Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 31

Onderwerp: Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

Marokkanen المغاربة ⵎⵓⵔⴰⴽ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Standaard Re: Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

willen leven overwint het van moeten overleven.

maatregelen opleggen is zinloos en als de mensen zelfs de dood willen omhelzen met een knipoog dan moet er ruimte voor zijn.

Van mysterie van een onzichtbaar beestje tot hysterie aanmaatregelen..

Gewoon leven en de natuurlijk wetmatigheden laten gelden.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .... , aan oordelen van deskundigen en van de overheid en van de rechter in kort geding hecht ik betekenis; aan jouw mening niet – evenmin als aan de mijne, ook die is irrelevant. Populisme is dat niet door kennis gehinderde onbenullen als jij en ik denken dat wij de wijsheid in pacht hebben.
      Voila

Dat verbaast me niets.
      Wat Rutte betreft, ben benieuwd. Iedereen zal het wel afwijzen, maar voor mij heeft Rutte zich de afgelopen vier maanden op meer gebieden van een goede kant laten zien. Allicht mede om tactische redenen, maar naar mn gevoel ook om verstandige redenen.
      Ja, op die gedachte betrap ik mij ook. Evenals de gedachte dat Merkel om meerdere redenen een standbeeld verdient. Wat staatsvrouw, zeg.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

Voila
      Hm, had liever geschreven "denken dat wij het beter weten", net wat concreter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

Evenals de gedachte dat Merkel om meerdere redenen een standbeeld verdient. Wat staatsvrouw, zeg.
      Als het woord 'staatsvrouw' betekent 'iemand die weet hoe ze de baas moet spelen' - waarbij 'spelen' doelt op toneelspel - dan is A. Merkel er een, wis en drie.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Een staatsvroue is idd iemand die overtuigend de baas weet te spelen. Merkel doet dat heel erg goed.

Wat bedoel je met 'toneelspel'? Je lijkt daar iets mee te willen zeggen, iets negatiefs. Ik kan veel negatiefs over Merkel bedenken, maar oom erg veel positiefs, vooral wanneer het gaat om het behouden van de Unie, iets wat ik belangrijk vind, belangrijker haast dan de hervormingen die de Unie nodig heeft.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten

1.
      Gelukkig is er licht aan het einde van deze tunnel. Honderden wetenschappers hebben inmiddels een brief aan het WHO geschreven dat het virus zich wel degelijk via aerosolen verspreidt.

2.
      HUH????? Het werkte toch niet die niet-medische mondkapjes???? Hoezo dan wel in het OV? Het werkt of het werkt niet.
      Ik zou zeggen gewoon doorgaan met een mondmasker dragen, trek je niets aan van commentaar en gecondoleerd met je verlies.
      Chira Kyra : JA ! De aerosolen-kwestie die ook jou al langer interesseert . ( die fijne druppeltjes die uren in de lucht kunnen zweven en op zich niet gevaarlijk zijn MITS...….je hen niet te lang inademt..en het geen opgestapeld en vastgeplakt Engelse dropje wordt wat je naar binnen krijgt *)

1.
      https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...it-is-het-mis/

Vertrouwelijk RIVM-rapport bevestigt het gevaar van verspreiding van het coronavirus via ventilatie-systeem.

Dat vergroot onze mogelijkheden om aanwezig virus gericht te verminderen !
      We hebben nu 3 poten :

A.afstand houden-

B.handen wassen-

C. veel frisse lucht naar binnen halen..

Ik hoop dat zo snel mogelijk wordt gekeken naar ventilatiesystemen (welke is goed-welke is ongezond) en naar de plekken die voorlopig nog te risicovol zijn - volgens de kennis van NU. (-inter-nationaal opgedane ervaringen).
      het is mooi weer, dus voorlopig kunnen we buiten de schaduw opzoeken voor bezigheden met groepjes.

En....goed en vaak luchten.

TOEGEVOEGD : Vergeet de Engelse drop ! En verdiep je in de luchtvochtigheid van je omgeving :https://www.condair.nl/m/0/condair-d...k-brochure.pdf
      Laatst gewijzigd door Eke; Gisteren om 21:33.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Enne..de mondmaskers dan ?

Zelf denk ik : als je iets doet, doe het dan goed. Als ik hoor dat die kapjes (die bedoeld zijn om een ander niet met jouw hoestdruppels , praten-met-consumptie-te besmetten) regelmatig niet goed afsluiten aan de zijkanten :

wees niet te snel tevreden als bestuurder en laat de mensen niet aanmodderen met iets waar ze niet echt in geloven !

In de VS zijn onderzoeken geweest naar welke stoffencombinatie het beste is. Ik hoor daar verder niks over in Nederland.Is dit nou het beste mondkapje wat we hebben voor de burgers ???

Als die kapjes onvoldoende bescherming bieden voor de drager (!), bv. in het OV.--zie dat dan onder ogen..Mss zijn ze wel weer geschikt om in niet zo'n brede winkelstraat te lopen-buiten dus.

Mss zijn er BETERE keuzes te maken !!! Omgaan met Covid-19 blijft voorlopig een leerproces.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Als het woord 'staatsvrouw' betekent 'iemand die weet hoe ze de baas moet spelen' - waarbij 'spelen' doelt op toneelspel - dan is A. Merkel er een, wis en drie.
      Dit is wis en drie een schoolvoorbeeld van een brutale pedante wijsneuzigheid.

Wie ben jij, wat is jouw staat van verdienste voor de gemeenschap, dat jij denkt een dergelijk oordeel over haar te kunnen vellen?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Angela Merkel is de enige fatsoenlijke staatspersoon van dit moment in de wereld, in de klasse van leiders van grote landen dan.

Ik ben niet van het gedachtengoed van de CDU, en concreet ben ik tegen haar tegenstand tegen het homohuwelijk, maar ze liet de CDU-parlementsleden vrij stemmen. Maar voor de rest is er weinig mis aan haar.

Noem eens één leider van een groot land die beter is dan zij, op dit moment. En trouwens, de afgelopen halve eeuw. OK Jimmy Carter heb ik hoog zitten, maar die wordt wijd en zijd als mislukte president gezien

In Brazilië, Nigeria, Zuid-Afrika, India, Pakistan, Iran, Irak, Japan, China en de bekende westerse landen is het huilen met de pet op qua leiders en beleid. OK, Sanchez en Conte konden een stuk erger, maar ze maken geen van beiden een daadkrachtige indruk. Maar ze kunnen ook niet veel gezien de omstandigheden.
      viejo pendejo se extravia

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Wie ben jij, wat is jouw staat van verdienste voor de gemeenschap
      Misschien zitten er wel 3 bijstandsmoeders achterop haar fiscale fiets.

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Enne..de mondmaskers dan ?
      De discussie rondom mondkapjes is sterk vervuild.

Het RIVM verdisconteert politieke overwegingen in de beoordeling van de kwaliteit/gebruikswaarde van het beschermingsmiddel (mondkapje).

De overweging "mondkapjes horen niet op straat maar in de zorg waar ze hard nodig zijn" illustreert e.a.

De wenselijkheid hiervan mag m.i. niet worden meegenomen in de beoordeling van de effectiviteit van zaken als een mondkapje.

De individuele burger wordt zo het initiatief ontnomen zelf alternatieven te verzinnen als het beschermingsmiddel mondkapje slechts schijnveiligheid zou bieden. Althans, zo heeft het RIVM het mondkapje gekwalificeerd.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten