Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Standaard Re: Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

corona is wel degelijk een maatregel van de overheid om mensen uit mekaar te drijven. dus al om die reden doe ik niet eens aan die 'maatregelen' houden. ik doe enkel een mondkapje om als ik een verzorgingstehuis in moet en te maken krijg met mensen die te zwak zijn qua gezondheid. overheden die verslaafd zijn aan hun macht hadden geen macht meer, dus konden ze dat met corona mooi weer laten inprenten. ook lui met mondkapjes neem ik niet serieus. enge shitzooi die denken dat ze wat zijn.

Marokkanen المغاربة ⵎⵓⵔⴰⴽ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

ik zorg voor mijn eigen hygiëne en houd afstand van de medemens ( ik denk zelf dat ieder mens minstens twee gezichten heeft = maskerdragers bij geboorte dus..

tijd om voor eigen schapen letterlijk en figuurlijk te zorgen.

de virussen zijn bang voor de vernietigend mens met meerdere gezichten..

mensen treffen maatregelen wanneer het kwaad al geschied is.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten
      De regering heeft steeds op basis van de NLse RIVM beslissingen genomen. Het RIVM heeft giga lopen blunderen. Het ligt dus niet zo zwart wit dat zij de 'deskundigen' zijn en de viruswaanzingroep niet. Bij de laatst genoemde zitten overigens wel deskundigen.

Waar het viruswaanzingroep met name om gaat zijn de burgerrechten. Er wordt kritisch gekeken naar het evenwicht tussen het afnemen van burgerrechten en de ernst van dit virus. In hun ogen is deze balans zoek.

Persoonlijk ben ik blij dat een aantal zaken zijn aangepast, zoals de CoronaApp en het mogen binnenvallen in woningen.
      Jij buigt helemaal niet voor de overheid. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat een masker dragen helpt, omdat ik meen dat het overdraagbaar is middels aerosolen. Dat is nou net niet wat de overheid zegt, die baseren zich op het RIVM die al maanden loopt te kakelen (pardon my words) over zogenaamde schijnveiligheid van mondkapjes en vervolgens deze wel verplichten in het OV.

HUH????? Het werkte toch niet die niet-medische mondkapjes???? Hoezo dan wel in het OV? Het werkt of het werkt niet. Klopt voor geen 1,5 meter, maar ze ("de deskundigen") willen hun gezicht niet verliezen, vandaar die lijkenkisten: slechte ventilatie in verzorgingstehuizen, geen hepa filters, geen mondkapjes en de verkeerde oplossingen aandragen: handen en objecten desinfecteren en afstand houden.

Gelukkig is er licht aan het einde van deze tunnel. Honderden wetenschappers hebben inmiddels een brief aan het WHO geschreven dat het virus zich wel degelijk via aerosolen verspreidt.

Ik zou zeggen gewoon doorgaan met een mondmasker dragen, trek je niets aan van commentaar en gecondoleerd met je verlies.
      Ik snap een aantal redeneringen van Robert Jensens wel, waar het gaat om de vrijheden die we stukje bij beetje aan het inleveren zijn als volk. Ik zeg het al jaren, we stevenen af op een politiestaat. Ik moet hem nageven, hij heeft charisma en is grappig---------------> OH HANS!!!

Jammer dat hij de besmetting via de aerosolen zo afserveert zonder enige argumenten behalve wat gemopper dat hij niet gemuilkorfd wil worden met een mondkapje. Een EMO argument is geen argument.
      Chira Kyra, aan oordelen van deskundigen en van de overheid en van de rechter in kort geding hecht ik betekenis; aan jouw mening niet – evenmin als aan de mijne, ook die is irrelevant. Populisme is dat niet door kennis gehinderde onbenullen als jij en ik denken dat wij de wijsheid in pacht hebben.

Omdat je de uitspraak van rechtbank Den Haag blijkbaar niet gelezen hebt, citeer ik eruit.

Waar het viruswaanzingroep met name om gaat zijn de burgerrechten. Er wordt kritisch gekeken naar het evenwicht tussen het afnemen van burgerrechten en de ernst van dit virus. In hun ogen is deze balans zoek.
      Dat kan, dat zij dat vinden. En daar heeft de rechter een uitstekend antwoord op. Zij overweegt:

4.13. Het lijkt erop dat Viruswaarheid c.s. de mening zijn toegedaan dat de Staat gehouden is hen er (persoonlijk) van te overtuigen dat de gekozen aanpak de beste en de enig juiste aanpak is. Dat is niet het geval. Het is de taak van de Staat om een verantwoord en consistent beleid te voeren, maar niet om individuen ervan te overtuigen dat de gekozen aanpak boven alle andere mogelijkheden prevaleert.

Het RIVM heeft giga lopen blunderen.
      Onzinweergave, maar dat kan je denken.

De regering heeft steeds op basis van de NLse RIVM beslissingen genomen. (...) Het ligt dus niet zo zwart wit dat zij de 'deskundigen' zijn en de viruswaanzingroep niet. Bij de laatst genoemde zitten overigens wel deskundigen.
      Dat kan, dat je dat vindt. Maar de rechter overweegt:

4.10. De Staat heeft zich – ter invulling van de op hem rustende verplichting tot bescherming van de volksgezondheid en in lijn met het advies van de WHO, waaraan hij in redelijkheid groot belang mag hechten – voorzien van deskundig advies van vele wetenschappers uit verschillende relevante disciplines en met het oog daarop het OMT samengesteld.

4.6. (…) Onbetwist is dat gerenommeerde deskundigen op het gebied van de bestrijding van infectieziekten deel uitmaken van het OMT. (…)

4.10. (…) Daaraan doet niet af dat volgens Viruswaarheid c.s. geen sprake is van een bedreigende situatie, omdat er ook wetenschappers te vinden zijn die een andere visie hebben op de huidige situatie. De Staat mag in redelijkheid afgaan op adviezen van zijn eigen deskundige adviseurs.

4.7. Ook het betoog van Viruswaarheid c.s. dat de Staat ten onrechte blind vaart op adviezen van het OMT slaagt niet. De Staat laat zich weliswaar met betrekking tot te nemen maatregelen adviseren door het OMT, maar heeft daarbij steeds ook een eigen afweging gemaakt en die afweging toegelicht op publieke momenten.

4.11. (…) De aanpak in veel andere landen, die op basis van de conclusies van hun eigen deskundigen eveneens maatregelen hebben getroffen, wijkt veelal niet substantieel af van de Nederlandse aanpak en is soms zelfs nog verdergaand dan die in Nederland.

4.12. (...) De Staat mag op de actuele adviezen van deskundigen vertrouwen en zijn beleid daar in zeer belangrijke mate op afstemmen, te meer nu een andere manier van verantwoorde beleidsbepaling niet goed denkbaar is.

Viruswaarheid c.s. (…) hebben die overtuiging onderbouwd met visies van wetenschappers die dat onderschrijven, maar (…). In de wetenschap is over allerhande onderwerpen veelal geen consensus en als het gaat om de wijze van bestrijding van een nieuw virus lijkt consensus vooralsnog een illusie.

De voorzieningenrechter merkt hierbij op dat er ook burgers zijn die verontrust zijn omdat zij van mening zijn dat juist meer en strengere maatregelen zouden moeten worden getroffen ter bestrijding van het coronavirus en die dat middels de rechter en met behulp van weer andere wetenschappelijke onderzoeken hebben geprobeerd af te dwingen (...). Dat onderstreept dat allerhande discussie mogelijk is over het gekozen beleid, ook op (populair)wetenschappelijk niveau.

(…) dat het bestaan van (wetenschappelijke) discussie er niet aan afdoet dat de Staat zijn beleid in redelijkheid mag baseren op de adviezen van een vaste groep deskundigen.

4.13. (…) Bovendien kan op dit moment hoe dan ook niet worden vastgesteld wat de beste aanpak is voor de bestrijding van het coronavirus. Viruswaarheid c.s. pretenderen wel dat te weten, maar het siert de Staat dat hij erkent niet 100% zeker te weten of de gekozen aanpak achteraf de beste zal blijken te zijn. De Staat stelt simpelweg keuzes te maken op basis van gedegen deskundige voorlichting, (...) daarbij rekening houdend met (...) de diverse onzekerheden rondom het virus. Dat bemoeilijkt het kiezen van een juiste aanpak en maakt dat mogelijk pas achteraf beoordeeld kan worden of de gekozen aanpak inderdaad de beste was. (…)

(…) omdat ik meen dat het overdraagbaar is middels aerosolen. (…)
      Je mening is irrelevant en het verhaal van de actiegroep Viruswaanzin is geanalyseerd door iemand die dat kan,

Klopt dat wel / Pepijn van Erp – De denkfouten van Willem Engel over het coronavirus

Dit dateert van 6 juni 2020.

Honderden wetenschappers hebben inmiddels een brief aan het WHO geschreven dat het virus zich wel degelijk via aerosolen verspreidt.
      Dat kan. Dat kan voortschrijdend wetenschappelijk inzicht zijn. Nogmaals de rechter:

(…) Nederland heeft te maken met een nieuw virus waarvan op dit moment nog veel onbekend is.

Persoonlijk ben ik blij dat een aantal zaken zijn aangepast, zoals de CoronaApp en het mogen binnenvallen in woningen.
      Mee eens. Maar het punt is: dat hebben overheidsinstanties zelf gedaan. Nogmaals de rechter:

4.4. (…) Dat is met name het gevolg van de ontvangen input op een eerdere conceptversie van het wetsvoorstel, (…)

Viruswaanzin c. s. waren daar niet voor nodig.

Dit is in strijd met de vrijheid van mening.
      Nee, niet elke uiting is een mening. Het bestaan van verschillende woorden, zoals ‘leugen’, ‘waarheid’ en ‘mening’, wijst daarop. Die woorden betekenen niet hetzelfde. Ook dit idee is een uiting van populisme.

Klets rustig verder mee met Viruswaanzin c. s.; ik verspil er geen woorden meer aan.

Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Klets rustig verder mee met Viruswaanzin c. s.; ik verspil er geen woorden meer aan.
      Ik klets niet klakkeloos mee met viruswaanzin, waar staat dat? Ik bestudeer diverse meningen, ook die van het RIVM. Als jij blindelings op de overheid en het RIVM wil varen, be my guest, ik blijf liever kritisch.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Beslissing in kort geding slachterijen offerfeest 2020

Den Haag, 27 juli 2020

In de zaak van twee slachterijen uit Harderwijk en Nijkerk tegen de de Staat der Nederlanden (Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (NVWA)) heeft de rechter in kort geding spoedshalve een verkort vonnis gewezen.

Achtergrond

De slachterijen eisen dat de NVWA alsnog toestemming geeft om te mogen slachten in het kader van het offerfeest, eind deze week. Volgens de NVWA schieten de bedrijven echter tekort in hun plan van aanpak voor een corona-veilige werkomgeving voor personeel en toezichthouders.

Beslissing

De kortgedingrechter veroordeelt de NVWA de aanmelding van de slachterijen, met inbegrip van het door hen ingediende herziene plan van aanpak van 20 juli 2020, alsnog te beoordelen. De rechter bepaalt dat indien voormelde documentatie volgens de NVWA niet toereikend is om eisers als slachthuis toe te laten tot deelname aan het offerfeest 2020, de NVWA onverwijld in constructief overleg dient te treden om te bezien welke aanpassingen nog nodig zijn en hoe die kunnen worden gerealiseerd.

De NVWA wordt veroordeeld in de kosten van dit geding en het vonnis is uitvoerbaar bij voorraad.

Het uitgewerkte vonnis zal zo spoedig mogelijk op De Rechtspraak worden gepubliceerd.

De Rechtspraak

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Ik klets niet klakkeloos mee met viruswaanzin, waar staat dat? Ik bestudeer diverse meningen, ook die van het RIVM. Als jij blindelings op de overheid en het RIVM wil varen, be my guest, ik blijf liever kritisch.
      Om wie gaat het?

de overheid en het RIVM
      Niet alleen zij. Nogmaals de rechter:

in lijn met het advies van de WHO

De aanpak in veel andere landen, die op basis van de conclusies van hun eigen deskundigen (…)

Wat doe je?

ik blijf liever kritisch.
      Maar is je kritische houding tegenover de WHO en deskundigen in de hele wereld van betekenis?

Wat doe ik?

blindelings (…) varen
      Ik zie juist – dat het niet van betekenis zou zijn als ik kritisch tegenover de WHO en wereldwijde deskundigen zou staan.

Nogmaals die beauty van een anti-populistische overweging van de rechter:

Het lijkt erop dat Viruswaarheid c.s. de mening zijn toegedaan dat de Staat gehouden is hen er (persoonlijk) van te overtuigen dat de gekozen aanpak de beste en de enig juiste aanpak is. Dat is niet het geval. Het is de taak van de Staat om een verantwoord en consistent beleid te voeren, maar niet om individuen ervan te overtuigen (...)

Ik reageer niet kribbig op jou, maar op het populistische gehalte van deze types. Onderbuiken pretenderen dat ze het beter weten dan gezaghebbende oordelen. Wetenschap verdacht maken hoort hier ook bij. En rechters verdacht maken - natuurlijk heeft Viruswaanzin een wrakingsverzoek tegen deze rechter ingediend (dat is afgewezen). Dit is mede een kwestie van macht. FVD wakkert dit aan - ten bate van macht.

Ze worden zo onterecht behandeld. De overheid wil niet luisteren. Ze worden niet gehoord. Achossie.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39792

Wie liepen er te demonstreren tegen "coronowaanzin"? PVV en FvD. Rutte zal zijn potsierlijke populistische boekje weer uit de lade halen wanneer de verkiezingen naderen.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddie Bekijk Berichten

Wie liepen er te demonstreren tegen "coronowaanzin"? PVV en FvD. Rutte zal zijn potsierlijke populistische boekje weer uit de lade halen wanneer de verkiezingen naderen.
      Dat verbaast me niets.
      Wat Rutte betreft, ben benieuwd. Iedereen zal het wel afwijzen, maar voor mij heeft Rutte zich de afgelopen vier maanden op meer gebieden van een goede kant laten zien. Allicht mede om tactische redenen, maar naar mn gevoel ook om verstandige redenen.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Ik reageer niet kribbig op jou, maar op het populistische gehalte van deze types.
      Met jou valt niet te praten.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Met jou valt niet te praten.
      Met jou wel

+ Plaats Nieuw Onderwerp