Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

.
      Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

Stichting Viruswaarheid (actiegroep Viruswaanzin) had een kort geding tegen de staat aangespannen en vorderde intrekking van corona-maatregelen. De rechter in kort geding heeft dat afgewezen:

Staat hoeft beperkende maatregelen in verband met Covid-19 niet in te trekken

Vind de overwegingen van de rechter sterk om met name twee redenen:
      de rechter wijst populisme af (hier in de vorm van denken dat je het beter weet dan deskundigen terwijl je dat zelf niet bent, een vorm van anti-wetenschap die je ook bij klimaatvijanden ziet);
      de rechter past de leer van trias politica, machtenscheiding tussen wetgevende, bestuurlijke en rechtsprekende macht, goed toe.

Onlangs verscheen het volgende bericht op NOS teletext:

"Een slachterij uit Nijkerk en een uit Harderwijk zijn naar de rechter gestapt omdat de nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit geen toestemming heeft gegeven om te slachten in de aanloop naar het offerfeest, meldt ANP. Slachterijen moeten een plan van aanpak indienen om verspreiding van covid-19 te voorkomen. Het is niet bekend of de slachterijen dat hebben gedaan. Maandag dient het kort geding."

De feiten zijn onduidelijk. Er staat: "Het is niet bekend of de slachterijen dat hebben gedaan".

Er zijn twee mogelijkheden.

1. De slachthuizen hebben wel een plan van aanpak tegen het covid-19 virus ingediend en dat is goedgekeurd. In dat geval voldoen ze aan de voorwaarde, en zullen de slachthuizen mogen openen.

2. De slachthuizen hebben geen plan van aanpak ingediend, of dat is niet goedgekeurd. In dat geval moeten de slachthuizen gesloten blijven, en dat is terecht. Iedereen moet zich aan covid-19 maatregelen houden.

Op de website maroc.nl verscheen naar aanleiding van deze situatie een bericht van IQVanEenGarnaal, "Moslims mogen niet slachten".

Dienaangaande: mensen moeten zich aan corona-maatregelen houden. Als de slachthuizen dat niet doen, is het terecht dat ze gesloten blijven. Niet omdat ze moslims zijn maar omdat ze zich net als iedereen aan corona-maatregelen moeten houden.

Onlangs verscheen ook een ander bericht,

'Onderzoek naar misstanden in slachthuizen Noord-Nederland stopgezet'

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft per direct het strafrechtelijk onderzoek naar misstanden in drie slachthuizen in Noord-Nederland stopgezet, schrijft RTL Nieuws. Reden voor de stopzetting is dat de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA) niet op tijd bewijsstukken en informatie heeft aangeleverd.

Volgens het OM duurde het onderzoek bij de drie slachthuizen "onredelijk lang", aldus de zegsman tegen RTL Nieuws. "Ondanks dat we wel weten dat er dingen gebeurd zijn die niet hadden mogen gebeuren."

Drie slachthuizen in het noorden van het land kwamen in 2018 opspraak na berichten over het vervoeren en slachten van ziek vee. Keuringsartsen van de NVWA zouden ernstig zieke en kreupele runderen hebben toegelaten. Onder meer bij een kalverslachterij in Hoogeveen werd daarom een inval gedaan.

Naar aanleiding van de berichten stelde minister Carola Schouten van Landbouw een onderzoek in naar het handelen van de NVWA-keuringsartsen. Hieruit bleek dat het toezicht tekortschoot en een aantal keuringsartsen "wel erg soepel in de leer was en veel door de vingers zag".

Er zouden meerdere gesprekken zijn geweest tussen het OM en de NVWA over de lange duur van het onderzoek. Waarom de NVWA de stukken niet op tijd kon aanleveren, moet nog worden onderzocht. "En als we dat weten, zullen we daar ook maatregelen bij nemen", aldus de woordvoerder van het OM.

Zo te lezen gaat dit over een andere zaak. Drie slachthuizen, in het noorden van het land, wegens het vervoeren en slachten van ziek vee, strafzaak, niet kort geding. Zo te lezen is dit niet de zaak van de twee slachthuizen in Nijkerk en Harderwijk.

Als het kort geding van de slachthuizen in Nijkerk en Harderwijk maandag doorgaat, zullen we lezen wat de uitspraak is. De rechter zal waarschijnlijk overeenkomstig de uitspraak van rechtbank Den Haag oordelen, in die zin dat mensen zich aan corona-maatregelen moeten houden.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Standaard Re: Mensen dienen zich aan corona-maatregelen te houden

Al deze corona gebeuren is gewoon op afspraak gezet met alle landen zodat zij meer rechten krijgen om te doen wat ze willen in hun landen

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten

Al deze corona gebeuren is gewoon op afspraak gezet met alle landen zodat zij meer rechten krijgen om te doen wat ze willen in hun landen
      Dat is idd een bekende complot theorie. Als voetbalfan ken je een zekere David Icke waarschijnlijk wel:

YouTube verwijdert kanaal Icke om verspreiden complottheorieën coronavirus

YouTube heeft zondag het kanaal van ex-voetballer en -sportpresentator David Icke verwijderd omdat hij onjuiste informatie over het coronavirus verspreidde, meldt de BBC. Het besluit volgt op een soortgelijke stap van Facebook eerder deze week.

Icke staat bekend om zijn complottheorieën, onder meer over hagedissen die de aarde zouden besturen. Het kanaal had zo'n 900.000 volgers.

3 mei 2020 bron

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      "Domme doos", noemde ikweetniks Hanina Ajarai. Weet er nog een: Doutzen Kroes. Wat een domme doos!

Coronacomplot Doutzen: ‘Media willen ons ziek maken’

Mediacourant 23 juli 2020

Doutzen Kroes luidt de noodklok. Ze heeft de afgelopen maanden ‘urenlang’ research gedaan over corona en heeft sterk het idee dat media, overheden en farmaceuten niet het beste met ons voorhebben. Dat geeft ze aan in een alarmerend bericht op Instagram. Het topmodel heeft zich de afgelopen weken behoorlijk koest gehouden en nu is duidelijk waarom. “Ik ben een tijdje stil geweest, omdat ik heb geprobeerd om alles te begrijpen en ik begrijp het niet. Er zijn zo veel vragen."

Wat voor vragen spelen er in Doutzens hoofd? “Mijn vragen zijn: willen ze dat wij gezond zijn? Waarom is het boosten van ons immuunsysteem met vitamines en voedsel dat rijk is aan voedingsstoffen geen onderdeel om corona te bestrijden? Willen ze dat we verenigd of verdeeld zijn?”

Het tolt allemaal door haar hoofd. “Is het gemakkelijker om een ​​door angst gedreven samenleving te beheersen? Willen ze het beste voor ons? En met ‘zij’ heb ik het over de media, de farmaceutische industrie, onze regeringen en alle grote bedrijven die heel andere belangen hebben dan de onze, zo lijkt het.”

De media moeten we volgens Doutzen met argwaan bekijken. “Er zijn zes bedrijven die (bijna) alle media bezitten, is dat niet een belangenconflict? En hoe werken de systemen waar we allemaal in zitten? Wie profiteert ervan? Ik heb altijd vragen gesteld, ik ben geboren in een familie die nooit gewoon volgde…”

Het is voor Doutzen een flinke stap om dit uit te spreken. “De laatste maanden heb ik urenlang onderzoek gedaan en vroeg ik me af hoe ik dit met jullie moest delen. Nu voel ik de drang om dit met jullie te delen.”

“Please keep asking questions ALWAYS! POWER TO THE PEOPLE 💫 #wakeup.”

Een lingeriemodel met een coronacomplot: de natte droom van Robert Jensen is uitgekomen.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dat is idd een bekende complot theorie. Als voetbalfan ken je een zekere David Icke waarschijnlijk wel:

YouTube heeft zondag het kanaal van ex-voetballer en -sportpresentator David Icke verwijderd omdat hij onjuiste informatie over het coronavirus verspreidde, meldt de BBC. Het besluit volgt op een soortgelijke stap van Facebook eerder deze week.

Icke staat bekend om zijn complottheorieën, onder meer over hagedissen die de aarde zouden besturen. Het kanaal had zo'n 900.000 volgers.

3 mei 2020 bron

Nee ik ken hem niet als voetballer.. Ik heb een beter cv als het gaat om voetbal.. Wel heb ik hem ooit gezien bij BBC toen hij in studio was om over een voetbalwedstrijd te praten

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39792

Ik werd laatst nog aangesproken door iemand (omdat ik een masker droeg)die zei dat ik buig voor de overheid. Dat corona niet echt is en dat het een complot is van de VS om macht te krijgen over mensen. Ik zei dat lijkenkisten niet liegen. Dat in Amerika meer mensen sterven dat waar dan ook, dat de overheid daar veel minder doet dan in andere landen. Ik dacht er nog aan om te zeggen dat ik al iemand verloren ben aan corona. Maar ik had geen zin in dat gesprek.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Vind de overwegingen van de rechter sterk om met name twee redenen:
      de rechter wijst populisme af (hier in de vorm van denken dat je het beter weet dan deskundigen terwijl je dat zelf niet bent, een vorm van anti-wetenschap die je ook bij klimaatvijanden ziet);
      De regering heeft steeds op basis van de NLse RIVM beslissingen genomen. Het RIVM heeft giga lopen blunderen. Het ligt dus niet zo zwart wit dat zij de 'deskundigen' zijn en de viruswaanzingroep niet. Bij de laatst genoemde zitten overigens wel deskundigen.

Waar het viruswaanzingroep met name om gaat zijn de burgerrechten. Er wordt kritisch gekeken naar het evenwicht tussen het afnemen van burgerrechten en de ernst van dit virus. In hun ogen is deze balans zoek.

Persoonlijk ben ik blij dat een aantal zaken zijn aangepast, zoals de CoronaApp en het mogen binnenvallen in woningen.
      Laatst gewijzigd door Chira Kyra; 26-07-20 om 16:35.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddie Bekijk Berichten
      Ik werd laatst nog aangesproken door iemand (omdat ik een masker droeg)die zei dat ik buig voor de overheid. Dat corona niet echt is en dat het een complot is van de VS om macht te krijgen over mensen. Ik zei dat lijkenkisten niet liegen. Dat in Amerika meer mensen sterven dat waar dan ook, dat de overheid daar veel minder doet dan in andere landen. Ik dacht er nog aan om te zeggen dat ik al iemand verloren ben aan corona. Maar ik had geen zin in dat gesprek.
      Jij buigt helemaal niet voor de overheid. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat een masker dragen helpt, omdat ik meen dat het overdraagbaar is middels aerosolen. Dat is nou net niet wat de overheid zegt, die baseren zich op het RIVM die al maanden loopt te kakelen (pardon my words) over zogenaamde schijnveiligheid van mondkapjes en vervolgens deze wel verplichten in het OV.

HUH????? Het werkte toch niet die niet-medische mondkapjes???? Hoezo dan wel in het OV? Het werkt of het werkt niet. Klopt voor geen 1,5 meter, maar ze ("de deskundigen") willen hun gezicht niet verliezen, vandaar die lijkenkisten: slechte ventilatie in verzorgingstehuizen, geen hepa filters, geen mondkapjes en de verkeerde oplossingen aandragen: handen en objecten desinfecteren en afstand houden.

Gelukkig is er licht aan het einde van deze tunnel. Honderden wetenschappers hebben inmiddels een brief aan het WHO geschreven dat het virus zich wel degelijk via aerosolen verspreidt.

Ik zou zeggen gewoon doorgaan met een mondmasker dragen, trek je niets aan van commentaar en gecondoleerd met je verlies.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

[COLOR="#FFFFFF"]Een lingeriemodel met een coronacomplot: de natte droom van Robert Jensen is uitgekomen.
      Ik snap een aantal redeneringen van Robert Jensens wel, waar het gaat om de vrijheden die we stukje bij beetje aan het inleveren zijn als volk. Ik zeg het al jaren, we stevenen af op een politiestaat. Ik moet hem nageven, hij heeft charisma en is grappig---------------> OH HANS!!!

Jammer dat hij de besmetting via de aerosolen zo afserveert zonder enige argumenten behalve wat gemopper dat hij niet gemuilkorfd wil worden met een mondkapje. Een EMO argument is geen argument.

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Dit is in strijd met de vrijheid van mening.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten