ik heb 1 'a' weggelaten, omdat ik dacht dat dat iets teveel van het goeie zou zijn.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Ha ha, ik weet niet wat die 'alternatieve genezer' met jou als arm onschuldig kind van plan was , maar hijama daar hoef je niet sceptisch over te zijn:

Anas ibn Maalik rady Allahu anhu heeft overgeleverd dat de Profeet ﷺ zei: Waarlijk het beste medicijn dat jullie hebben is hijama [Sahih al-Bukhari, Hadith 5371].

Ik zat even naar de hijri converter te kijken. Het lijkt er op dat jij het op 12 juli = 21ste van de islamitische maand hebt gedaan. 17,19 en 21 zijn de beste dagen.

Resultaat:

Top dat jij dit gedaan hebt! Sowieso goed om te ontgiften. Jammer dat je klachten nog niet weg zijn, shafak Allah. Was je al naar een fysiotherapeut gegaan?

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten