Next level marketing: Opkomst nep / artificiele / virtuele influencers. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Next level marketing: Opkomst nep / artificiele / virtuele influencers.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Next level marketing: Opkomst nep / artificiele / virtuele influencers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Deze docu moet je echt zien! Geeft je belangrijke inzichten.
      Trailer net bekeken. Ben niet geabonneerd op netflix.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Re: Next level marketing: Opkomst nep / artificiele / virtuele influencers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Trailer net bekeken. Ben niet geabonneerd op netflix.
      Ik ook niet. Ik download ze via torrentsites.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Ik ook niet. Ik download ze via torrentsites.
      Bedankt voor de tip!
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

U R welcome

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Deze docu moet je echt zien! Geeft je belangrijke inzichten.
      Vertel eens.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanz Bekijk Berichten
      Vertel eens.
      Voorbeeld:

Nadat ik de docu The Social Dilemma gezien had, dacht ik, ik heb er goed aan gedaan om principieel tegen likes te zijn.

Uit de docu blijkt dat de like knop door Facebook is uitgevonden om mensen verslaafd te maken aan hun platform.

Verder bleek dat jonge meisjes sinds het begin van Facebook enorm veel meer zelfmoord en/of pogingen plegen en psychische problemen krijgen doordat die sociale platforms en o.a. door hun likesystemen een enorme impact hebben op het welbevinden en identiteit van jonge mensen.

Ik zag veel overeenkomsten met Beaudrillard en zijn kijk op mode en identiteit in een consumptiemaatschappij.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5695513
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Mijn typering van deze topic en bijbehorende artikel als next level marketing, is eigenlijk al achterhaald. Wat in de docu duidelijk wordt is dat ze al weer verder zijn. De docu laat een next next level marketing zien van de social media/tech bedrijven en de invloed daarvan op mens, democratie en maatschappij.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Negatieve next level marketing

29 september 2020 Laatste update 14:54

Zo probeerde Trump te voorkomen dat miljoenen zwarte Amerikanen zouden stemmen

Channel 4 heeft de hand weten te leggen op een database die Donald Trump vier jaar geleden heeft gebruikt om de verkiezingen te winnen. Daaruit blijkt dat zijn campagnemedewerkers alles in het werk stelden om ervoor te zorgen dat 3,5 miljoen met name genoemde zwarte Amerikanen niet zouden gaan stemmen. Bij de verkiezingen van 2016 daalde de opkomst onder zwarten voor het eerst in twintig jaar.

Trump riep in 2016 de hulp van het zeer omstreden bedrijf Cambrigde Analytica in. De campagnemedewerkers deelden verschillende groepen kiezers in verschillende categorieën in. Zo belandden 3,5 miljoen zwarte stemmers in de categorie ‘Deterrence’ (afschrikking).

Volgens Channel 4 maakte de Trump-campagne onder meer Facebook-advertenties die specifiek waren gericht op zwarte stemmers in swing states. Het ging daarbij bijvoorbeeld om een video waarin Hillary Clinton zwarte jongeren afschilderde als ‘superroofdieren’.

Alleen al in de staat Georgia werd er 55.000 dollar uitgegeven om die video onder de aandacht te brengen van zwarte Facebook-gebruikers. Op die manier probeerden Trumps campagnemedewerkers zwarten, die al decennia in grote meerderheid voor de Democratische presidentskandidaat stemmen, te ontmoedigen om naar de stembus te gaan.

Zwarte Amerikanen zijn al jaren het slachtoffer van ‘voter suppression’. Berucht zijn de verkiezingen van 2000, toen George W. Bush en Al Gore ongeveer evenveel stemmen haalden in Florida. In die staat, die destijds werd bestuurd door George’ broer Jeb, werden dat jaar 12.000 mensen ten onrechte uitgesloten van het kiesrecht. Het ging hoofdzakelijk om zwarte kiezers, die Gore vrijwel zeker de overwinning zouden hebben bezorgd.

https://joop.bnnvara.nl/kijk-nou/zo-...zouden-stemmen

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Ik denk dat ik de hype begrijp, maar kom niet echt door de docu heen. Probeer het later weer eens.

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402414

Voorbeeld:

Uit de docu blijkt dat de like knop door Facebook is uitgevonden om mensen verslaafd te maken aan hun platform.
      Haha serious? Natuurlijk werkt dat zo

ga je volgende week verbaasd vertellen dat reclame mensen tracht te verleiden tot het kopen van bepaalde producten?

of dat cliffhangers in series express zijn verzonnen zodat de onschuldige kijker volgende keer weer kijkt?
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten