Opvallend - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/8 EersteEerste ... 345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 72

Onderwerp: Opvallend

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Opvallend

OP1 heeft er dus een item aangewijdt. Hoge agent Martin Sitalsing werd uitgenodigd. Dat is een hindoestaanse agent. Zijn foto staat bij de de kop van de telegraaf waarin gesteld wordt dat het Marokkanen zijn.

De interviewer stuurde subtiel aan naar de afkomst van de reljongeren. Martin Sitalsing ontweek dat vakkundig door continu op te hameren dat het allerlei soorten jongeren zijn dat je die niet binnen één hokje kunt plaatsen. Tot de interviewer het zelf moest benoemen. Toen kwam de aap uit de mouw, in kanaleneiland in Utrecht zijn het hoofdzakelijk Marokkanen maar in Den Haag weer niet. Martin Sitalsing blijft benadrukken dat je deze rellen niet etnisch moet invullen.

Ook benadrukte Martin Sitalising dat ouders in Utrecht heel betrokken waren en dat de voorstelling dat de ouders de jongeren hun gang laten gaan onjuist is.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Nu heeft de Telegraaf de kop met Martin Sitalsing verandert door de subtitel waar Marokkanen de schuld kregen te verwijderen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Mee eens Eke. Eerst een lock down, terwijl de muren wss van karton zijn en je nogal op elkaars lip zit, dan zo'n hitte golf...

Ooit Spike Lee's Do the right thing gezien?

Een hittengolf in een soort getto. De oude verstandige mannetjes proberen alle hoofden koel te houden, maar in de hitte wordt het een snelkookpan.
      Spike Lee's Do the right thing ? Hij draait momenteel weer. In Kriterion. Ik heb wat stukken op internet bekeken gisteren :ja, een aanrader !

Het bleek dus uit een onderzoekje dat destijds (het is een oudere film) de witte Amerikanen een andere verklaring voor de uitbarsting hadden dan de zwarte. De zwarte mens herkende massaal de toestand "snelkookpan" !!! De witte mens zocht een nobel motief (invloed Hollywoodfilm ?) voor die vernietigende actie. "Huh,,de dader was toch zwart ? Hoezo een nobel motief bij hem?" Dat's de inbreng van de filmer : kies iemand voor de rol waarbij iedere toeschouwer zich kan identificeren..

De dader.... gooit uiteindelijk z'n eigen glazen in. Al denkt ie even dat ie de grote held is. Dat is het trieste van deze film over die oproer in een bloedhete stad.

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Maar toen ik jong eas, en dat was zo rond de eerste golf gastarbeuders, was er ook gezeik in kanaleneiland, schilderswijk etc.
      Heeft m.i. geen fluit met de achterliggende cultuur te maken, maar met de sociaal economische positie
      https://www.rtlnieuws.nl/economie/op...trecht-oorzaak

Op datzelfde RTL: https://www.rtlnieuws.nl/economie/co...se-reljongeren
      She's s original.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      de politie moet waterijsjes uitdelen en niet provocatief aanwezig zijn..
      Oiseau, waterijsjes ? Er is eerst werk aan de winkel. Er is bv een speelgoedhonk van die buurt vernield en in de fik gestoken.

Wie maakt het speelgoed schoon, wie herstelt het ? Wie bouwt het honk weer op ? Wie maakt het vervangende speelgoed ?

Die daders natuurlijk ! Onder leiding van ouders/vrijwilligers uit de buurt. Okay, goed. Beginnen met een waterijsje als het snikheet al is.

En zo is er meer te doen. " Ledigheid is des duivels'oorkussen " is een heeel oud spreekwoord over mensen die zich vervelen.

Is het jou al duidelijk dat de politie provoceerde ???? Laat eens een bron zien : een filmpje, een verslag van een journalist, een getuigenverklaring.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Nu heeft de Telegraaf de kop met Martin Sitalsing verandert door de subtitel waar Marokkanen de schuld kregen te verwijderen.

Oplettend werk verricht, Revisor ! Het duidt op traagheid van geest om nog te blijven hangen in de jaren dat er hier gastarbeiders naar toe werden gehaald. Een deel van hen waren Marokkanen.
      Deze jongeren zijn Nederlandse jongeren, zoals zooo vaak al opgemerkt..... Wie kwamen er trouwens op de rellen af --van buitenaf--om mee te doen ? Wat zijn dat voor lui ?
      Laatst gewijzigd door Eke; 18-08-20 om 11:13.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Tja ... een wetenschapper die met feiten komt en een columnist die met een mening en suggestie woordgebruik (bijv. 'Marokkanen') komt ... wie geloof je eerst?

Nederlandertje nog ergens te bekennen, of is die laf met de staart tussen de poten afgedropen.

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473539

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Ik zal nooit in Den Haag of Rotterdam kunnen en willen wonen. Ben een rasechte Amsterdammer in hart en nieren.
      Godzijdank, hoef ik je hier in Utrecht niet tegen te komen...

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Godzijdank, hoef ik je hier in Utrecht niet tegen te komen...
      Misschien ben je me al een aantal keer tegen gekomen in Utrecht. Afgelopen weken een stuk of 20 keer geweest voor opdrachten

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      OP1 heeft er dus een item aangewijdt. Hoge agent Martin Sitalsing werd uitgenodigd. Dat is een hindoestaanse agent. Zijn foto staat bij de de kop van de telegraaf waarin gesteld wordt dat het Marokkanen zijn.

De interviewer stuurde subtiel aan naar de afkomst van de reljongeren. Martin Sitalsing ontweek dat vakkundig door continu op te hameren dat het allerlei soorten jongeren zijn dat je die niet binnen één hokje kunt plaatsen. Tot de interviewer het zelf moest benoemen. Toen kwam de aap uit de mouw, in kanaleneiland in Utrecht zijn het hoofdzakelijk Marokkanen maar in Den Haag weer niet. Martin Sitalsing blijft benadrukken dat je deze rellen niet etnisch moet invullen.

Ook benadrukte Martin Sitalising dat ouders in Utrecht heel betrokken waren en dat de voorstelling dat de ouders de jongeren hun gang laten gaan onjuist is.

Angela de Jong © Shody Careman

Laten we Marokkaanse relschoppers net zo aanpakken als Henk en zijn stroopwafels

ANGELA KIJKT TVJournaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv.

Angela de Jong 18-08-20, 12:37 Laatste update: 13:11

Het was zonder twijfel het tv-moment van de maandag: het barbecuepartijtje van Eva Jinek en Henk Krol. Alleen lagen geen hamburgers en worstjes op de gloeiende kooltjes, maar gingen de billetjes van de voorman van de Partij voor de Toekomst op de grill.

Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat Krol dit oververhitte onthaal niet helemaal had verwacht. Maar hij is de rotste niet, weten de doorgewinterde tv-kijkers maar al te goed. Of het nu een potje beachball is, de deur opendoen in badjas of de confrontatie aangaan – zolang er camera’s draaien doet Henk gezellig mee. Dus ook als er verbaal een stevig robbertje gevochten moet worden, schreeuwend of niet.

Waar ging het over? Een declaratie van Krol – of laat ik hem maar gewoon Henk noemen, want dat deed Eva ook – van 43 euro aan stroopwafels bij zijn voormalige partij 50Plus. Of nee, geen declaratie, een donatie aan de partijkas. Dat is min of meer hetzelfde. Want een donatie kon hij weer aftrekken van de belasting. Maar dat heeft hij niet gedaan, zegt Henk. Eva eiste zijn belastingaangifte op om dat te controleren. Dat vond Henk geen enkel probleem, alleen had hij ze toevallig niet in zijn binnenzak zitten. Daarna werd het een welles nietes-spelletje over alle ruzies waar Henk de laatste tijd ‘toevallig’ de spil van is.

Er kwam eindelijk weer stoom uit de tv

Je zou als kijker willen dat elke discussie aan talkshowtafels zo betrokken en recht voor z’n raap gevoerd werd.

Ook die over – ik noem maar iets – de rellen die sommige binnensteden momenteel teisteren. Maar nee, zodra het woord Marokkanen dreigt te vallen, doen zowel politiemensen, presentatoren als veel tafelgasten ineens collectief een wedstrijdje om de hete brij heen draaien. Laten we vooral niet man en paard noemen, want voor je het weet trekt er weer een groepering de racismekaart. Nee, dan stroopwafels, dat is veilig.

Dat brengt me terug bij Henk en Eva. Die wil ik hartelijk bedanken voor een vermakelijk kwartiertje. Er kwam eindelijk weer stoom uit de tv, en dat was alweer te lang geleden. Je kunt erover twisten of het terecht was dat Eva als een Razende Roelie tekeer ging tegen Henk. Maar ach, net terug van vakantie wil ze even haar visitekaartje afgeven, dat herken ik. En Henk kan het hebben. Die bezit een dikkere Teflon-laag dan Mark Rutte en zijn achterban is nóg trouwer dan de apostelen van Maurice de Hond.

Ik verheug me nu al op de beelden van Eva die zich over de belastingpapieren van Henk buigt en alle aftrekposten langsloopt. Kom op, de kooltjes gloeien nog.

https://www.ad.nl/show/laten-we-maro...fels~af2416c2/

Van de rellen in Nederland moet hoe dan ook een Marokkanenverhaal van gemaakt worden, al zegt de politiechef iets anders.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten